ارز دیجیتال

تلاش سم بنکمن-فرید برای نفوذ در شاهد از طریق برنامه پیام رسان رمزگذاری شده

منبع: یوتیوب | ABC News

سام بنکمن-فرید، بنیانگذار شرم آور صرافی ارزهای دیجیتال FTX، ظاهراً سعی کرده است از طریق نرم افزار پیام رسان رمزگذاری شده Signal بر برخی شاهدان احتمالی محاکمه خود تأثیر بگذارد.

بر اساس نامه ای که روز جمعه در دادگاه فدرال منهتن ارسال شد، دادستان های فدرال گفتند که رئیس شرمسار کریپتو با “مشاور عمومی فعلی FTX US که ممکن است شاهد محاکمه باشد” تماس گرفته است. شورای فعلی FTX US راین میلر است که همچنین شریک سابق Kirkland & Ellis بود. نام میلر در پرونده دولتی مشخص نشده است.

دادستان ها گفتند که بنکمن-فرید در 15 ژانویه از طریق سیگنال به میلر نامه نوشت. “من واقعاً دوست دارم دوباره به هم وصل شوم و ببینم آیا راهی وجود دارد که بتوانیم یک رابطه سازنده داشته باشیم، در صورت امکان از یکدیگر به عنوان منابع استفاده کنیم، یا حداقل مسائل را با هر یک بررسی کنیم. او در این پیام گفته است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که مدیریت جدید FTX اعلام کرد که بیش از 5 میلیارد دلار دارایی نقدی و نقدی را بازیابی کرده است که ممکن است برای بازپرداخت طلبکاران استفاده شود. در آن زمان، مشاوران صرافی گفتند هنوز مشخص نیست که وجوه تسویه حساب برای طلبکاران FTX چقدر خواهد بود.

علاوه بر میلر، SBF همچنین با “سایر کارمندان فعلی و سابق FTX” در تماس بوده است. مقامات ایالات متحده ادعا می کنند که درخواست SBF حاکی از تلاش برای تأثیرگذاری بر شهادت شاهد است و تلاش او برای بهبود روابط خود با میلر «ممکن است خود به منزله دستکاری شاهد باشد».

دادستان ها با اشاره به ترس از دستکاری احتمالی شاهدان، از دادگاه خواسته اند تا SBF را از استفاده از این پلت فرم پیام رسان منع کند و گفت که این امر برای “جلوگیری از انسداد عدالت” ضروری است.

همانطور که گزارش شده است، وزارت دادگستری ایالات متحده با استخدام FTX Sullivan & Cromwell، شرکت حقوقی که در حال حاضر وظیفه تحقیقات صرافی را بر عهده دارد، در اوایل ماه جاری به دلیل تضاد منافع احتمالی مخالفت کرد. به این دلیل که میلر، مشاور عمومی FTX US، قبلاً به مدت هشت سال در S&C کار می کرد. وزارت دادگستری گفت که این تحقیقات شرکت حقوقی را “در موقعیت متضاد تحقیق خود و شریک سابقش قرار می دهد.”

قبل از اعتراض وزارت دادگستری، یک گروه دو حزبی متشکل از چهار سناتور ایالات متحده، از جمله جان هیکنلوپر، تام تیلیس، الیزابت وارن، و سینتیا لومیس، تقریباً به همین دلایل به S&C حمله کردند.

FTX و گروهی از شرکت های رمزنگاری آن در اوایل نوامبر برای فصل 11 ورشکستگی اعلام کردند. سام بنکمن-فرید، بنیانگذار شرمنده FTX، بعداً پس از اینکه دادستان های ایالات متحده رسماً علیه او اتهامات جنایی ارائه کردند، در باهاما دستگیر شد. او در نهایت به ایالات متحده مسترد شد و پس از پرداخت 250 میلیون دلار وثیقه در دادگاه نیویورک از زندان آزاد شد.

SBF به هشت اتهام جنایی از جمله کلاهبرداری از طریق سیم و توطئه با سوء استفاده از سرمایه مشتری متهم شده است، که او در اوایل این ماه خود را بی گناه دانست. او در ماه اکتبر در دادگاه فدرال قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا