شبکه های اجتماعی

چین محصولات تراشه‌ساز آمریکایی Micron را از نظر خطرات امنیت سایبری بررسی می‌کند

تنظیم کننده فضای سایبری چین یک اقدام را انجام خواهد داد امنیت سایبری بررسی محصولات فروخته شده در کشور توسط سازنده تراشه های حافظه آمریکا Micron Technology Incرگولاتور روز جمعه گفت.

اداره فضای سایبری چین (CAC) در گزارشی اعلام کرد این اقدام که در بحبوحه اختلاف بر سر فناوری تراشه بین واشنگتن و پکن صورت می‌گیرد، با هدف حفاظت از امنیت زنجیره تامین زیرساخت‌های اطلاعاتی حیاتی، جلوگیری از خطرات پنهان و حفاظت از امنیت ملی است. بیانیه مختصر

جزییات دیگری از جمله کدام را ارائه نکرد میکرون محصولاتی که در حال بررسی بود

میکرون در بیانیه‌ای به رویترز گفت که از این اطلاعیه آگاه است و “با CAC در ارتباط است و به طور کامل همکاری می‌کند.” این شرکت افزود که بر امنیت محصولات و تعهدات خود در قبال مشتریان می ایستد.

ایالات متحده یک سری کنترل‌های صادراتی را بر روی فناوری ساخت تراشه به چین اعمال کرده است زیرا از ترس استفاده از آن برای تولید تراشه‌هایی برای کاربردهایی مانند هوش مصنوعی که می‌تواند توسط ارتش چین استفاده شود، و تعدادی از بزرگترین شرکت‌های تراشه چین از جمله رقیب Micron را در لیست سیاه قرار داده است. شرکت فناوری های حافظه یانگ تسه با مسئولیت محدود

Micron، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه حافظه در جهان، بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. سهام این شرکت در روز جمعه با 3 درصد کاهش به 61.15 دلار رسید.

«اقدامات تنبیهی علیه میکرون می‌تواند نشان‌دهنده تغییر گسترده‌تر در سیاست چین با سایر فروشندگان آمریکایی باشد که چینی‌های بزرگ در معرض خطر اقدامات مشابه هستند.» اوراق بهادار Wedbush متیو برایسون تحلیلگر گفت.

روز جمعه، ژاپن اعلام کرد که کنترل های تجاری فناوری خود را با فشار ایالات متحده برای محدود کردن توانایی چین در ساخت تراشه های پیشرفته هماهنگ می کند. هلند که تجهیزات لیتوگرافی پیشرفته را برای ساخت تراشه های پیشرفته حیاتی می کند، اوایل ماه جاری اعلامیه مشابهی را اعلام کرد.

تقاضای ضعیف مصرف‌کننده بازار تراشه‌های حافظه را که تحت سلطه کره جنوبی است، تحت تأثیر قرار داده است سامسونگ الکترونیک.

Micron حدود 10 درصد از درآمد خود را از چین به دست می آورد، اما مشخص نیست که آیا این بررسی بر فروش شرکت به مشتریان غیر چینی در این کشور تأثیر می گذارد یا خیر.

به گفته تحلیلگران، بخش بزرگتری از محصولات این شرکت که به چین سرازیر می شود توسط شرکت های غیر چینی برای استفاده در محصولات تولید شده در این کشور خریداری می شود.

Micron دارای دفاتری در شانگهای و شنژن و همچنین یک مرکز بسته بندی تراشه در شهر Xian است. در اوایل سال 2022، این شرکت اعلام کرد که عملیات طراحی DRAM خود را در شانگهای تعطیل خواهد کرد.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا