ارز دیجیتال

ETF بیت کوین نقطه ای سرمایه گذاران جدید را جذب می کند

منبع: iStock/pitcher_w

یک نقطه بیت کوین (BTC) صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) می تواند مرحله جدیدی از ورود سرمایه گذاران نهادی به بازار کریپتو را نشان دهد.

جاستین یانگ، یکی از بنیانگذاران و رئیس سهام نوسان، گفته است که سرمایه گذارانی که به دنبال قرار گرفتن در معرض بیت کوین هستند به دنبال “ساده ترین و منظم ترین راه” برای سرمایه گذاری هستند و افزود که ETF نقطه ای ممکن است موثرترین وسیله برای دستیابی به این باشد.

او در مصاحبه اخیر خود گفت: «از نظر ناشران ETF که این برنامه‌ها را قرار می‌دهند، مانند کرم د لا کرم برای سرمایه‌گذاران است.

از زمانی که بلک راک برای ETF بیت کوین در 15 ژوئن ثبت نام کرد، قیمت بیت کوین به بالاترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته افزایش یافته است.

تشکیل پرونده توسط بزرگترین مدیر دارایی جهان همچنین باعث افزایش درخواست های ETF شد و شرکت های دیگری مانند Fidelity، Valkyrie و Invesco درخواست های خود را ارسال کردند.

با این حال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)که قبلاً متقاضیان ETF را به دلیل نگرانی در مورد ریسک های مرتبط با بازارهای نقدی بیت کوین رد کرده بود، همچنان نسبت به ETF های بیت کوین نقطه ای تردید دارد.

علیرغم این موضع محتاطانه، SEC نسبت به ETFهایی که با معاملات آتی بیت کوین سروکار دارند، باز بودن را نشان داده است.

در 23 ژوئن، مجوز نظارتی را به سهام نوسان اعطا کرد، و آن را به اولین ETF بیت کوین تبدیل کرد که بر معاملات آتی اهرمی متمرکز شد و مجوز فعالیت دریافت کرد.

یانگ گفت این توسعه ممکن است راه را برای تاییدیه های ETF هموار کند. او گفت:

فکر می‌کنم توجه بسیاری از مردم را به این فکر جلب می‌کند که اگر SEC یک محصول مرتبط با بیت کوین اهرمی را هدایت کرده است، چرا روی زمین اجازه ورود بیت‌کوین نقطه‌ای را نمی‌دهند؟

یک ETF بیت کوین نقطه ای تنظیم شده می تواند نگرانی های SEC را برطرف کند

SEC به طور مداوم نظارت ناکافی بازار مبادلات متقابل و همچنین نگرانی های تقلب و دستکاری بازار را به عنوان دلایلی برای تایید نکردن ETF بیت کوین ذکر کرده است.

یانگ گفت که نگرانی های SEC معتبر است، اما یک ETF نقطه ای تنظیم شده می تواند این مسائل را حل کند.

اولاً، با توجه به محفوظات SEC در مورد نهادهای ثبت نشده و اقدامات غیرقانونی در صرافی های اصلی ارزهای دیجیتال، یک ETF که در بازار نقدی با تأیید نظارتی فعالیت می کند، گزینه ایمن تری در نظر گرفته می شود.

ثانیا، تایید یک ETF نقطه ای به طور بالقوه می تواند ثبات بیشتری را برای بازارهای بیت کوین به ارمغان بیاورد.

وضعیت حقوقی نامشخص بیت کوین منجر به نوسانات قیمت می شود، که SEC آن را به عنوان یک نگرانی برای سرمایه گذاران بالقوه علامت گذاری کرده است.

یانگ استدلال کرد که تصویب یک ETF نقطه ای تنظیم شده می تواند این نوسانات را کاهش دهد و طیف وسیع تری از سرمایه گذاران علاقه مند به محصولات مالی شفاف را جذب کند.

یانگ توضیح داد: “بزرگترین مزیت داشتن ETF و بازار این است که ثبات بیشتر و نوسانات کمتری را ایجاد می کنید که SEC دوست ندارد.”

به همین ترتیب، شرکت کارگزاری برنشتاین اخیراً گفته است که احتمال قوی وجود دارد که SEC به زودی ETF بیت کوین را تایید کند.

این شرکت گفت که عدم وجود ETF بیت کوین منجر به رشد محصولات خارج از بورس (OTC) مانند بیت کوین تراست گری اسکیل (GBTC).

وی خاطرنشان کرد که این محصولات فرابورس در مقایسه با ETF ها گران تر، نقدشونده تر و ناکارآمدتر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا