برنامه نویسی

برای کاهش ریزش مشتری چه چیزهایی را در استراتژی تست اپلیکیشن موبایل خود بگنجانید؟

پیش بینی می شود که برنامه های تلفن همراه تا سال 2025 بیش از 613 میلیارد دلار درآمد داشته باشند. علاوه بر این، برای حفظ مشتریان برنامه تلفن همراه، این برنامه ها باید همانطور که مورد انتظار کاربر است، پایدار بوده و بدون مشکل کار کنند. در نتیجه، تست اپلیکیشن موبایل برای موفقیت اپلیکیشن ها برای دستیابی به کارایی ضروری است. این روشی است که برای آزمایش عملکرد، قابلیت استفاده، عملکرد، سازگاری و سایر جنبه های نرم افزار طراحی شده برای دستگاه ها استفاده می شود.

با این حال، فرآیند تست اپلیکیشن موبایل بدون مشکل نیست. در نتیجه، برنامه های تست موبایل چالش برانگیز است زیرا عناصر متعددی مانند سیستم عامل (OS)، انواع دستگاه، سناریوهای استفاده منحصر به فرد و سازگاری شبکه باید در نظر گرفته شوند.

چه چیزی باعث نرخ ریزش مشتری می شود؟

در ابتدایی‌ترین تعریف، Churn به مصرف‌کنندگانی اطلاق می‌شود که از یک برنامه استفاده کرده‌اند. بنابراین، نرخ ریزش نسبت مشتریانی است که برنامه شما را نصب کرده اند اما از آن زمان آن را در یک بازه زمانی مشخص حذف کرده اند.

اگر برنامه شما دارای نرخ ریزش بالاتر از حد متوسط ​​است، بررسی علت آن ضروری است. چندین دلیل رایج برای ریزش کاربر وجود دارد که ممکن است در بازی وجود داشته باشد:

– فرآیند ثبت نام چند مرحله ای طولانی- یک روش خسته کننده ثبت نام، برای اکثر کاربران یک مشکل بزرگ است. سیستم ثبت نام باید کوتاه و ساده باشد تا برنامه از مرحله نصب فراتر رفته و کاربر را درگیر کند. برای ساده‌تر کردن مسائل، برنامه‌ها ممکن است اجازه ورود با استفاده از حساب فیسبوک، توییتر یا Google را نیز بدهند.

– مجوزهای بیش از حد / نگرانی های حفظ حریم خصوصی – هنگام نصب برنامه های جدید، حفظ حریم خصوصی یک نگرانی بزرگ است. برنامه هایی که مجوزهای بیش از حد درخواست می کنند ممکن است بلافاصله حذف شوند. برای مثال، برنامه بانکی، تاکسی، خواربارفروشی یا خدماتی که درخواست مجوز برای دسترسی به تصاویر و ویدیوهای دستگاه تلفن همراه کاربر می‌کند، درست به نظر نمی‌رسد.

– اطلاعیه های نامربوط- برنامه‌هایی که اعلان‌های فشار بیش از حد ارسال می‌کنند، کاربر را عصبانی می‌کنند، به خصوص اگر گزارش‌ها نامرتبط باشند. در صورتی که کاربر اعلان‌های فشار زیادی دریافت کند، برنامه حذف نصب می‌شود.

– حافظه خالی- اگر کاربران نیاز به خالی کردن فضای حافظه تلفن خود داشته باشند، ممکن است برنامه شما و چندین برنامه دیگر را حذف کنند. هنگامی که کاربر تشخیص می دهد که یک برنامه کاربردی ارزش حافظه ای را که اشغال می کند ندارد، آزاد می شود.

– مصرف داده – کاربران دوست ندارند از داده های گران قیمت و پرسرعت خود در برنامه های پس زمینه استفاده کنند. اگر نرم افزار شما داده های بیش از حد مصرف کند، احتمال حذف نصب به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

– تخلیه باتری – اکثر کاربران گوشی های هوشمند از کاهش سریع برق شکایت دارند و اگر برنامه شما دلیل این تخلیه باتری باشد، احتمال حذف آن بسیار زیاد است.

– تلفن ثابت/قطع می شود- اگر کاربران پس از نصب برنامه شما افزایش چشمگیری در تعداد دفعات یخ زدن یا قطع شدن گوشی خود مشاهده کنند، ممکن است آن را حذف نصب کنند.

– نصب یک برنامه رقیب- چندین برنامه برای هر نیاز یا خواسته قابل تصور وجود دارد. اگر کاربر شما برنامه جدیدی با ویژگی های مشابه و ارزش بیشتر ایجاد کرده است، ممکن است برنامه شما را حذف نصب کند.

کاربران اغلب به برنامه های بازی یا سرگرمی معتاد می شوند. وقتی متوجه می شوند که زمان زیادی را برای یک برنامه خاص صرف می کنند، آن را حذف نصب می کنند. حذف یک برنامه اعتیاد آور روشی برای غلبه بر اعتیاد است.

– برنامه استفاده نشده – اگر کاربران مدتی است از برنامه شما استفاده نکرده باشند، ممکن است دیگر به آن نیاز نداشته باشند یا به برنامه دیگری رفته باشند که ارزش عالی تری ارائه می دهد. برنامه‌هایی که برای مدتی غیرفعال بوده‌اند، معمولاً زمانی که کاربر متوجه می‌شود دیگر به آن‌ها نیازی ندارد، حذف نصب می‌شوند.

برای کاهش ریزش مشتری چه چیزهایی را در استراتژی تست اپلیکیشن موبایل خود بگنجانید؟

برای کاهش نرخ ریزش، باید استراتژی تست موبایل خود را صیقل دهید. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید –

– تست برنامه در چندین پیکربندی- هنگام آزمایش برنامه های تلفن همراه، اجرای تست های پذیرش کاربر در بسیاری از پیکربندی ها ضروری است که بیشتر از iOS اپل و سیستم عامل اندروید گوگل هستند. مهم‌ترین تنظیمات یا لایه‌هایی که هنگام آزمایش یک برنامه تلفن همراه باید در نظر گرفت، سیستم‌عامل، نسخه خاص سیستم عامل مذکور، سخت‌افزار ارائه‌شده توسط یک مدل گوشی هوشمند خاص و ابعاد صفحه‌نمایش است.

– تست در شبکه های مختلف – هنگام ارزیابی برنامه ها، سرعت شبکه های داده یک عامل اساسی است که باید در نظر گرفته شود. شبکه های تلفن همراه و نقاط اتصال Wifi، استفاده از برنامه های تلفن همراه را تقریباً در هر مکانی امکان پذیر کرده است. در نتیجه، این وضعیت نیازمند برنامه های آزمایشی در شبکه های بی سیم و سلولی با سرعت های متفاوت است. تفاوت در سرعت شبکه و ظرفیت داده ممکن است بر زمان بارگذاری صفحه و خدمات خاص، مانند واقعیت افزوده، که به شبکه سریع‌تری نیاز دارد، تأثیر بگذارد. تفاوت در سرعت شبکه داده در کشورهای مختلف

– تست برنامه ها در ابعاد و مشخصات مختلف صفحه نمایش – هر کسی که گفته است اندازه مهم نیست، به آزمایش برنامه اشاره نمی کند. اندازه صفحه هنگام آزمایش یک برنامه بسیار مهم است، زیرا می تواند مشکلاتی را آشکار کند که به شدت بر طرح آن تأثیر می گذارد. هنگامی که یک برنامه نتواند به طور موثر اندازه را در ابعاد خاص تغییر دهد، همه چیز از عملکرد ضروری تا محصولات اصلی ممکن است نمایشگر را قطع کند. علاوه بر این، برنامه‌ها می‌توانند به سرعت بخشی از عملکرد خود را از دست بدهند، زمانی که بخش‌های حیاتی به طور جزئی یا کاملاً از دید پنهان می‌شوند.

– تست و ابزار خودکار قبل از آزمایش یک برنامه تلفن همراه، عاقلانه است که تعیین کنید آیا هر یک از موارد تست ممکن است برای افزایش سرعت و اثربخشی خودکار شوند یا خیر. این بسیار به ماهیت برنامه و اهداف کمپین آزمایشی بستگی دارد. تست اتوماسیون برای تست رگرسیون، تست مبتنی بر داده، تست تکراری و سایر شرایطی که تست دستی را ناکارآمد یا غیرممکن می‌کند، ایده‌آل است. ابزاری را انتخاب کنید که بیشتر مناطق مشکل را پوشش دهد و تست را سریعتر از رقبای شما بدون کاهش دقت کامل کند. HeadSpin یک مثال عالی است. HeadSpin به اجرای همزمان چندین آزمایش بدون کاهش سرعت کمک می کند. بررسی صوتی و تصویری در زمان واقعی را دریافت کنید. HeadSpin پشتیبانی حرفه ای را برای ایجاد داشبورد، تست های عملکرد، تجزیه و تحلیل هفتگی و موارد دیگر تضمین می کند.

نتیجه

با افزایش تقاضا برای اپلیکیشن های جدید، رقابت اپلیکیشن ها نیز در حال افزایش است. در این سناریو، تست اپلیکیشن موبایل برای راه اندازی یک اپلیکیشن بدون اشکال و کاهش نرخ ریزش ضروری است. بنابراین، یک ابزار قوی برای به حداکثر رساندن مزایا انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا