مطمئناً سومین راهاندازی مجدد Resident Evil بالاخره درست میشود، درست است؟
Summarize this content to 400 words in Persian Lang
زک کرگر، کارگردان بربر، ظاهراً برای یک پروژه لایو اکشن جدید Resident Evil آماده است – یک ریبوت کامل از این مجموعه که پس از تلاش ناموفق شهر راکون برای راه اندازی مجدد در سال 2021 و تلاش ناموفق نمایش نتفلیکس رزیدنت اویل در سال 2022 برای راه اندازی مجدد انجام می شود. فقط یک فصل دوام آورد هر دوی این اقتباسها و فیلمهایی که پیش از آنها با بازی میلا جووویچ بازی میکردند، برخی از تمسخرآمیزترین و بدحجابیترین اقتباسهای بازیهای ویدیویی در تمام دوران هستند. پس مطمئناً این تلاش بعدی در نهایت عدالت را در بازی ها اجرا می کند و همه طرفداران را برای یک بار خوشحال می کند، درست است؟
من در واقع از هیچ یک از پروژه های لایو اکشن Resident Evil متنفر نیستم. من متوجه شدم که سریال نتفلیکس یک تفسیر مجدد شگفتآور جسورانه است که به اندازه کافی نمادهای Resident Evil را حفظ کرده است تا ارتباط سست آن با بازیها معنادار شود، و از تلاش شهر راکون برای بازسازی وقایع دو بازی اول – به همان اندازه ناقص – قدردانی کردم. ممکن است تلاش شده باشد. من بی شرم از طرفداران پر و پا قرص فیلم های جووویچ هستم و اکنون از آنها به عنوان یادگاری از زمان خود قدردانی می کنم. بنابراین خوشحالم که رزیدنت اویل بیشتری را روی صفحه نمایش بزرگ دریافت میکنیم، حتی اگر میدانم که این یک حرامانگیز دیگری از بازیهای ویدیویی خواهد بود که دوباره طرفداران را خشمگین میکند.
مرتبط کدام عفونت رزیدنت اویل خطرناک ترین بود؟ T-Virus و مشتقات آن سریعترین انتشار را داشتند و تا حد زیادی غیرقابل کنترل بودند، بنابراین اگر همراه با Raccoon City از بین نمیرفتند، احتمالاً کاملاً از کنترل خارج میشدند. Plagas و Mutamycete هر دو توسط یک هوش مرکزی کنترل می شوند، اما سرعت انتشار آنها کندتر است. از بین این دو، Mutamycete به دلیل سازگاری آن احتمالاً خطرناک تر است. نظر شما در مورد ارگانیسم های زیستی کشنده RE چیست؟
نکته شگفتانگیز در مورد فیلمهای جووویچ این است که علیرغم شهرت منفیشان، آنها بسیار موفق بودند. پس از پوکمون و ماریو، رزیدنت اویل پردرآمدترین سری فیلم بازی های ویدیویی تمام دوران است. این به ویژه زمانی که در نظر بگیرید که 24 فیلم پوکمون طول کشید تا از Resident Evil بهتر عمل کنند بسیار چشمگیر است و تنها زمانی که فیلم Super Mario Bros. سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار فروش داشت، از ماریو عقب افتاد.
موضوع این نیست که فیلم های لایو اکشن Resident Evil موفق نبودند، بلکه به این دلیل است که آنها وفادار نبودند. آنها از دورانی میآیند که اقتباسهای بازیهای ویدیویی به طور جهانی توسط طرفداران مورد توجه قرار میگرفت. تقلید کم رنگ از بازیهای دوست داشتنی که به دلیل پایبندی سخت هالیوود به ساختارهای داستانی قابل پیشبینی و تمایل به جذب گستردهترین مخاطب ممکن خراب شده بود، تضمین میکرد که هر فیلمی که بر اساس یک بازی ساخته شده باشد برای طرفداران ناامیدکننده خواهد بود. اما به لطف Mario، Sonic the Hedgehog و The Last of Us، می دانیم که راه دیگری هم وجود دارد: می توان همزمان یک فیلم خوب و یک اقتباس خوب ساخت. سطح بالا رفته است، و با کارگردانی در حال ظهور مانند کرگر، به نظر می رسد سونی می خواهد Resident Evil بعدی در این سطح باشد.
کرگر قبلاً با یک بازسازی سرنخ گره خورده بود، که به نظر میرسد برای پسزمینه کمدی او بهعنوان عضوی از گروه طراحی The Whitest Kids U'Know مناسب است. گفته می شود که او این پروژه را کنار می گذارد تا در عوض کارگردانی Resident Evil را کارگردانی کند.
کرگر مطمئناً تواناییهای کارگردانی برای ساخت یک فیلم رزیدنت اویل را دارد، اما مطمئن نیستم که حتی راهی برای انجام رزیدنت اویل وجود داشته باشد که در این مرحله برای طرفداران راضیکننده باشد. این مجموعه ترکیبی منحصربهفرد از اکشن ترسناک، کمپ و پرفروش دارد که تکرار آن در خارج از بازیها دشوار است. یک اقتباس خوب باید تعادل کاملی را بین هر سه عنصر حفظ کند و در عین حال به باورهای تثبیت شده وفادار بماند، در غیر این صورت طرفداران آن را به عنوان یک شکست غیرواقعی دیگر رد خواهند کرد.
با توجه به ارزشش، من فقط خوشحالم که فیلم دیگری از Resident Evil در دست ساخت است. پس از یک راه اندازی مجدد ناموفق و منفور برنامه تلویزیونی، اکثر فرنچایزها حداقل برای چند سال به سمت جعبه یخ می روند. شاید موفقیت بازیهای اخیر، سونی را متقاعد کرده است که برای ساخت فیلمهای بیشتر تلاش کند. شاید کلاه گیسهای بزرگ متوجه شوند که ما در آستانه دوران طلایی فیلم بازیهای ویدیویی هستیم و فقط میخواهند در حالی که آهن داغ است ضربه بزنند. یا شاید این به اعتقاد هیروکی توتوکی، رئیس سونی برگردد که این شرکت IP کافی برای استفاده ندارد. دلیل هر چه باشد، و هر چه نسبت به تمام فیلمهای رزیدنت اویل که قبلاً منتشر شدهاند احساس کنید، یک فیلم دیگر به زودی در راه است. اگر ما خوش شانس باشیم، این می تواند آن را به درستی انجام دهد.
بعدی آیا بازسازی Resident Evil 3 بدتر از بازی اصلی بود؟ حالا که گرد و غبار فروکش کرده، برداشت شما از بازسازی Resident Evil 3 چه بود؟ بدون شک بدترین دریافتی در بین بازسازی هاست، اما آیا بدتر از نسخه اصلی بود؟ ای کاش هیچ ناحیه ای را کاهش نمی داد، اما هنوز فکر می کنم نتیجه نهایی بسیار خوب بود. چه احساسی نسبت به آن دارید؟
زک کرگر، کارگردان بربر، ظاهراً برای یک پروژه لایو اکشن جدید Resident Evil آماده است – یک ریبوت کامل از این مجموعه که پس از تلاش ناموفق شهر راکون برای راه اندازی مجدد در سال 2021 و تلاش ناموفق نمایش نتفلیکس رزیدنت اویل در سال 2022 برای راه اندازی مجدد انجام می شود. فقط یک فصل دوام آورد هر دوی این اقتباسها و فیلمهایی که پیش از آنها با بازی میلا جووویچ بازی میکردند، برخی از تمسخرآمیزترین و بدحجابیترین اقتباسهای بازیهای ویدیویی در تمام دوران هستند. پس مطمئناً این تلاش بعدی در نهایت عدالت را در بازی ها اجرا می کند و همه طرفداران را برای یک بار خوشحال می کند، درست است؟
من در واقع از هیچ یک از پروژه های لایو اکشن Resident Evil متنفر نیستم. من متوجه شدم که سریال نتفلیکس یک تفسیر مجدد شگفتآور جسورانه است که به اندازه کافی نمادهای Resident Evil را حفظ کرده است تا ارتباط سست آن با بازیها معنادار شود، و از تلاش شهر راکون برای بازسازی وقایع دو بازی اول – به همان اندازه ناقص – قدردانی کردم. ممکن است تلاش شده باشد. من بی شرم از طرفداران پر و پا قرص فیلم های جووویچ هستم و اکنون از آنها به عنوان یادگاری از زمان خود قدردانی می کنم. بنابراین خوشحالم که رزیدنت اویل بیشتری را روی صفحه نمایش بزرگ دریافت میکنیم، حتی اگر میدانم که این یک حرامانگیز دیگری از بازیهای ویدیویی خواهد بود که دوباره طرفداران را خشمگین میکند.
مرتبط
کدام عفونت رزیدنت اویل خطرناک ترین بود؟
T-Virus و مشتقات آن سریعترین انتشار را داشتند و تا حد زیادی غیرقابل کنترل بودند، بنابراین اگر همراه با Raccoon City از بین نمیرفتند، احتمالاً کاملاً از کنترل خارج میشدند. Plagas و Mutamycete هر دو توسط یک هوش مرکزی کنترل می شوند، اما سرعت انتشار آنها کندتر است. از بین این دو، Mutamycete به دلیل سازگاری آن احتمالاً خطرناک تر است. نظر شما در مورد ارگانیسم های زیستی کشنده RE چیست؟
نکته شگفتانگیز در مورد فیلمهای جووویچ این است که علیرغم شهرت منفیشان، آنها بسیار موفق بودند. پس از پوکمون و ماریو، رزیدنت اویل پردرآمدترین سری فیلم بازی های ویدیویی تمام دوران است. این به ویژه زمانی که در نظر بگیرید که 24 فیلم پوکمون طول کشید تا از Resident Evil بهتر عمل کنند بسیار چشمگیر است و تنها زمانی که فیلم Super Mario Bros. سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار فروش داشت، از ماریو عقب افتاد.
موضوع این نیست که فیلم های لایو اکشن Resident Evil موفق نبودند، بلکه به این دلیل است که آنها وفادار نبودند. آنها از دورانی میآیند که اقتباسهای بازیهای ویدیویی به طور جهانی توسط طرفداران مورد توجه قرار میگرفت. تقلید کم رنگ از بازیهای دوست داشتنی که به دلیل پایبندی سخت هالیوود به ساختارهای داستانی قابل پیشبینی و تمایل به جذب گستردهترین مخاطب ممکن خراب شده بود، تضمین میکرد که هر فیلمی که بر اساس یک بازی ساخته شده باشد برای طرفداران ناامیدکننده خواهد بود. اما به لطف Mario، Sonic the Hedgehog و The Last of Us، می دانیم که راه دیگری هم وجود دارد: می توان همزمان یک فیلم خوب و یک اقتباس خوب ساخت. سطح بالا رفته است، و با کارگردانی در حال ظهور مانند کرگر، به نظر می رسد سونی می خواهد Resident Evil بعدی در این سطح باشد.
کرگر قبلاً با یک بازسازی سرنخ گره خورده بود، که به نظر میرسد برای پسزمینه کمدی او بهعنوان عضوی از گروه طراحی The Whitest Kids U'Know مناسب است. گفته می شود که او این پروژه را کنار می گذارد تا در عوض کارگردانی Resident Evil را کارگردانی کند.
کرگر مطمئناً تواناییهای کارگردانی برای ساخت یک فیلم رزیدنت اویل را دارد، اما مطمئن نیستم که حتی راهی برای انجام رزیدنت اویل وجود داشته باشد که در این مرحله برای طرفداران راضیکننده باشد. این مجموعه ترکیبی منحصربهفرد از اکشن ترسناک، کمپ و پرفروش دارد که تکرار آن در خارج از بازیها دشوار است. یک اقتباس خوب باید تعادل کاملی را بین هر سه عنصر حفظ کند و در عین حال به باورهای تثبیت شده وفادار بماند، در غیر این صورت طرفداران آن را به عنوان یک شکست غیرواقعی دیگر رد خواهند کرد.
با توجه به ارزشش، من فقط خوشحالم که فیلم دیگری از Resident Evil در دست ساخت است. پس از یک راه اندازی مجدد ناموفق و منفور برنامه تلویزیونی، اکثر فرنچایزها حداقل برای چند سال به سمت جعبه یخ می روند. شاید موفقیت بازیهای اخیر، سونی را متقاعد کرده است که برای ساخت فیلمهای بیشتر تلاش کند. شاید کلاه گیسهای بزرگ متوجه شوند که ما در آستانه دوران طلایی فیلم بازیهای ویدیویی هستیم و فقط میخواهند در حالی که آهن داغ است ضربه بزنند. یا شاید این به اعتقاد هیروکی توتوکی، رئیس سونی برگردد که این شرکت IP کافی برای استفاده ندارد. دلیل هر چه باشد، و هر چه نسبت به تمام فیلمهای رزیدنت اویل که قبلاً منتشر شدهاند احساس کنید، یک فیلم دیگر به زودی در راه است. اگر ما خوش شانس باشیم، این می تواند آن را به درستی انجام دهد.
بعدی
آیا بازسازی Resident Evil 3 بدتر از بازی اصلی بود؟
حالا که گرد و غبار فروکش کرده، برداشت شما از بازسازی Resident Evil 3 چه بود؟ بدون شک بدترین دریافتی در بین بازسازی هاست، اما آیا بدتر از نسخه اصلی بود؟ ای کاش هیچ ناحیه ای را کاهش نمی داد، اما هنوز فکر می کنم نتیجه نهایی بسیار خوب بود. چه احساسی نسبت به آن دارید؟