شبکه های اجتماعی

نحوه استفاده از تجزیه و تحلیل لینکدین در سال 2024: کتاب بازی یک بازاریاب

Summarize this content to 300 words in Persian Lang

تا به حال فکر کرده اید چه کسی به نمایه شما در لینکدین نگاه می کند؟ یا صفحه شرکت شما چقدر در ایجاد سرنخ موثر است؟ با قدرت تجزیه و تحلیل لینکدین، می توانید داده های لینکدین خود را ردیابی، اندازه گیری و بهینه سازی کنید تا برند شخصی یا صفحه کسب و کار خود را بهبود بخشید.

در این راهنما، نحوه دسترسی به تجزیه و تحلیل لینکدین، معیارهای مهم لینکدین برای تمرکز روی و نحوه تفسیر داده ها را پوشش خواهیم داد. به علاوه، ما از دو کارشناس رسانه های اجتماعی برای راهنمایی های خودی در مورد چگونگی ارتقای تلاش های بازاریابی خود به سطح بعدی استفاده کردیم.

فهرست مطالب

  1. تجزیه و تحلیل لینکدین داده های دقیقی در مورد بازدیدکنندگان پروفایل، عملکرد محتوا و جمعیت شناسی مخاطبان ارائه می دهد. می‌توانید از این بینش‌ها برای تنظیم استراتژی محتوای خود و بهبود تعامل در پلتفرم استفاده کنید.
  2. با مقایسه عملکرد خود، از تجزیه و تحلیل برای محک زدن در مقابل رقبا استفاده کنید. به این ترتیب، می توانید استراتژی خود را تنظیم کنید و فرصت های رشد را شناسایی کنید.
  3. ابزارهایی مانند ناب فالوور Analytics می توانند در زمان صرفه جویی کنند و بینش عمیق تری از عملکرد LinkedIn شما در سراسر جهان ارائه دهند چندگانه حساب ها

تجزیه و تحلیل لینکدین چیست؟

تجزیه و تحلیل لینکدین داده ها و آماری است که پشت فعالیت لینکدین شما وجود دارد. این بینش ارزشمندی را ارائه می دهد مخاطبان شما چه کسانی هستند، چگونه با محتوای شما تعامل دارند و اثربخشی کلی استراتژی رسانه های اجتماعی خود را در پلت فرم.

به عنوان مثال، می‌توانید از تجزیه و تحلیل لینکدین استفاده کنید تا ببینید چند نفر نمایه شما را مشاهده کرده‌اند، محتوای ارگانیک و حمایت‌شده شما چقدر خوب دریافت شده است، آخرین پست چرخ فلک شما چقدر لایک داشته است یا تعداد کلیک‌هایی که صفحه شرکت شما در ماه گذشته دریافت کرده است. .

Psst: حتی می‌توانید فوق‌العاده گرانول دریافت کنید و ببینید بازدیدکنندگان شما کجا زندگی می‌کنند، عنوان شغلی آنها و در چه صنایعی کار می‌کنند.

پاداش: دانلود راهنمای رایگان این 11 تاکتیک را نشان می دهد که تیم رسانه های اجتماعی ناب فالوور برای افزایش مخاطبان لینکدین خود از 0 به 278000 فالوور استفاده کرده است.

چرا تجزیه و تحلیل لینکدین اهمیت دارد؟

اگر شرکت شما در لینکدین فعال است، به همین دلیل است که ردیابی تجزیه و تحلیل لینکدین برای استراتژی بازاریابی اجتماعی شما مهم است:

  • درک جمعیت شناسی فالوورها: وقتی میدونی سازمان بهداشت جهانی مخاطبان شما هستند، می توانید محتوای خود را برای آنها تنظیم کنید. تجزیه و تحلیل لینکدین می تواند به شما بگوید که دنبال کنندگان شما کجا هستند، در چه صنعتی کار می کنند و نقش آنها.
  • رشد مخاطب: هنگامی که شخصی با یکی از پست های لینکدین شما درگیر می شود، به احتمال زیاد محتوای شما را در الگوریتم خود مشاهده می کند. به همین دلیل است که ردیابی رشد مخاطبان شما مهم است – بنابراین می توانید بفهمید که آیا محتوای شما به دست مردم می رسد یا خیر.
  • تولید سرنخ: اگر بتوانید به مخاطبان مناسب دسترسی پیدا کنید، لینکدین یک ماشین تولید سرنخ است. با استفاده از تجزیه و تحلیل، می توانید ببینید که مخاطبان شما با چه نوع محتوایی تعامل دارند و از آن بینش برای تولید سرنخ بیشتر استفاده کنید.
  • مقایسه با رقابت: آیا می خواهید ببینید صفحه شما چگونه با رقبای خود مقایسه می شود؟ می‌توانید از تجزیه و تحلیل لینکدین برای مقایسه معیارهای تعامل و فالوور استفاده کنید و ببینید کسب‌وکارهای مشابه چه پست‌هایی ارسال می‌کنند.
  • پیگیری حمایت از کارکنان: اگر می خواهید آگاهی از برند را افزایش دهید، شهرت خود را بهبود ببخشید یا رهبری فکری خود را به اشتراک بگذارید، حمایت از کارمندان – زمانی که کارمندان شرکت خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ می کنند – ضروری است. اگر یک برنامه حمایت از کارمندان را شروع کرده اید، ردیابی تجزیه و تحلیل های خود به شما می گوید که آیا این برنامه موثر است یا خیر.

21 معیار اصلی تجزیه و تحلیل لینکدین برای ردیابی

معیارهای بی‌شماری لینکدین در دسترس بازاریابان است. اما آیا این بدان معناست که شما باید همه آنها را ردیابی، نظارت و گزارش دهید؟

نه! این داده های زیادی است.

اینکه کدام معیارهای لینکدین را باید ردیابی کنید بستگی به اهداف رسانه اجتماعی شما دارد.

به عنوان مثال، اگر برند شما در تلاش است تا از طریق پست های منتشر شده خود، مخاطبان جدیدی را جذب کند، مراقب تجزیه و تحلیل محتوا باشید. اگر می خواهید آگاهی از برند را در پلتفرم افزایش دهید، تجزیه و تحلیل فالوورها و بازدیدکنندگان را دنبال کنید.

اگر در نظارت بر معیارهای LinkedIn کاملاً تازه کار هستید، ساده شروع کنید. در اینجا چند معیار اساسی وجود دارد که باید ردیابی کنید:

معیارهای پروفایل لینکدین

  • بازدید از صفحه: تعداد کل دفعاتی که از صفحه شما بازدید شده است.
  • بازدید پست: تعداد کل بازدیدهایی که پست ها، اسناد یا مقالات شما دریافت کرده اند. همچنین می‌توانید برای تفکیک پست به پست و مشاهده اطلاعاتی مانند واکنش‌ها، نظرات و اشتراک‌گذاری جزئیات عمیق‌تر شوید.
  • جستجوی ظاهر: تعداد دفعاتی که نمایه شما در یک دوره معین در نتایج جستجو ظاهر شد.

معیارهای محتوای لینکدین

  • برداشت های پست: این معیار به شما امکان می دهد تعداد دفعاتی که پست لینکدین شما برای حداقل 300 میلی ثانیه قابل مشاهده است، با حداقل 50 درصد برای کاربری که وارد لینکدین شده است، بدانید.
  • برداشت های منحصر به فرد: این تعداد دفعاتی است که پست شما برای اعضای منحصر به فردی که وارد سیستم شده اند نمایش داده می شود. برخلاف نمایش‌ها، زمانی که کاربر یک پست را چندین بار می‌بیند، نمایش‌های منحصربه‌فرد به حساب نمی‌آیند.
  • واکنش ها: از واکنش‌های لینکدین برای نمایش واکنش‌های احساسی مختلف به محتوای شما استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند شکلک‌هایی را انتخاب کنند تا نشان دهند که محتوایی را که به اشتراک می‌گذارید دوست دارند، جشن می‌گیرند، حمایت می‌کنند، دوست دارند، بینش پیدا می‌کنند یا نسبت به محتوایی که به اشتراک می‌گذارید کنجکاو هستند.
  • نظرات: نظرات تعداد نظرات کاربر است که در زیر پست شما باقی مانده است.
  • بازنشر: این معیار تعداد دفعاتی را که کاربر تصمیم می‌گیرد محتوای شما را با فالوورهای لینکدین خود به اشتراک بگذارد، نشان می‌دهد و دامنه دسترسی پست شما را افزایش می‌دهد.

فالوورهای لینکدین و معیارهای جمعیتی

  • کل دنبال کنندگان: تعداد کل دنبال کنندگان فعلی صفحه کسب و کار شما.
  • معیارهای فالوور: این نشان می دهد که چگونه تعداد فالوورهای برند شما در مدت زمان مشخصی افزایش (یا کاهش) یافته است.
  • جمعیت فالوور: این معیار با دسته‌بندی افرادی که صفحه شما را دنبال می‌کنند به صنایع، سطوح ارشدیت و مکان‌ها مشخص می‌کند.
  • همه دنبال کنندگان: از این لیست برای حفظ بزرگترین طرفداران خود استفاده کنید و فراموش نکنید که با مشوق هایی تماس بگیرید تا آنها را درگیر نگه دارید.
  • نکات برجسته بازدید کننده: این معیار تعداد کل بازدیدهای صفحه، بازدیدکنندگان منحصر به فرد و کلیک های سفارشی دکمه را در 30 روز گذشته نشان می دهد.
  • جمعیت شناسی بازدیدکنندگان: درک شغل، اندازه شرکت، صنعت، موقعیت مکانی و سابقه بازدیدکنندگان می تواند به اطلاع رسانی استراتژی محتوای شما و باز کردن بازارهای در حال ظهور کمک کند.

معیارهای تعامل لینکدین

  • نرخ مشارکت: لینکدین با اضافه کردن تعداد تعاملات، کلیک‌ها و فالوورهای جدید به دست آمده، تقسیم بر تعداد نمایش‌هایی که پست دریافت می‌کند، نرخ تعامل را محاسبه می‌کند.
  • کلیک ها: هنگامی که یک عضو وارد شده روی پست، نام شرکت یا لوگوی شما کلیک می کند، کلیک ها شمارش می شوند. سایر تعاملات مانند اشتراک‌گذاری، واکنش‌ها یا نظرات را شامل نمی‌شود. یک کلیک به شما می گوید دعوت به اقدام شما جواب داد.
  • منجر می شود: به شما امکان می دهد داده های مربوط به سرنخ های جمع آوری شده از طریق صفحه خود را دانلود کنید. برای ردیابی این سنجه، باید یک فرم نسل اصلی تنظیم کنید.
سرنخ ها را در فرم سرنخ صفحه خود جمع آوری کنید

معیارهای رقیب لینکدین

  • معیارهای فالوور: فالوورهای همیشگی و فالوورهای جدید را که در محدوده زمانی مشخص شده به دست آورده اند مقایسه می کند. اگر فالوها از فالوورهای جدید بیشتر شود، معیارها می توانند منفی باشند. این معیار در کنار صفحات رقیبی که می خواهید ردیابی کنید مقایسه می شود.
  • کل معیارهای پست: کل به‌روزرسانی‌های پست در 30 روز گذشته و درصد تغییر را نسبت به 30 روز گذشته مقایسه می‌کند.
  • معیارهای تعامل کل: کل تعاملات (واکنش‌ها، نظرات و اشتراک‌گذاری‌ها) را در 30 روز گذشته مقایسه می‌کند.
  • پست های پرطرفدار رقبا: پست های برجسته از صفحاتی که می خواهید محتوای خود را با آنها مقایسه کنید.

نحوه ایجاد یک گزارش تحلیلی لینکدین با استفاده از لینکدین

اکنون که می دانید کدام تجزیه و تحلیل لینکدین را باید ردیابی کنید، زمان آن رسیده که شروع به ایجاد گزارش کنید.

شما می توانید پنج نوع گزارش برای هر یک از پنج نوع تجزیه و تحلیل بومی LinkedIn ایجاد کنید. آنها عبارتند از:

  1. گزارش های محتوایی
  2. بازدید کننده گزارش می دهد
  3. فالوور گزارش می دهد
  4. گزارش های سرب
  5. گزارش های رقیب

برای ایجاد یک گزارش تحلیلی لینکدین، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. ابتدا به مسیر بروید صفحه لینکدین شما.

دکمه تجزیه و تحلیل لینکدین در زیر صفحه

2. بعد، را انتخاب کنید برگه تجزیه و تحلیل و به برگه ای که می خواهید از آن گزارش تهیه کنید (محتوا، بازدیدکنندگان، دنبال کنندگان، سرنخ ها یا رقبا) بروید.

برگه محتوای تجزیه و تحلیل نمایه نمایه شما برجسته است

3. در سمت راست بالای صفحه، یک علامت را خواهید دید دکمه صادرات. بازه زمانی مورد نظر برای پوشش گزارش را انتخاب کنید و کلیک کنید صادرات.

رقبای صادراتی به عنوان فایل CSV گزارش می دهند

نحوه ایجاد یک گزارش تحلیلی لینکدین با استفاده از ناب فالوور

کاربران ناب فالوور می توانند از ناب فالوور Analytics برای تولید هشت نوع مختلف گزارش تحلیلی LinkedIn استفاده کنند.

این موارد عبارتند از:

  1. گزارش های مروری لینکدین
  2. گزارش های پست شخصی لینکدین
  3. گزارش مخاطبان لینکدین
  4. گزارش تعامل لینکدین
  5. نمای کلی لینکدین: گزارش پولی و ارگانیک
  6. آگاهی از تبلیغات لینکدین
  7. مصرف تبلیغات لینکدین
  8. هدف تبلیغات لینکدین

برای ایجاد یک گزارش تحلیلی لینکدین با استفاده از ناب فالوور، با ورود به سیستم خود شروع کنید داشبورد ناب فالوور. بعد، را انتخاب کنید تجزیه و تحلیل دکمه از منوی سمت چپ

منوی سمت چپ دکمه تجزیه و تحلیل داشبورد ناب فالوور

سپس، انتخاب کنید یک گزارش ایجاد کنید.

یک گزارش ناب فالوور Analytics ایجاد کنید

حالا یکی را انتخاب کنید صفحات لینکدین یا پروفایل های لینکدین برای استفاده از یکی از الگوهای گزارش ناب فالوور برای آن دسته ها.

صفحات لینکدین یا پروفایل های لینکدین را از منوی سمت چپ برای گزارش الگوها انتخاب کنید

نوع گزارشی را که می خواهید ایجاد کنید انتخاب کنید، سپس کلیک کنید ایجاد گزارش. اطمینان حاصل کنید که صفحه یا نمایه لینکدین شما با انتخاب آن از منوی کشویی حساب اجتماعی متصل است.

گزارش ایجاد کنید و صفحه یا نمایه LinkedIn را از کشویی حساب اجتماعی انتخاب کنید

اگر می خواهید گزارش خود را به اشتراک بگذارید، روی آن کلیک کنید با هم تیمی ها به اشتراک بگذارید دکمه در گوشه بالا سمت راست همچنین می توانید گزارش خود را به صورت PDF، PowerPoint، Excel یا CSV با استفاده از صادرات دکمه در بالا سمت راست

دکمه اشتراک گذاری با هم تیمی ها برای صادرات گزارش

4 بهترین ابزار تجزیه و تحلیل لینکدین برای سال 2024

1. ناب فالوور Analytics

اگر شرکت شما در چندین پلتفرم رسانه اجتماعی حساب دارد، ناب فالوور Analytics می تواند کار شما را بسیار ساده تر کند.

اتصال حساب LinkedIn خود به ناب فالوور به شما امکان می دهد پست ها را از قبل برنامه ریزی کنید و در زمان های بهینه، اما این همه چیز نیست. همچنین می‌توانید میزان مقایسه تحلیل‌های LinkedIn خود را با سایر معیارهای اجتماعی خود اندازه‌گیری کنید.

ناب فالوور Analytics بررسی اجمالی ترکیبی از تعامل پست اجتماعی

یکی از بهترین جنبه های استفاده از ناب فالوور Analytics برای کسب و کار شما، ویژگی های گزارش است. همانطور که قبلاً توضیح دادیم، ناب فالوور بیش از هشت گزارش سفارشی را ارائه می‌کند – هم برای تعامل ارگانیک و هم برای مشارکت پولی – که به شما و تیمتان کمک می‌کند تا ببینید چگونه تلاش‌های استراتژی بازاریابی لینکدین شما نتیجه می‌دهد.

هزینه و بازده تجزیه و تحلیل بازگشت سرمایه ناب فالوور Analytics بر اساس متریک

ویژگی های کلیدی:

  • معیارها را برای چندین حساب اجتماعی برند خود از یک مکان ردیابی، نظارت و مقایسه کنید.
  • معیارهای عملکرد را تنظیم کنید تا کار برای رسیدن به اهدافتان آسان تر شود.
  • گزارش های قابل تنظیم و خواندنی ایجاد کنید که به راحتی با تیم خود به اشتراک بگذارید.

قیمت: برنامه ها از 99 دلار در ماه شروع می شوند.

بهترین برای: بازاریابان رسانه های اجتماعی که چندین پلت فرم رسانه های اجتماعی را مدیریت می کنند و می خواهند به بینش ها در یک مکان دسترسی داشته باشند.

CTA Blog IMGs LinkedIn

شماره 1 برای بازاریابی لینکدین

پست ها را برنامه ریزی کنید، به پیام ها پاسخ دهید و تبلیغات را از یک نقطه مدیریت کنید. سپس، نتایج خود را در گزارش های زیبا به نمایش بگذارید. این خیلی آسان است.

آزمایش 30 روزه رایگان را شروع کنید

2. ناب فالوور Insights

به دنبال دریافت بینش عمیق تر در مورد مخاطبان لینکدین خود هستید؟

ابزارهای پیشرفته شنیداری اجتماعی مانند ناب فالوور Insights (در دسترس برنامه های ناب فالوور Enterprise) به شما کمک می کند مکالمات جاری در مورد برند خود را نظارت کنید.

این ابزار به شما اطلاعات زیادی در مورد مخاطبان لینکدین شما می‌دهد – و احساس آنها نسبت به شما. به طور خاص، به شما کمک می کند «شنود» آنچه مردم در مورد برند شما در رسانه های اجتماعی می گویند. می‌توانید از Insights برای ردیابی اشاره‌ها، برجسته کردن روندها و پیوستن به مکالمات مهم استفاده کنید.

شما همچنین می توانید سهم خود را از صدای خود اندازه گیری کنید، که می تواند به شما کمک کند به عنوان یک متخصص در صنعت خود در کجا ایستاده اید. اگر برند شما قصد دارد محتوای رهبری فکری بیشتری در لینکدین ایجاد کند، این یک معیار مهم برای ردیابی است.

اشتراک صدا با جستجو

ویژگی های کلیدی:

  • تجزیه و تحلیل گوش دادن و احساسات اجتماعی پیشرفته
  • تجسم داده ها برای دیدن احساسات
  • معیارهای رقابتی برای مقایسه صفحه شما با رقبا

قیمت: آزمایش رایگان 30 روزه خود را شروع کنید یا قیمت را از اینجا درخواست کنید.

بهترین برای: تیم های اجتماعی بزرگ به دنبال بینش عمیق تر در مورد احساسات برند و تجزیه و تحلیل محتوا هستند.

3. SocialPilot

SocialPilot یک ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به ویژگی های برنامه ریزی محتوا، زمان بندی و تجزیه و تحلیل داخلی مجهز است.

برای تجزیه و تحلیل پست لینکدین، SocialPilot می تواند تعامل، جمعیت فالوور و دسترسی را ردیابی و اندازه گیری کند—همه معیارهایی که در پلتفرم اصلی لینکدین پیدا می کنید، اما در یک داشبورد.

تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی SocialPilot

ویژگی های کلیدی:

  • برنامه ریزی، برنامه ریزی و انتشار با استفاده از هوش مصنوعی برای پست های بهینه شده
  • برچسب های کمپین برای دسترسی آسان و سازماندهی بهتر
  • گزارش هایی که می توانند نمودارها و نمودارهایی را برای ارتباط بصری نتایج ایجاد کنند

قیمت: برنامه ها از 25 دلار در ماه شروع می شود.

بهترین برای: کسب‌وکارهای کوچک یا آژانس‌های بازاریابی به دنبال ابزار برنامه‌ریزی رسانه‌های اجتماعی با کاربرد آسان با تجزیه و تحلیل داخلی هستند.

4. جعبه داده

Databox یک داشبورد و نرم افزار گزارش دهی است که تیم ها می توانند از آن برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل معیارهای کلیدی کسب و کار در یک مکان استفاده کنند.

با ادغام هر پلتفرمی که کسب‌وکار شما از آن استفاده می‌کند – از جمله لینکدین و سایر کانال‌های اجتماعی – برای ردیابی و اندازه‌گیری معیارهایی که به شما کمک می‌کند درک کنید که کسب‌وکارتان در کل چگونه عمل می‌کند، کار می‌کند.

معیارهای جعبه داده صفحات شرکت لینکدین

ویژگی های کلیدی:

  • می تواند 42 معیار صفحه شرکت لینکدین را ردیابی کند
  • شامل داشبورد و الگوهای گزارش
  • داشبورد با کاربری آسان که معیارهای کلیدی کسب و کار را در یک مکان نمایش می دهد

قیمت: به صورت رایگان شروع کنید. برنامه های پولی از 47 دلار در ماه شروع می شود.

بهترین برای: تیم های بازاریابی داده محور که می خواهند سایر معیارهای کسب و کار را خارج از کانال های اجتماعی ردیابی کنند.

3 نکته تجزیه و تحلیل لینکدین برای بهترین نتایج

به دنبال این هستید که از تجزیه و تحلیل لینکدین خود بیشترین بهره را ببرید؟ برای کسب بهترین نتایج، این نکات را از دو بازاریاب رسانه های اجتماعی دنبال کنید.

1. اهداف روشنی تعیین کنید

مانند هر استراتژی اجتماعی، تعیین اهداف روشن و قابل مدیریت ضروری است.

جنیفر هیمن، AVP، استراتژی بازاریابی و عملیات در L&L Collective پیشنهاد می‌کند که درک مخاطبان لینکدین شما و نوع محتوای ارگانیک که با آن درگیر هستند، زمان می‌برد، بنابراین اهداف روشن اما معقول را تعیین کنید.

“انتظارات واقع بینانه کلیدی است!” هیمن می گوید. “رشد آهسته و معتبر بهتر از رشد سریع با افرادی است که به محتوای شما علاقه ای ندارند

2. بر مشارکت کارکنان نظارت کنید

به گفته Ibby Hussain، معاون Digital & Creative در Vested – یک آژانس بازاریابی برای خدمات مالی که در آن حسین و تیمش بیش از 30 پروفایل لینکدین را برای برندها و مدیران مدیریت می کنند – تغییر واقعی بازی برای تجزیه و تحلیل لینکدین، تعامل کارکنان است.

حسین می‌گوید: «کارکنان قدرتمندترین حامیان شما در لینکدین هستند، که هم تعامل و هم دسترسی را افزایش می‌دهند. حتی در فضای حرفه‌ای مانند لینکدین، عکس‌های با افراد واقعی بهتر از تصاویر شرکت‌ها هستند.»

3. مشارکت در پلتفرم را اولویت بندی کنید

حسین پیشنهاد می کند محتوایی را در اولویت قرار دهید که فالوورها را در صفحه و پلتفرم شما حفظ کند.

او می‌گوید: «اولویت‌بندی محتوایی که نظرات و تعاملات را در لینکدین هدایت می‌کند، به جای پیوند دادن، هم تعامل دنبال‌کنندگان و هم عملکرد در الگوریتم‌های لینکدین را افزایش می‌دهد.

یکی از راه های انجام این کار، ارسال چرخ و فلک است. شما همچنین می توانید مقالات لینکدین را برای رهبری فکری بنویسید. یا اگر می خواهید پیوندهایی را به وبلاگ خود یا سایت خارجی دیگری به اشتراک بگذارید، پیوند را در نظرات قرار دهید.

با استفاده از ناب فالوور صفحه LinkedIn و سایر کانال های اجتماعی خود را به راحتی مدیریت کنید. از یک داشبورد، می‌توانید محتوا (از جمله ویدیو) را برنامه‌ریزی کرده و به اشتراک بگذارید، به نظرات پاسخ دهید و شبکه خود را درگیر کنید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

به راحتی ایجاد، تجزیه و تحلیل، ترویج و زمان بندی پست های لینکدین در کنار سایر شبکه های اجتماعی خود با ناب فالوور. فالوورهای بیشتری داشته باشید و در زمان صرفه جویی کنید.

تا به حال فکر کرده اید چه کسی به نمایه شما در لینکدین نگاه می کند؟ یا صفحه شرکت شما چقدر در ایجاد سرنخ موثر است؟ با قدرت تجزیه و تحلیل لینکدین، می توانید داده های لینکدین خود را ردیابی، اندازه گیری و بهینه سازی کنید تا برند شخصی یا صفحه کسب و کار خود را بهبود بخشید.

در این راهنما، نحوه دسترسی به تجزیه و تحلیل لینکدین، معیارهای مهم لینکدین برای تمرکز روی و نحوه تفسیر داده ها را پوشش خواهیم داد. به علاوه، ما از دو کارشناس رسانه های اجتماعی برای راهنمایی های خودی در مورد چگونگی ارتقای تلاش های بازاریابی خود به سطح بعدی استفاده کردیم.

  1. تجزیه و تحلیل لینکدین داده های دقیقی در مورد بازدیدکنندگان پروفایل، عملکرد محتوا و جمعیت شناسی مخاطبان ارائه می دهد. می‌توانید از این بینش‌ها برای تنظیم استراتژی محتوای خود و بهبود تعامل در پلتفرم استفاده کنید.
  2. با مقایسه عملکرد خود، از تجزیه و تحلیل برای محک زدن در مقابل رقبا استفاده کنید. به این ترتیب، می توانید استراتژی خود را تنظیم کنید و فرصت های رشد را شناسایی کنید.
  3. ابزارهایی مانند ناب فالوور Analytics می توانند در زمان صرفه جویی کنند و بینش عمیق تری از عملکرد LinkedIn شما در سراسر جهان ارائه دهند چندگانه حساب ها

تجزیه و تحلیل لینکدین چیست؟

تجزیه و تحلیل لینکدین داده ها و آماری است که پشت فعالیت لینکدین شما وجود دارد. این بینش ارزشمندی را ارائه می دهد مخاطبان شما چه کسانی هستند، چگونه با محتوای شما تعامل دارند و اثربخشی کلی استراتژی رسانه های اجتماعی خود را در پلت فرم.

به عنوان مثال، می‌توانید از تجزیه و تحلیل لینکدین استفاده کنید تا ببینید چند نفر نمایه شما را مشاهده کرده‌اند، محتوای ارگانیک و حمایت‌شده شما چقدر خوب دریافت شده است، آخرین پست چرخ فلک شما چقدر لایک داشته است یا تعداد کلیک‌هایی که صفحه شرکت شما در ماه گذشته دریافت کرده است. .

Psst: حتی می‌توانید فوق‌العاده گرانول دریافت کنید و ببینید بازدیدکنندگان شما کجا زندگی می‌کنند، عنوان شغلی آنها و در چه صنایعی کار می‌کنند.

پاداش: دانلود راهنمای رایگان این 11 تاکتیک را نشان می دهد که تیم رسانه های اجتماعی ناب فالوور برای افزایش مخاطبان لینکدین خود از 0 به 278000 فالوور استفاده کرده است.

چرا تجزیه و تحلیل لینکدین اهمیت دارد؟

اگر شرکت شما در لینکدین فعال است، به همین دلیل است که ردیابی تجزیه و تحلیل لینکدین برای استراتژی بازاریابی اجتماعی شما مهم است:

  • درک جمعیت شناسی فالوورها: وقتی میدونی سازمان بهداشت جهانی مخاطبان شما هستند، می توانید محتوای خود را برای آنها تنظیم کنید. تجزیه و تحلیل لینکدین می تواند به شما بگوید که دنبال کنندگان شما کجا هستند، در چه صنعتی کار می کنند و نقش آنها.
  • رشد مخاطب: هنگامی که شخصی با یکی از پست های لینکدین شما درگیر می شود، به احتمال زیاد محتوای شما را در الگوریتم خود مشاهده می کند. به همین دلیل است که ردیابی رشد مخاطبان شما مهم است – بنابراین می توانید بفهمید که آیا محتوای شما به دست مردم می رسد یا خیر.
  • تولید سرنخ: اگر بتوانید به مخاطبان مناسب دسترسی پیدا کنید، لینکدین یک ماشین تولید سرنخ است. با استفاده از تجزیه و تحلیل، می توانید ببینید که مخاطبان شما با چه نوع محتوایی تعامل دارند و از آن بینش برای تولید سرنخ بیشتر استفاده کنید.
  • مقایسه با رقابت: آیا می خواهید ببینید صفحه شما چگونه با رقبای خود مقایسه می شود؟ می‌توانید از تجزیه و تحلیل لینکدین برای مقایسه معیارهای تعامل و فالوور استفاده کنید و ببینید کسب‌وکارهای مشابه چه پست‌هایی ارسال می‌کنند.
  • پیگیری حمایت از کارکنان: اگر می خواهید آگاهی از برند را افزایش دهید، شهرت خود را بهبود ببخشید یا رهبری فکری خود را به اشتراک بگذارید، حمایت از کارمندان – زمانی که کارمندان شرکت خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ می کنند – ضروری است. اگر یک برنامه حمایت از کارمندان را شروع کرده اید، ردیابی تجزیه و تحلیل های خود به شما می گوید که آیا این برنامه موثر است یا خیر.

21 معیار اصلی تجزیه و تحلیل لینکدین برای ردیابی

معیارهای بی‌شماری لینکدین در دسترس بازاریابان است. اما آیا این بدان معناست که شما باید همه آنها را ردیابی، نظارت و گزارش دهید؟

نه! این داده های زیادی است.

اینکه کدام معیارهای لینکدین را باید ردیابی کنید بستگی به اهداف رسانه اجتماعی شما دارد.

به عنوان مثال، اگر برند شما در تلاش است تا از طریق پست های منتشر شده خود، مخاطبان جدیدی را جذب کند، مراقب تجزیه و تحلیل محتوا باشید. اگر می خواهید آگاهی از برند را در پلتفرم افزایش دهید، تجزیه و تحلیل فالوورها و بازدیدکنندگان را دنبال کنید.

اگر در نظارت بر معیارهای LinkedIn کاملاً تازه کار هستید، ساده شروع کنید. در اینجا چند معیار اساسی وجود دارد که باید ردیابی کنید:

معیارهای پروفایل لینکدین

  • بازدید از صفحه: تعداد کل دفعاتی که از صفحه شما بازدید شده است.
  • بازدید پست: تعداد کل بازدیدهایی که پست ها، اسناد یا مقالات شما دریافت کرده اند. همچنین می‌توانید برای تفکیک پست به پست و مشاهده اطلاعاتی مانند واکنش‌ها، نظرات و اشتراک‌گذاری جزئیات عمیق‌تر شوید.
  • جستجوی ظاهر: تعداد دفعاتی که نمایه شما در یک دوره معین در نتایج جستجو ظاهر شد.
27 ظاهر جستجو 8 درصد افزایش در 7 روز گذشته

معیارهای محتوای لینکدین

  • برداشت های پست: این معیار به شما امکان می دهد تعداد دفعاتی که پست لینکدین شما برای حداقل 300 میلی ثانیه قابل مشاهده است، با حداقل 50 درصد برای کاربری که وارد لینکدین شده است، بدانید.
  • برداشت های منحصر به فرد: این تعداد دفعاتی است که پست شما برای اعضای منحصر به فردی که وارد سیستم شده اند نمایش داده می شود. برخلاف نمایش‌ها، زمانی که کاربر یک پست را چندین بار می‌بیند، نمایش‌های منحصربه‌فرد به حساب نمی‌آیند.
  • واکنش ها: از واکنش‌های لینکدین برای نمایش واکنش‌های احساسی مختلف به محتوای شما استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند شکلک‌هایی را انتخاب کنند تا نشان دهند که محتوایی را که به اشتراک می‌گذارید دوست دارند، جشن می‌گیرند، حمایت می‌کنند، دوست دارند، بینش پیدا می‌کنند یا نسبت به محتوایی که به اشتراک می‌گذارید کنجکاو هستند.
  • نظرات: نظرات تعداد نظرات کاربر است که در زیر پست شما باقی مانده است.
  • بازنشر: این معیار تعداد دفعاتی را که کاربر تصمیم می‌گیرد محتوای شما را با فالوورهای لینکدین خود به اشتراک بگذارد، نشان می‌دهد و دامنه دسترسی پست شما را افزایش می‌دهد.

فالوورهای لینکدین و معیارهای جمعیتی

  • کل دنبال کنندگان: تعداد کل دنبال کنندگان فعلی صفحه کسب و کار شما.
  • معیارهای فالوور: این نشان می دهد که چگونه تعداد فالوورهای برند شما در مدت زمان مشخصی افزایش (یا کاهش) یافته است.
  • جمعیت فالوور: این معیار با دسته‌بندی افرادی که صفحه شما را دنبال می‌کنند به صنایع، سطوح ارشدیت و مکان‌ها مشخص می‌کند.
  • همه دنبال کنندگان: از این لیست برای حفظ بزرگترین طرفداران خود استفاده کنید و فراموش نکنید که با مشوق هایی تماس بگیرید تا آنها را درگیر نگه دارید.
  • نکات برجسته بازدید کننده: این معیار تعداد کل بازدیدهای صفحه، بازدیدکنندگان منحصر به فرد و کلیک های سفارشی دکمه را در 30 روز گذشته نشان می دهد.
  • جمعیت شناسی بازدیدکنندگان: درک شغل، اندازه شرکت، صنعت، موقعیت مکانی و سابقه بازدیدکنندگان می تواند به اطلاع رسانی استراتژی محتوای شما و باز کردن بازارهای در حال ظهور کمک کند.

معیارهای تعامل لینکدین

  • نرخ مشارکت: لینکدین با اضافه کردن تعداد تعاملات، کلیک‌ها و فالوورهای جدید به دست آمده، تقسیم بر تعداد نمایش‌هایی که پست دریافت می‌کند، نرخ تعامل را محاسبه می‌کند.
  • کلیک ها: هنگامی که یک عضو وارد شده روی پست، نام شرکت یا لوگوی شما کلیک می کند، کلیک ها شمارش می شوند. سایر تعاملات مانند اشتراک‌گذاری، واکنش‌ها یا نظرات را شامل نمی‌شود. یک کلیک به شما می گوید دعوت به اقدام شما جواب داد.
  • منجر می شود: به شما امکان می دهد داده های مربوط به سرنخ های جمع آوری شده از طریق صفحه خود را دانلود کنید. برای ردیابی این سنجه، باید یک فرم نسل اصلی تنظیم کنید.
سرنخ ها را در فرم سرنخ صفحه خود جمع آوری کنید

معیارهای رقیب لینکدین

  • معیارهای فالوور: فالوورهای همیشگی و فالوورهای جدید را که در محدوده زمانی مشخص شده به دست آورده اند مقایسه می کند. اگر فالوها از فالوورهای جدید بیشتر شود، معیارها می توانند منفی باشند. این معیار در کنار صفحات رقیبی که می خواهید ردیابی کنید مقایسه می شود.
  • کل معیارهای پست: کل به‌روزرسانی‌های پست در 30 روز گذشته و درصد تغییر را نسبت به 30 روز گذشته مقایسه می‌کند.
  • معیارهای تعامل کل: کل تعاملات (واکنش‌ها، نظرات و اشتراک‌گذاری‌ها) را در 30 روز گذشته مقایسه می‌کند.
  • پست های پرطرفدار رقبا: پست های برجسته از صفحاتی که می خواهید محتوای خود را با آنها مقایسه کنید.

نحوه ایجاد یک گزارش تحلیلی لینکدین با استفاده از لینکدین

اکنون که می دانید کدام تجزیه و تحلیل لینکدین را باید ردیابی کنید، زمان آن رسیده که شروع به ایجاد گزارش کنید.

شما می توانید پنج نوع گزارش برای هر یک از پنج نوع تجزیه و تحلیل بومی LinkedIn ایجاد کنید. آنها عبارتند از:

  1. گزارش های محتوایی
  2. بازدید کننده گزارش می دهد
  3. فالوور گزارش می دهد
  4. گزارش های سرب
  5. گزارش های رقیب

برای ایجاد یک گزارش تحلیلی لینکدین، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. ابتدا به مسیر بروید صفحه لینکدین شما.

دکمه تجزیه و تحلیل لینکدین در زیر صفحه

2. بعد، را انتخاب کنید برگه تجزیه و تحلیل و به برگه ای که می خواهید از آن گزارش تهیه کنید (محتوا، بازدیدکنندگان، دنبال کنندگان، سرنخ ها یا رقبا) بروید.

برگه محتوای تجزیه و تحلیل نمایه نمایه شما برجسته است

3. در سمت راست بالای صفحه، یک علامت را خواهید دید دکمه صادرات. بازه زمانی مورد نظر برای پوشش گزارش را انتخاب کنید و کلیک کنید صادرات.

رقبای صادراتی به عنوان فایل CSV گزارش می دهند

نحوه ایجاد یک گزارش تحلیلی لینکدین با استفاده از ناب فالوور

کاربران ناب فالوور می توانند از ناب فالوور Analytics برای تولید هشت نوع مختلف گزارش تحلیلی LinkedIn استفاده کنند.

این موارد عبارتند از:

  1. گزارش های مروری لینکدین
  2. گزارش های پست شخصی لینکدین
  3. گزارش مخاطبان لینکدین
  4. گزارش تعامل لینکدین
  5. نمای کلی لینکدین: گزارش پولی و ارگانیک
  6. آگاهی از تبلیغات لینکدین
  7. مصرف تبلیغات لینکدین
  8. هدف تبلیغات لینکدین

برای ایجاد یک گزارش تحلیلی لینکدین با استفاده از ناب فالوور، با ورود به سیستم خود شروع کنید داشبورد ناب فالوور. بعد، را انتخاب کنید تجزیه و تحلیل دکمه از منوی سمت چپ

منوی سمت چپ دکمه تجزیه و تحلیل داشبورد ناب فالوور

سپس، انتخاب کنید یک گزارش ایجاد کنید.

یک گزارش ناب فالوور Analytics ایجاد کنید

حالا یکی را انتخاب کنید صفحات لینکدین یا پروفایل های لینکدین برای استفاده از یکی از الگوهای گزارش ناب فالوور برای آن دسته ها.

صفحات لینکدین یا پروفایل های لینکدین را از منوی سمت چپ برای گزارش الگوها انتخاب کنید

نوع گزارشی را که می خواهید ایجاد کنید انتخاب کنید، سپس کلیک کنید ایجاد گزارش. اطمینان حاصل کنید که صفحه یا نمایه لینکدین شما با انتخاب آن از منوی کشویی حساب اجتماعی متصل است.

گزارش ایجاد کنید و صفحه یا نمایه LinkedIn را از کشویی حساب اجتماعی انتخاب کنید

اگر می خواهید گزارش خود را به اشتراک بگذارید، روی آن کلیک کنید با هم تیمی ها به اشتراک بگذارید دکمه در گوشه بالا سمت راست همچنین می توانید گزارش خود را به صورت PDF، PowerPoint، Excel یا CSV با استفاده از صادرات دکمه در بالا سمت راست

دکمه اشتراک گذاری با هم تیمی ها برای صادرات گزارش

4 بهترین ابزار تجزیه و تحلیل لینکدین برای سال 2024

1. ناب فالوور Analytics

اگر شرکت شما در چندین پلتفرم رسانه اجتماعی حساب دارد، ناب فالوور Analytics می تواند کار شما را بسیار ساده تر کند.

اتصال حساب LinkedIn خود به ناب فالوور به شما امکان می دهد پست ها را از قبل برنامه ریزی کنید و در زمان های بهینه، اما این همه چیز نیست. همچنین می‌توانید میزان مقایسه تحلیل‌های LinkedIn خود را با سایر معیارهای اجتماعی خود اندازه‌گیری کنید.

ناب فالوور Analytics بررسی اجمالی ترکیبی از تعامل پست اجتماعی

یکی از بهترین جنبه های استفاده از ناب فالوور Analytics برای کسب و کار شما، ویژگی های گزارش است. همانطور که قبلاً توضیح دادیم، ناب فالوور بیش از هشت گزارش سفارشی را ارائه می‌کند – هم برای تعامل ارگانیک و هم برای مشارکت پولی – که به شما و تیمتان کمک می‌کند تا ببینید چگونه تلاش‌های استراتژی بازاریابی لینکدین شما نتیجه می‌دهد.

هزینه و بازده تجزیه و تحلیل بازگشت سرمایه ناب فالوور Analytics بر اساس متریک

ویژگی های کلیدی:

  • معیارها را برای چندین حساب اجتماعی برند خود از یک مکان ردیابی، نظارت و مقایسه کنید.
  • معیارهای عملکرد را تنظیم کنید تا کار برای رسیدن به اهدافتان آسان تر شود.
  • گزارش های قابل تنظیم و خواندنی ایجاد کنید که به راحتی با تیم خود به اشتراک بگذارید.

قیمت: برنامه ها از 99 دلار در ماه شروع می شوند.

بهترین برای: بازاریابان رسانه های اجتماعی که چندین پلت فرم رسانه های اجتماعی را مدیریت می کنند و می خواهند به بینش ها در یک مکان دسترسی داشته باشند.

CTA Blog IMGs LinkedIn

شماره 1 برای بازاریابی لینکدین

پست ها را برنامه ریزی کنید، به پیام ها پاسخ دهید و تبلیغات را از یک نقطه مدیریت کنید. سپس، نتایج خود را در گزارش های زیبا به نمایش بگذارید. این خیلی آسان است.

آزمایش 30 روزه رایگان را شروع کنید

2. ناب فالوور Insights

به دنبال دریافت بینش عمیق تر در مورد مخاطبان لینکدین خود هستید؟

ابزارهای پیشرفته شنیداری اجتماعی مانند ناب فالوور Insights (در دسترس برنامه های ناب فالوور Enterprise) به شما کمک می کند مکالمات جاری در مورد برند خود را نظارت کنید.

این ابزار به شما اطلاعات زیادی در مورد مخاطبان لینکدین شما می‌دهد – و احساس آنها نسبت به شما. به طور خاص، به شما کمک می کند «شنود» آنچه مردم در مورد برند شما در رسانه های اجتماعی می گویند. می‌توانید از Insights برای ردیابی اشاره‌ها، برجسته کردن روندها و پیوستن به مکالمات مهم استفاده کنید.

شما همچنین می توانید سهم خود را از صدای خود اندازه گیری کنید، که می تواند به شما کمک کند به عنوان یک متخصص در صنعت خود در کجا ایستاده اید. اگر برند شما قصد دارد محتوای رهبری فکری بیشتری در لینکدین ایجاد کند، این یک معیار مهم برای ردیابی است.

اشتراک صدا با جستجو

ویژگی های کلیدی:

  • تجزیه و تحلیل گوش دادن و احساسات اجتماعی پیشرفته
  • تجسم داده ها برای دیدن احساسات
  • معیارهای رقابتی برای مقایسه صفحه شما با رقبا

قیمت: آزمایش رایگان 30 روزه خود را شروع کنید یا قیمت را از اینجا درخواست کنید.

بهترین برای: تیم های اجتماعی بزرگ به دنبال بینش عمیق تر در مورد احساسات برند و تجزیه و تحلیل محتوا هستند.

3. SocialPilot

SocialPilot یک ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به ویژگی های برنامه ریزی محتوا، زمان بندی و تجزیه و تحلیل داخلی مجهز است.

برای تجزیه و تحلیل پست لینکدین، SocialPilot می تواند تعامل، جمعیت فالوور و دسترسی را ردیابی و اندازه گیری کند—همه معیارهایی که در پلتفرم اصلی لینکدین پیدا می کنید، اما در یک داشبورد.

تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی SocialPilot

ویژگی های کلیدی:

  • برنامه ریزی، برنامه ریزی و انتشار با استفاده از هوش مصنوعی برای پست های بهینه شده
  • برچسب های کمپین برای دسترسی آسان و سازماندهی بهتر
  • گزارش هایی که می توانند نمودارها و نمودارهایی را برای ارتباط بصری نتایج ایجاد کنند

قیمت: برنامه ها از 25 دلار در ماه شروع می شود.

بهترین برای: کسب‌وکارهای کوچک یا آژانس‌های بازاریابی به دنبال ابزار برنامه‌ریزی رسانه‌های اجتماعی با کاربرد آسان با تجزیه و تحلیل داخلی هستند.

4. جعبه داده

Databox یک داشبورد و نرم افزار گزارش دهی است که تیم ها می توانند از آن برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل معیارهای کلیدی کسب و کار در یک مکان استفاده کنند.

با ادغام هر پلتفرمی که کسب‌وکار شما از آن استفاده می‌کند – از جمله لینکدین و سایر کانال‌های اجتماعی – برای ردیابی و اندازه‌گیری معیارهایی که به شما کمک می‌کند درک کنید که کسب‌وکارتان در کل چگونه عمل می‌کند، کار می‌کند.

معیارهای جعبه داده صفحات شرکت لینکدین

ویژگی های کلیدی:

  • می تواند 42 معیار صفحه شرکت لینکدین را ردیابی کند
  • شامل داشبورد و الگوهای گزارش
  • داشبورد با کاربری آسان که معیارهای کلیدی کسب و کار را در یک مکان نمایش می دهد

قیمت: به صورت رایگان شروع کنید. برنامه های پولی از 47 دلار در ماه شروع می شود.

بهترین برای: تیم های بازاریابی داده محور که می خواهند سایر معیارهای کسب و کار را خارج از کانال های اجتماعی ردیابی کنند.

3 نکته تجزیه و تحلیل لینکدین برای بهترین نتایج

به دنبال این هستید که از تجزیه و تحلیل لینکدین خود بیشترین بهره را ببرید؟ برای کسب بهترین نتایج، این نکات را از دو بازاریاب رسانه های اجتماعی دنبال کنید.

1. اهداف روشنی تعیین کنید

مانند هر استراتژی اجتماعی، تعیین اهداف روشن و قابل مدیریت ضروری است.

جنیفر هیمن، AVP، استراتژی بازاریابی و عملیات در L&L Collective پیشنهاد می‌کند که درک مخاطبان لینکدین شما و نوع محتوای ارگانیک که با آن درگیر هستند، زمان می‌برد، بنابراین اهداف روشن اما معقول را تعیین کنید.

“انتظارات واقع بینانه کلیدی است!” هیمن می گوید. “رشد آهسته و معتبر بهتر از رشد سریع با افرادی است که به محتوای شما علاقه ای ندارند

2. بر مشارکت کارکنان نظارت کنید

به گفته Ibby Hussain، معاون Digital & Creative در Vested – یک آژانس بازاریابی برای خدمات مالی که در آن حسین و تیمش بیش از 30 پروفایل لینکدین را برای برندها و مدیران مدیریت می کنند – تغییر واقعی بازی برای تجزیه و تحلیل لینکدین، تعامل کارکنان است.

حسین می‌گوید: «کارکنان قدرتمندترین حامیان شما در لینکدین هستند، که هم تعامل و هم دسترسی را افزایش می‌دهند. حتی در فضای حرفه‌ای مانند لینکدین، عکس‌های با افراد واقعی بهتر از تصاویر شرکت‌ها هستند.»

3. مشارکت در پلتفرم را اولویت بندی کنید

حسین پیشنهاد می کند محتوایی را در اولویت قرار دهید که فالوورها را در صفحه و پلتفرم شما حفظ کند.

او می‌گوید: «اولویت‌بندی محتوایی که نظرات و تعاملات را در لینکدین هدایت می‌کند، به جای پیوند دادن، هم تعامل دنبال‌کنندگان و هم عملکرد در الگوریتم‌های لینکدین را افزایش می‌دهد.

یکی از راه های انجام این کار، ارسال چرخ و فلک است. شما همچنین می توانید مقالات لینکدین را برای رهبری فکری بنویسید. یا اگر می خواهید پیوندهایی را به وبلاگ خود یا سایت خارجی دیگری به اشتراک بگذارید، پیوند را در نظرات قرار دهید.

با استفاده از ناب فالوور صفحه LinkedIn و سایر کانال های اجتماعی خود را به راحتی مدیریت کنید. از یک داشبورد، می‌توانید محتوا (از جمله ویدیو) را برنامه‌ریزی کرده و به اشتراک بگذارید، به نظرات پاسخ دهید و شبکه خود را درگیر کنید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

به راحتی ایجاد، تجزیه و تحلیل، ترویج و زمان بندی پست های لینکدین در کنار سایر شبکه های اجتماعی خود با ناب فالوور. فالوورهای بیشتری داشته باشید و در زمان صرفه جویی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا