[WebGL2.0] [basic] مدل بدون پوست
Summarize this content to 400 words in Persian Lang
gl_Position = طرح ریزی * نمایش * مدل * موقعیت;
از موقعیت محلی/مدل تا موقعیت فضای کلیپ نهایی
سه تبدیل ماکستریکس:
فرافکنی: ماتریس تبدیل پروجکشن
تبدیل کنید مشاهده سیستم مختصات به سیستم مختصات فضای کلیپ
مشاهده کنید: مشاهده ماتریس تبدیل
تبدیل کنید سیستم مختصات مدل به مشاهده سیستم مختصات(موقعیت دوربین را جابجا کنید)
مدل: ماتریس تبدیل مدل
تبدیل کنید مختصات محلی به سیستم مختصات مدل/سیستم مختصات جهان بازی (مختصات مطلق)
موقعیت: مختصات محلی رئوس
سیستم مختصات محلی (سیستم مختصات نسبی)
توجه:
مبدا سیستم مختصات موقعیت و مدل توسط توسعه دهنده بر اساس نیاز تعریف می شود.
سیستم مختصات جهان و مدل به ترتیب با داده های ماتریس مدل و موقعیت:
Absolute(World) Y+ axis
Y (0, 1, 0)
|
| Local(Model) Y+ axis
| | /
| | /
| |
| ———- o (1, 0, 1) ← Local(Model) Origin —- Local X+ axis
| / |
| / |
| / |
| / |
| / |
|______________________/______|__________ X (1, 0, 0) Absolute(World) X+ axis
/ Local(Model) Z+ axis
/
/
/
Z (0, 0, 1)
Absolute(World) Z+ axis
gl_Position = طرح ریزی * نمایش * مدل * موقعیت;
از موقعیت محلی/مدل تا موقعیت فضای کلیپ نهایی
سه تبدیل ماکستریکس:
فرافکنی: ماتریس تبدیل پروجکشن
تبدیل کنید مشاهده سیستم مختصات به سیستم مختصات فضای کلیپ
مشاهده کنید: مشاهده ماتریس تبدیل
تبدیل کنید سیستم مختصات مدل به مشاهده سیستم مختصات(موقعیت دوربین را جابجا کنید)
مدل: ماتریس تبدیل مدل
تبدیل کنید مختصات محلی به سیستم مختصات مدل/سیستم مختصات جهان بازی (مختصات مطلق)
موقعیت: مختصات محلی رئوس
سیستم مختصات محلی (سیستم مختصات نسبی)
- توجه:
مبدا سیستم مختصات موقعیت و مدل توسط توسعه دهنده بر اساس نیاز تعریف می شود.
سیستم مختصات جهان و مدل به ترتیب با داده های ماتریس مدل و موقعیت:
Absolute(World) Y+ axis
Y (0, 1, 0)
|
| Local(Model) Y+ axis
| | /
| | /
| |
| ---------- o (1, 0, 1) ← Local(Model) Origin ---- Local X+ axis
| / |
| / |
| / |
| / |
| / |
|______________________/______|__________ X (1, 0, 0) Absolute(World) X+ axis
/ Local(Model) Z+ axis
/
/
/
Z (0, 0, 1)
Absolute(World) Z+ axis