ارز دیجیتال

تحقق سخت یا شفافیت لازم؟

منبع: Adobe

از زمانی که قیمت بیت کوین از 69000 دلار در اواخر سال 2021 سقوط کرد، صنعت ارزهای دیجیتال تحت فشار زیادی قرار گرفته است.

مجموعه‌ای از کلاهبرداری‌های ادعایی، سرایت‌های مالی و نقض‌های امنیتی، همراه با فروپاشی برخی پلت‌فرم‌های تجاری و وام‌دهی پرمخاطب، منجر به از دست دادن حدود ۲ تریلیون دلار ارزش در بازار دارایی‌های دیجیتال شده است.

اخیراً، این صنعت همچنین با فشارهای نظارتی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در میان افزایش درخواست ها برای وضوح نظارتی در این بخش، مواجه شده است.

بایننس و کوین‌بیس، دو پلتفرم بزرگ معاملات ارزهای دیجیتال در جهان، با شکایت‌هایی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار که آنها را به اجرای مبادلات و کارگزاری‌های اوراق بهادار ثبت‌نشده متهم می‌کند، مورد شکایت قرار گرفته‌اند.

SEC ادعا می کند که Binance و Coinbase بدون ثبت نام مناسب کار می کنند – نقض قانون اوراق بهادار فدرال.

اد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در Oanda Corp، یک پلت فرم معاملات ارزی، در مصاحبه اخیر با بلومبرگ گفت: SEC اکنون در حال بازی کردن با صرافی های کریپتو است.

در این شکایت، SEC بایننس و ژائو را به سوء استفاده از وجوه مشتریان، گمراه کردن سرمایه‌گذاران و تنظیم‌کننده‌ها و زیر پا گذاشتن قوانین اوراق بهادار متهم کرد.

این کمیسیون همچنین بایننس را به تشویق مشتریان آمریکایی به استفاده از VPN برای مخفی کردن مکان خود و دسترسی به صرافی اصلی متهم کرد.

کوین بیس که همیشه مدعی تبعیت از قوانین ایالات متحده بوده است، با نظارت SEC نیز مواجه شده است.

SEC Coinbase را به اجرای غیرقانونی طیف وسیعی از خدمات مالی از جمله تجارت اوراق بهادار و عدم ثبت نام به عنوان بورس اوراق بهادار متهم کرده است.

سرکوب SEC می تواند به شفافیت نظارتی به Crypto کمک کند

برخی سرکوب SEC را گامی ضروری در جهت شفاف‌سازی صنعت می‌دانند که سال‌ها با فقدان مقررات درگیر بوده است.

پل گروال، مدیر ارشد حقوقی Coinbase در مصاحبه ای هفته گذشته گفت که این شکایت SEC را مجبور می کند تا یک چارچوب نظارتی برای دارایی های دیجیتال تعریف کند.

او گفت: «کوین‌بیس عمدتاً در تاریکی کار می‌کرد، زیرا SEC تا امروز صبح از اعلام اینکه دقیقاً چه محصولات و خدماتی نگران آن هستند، خودداری کرده است.»

همانطور که در حال حاضر اوضاع جاری است، نه تنها کوین بیس، بلکه هیچ صرافی عملیاتی یا واسطه دیگری نمی تواند در SEC به گونه ای ثبت نام کند که به آن اجازه دهد اوراق بهادار دارایی دیجیتال ثبت شده را فهرست کرده و معامله کند.

با این حال، شکایت های جاری و آشفتگی عمومی نظارتی ممکن است جریان سرمایه گذاری خطرپذیر به صنعت را خشک کند و منجر به فروپاشی بسیاری از پروژه های متمرکز بر رمزنگاری شود.

در مجموع، سرکوب‌های SEC سوالاتی را در مورد صنعت کریپتو به‌عنوان یک کل و اینکه آیا این گامی ضروری برای شفاف‌سازی چارچوب‌های نظارتی است، ایجاد می‌کند.

شرکت‌های رمزنگاری در میان بررسی‌های SEC به بازارهای دیگر نگاه می‌کنند

سرکوب‌های اخیر توسط SEC، شرکت‌های ارزهای دیجیتال را مجبور کرده است تا بازارهای دیگری مانند بریتانیا و برزیل را که مقررات در آن‌ها واضح‌تر است، کشف کنند.

Coinbase در حال حاضر با فعالیت در آلمان، ایرلند، ایتالیا و هلند، ردپای ارز مجازی جهانی خود را به شدت گسترش داده است.

این شرکت همچنین در حال بررسی یک حرکت بالقوه به بریتانیا و دبی برای یک محیط نظارتی دوستانه است.

بایننس با وجود ممنوعیت این شرکت توسط قانونگذار بریتانیا در سال گذشته، تمام تلاش خود را انجام می دهد تا در بریتانیا تحت نظارت باشد.

به گفته Nana Murugesan، معاون بین‌الملل و توسعه کسب‌وکار در Coinbase، این صنعت امیدوار است در کشورهایی مانند برزیل، جایی که می‌توانند با تشویق جوانان برای مشارکت در فرصت‌های آموزشی و آموزشی، «بازی برای کسب درآمد» را در فاولا رایج کنند. به بلومبرگ گفت.

موروگسان افزود: “ما اکنون در تلاش هستیم تا خلاق باشیم.” “به خصوص در محیط فعلی، این محیط محدود با منابع.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا