شبکه های اجتماعی

وینت سرف، پدر اینترنت هشدار داد که در سرمایه گذاری روی هوش مصنوعی عجله نکنید

OpenAI ChatGPT را روی میلیاردها کلمه و هزاران داده از وب آموزش داده است

“پدر اینترنت” و “مبلغ اینترنتی” گوگل وینت سرف به کسب و کارها هشدار داده است که در کسب درآمد از مکالمه عجله نکنند هوش مصنوعی فقط “چون واقعا عالی است”.

این هشدار در میان افزایش محبوبیت برای ChatGPTCNBC گزارش می دهد.

سرف گفت: «یک مسئله اخلاقی در اینجا وجود دارد که امیدوارم برخی از شما آن را در نظر بگیرید.

او با اشاره به هوش مصنوعی مکالمه Bard گوگل که هفته گذشته معرفی شد، گفت: “همه در مورد ChatGPT یا نسخه گوگل از آن صحبت می کنند و ما می دانیم که همیشه آنطور که ما می خواهیم کار نمی کند.”

هشدار انتقادی از سوی او به دلیل شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل، مایکروسافتو متا برای رقابت در فضای هوش مصنوعی محاوره ای تلاش می کنند در حالی که به سرعت فناوری را بهبود می بخشند که هنوز هم اشتباه می کند.

در ادامه این گزارش آمده است که او نسبت به وسوسه سرمایه گذاری فقط به این دلیل هشدار داد که این فناوری “واقعاً جالب است، حتی اگر همیشه به درستی کار نمی کند”.

سرف گفت: “اگر فکر می کنید، “مرد، من می توانم این را به سرمایه گذاران بفروشم زیرا موضوع داغ است و همه به سمت من پول می ریزند”، این کار را نکنید.

“متفکر باشید. درست گفتید که ما همیشه نمی توانیم پیش بینی کنیم که با این فناوری ها چه اتفاقی می افتد و صادقانه بگویم، بیشتر مشکل مردم هستند — به همین دلیل است که ما مردم در 400 سال گذشته تغییر نکرده ایم. وی افزود، چه رسد به 4000 مورد اخیر.

آنها به دنبال انجام کاری خواهند بود که به نفع آنهاست و نه شما.

علاوه بر این، او مثالی زد که در آن از الف چت بات برای ارائه بیوگرافی در مورد خود

در این گزارش آمده است که سرف ادعا کرد که ربات پاسخ خود را علیرغم نادرستی واقعی ارائه کرده است.

او گفت: «از نظر مهندسی، من فکر می‌کنم مهندسانی مانند من باید مسئول تلاش برای یافتن راهی برای مهار برخی از این فناوری‌ها باشند تا کمتر آسیبی به آنها وارد شود».

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا