چه طور

نحوه استفاده از هک رشد برای جذب و حفظ مشتریان

بازار دیجیتال سرعت بالایی دارد و کسب و کارها برای بقای خود به سختی در حال رونق هستند. از بهره برداری از شبکه های اجتماعی گرفته تا ترکیب انبوهی از استراتژی های بازاریابی، آنها برای رسیدن به نقاط عطف و کسب درآمد بیشتر تلاش زیادی می کنند. اما گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، به خصوص که بازار مصرف به صورت پویا و بدون هشدار قبلی در حال تغییر است.

مشتری حفظ به مانع اصلی در زمان امروز تبدیل شده است. مشتریان گزینه های زیادی دارند. اگر یک تجارت را دوست نداشته باشند، دیگری را انتخاب خواهند کرد. به دست آوردن مشتریان جدید است 7% هزینه بیشتری نسبت به نگهداری قدیمی ترها دارد.

اگر پایگاه مشتری رشد نکند، کسب و کار شما رشد نخواهد کرد. مورد دوم تنها زمانی می تواند گسترش یابد که مشتریان را با موفقیت حفظ کنید. پس بهتر است روی حفظ مشتری تمرکز کنید نه جذب. با اذعان به این موضوع، ما بینش های بیشتری در مورد استراتژی های حفظ سفارشی و جذب، به طور دقیق هک رشد، به اشتراک گذاشته ایم.

هک رشد چیست و چگونه کار می کند؟

منبع

هک رشد به یک کلمه رایج در صنعت استارتاپ تبدیل شده است. این مقاله فقط برای استارت آپ ها و ورودی های جدید در دنیای تجارت اعمال می شود. این بیشتر یک عمل بازاریابی است که در آن هکرهای رشد تنها بر رشد شرکت در جهت عمودی و افقی تمرکز می کنند، به این معنی که شرکت باید در پایگاه مشتری، درآمد، دسترسی و سهم بازار رشد کند.

هکرهای رشد به بازار راه اندازی موجود نفوذ می کنند و استراتژی هایی را برای هدایت ترافیک به وب سایت تجاری و کمک به حفظ مشتریان پیاده می کنند. اگرچه آسان نیست، اما با تمرین، برخی ایده های زیرکانه و دانش مناسب در مورد گسترش بازار و روندها، هک رشد می تواند موفقیت آمیز باشد.

هک رشد در مقابل بازاریابی

بازاریابی در مقابل رشدمنبع

اغلب مردم بر این باورند که هک رشد درست مانند هر تکنیک بازاریابی دیگری است. با این حال، این حقیقت نیست زیرا هر دو تفاوت های ظریفی دارند که به طور قابل توجهی بر تجارت تأثیر می گذارد.

اگر بازاریابان معمولی را برای اجرای استراتژی های هک رشد استخدام کنیدآنها از دانش بازاریابی سنتی استفاده خواهند کرد که نتایج مثمر ثمری به همراه نخواهد داشت. بنابراین، درک تفاوت های این دو مفهوم قبل از استخدام توسعه دهندگان اختصاصی برای پردازش فرآیند هک رشد بسیار مهم است.

در بخش زیر، تفاوت های مهم بین بازاریابی سنتی و هک رشد را مورد بحث قرار داده ایم.

  1. هکرهای رشد بیشتر نگران ابداع استراتژی هایی برای مرحله رشد بعدی کسب و کار هستند، در حالی که بازاریابان تمرکز خود را به نتایج منظم برندسازی و بازاریابی تغییر می دهند.
  2. هکرهای رشد به روش هایی توجه می کنند که می توان مشتریان را به دست آورد و برای مدت طولانی حفظ کرد تا پایه کسب و کار را رشد دهد. از سوی دیگر، بازاریابان در نظر دارند تولید سرنخ و فروش محصولات یا خدمات.
  3. برای هک رشد، حرفه‌ای‌ها استراتژی‌ها را در هر زمان یکپارچه می‌کنند مرحله قیف بازاریابی، از آگاهی تا حفظ. از سوی دیگر، بازاریابان بیشتر به مراحل اولیه قیف توجه دارند.
  4. آزمایش‌های کوچک و محدود منجر به هک موفقیت آمیز رشد می‌شوند، در حالی که پروژه‌های بازاریابی سنتی معمولاً بلندمدت هستند و برای مشاغل در همه سطوح قابل اجرا هستند.
  5. یک هکر رشد نیاز به آخرین داده ها و اطلاعات بازار دارد تا استراتژی هایی را برای یک تجارت مرتبط طراحی کند. از سوی دیگر، بازاریابان به طور کامل به داده ها وابسته نیستند.

نمونه های واقعی واقعی از موارد موفق هک رشد

راه اندازی گرافیکمنبع

قبل از استخدام توسعه دهندگان اختصاصی، بیایید به شرکت های برتر که از طریق اجرای هک رشد به موفقیت دست یافته اند نگاه کنیم. هنگامی که این موارد را مرور کنید، این مفهوم آشکارتر و برجسته تر می شود.

  1. پی پال از برنامه ارجاع استفاده کرد به عنوان بخشی از هک رشد و با موفقیت 10٪ رشد در درآمد کسب و کار به دست آورد. در واقع، با همین استراتژی، تعداد مشتریان آنها در عرض چند سال به بیش از 100 میلیون رسید.
  2. اینستاگرام: کانال معروف رسانه های اجتماعی نیز به هک رشد برای گسترش و حفظ مشتری اشاره کرد. زمانی به بازار معرفی شد که کاربران به دنبال رسانه های اجتماعی تعاملی بیشتری بودند و اینستاگرام به آنها میوه طلایی داد.
  3. اوبر: این شرکت تاکسیرانی جهانی از ابتدا تنها استراتژی های هوشمندانه ای را اجرا کرد. یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌های رشد شامل پرداختن به رویدادهای شبانه، کنسرت‌های موسیقی، مناطق در دسترس کمتر و موارد دیگر در شیکاگو و سانفرانسیسکو برای ورود سریع به بازار است.
  4. لینکدین: لینکدین یکی از برترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی حرفه‌ای و استخدام‌کننده، استراتژی هک رشد را نیز اتخاذ کرده است. این اجازه می دهد تا نمایه های کاربر ایندکس شوند و به طور خودکار در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند.
  5. Airbnb: نمادین ترین نمونه هک رشد، استراتژی مهندسی معکوس Airbnb است. با قرار دادن مکان های خود در وب سایت به بازار Craigslist نفوذ کرد. از آنجایی که Craigslist قبلاً پایگاه مشتری گسترده ای داشت، Airbnb مشکلی برای جذب مشتری نداشت.

بهترین راه برای استفاده از هک رشد برای افزایش پایگاه مشتری

گرافیک هک رشدمنبع

  • به استخر رسانه های اجتماعی ضربه بزنید

پلتفرم های رسانه های اجتماعی بهترین استراتژی برای اجرای هک رشد هستند. گزینه های کافی در دست وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید کسب و کار خود را با هک کردن پایگاه مشتری توسعه دهید.

شما یک بازار اینفلوئنسر، یک بازار وابسته و یک پایگاه مشتری شبکه های اجتماعی جدید خواهید داشت که از آنجا به دست آوردن مشتریان یا حفظ آنها مشکلی نخواهد داشت.

  • با سایر شرکت ها همکاری کنید

گرافیک همکاریمنبع

برای به دست آوردن مشتریان جدید، می توانید با شرکت های دیگری همکاری کنید که خدماتی را ارائه می دهند که می تواند رشد کسب و کار شما را تقویت کند، که شما را در معرض یک بازار از قبل تثبیت شده قرار می دهد.

بنابراین، نیازی به هدر دادن پول و زمان زیادی برای جذب مشتریان جدید نخواهید داشت. افرادی که کسب و کار شما را از طریق شرکت مادر انتخاب می کنند نیز گزینه های شما را دوباره امتحان خواهند کرد.

شما همچنین می توانید امتحان کنید بازاریابی محتوا با همکاری سایر شرکت ها این وضعیت بازاریابی محتوا نشان می دهد که یکی از سودمندترین گزینه ها برای مشاغل است.

به عنوان یک کسب و کار راه اندازی، ممکن است برای شما سخت باشد که چیزی را به صورت رایگان ارائه دهید. اما اگر بتوانید 100000 دلار در ازای 1000 دلار دریافت کنید، فکر نمی کنید این کار باعث شروع کسب و کار شما و کمک به رشد آن می شود؟ خواهد شد، و اینجاست که هک رشد مطرح می شود.

در اینجا، شما می توانید چیزی را صادر کنید که برای مشتریان قابل دسترسی است و بیشتر دریافت کنید. مشتریان همیشه دوست دارند با مشاغلی بمانند که می خواهند خواسته های آنها را درک کنند. بنابراین، شما می توانید به سرعت در استراتژی های حفظ مشتری خود موفق شوید.

  • اجرای استراتژی های ارجاع

پول درآوردن گرافیکیمنبع

یکی دیگر از استراتژی‌های استثنایی هک رشد که می‌توانید پیاده‌سازی کنید، برنامه‌های ارجاع هستند. در اینجا، می توانید پول نقد بدهید، کوپن ها، تخفیف ها و جوایز دیگری از این دست به مشتریانی که کسب و کار شما را به دیگران ارجاع می دهند.

اگر از طریق این تکنیک مشتریان بیشتری به دست آورید، فرآیند هدیه دادن شما مثمر ثمر خواهد بود. فقط مطمئن شوید که بهترین کمپین ارجاع را سازماندهی کنید. برای این کار، می توانید توسعه دهندگان اختصاصی با تجربه بیشتر با استفاده از ابزارها برای ساخت کمپین استخدام کنید.

شما باید به عملکرد وب سایت خود توجه کنید، چه زمان بارگذاری یا نرخ پرش. غیرممکن است که منتظر مسئولیت مشتری برای رفع مشکل باشید. بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که تست A/B ترتیب داده شده است تا بتوانید از عملکرد وب سایت مطلع شوید و استراتژی ها را به موقع اجرا کنید تا به رشد کسب و کار کمک کنید. با این حال، گاهی اوقات مشکل سرعت زمان بارگذاری پیچیده می شود و بر عملکرد وب سایت تأثیر می گذارد، بنابراین به شما توصیه می کنیم که توسعه دهندگان اختصاصی را استخدام کنید کسانی که در این زمینه مهارت دارند و می توانند به شما در گرفتن نتیجه بهتر کمک کنند.

  • نقاط درد بازار را درک کنید

12 دلیل که چرا باید از پیامک به عنوان کانال خدمات تجاری استفاده کنیدمنبع

در نهایت، شما باید نقطه درد بازار را درک کنید و بهترین راه برای انجام این کار ایجاد یک نمایه مشتری ایده آل (ICP) است. بدون این، هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید به یک بازار جدید نفوذ کنید. از موقعیت استفاده کنید و استراتژی مورد نظر مشتریان را اجرا کنید.

به عنوان مثال، بررسی کنید که آیا مصرف کنندگان اشتراک رایگان می خواهند یا از بسته های فریمیوم ارائه شده توسط رقبای شما راضی هستند.

نتیجه

هک رشد در میان شرکت‌های برتر و استارت‌آپ‌های الکترونیکی رایج است. بهتر است آن را در زمان مناسب اجرا کنید. تا زمانی که این کار را انجام ندهید، هیچ راهی وجود ندارد که نتوانید سودی کسب کنید.

می توانید به ادامه مطلب مراجعه کنید POWR در مورد استراتژی های دیگر برای رشد استارتاپ خود، کسب درآمد بیشتر و حفظ آسان مشتریان بیشتر بدانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا