شبکه های اجتماعی

نکات و ابزارها برای سال 2024

Summarize this content to 300 words in Persian Lang

بازاریابی پیامکی یک کانال مهم فزاینده برای برندهایی است که سعی در شکستن سر و صدا دارند. هنگامی که پیامک به درستی انجام شود، می تواند فروش را افزایش دهد و روابط با بهترین مشتریان شما را بهبود بخشد.

اگر اشتباه انجام شود، پیام‌های متنی می‌توانند مشترکان را ناامید کنند و حتی شما را در آب داغ قانونی قرار دهند. در این راهنما، نحوه انجام بازاریابی پیامکی، راه درست را به شما نشان خواهیم داد.

پاداش: دریافت رایگان و آسان برای استفاده الگوی گزارش خدمات مشتری که به شما کمک می کند تلاش های ماهانه خدمات مشتری خود را در یک مکان پیگیری و محاسبه کنید.

فهرست مطالب

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی روشی برای ارسال پیام های بازاریابی از طریق پیامک است.

این نوعی از بازاریابی انتخابی است که به مخاطبین نیاز دارد تا مشترک شوند. این آن را از بازاریابی اجتماعی متمایز می کند، جایی که بازاریاب محتوای عمومی را پست می کند که مردم می توانند انتخاب کنند که آن را دوست داشته باشند یا دنبال کنند.

نمونه های رایج بازاریابی سرویس پیام کوتاه (SMS) عبارتند از:

  • تبلیغات شخصی
  • پیشنهادات یا تخفیف ها
  • بازاریابی مجدد
  • نظرسنجی ها

بازاریابی پیامکی چگونه کار می کند؟

در بازاریابی پیامکی، برندها با یکدیگر تعامل دارند و با استفاده از پیامک به مشتریان و مشتریان بالقوه می رسند. در واقع، دو سوم (66٪) از کل مشتریان در سراسر جهان می گویند که از پیام کوتاه برای تعامل با شرکت ها استفاده می کنند.

منبع: eMarketer

برای اجرای یک کمپین بازاریابی پیامکی، به نرم افزاری برای مدیریت مخاطبین و ارتباطات نیاز دارید (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد!). از نظر قیمت گذاری در بازاریابی پیامکی، Statista تخمین می زند که برندهای سراسر جهان در سال 2024 790،000،000 دلار برای بازاریابی پیامکی هزینه خواهند کرد.

با چنین اعدادی، درک روش های مختلف استفاده از پیام های متنی برای بازاریابی ضروری است (به پیمایش ادامه دهید!).

3 نوع کمپین بازاریابی پیامکی (با مثال)

1. بازاریابی پیامکی تبلیغاتی

این احتمالاً اولین چیزی است که وقتی به بازاریابی پیامکی فکر می کنید به آن فکر می کنید. یک برند تخفیف، پیشنهادات تبلیغاتی یا انگیزه دیگری را برای تشویق مصرف کنندگان به شرکت در پیامک های تبلیغاتی خود ارائه می دهد.

خریداران Drug Mart امروز برای پیامک ثبت نام می کنند تا پیشنهادات انحصاری متنی تلفن همراه را دریافت کنند

منبع: خریداران دارو مارت

برای تشویق واقعی مشتری، پیشنهاد شما در اینجا باید یک پیشنهاد خوب باشد. پیامک یک مسیر مستقیم به تلفن های مصرف کنندگان است، بنابراین آنها بدون انگیزه خوب شماره خود را ارائه نمی دهند.

با این حال، یک بار مصرف کنندگان انجام دادن پیام‌های هدفمند پیامکی را انتخاب کنید، آنها تمایل دارند کاملاً به پیشنهادات پاسخ دهند: 82٪ خواندن پیامک از یک نام تجاری را ارزشمند می‌دانند. مشترکین پیامک خود را به عنوان علاقه مندترین مشتریان (و مشتریان بالقوه) خود در نظر بگیرید و تبلیغات خود را بر این اساس هدف قرار دهید.

2. به روز رسانی و تایید تراکنش

پیامک یک روش ارتباطی مؤثر برای به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ است که نمی‌خواهید مشتریان آن را از دست بدهند. رسیدها، به‌روزرسانی‌های تحویل، یادآوری‌های قرار و سایر جزئیات تراکنش‌ها همگی نامزدهای خوبی در اینجا هستند.

از به‌روزرسانی‌های ارسال پیامک با پیک The Dishes صرفنظر کنید

منبع: Skip the Dishes

با این حال، این یک شکل کم استفاده از بازاریابی پیامکی است. گارتنر دریافت که تنها 10 درصد از مشتریان در تجربه خرید اخیر پیامک دریافت کردند، حتی اگر 87 درصد گفتند پیامک های مربوط به خرید ارزشمند هستند.

ارائه‌دهنده پرداخت شما ممکن است یک سرویس رسید دیجیتالی را ارائه دهد که شامل انتخاب گزینه پیام‌های SMS از پایانه نقطه فروش شما است. این یک راه آسان برای شروع بدون استفاده از ابزارهای بازاریابی پیامکی اختصاصی است.

پیام های SMS کوچک oOties کوچک دونات

منبع: Little oOties Mini Donuts

3. خدمات و رضایت مشتری

پیامک همچنین کانالی موثر برای نظرسنجی رضایت مشتری است. برای مثال، Shaw Mobile پاسخگویی مشتریان را در زمانی که تنها کاری که باید انجام دهند ارسال یک شماره واحد است، آسان می‌کند.

متن پیامک نظرسنجی خدمات مشتریان شاو موبایل

منبع: شاو موبایل

بیش از نیمی (52.3٪) از بازاریابان ایالات متحده که از بازاریابی پیامکی استفاده می کنند، می گویند که این کارآمدترین کانال آنها برای خدمات مشتری یا پشتیبانی فنی است. این یک راه کارآمد برای مصرف کنندگان برای دریافت کمک در زمان واقعی است. همه توجه داشته باشید

مزایای بازاریابی پیامکی

به مخاطبان گسترده ای دست یابد

تقریباً همه صاحب تلفن همراه هستند. در ایالات متحده، 97٪ از بزرگسالان یک مورد دارند و در بین آمریکایی های 18 تا 49 ساله، این تعداد به 99٪ افزایش می یابد.

نمودار درصد مالکیت تلفن همراه از بزرگسالان آمریکایی می گویند که تلفن همراه یا گوشی هوشمند دارند

منبع: مرکز تحقیقات پیو

این به پیام‌های اس ام اس دسترسی بالقوه بیشتری نسبت به هر پلتفرم اجتماعی می‌دهد. فیس بوک، پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی در میان آمریکایی ها است که به 68 درصد رسیده است.

در حالی که درصد آمریکایی‌هایی که تلفن همراه دارند از سال 2021 بدون تغییر باقی مانده است (از آنجایی که عملاً جایی برای افزایش ندارد)، درصد افرادی که از تلفن هوشمند استفاده می‌کنند همچنان در حال افزایش است.

برای بازاریابان، این بدان معناست که پیام‌های حاوی تصاویر، GIF و پیش‌نمایش پیوندها برای مصرف‌کنندگان بیشتری کار خواهند کرد.

برنامه Booking.com را برای تأیید در تلفن خود بارگیری کنید

منبع: Booking.com

مشارکت بیشتری داشته باشید

بیش از شصت درصد (60.5٪) از بازاریابان ایالات متحده که از بازاریابی پیامکی استفاده می کنند، می گویند که سطوح تعامل بالاتری را از مشتریان نسبت به کانال های دیگر مشاهده می کنند. و بیش از نیمی (53.5٪) می گویند که نرخ باز شدن و کلیک بالاتری نسبت به سایر کانال ها دارند.

اگر با نرخ باز و کلیک پایین دست و پنجه نرم کرده اید، بازاریابی پیامکی ممکن است راه موثرتری برای تعامل با مشتریان ارائه دهد.

فروش بیشتر را ببندید

با تعامل و کلیک بیشتر، فروش بیشتری حاصل می شود.

پیامک یک محیط طبیعی برای خرید هدایت‌شده است زیرا به مشتریان امکان می‌دهد در زمان واقعی سؤال بپرسند و مشاوره خرید دریافت کنند. ترکیب یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند توصیه‌های فروش شما را خودکار کند و مشتریان را به سمت محصولاتی که احتمالاً خریداری می‌کنند هدایت کند.

مشتریان فعلی را دوباره جذب کنید

خواه شخصی باشد که محصولی را در سبد خرید خود جا گذاشته است یا شخصی که قبلاً مشتری دائمی بوده اما مدتی است خرید نکرده است، پیامک‌ها روشی مؤثر برای تعامل مجدد با مشتریان فعلی هستند.

برای گاری‌های رها شده، «چیزی را فراموش کرده‌اید؟» پیام با تخفیف می تواند افراد را برای تکمیل خرید ترغیب کند. به همین ترتیب، پیشنهاد “ما شما را از دست دادیم” ممکن است یک مشتری خفته را دوباره فعال کند.

هنگام تعامل با مشتریان فعلی، حتماً پیشنهادات خود را برای بهترین نتایج شخصی سازی کنید.

با این حال، به یاد داشته باشید که قبل از ارسال پیامک باید رضایت خود را داشته باشید. اگر شخصی به وضوح برای یادآوری پیام‌های SMS شرکت نکرده است، بهتر است از ایمیل یا کانال‌های اجتماعی برای بازاریابی مجدد استفاده کنید.

پشتیبانی از سایر کانال های فروش و بازاریابی (آنلاین و آفلاین)

بازاریابی پیامکی به عنوان بخشی از استراتژی فروش و بازاریابی همه‌کانالی بهترین عملکرد را دارد. این بدان معناست که تیم‌های شما باید با یکدیگر همکاری کنند تا نیازهای یکدیگر را درک کنند و تعیین کنند که چگونه متن می‌تواند از سایر تلاش‌های فروش و بازاریابی در سراسر سازمان شما حمایت کند.

از آنجایی که پیامک احتمالاً از همه کانال‌های دیگر برای نرخ‌های باز بهتر عمل می‌کند، مهم است که با هم همکاری کنید تا ارزشمندترین پیشنهادها، به‌روزرسانی‌ها و تبلیغات خود را برای این کانال ذخیره کنید.

به یاد داشته باشید، پیام‌های اس ام اس می‌توانند تقریباً به همه دسترسی داشته باشند، و آن را به ابزاری مهم برای حمایت از مشتریانی تبدیل می‌کنند که عمدتاً با تجارت شما به صورت آفلاین تعامل دارند.

بهترین روش های بازاریابی پیامکی

یک انتخاب واضح دریافت کنید

احتمالاً قبلاً شماره تلفن های مشتریان خود را جمع آوری کرده اید. اما این بدان معنا نیست که می توانید بازاریابی پیامکی انبوه را شروع کنید. بازاریابی پیام کوتاه مانند بازاریابی ایمیلی نیاز به یک انتخاب واضح دارد.

می‌توانید از مشتریان بخواهید پیام‌های متنی را در وب‌سایت یا کانال‌های دیگر انتخاب کنند. اما، قبل از شروع ارسال، باید تأییدیه متنی دریافت کنید که آنها واقعاً می خواهند مشترک شوند.

یکی از راه‌های انجام این کار، ارسال یک پیامک (و فقط یک پیامک) است که از آنها برای اشتراک تشکر کرده و از آنها بخواهید با یک بله یا خیر ساده، شرکت خود را تأیید کنند. اگر پاسخ ندادند، دیگر به آنها پیامک ندهید. و، بدیهی است، اگر آنها پیامک «نه» دادند، دیگر به آنها پیام ندهید.

دستورالعمل‌هایی را برای انصراف درج کنید

این بهترین روش (و اغلب یک الزام قانونی) برای همه ارتباطات بازاریابی است. اما این به ویژه برای روش شخصی تر مانند پیامک مهم است. ارسال پیامک مکرر به افرادی که نمی خواهند از شما چیزی بشنوند، بیشتر از اینکه منجر به فروش شود، مشتریان را از دست می دهد.

شما باید اطلاعات لغو اشتراک را حتی برای پیام‌های تراکنشی مانند به‌روزرسانی‌های حمل و نقل یا یادآوری‌های قرار درج کنید. همه نمی خواهند این نوع جزئیات را با متن دریافت کنند.

PC Optimum هفتگی اعلان متن پیامکی را ارائه می دهد

منبع: PC Optimum

از آنجایی که نرخ باز شدن پیامک ها به طور مداوم بسیار بالاتر از نرخ های ایمیل است، نرخ لغو اشتراک شما نیز بالاتر خواهد بود. (پیام های اس ام اس دارای نرخ باز شدن 98 درصد هستند!) اگر بعد از انتشار پیامی افزایشی در لغو اشتراک مشاهده کردید، وحشت نکنید.

ولی انجام دادن نرخ لغو اشتراک خود را در طول زمان تجزیه و تحلیل کنید. هنگامی که استراتژی بازاریابی پیامکی خود را به طور کامل اجرا کردید، می توانید یک خط پایه لغو اشتراک ایجاد کنید.

همه پیام‌های آینده را بر اساس آن خط پایه بررسی کنید و به دنبال نتایج دور از ذهن باشید. اگر لغو اشتراک به طور غیرمعمول زیاد یا کم است، پیام را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا می توانید تشخیص دهید که چه چیزی منجر به تغییر در نتیجه شده است یا خیر.

قوانین حفظ حریم خصوصی را رعایت کنید

بازاریابی پیامک مشمول مقررات حفظ حریم خصوصی و سایر دستورالعمل‌های انطباق است. در ایالات متحده، این مقررات و دستورالعمل ها در قانون حمایت از مصرف کننده تلفن (TCPA) و کتابچه راهنمای نظارت بر کد کوتاه انجمن صنعت ارتباطات سلولی یافت می شود.

قوانین می توانند کاملاً دقیق باشند، اما آنها بر اساس اصول عقل سلیم هستند:

  • یک فراخوان برای اقدام واضح را در انتخاب خود بگنجانید تا مردم بفهمند برای چه نوع پیام‌هایی ثبت‌نام می‌کنند.
  • پیام‌ها را فقط به شماره‌هایی ارسال کنید که شرکت کرده‌اند – بدون لیست‌های خریداری شده یا حذف شماره
  • نام برند خود را وارد کنید تا مردم بدانند پیام از چه کسی می‌آید
  • یک گزینه انصراف واضح در هر پیام اضافه کنید

ارسال در درست زمان

انتخاب بهترین زمان برای هر پیام بازاریابی مهم است. اما برای پیامک، بسیار مهم است. این به این دلیل است که افراد به احتمال زیاد اعلان‌ها را برای متن روشن می‌کنند. و در حالی که برخی از افراد تلفن های خود را روی Do Not Disturb قرار می دهند، نمی خواهند قطع شود.

با توجه به ماهیت صمیمی پیام‌های متنی، TCPA تصریح می‌کند که متن‌های مربوط به کسب‌وکار را فقط می‌توان بین ساعت 8 صبح تا 9 شب در منطقه زمانی گیرنده ارسال کرد.

خبر خوب این است که کدهای منطقه شناسایی مناطق زمانی مخاطبان هدف را نسبتاً آسان می کند. به‌جای ارسال پیام‌های بازاریابی پیامکی انبوه برای همه، زمان مناسب را انتخاب کنید و پیام‌های خود را به صورت مرحله‌ای ارسال کنید.

اگر یک کسب و کار حضوری دارید، ارسال پیامک بلافاصله بعد از قرار ملاقات گزینه عالی دیگری است. شما در حال حاضر در ذهن مشتری هستید، و می دانید که آنها آماده هستند.

نکته حرفه ای: ایده خوبی است که آزمایشی انجام دهید تا ببینید چه زمان هایی بهترین پاسخ و کمترین نرخ لغو اشتراک را دریافت می کنند.

Inpost CTA Planner

شماره 1 ابزار رسانه های اجتماعی

ايجاد كردن. برنامه. انتشار. مشغول کردن. اندازه گرفتن. پیروزی.

آزمایشی 30 روزه رایگان

خودتان را شناسایی کنید (و اضافه کردن شماره خود را به مخاطبین آسان کنید)

شناسایی کسب و کار شما از الزامات قوانین انطباق پیامک در ایالات متحده است. همچنین این بهترین روش است زیرا در غیر این صورت مصرف کنندگان نمی دانند چه کسی از شماره ناشناس شما برای آنها پیامک ارسال می کند.

ممکن است بخواهید از مشترکین پیامک بخواهید که شما را به مخاطبین خود اضافه کنند یا حتی یک کارت تماس ارسال کنند. دانلود کارت تماس شماره را در لیست تماس محلی ذخیره کنید و هرگز معامله را از دست ندهید

منبع: لباسشویی محلی

تعداد شخصیت خود را بدانید

حداکثر 160 کاراکتر پیامک. زمانی که باید خود را شناسایی کنید و گزینه انصراف ارائه دهید، کار چندانی با آن کار نمی کند. شما باید دقیقاً بدانید که چه چیزی می خواهید بگویید و هیچ شخصیتی را هدر ندهید.

به سرعت به اصل مطلب برسید و از پیوندها (و کوتاه کننده پیوندها) برای تکمیل جزئیات پیام خود استفاده کنید.

ارزش آن را برای مشتریان فراهم کنید

81٪ از مصرف کنندگان ایالات متحده زمانی که فکر می کنند مارک ها پیام های زیادی ارسال می کنند، اشتراک خود را لغو می کنند. و این فقط به معنای پیامک نیست. این به معنای پیام های سراسری است همه کانال ها

پیامک نوعی تماس مستقیم است که باید شامل پیشنهادات منحصر به فرد یا حساس به زمان باشد تا مشترکین احساس کنند ارزش نفوذ را دارد.

این پیشنهاد همچنین باید به گونه ای شخصی سازی شود که مصرف کنندگان آن را در کانال های منفعل تر مانند وب سایت یا کانال های اجتماعی شما نبینند. به این ترتیب می توانید گزینه خرید هدایت شده در زمان واقعی را تسهیل کنید.

نرم افزار بازاریابی پیامکی برای سال 2024

بازاریابی پیامکی و خدمات مشتریان پیامکی به چیزی بیش از یک برنامه پیام رسانی ساده در تلفن شما نیاز دارد. در اینجا چند پلتفرم بازاریابی پیامکی وجود دارد که به شما کمک می کند پیامک را در استراتژی های بازاریابی و خدمات مشتری خود بگنجانید.

Sparkcentral توسط ناب فالوور

نمای مکالمه Sparkcentral توسط ناب فالوور

Sparkcentral تمام پیام‌های خدمات مشتریان شما را – از پیامک، رسانه‌های اجتماعی، WhatsApp و برنامه‌ها – در یک صندوق ورودی آورده است. از آنجایی که مشتریان ممکن است در چندین پلتفرم ارتباط برقرار کنند، این یک راه کلیدی برای اطمینان از اینکه پاسخ خدمات مشتری SMS شما بخشی از یک رویکرد مراقبت مشتری واحد است.

Sparkcentral همچنین به شما امکان می دهد ربات های چت را ترکیب کنید. درخواست‌های مراقبت روتین را می‌توان به‌طور خودکار و بدون تحت فشار قرار دادن تیم مراقبت از مشتری انجام داد. وقتی زمان آن فرا می رسد که یک نماینده وارد پیامک شود، آنها به داده های CRM شما و چت موجود دسترسی خواهند داشت. آنها به خوبی مجهز خواهند بود تا مشتریان شما را با مفیدترین پاسخ ممکن خوشحال کنند.

می توانید Sparkcentral را به سیستم های CRM مانند Zendesk، Microsoft Dynamics CRM و Salesforce CRM متصل کنید.

Psst: برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Sparkcentral یا درخواست نسخه نمایشی، صفحه محصول Sparkcentral را بررسی کنید.

پیامک EZ

کمپین بازاریابی پیامکی EZ DEALZ

منبع: پیامک EZ

EZ Texting به شما امکان می دهد کمپین های بازاریابی پیامکی انبوه را به لیست انتخاب خود ارسال کنید. کمپین بازاریابی پیامکی شما می‌تواند شامل مسابقات، کوپن‌ها، کدهای تبلیغاتی و پیام‌های تراکنشی مانند یادآوری‌های قرار باشد.

آنها همچنین ابزارهای داخلی و ابزار ترکیب هوش مصنوعی را ارائه می دهند.

SlickText

SlickText یک گردش کار و درآمد کمپین ایجاد می کندمنبع: SlickText

SlickText تعدادی از ابزارهای انتخاب را ارائه می دهد، از جمله پاپ آپ های وب سایت، صفحات فرود، پیوندهای اجتماعی، کدهای QR و فرم های پرداخت. شما می توانید از این سرویس برای اجرای مسابقه و نظرسنجی یا ارائه کوپن و جوایز وفاداری استفاده کنید.

SlickText قابلیت های تقسیم بندی لیست را ارائه می دهد تا بتوانید مشترکین مناسب را با پیشنهادات مناسب و در زمان مناسب هدف قرار دهید.

SimpleTexting

SimpleTexting تبلیغ یوگا ذن در فضای باز

منبع: SimpleTexting

SimpleTexting به شما امکان می دهد پیام های بازاریابی پیامکی یک به یک یا انبوه ارسال کنید. ویژگی‌های انطباق داخلی آن به شما کمک می‌کند در سمت راست مقررات باقی بمانید.

این سرویس خودکارسازی و پیام‌های مبتنی بر رفتار را ارائه می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد تا در زمان مناسب در سفر خرید به مشتریان دسترسی پیدا کنید.

با Sparkcentral توسط ناب فالوور مکالمات را از تمام کانال های پشتیبانی خود – از جمله رسانه های اجتماعی و پیامک – در یک مکان مدیریت کنید. درخواست های مشتری را سریعتر حل کنید و به راحتی در مورد تعامل و رضایت گزارش دهید. آن را در عمل ببینید.

هر درخواست مشتری را در یک پلتفرم با Sparkcentral مدیریت کنید. هرگز پیامی را از دست ندهید، رضایت مشتری را افزایش دهید و در زمان خود صرفه جویی کنید. آن را در عمل ببینید.

بازاریابی پیامکی یک کانال مهم فزاینده برای برندهایی است که سعی در شکستن سر و صدا دارند. هنگامی که پیامک به درستی انجام شود، می تواند فروش را افزایش دهد و روابط با بهترین مشتریان شما را بهبود بخشد.

اگر اشتباه انجام شود، پیام‌های متنی می‌توانند مشترکان را ناامید کنند و حتی شما را در آب داغ قانونی قرار دهند. در این راهنما، نحوه انجام بازاریابی پیامکی، راه درست را به شما نشان خواهیم داد.

پاداش: دریافت رایگان و آسان برای استفاده الگوی گزارش خدمات مشتری که به شما کمک می کند تلاش های ماهانه خدمات مشتری خود را در یک مکان پیگیری و محاسبه کنید.

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی روشی برای ارسال پیام های بازاریابی از طریق پیامک است.

این نوعی از بازاریابی انتخابی است که به مخاطبین نیاز دارد تا مشترک شوند. این آن را از بازاریابی اجتماعی متمایز می کند، جایی که بازاریاب محتوای عمومی را پست می کند که مردم می توانند انتخاب کنند که آن را دوست داشته باشند یا دنبال کنند.

نمونه های رایج بازاریابی سرویس پیام کوتاه (SMS) عبارتند از:

  • تبلیغات شخصی
  • پیشنهادات یا تخفیف ها
  • بازاریابی مجدد
  • نظرسنجی ها

بازاریابی پیامکی چگونه کار می کند؟

در بازاریابی پیامکی، برندها با یکدیگر تعامل دارند و با استفاده از پیامک به مشتریان و مشتریان بالقوه می رسند. در واقع، دو سوم (66٪) از کل مشتریان در سراسر جهان می گویند که از پیام کوتاه برای تعامل با شرکت ها استفاده می کنند.

کانال هایی که مشتریان در سراسر جهان برای تعامل با شرکت ها استفاده می کنند ژوئیه 2023

منبع: eMarketer

برای اجرای یک کمپین بازاریابی پیامکی، به نرم افزاری برای مدیریت مخاطبین و ارتباطات نیاز دارید (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد!). از نظر قیمت گذاری در بازاریابی پیامکی، Statista تخمین می زند که برندهای سراسر جهان در سال 2024 790،000،000 دلار برای بازاریابی پیامکی هزینه خواهند کرد.

با چنین اعدادی، درک روش های مختلف استفاده از پیام های متنی برای بازاریابی ضروری است (به پیمایش ادامه دهید!).

3 نوع کمپین بازاریابی پیامکی (با مثال)

1. بازاریابی پیامکی تبلیغاتی

این احتمالاً اولین چیزی است که وقتی به بازاریابی پیامکی فکر می کنید به آن فکر می کنید. یک برند تخفیف، پیشنهادات تبلیغاتی یا انگیزه دیگری را برای تشویق مصرف کنندگان به شرکت در پیامک های تبلیغاتی خود ارائه می دهد.

خریداران Drug Mart امروز برای پیامک ثبت نام می کنند تا پیشنهادات انحصاری متنی تلفن همراه را دریافت کنند

منبع: خریداران دارو مارت

برای تشویق واقعی مشتری، پیشنهاد شما در اینجا باید یک پیشنهاد خوب باشد. پیامک یک مسیر مستقیم به تلفن های مصرف کنندگان است، بنابراین آنها بدون انگیزه خوب شماره خود را ارائه نمی دهند.

با این حال، یک بار مصرف کنندگان انجام دادن پیام‌های هدفمند پیامکی را انتخاب کنید، آنها تمایل دارند کاملاً به پیشنهادات پاسخ دهند: 82٪ خواندن پیامک از یک نام تجاری را ارزشمند می‌دانند. مشترکین پیامک خود را به عنوان علاقه مندترین مشتریان (و مشتریان بالقوه) خود در نظر بگیرید و تبلیغات خود را بر این اساس هدف قرار دهید.

2. به روز رسانی و تایید تراکنش

پیامک یک روش ارتباطی مؤثر برای به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ است که نمی‌خواهید مشتریان آن را از دست بدهند. رسیدها، به‌روزرسانی‌های تحویل، یادآوری‌های قرار و سایر جزئیات تراکنش‌ها همگی نامزدهای خوبی در اینجا هستند.

از به‌روزرسانی‌های ارسال پیامک با پیک The Dishes صرفنظر کنید

منبع: Skip the Dishes

با این حال، این یک شکل کم استفاده از بازاریابی پیامکی است. گارتنر دریافت که تنها 10 درصد از مشتریان در تجربه خرید اخیر پیامک دریافت کردند، حتی اگر 87 درصد گفتند پیامک های مربوط به خرید ارزشمند هستند.

ارائه‌دهنده پرداخت شما ممکن است یک سرویس رسید دیجیتالی را ارائه دهد که شامل انتخاب گزینه پیام‌های SMS از پایانه نقطه فروش شما است. این یک راه آسان برای شروع بدون استفاده از ابزارهای بازاریابی پیامکی اختصاصی است.

پیام های SMS کوچک oOties کوچک دونات

منبع: Little oOties Mini Donuts

3. خدمات و رضایت مشتری

پیامک همچنین کانالی موثر برای نظرسنجی رضایت مشتری است. برای مثال، Shaw Mobile پاسخگویی مشتریان را در زمانی که تنها کاری که باید انجام دهند ارسال یک شماره واحد است، آسان می‌کند.

متن پیامک نظرسنجی خدمات مشتریان شاو موبایل

منبع: شاو موبایل

بیش از نیمی (52.3٪) از بازاریابان ایالات متحده که از بازاریابی پیامکی استفاده می کنند، می گویند که این کارآمدترین کانال آنها برای خدمات مشتری یا پشتیبانی فنی است. این یک راه کارآمد برای مصرف کنندگان برای دریافت کمک در زمان واقعی است. همه توجه داشته باشید

مزایای بازاریابی پیامکی

به مخاطبان گسترده ای دست یابد

تقریباً همه صاحب تلفن همراه هستند. در ایالات متحده، 97٪ از بزرگسالان یک مورد دارند و در بین آمریکایی های 18 تا 49 ساله، این تعداد به 99٪ افزایش می یابد.

نمودار درصد مالکیت تلفن همراه از بزرگسالان آمریکایی می گویند که تلفن همراه یا گوشی هوشمند دارند

منبع: مرکز تحقیقات پیو

این به پیام‌های اس ام اس دسترسی بالقوه بیشتری نسبت به هر پلتفرم اجتماعی می‌دهد. فیس بوک، پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی در میان آمریکایی ها است که به 68 درصد رسیده است.

در حالی که درصد آمریکایی‌هایی که تلفن همراه دارند از سال 2021 بدون تغییر باقی مانده است (از آنجایی که عملاً جایی برای افزایش ندارد)، درصد افرادی که از تلفن هوشمند استفاده می‌کنند همچنان در حال افزایش است.

برای بازاریابان، این بدان معناست که پیام‌های حاوی تصاویر، GIF و پیش‌نمایش پیوندها برای مصرف‌کنندگان بیشتری کار خواهند کرد.

برنامه Booking.com را برای تأیید در تلفن خود بارگیری کنید

منبع: Booking.com

مشارکت بیشتری داشته باشید

بیش از شصت درصد (60.5٪) از بازاریابان ایالات متحده که از بازاریابی پیامکی استفاده می کنند، می گویند که سطوح تعامل بالاتری را از مشتریان نسبت به کانال های دیگر مشاهده می کنند. و بیش از نیمی (53.5٪) می گویند که نرخ باز شدن و کلیک بالاتری نسبت به سایر کانال ها دارند.

اگر با نرخ باز و کلیک پایین دست و پنجه نرم کرده اید، بازاریابی پیامکی ممکن است راه موثرتری برای تعامل با مشتریان ارائه دهد.

فروش بیشتر را ببندید

با تعامل و کلیک بیشتر، فروش بیشتری حاصل می شود.

پیامک یک محیط طبیعی برای خرید هدایت‌شده است زیرا به مشتریان امکان می‌دهد در زمان واقعی سؤال بپرسند و مشاوره خرید دریافت کنند. ترکیب یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند توصیه‌های فروش شما را خودکار کند و مشتریان را به سمت محصولاتی که احتمالاً خریداری می‌کنند هدایت کند.

مشتریان فعلی را دوباره جذب کنید

خواه شخصی باشد که محصولی را در سبد خرید خود جا گذاشته است یا شخصی که قبلاً مشتری دائمی بوده اما مدتی است خرید نکرده است، پیامک‌ها روشی مؤثر برای تعامل مجدد با مشتریان فعلی هستند.

برای گاری‌های رها شده، «چیزی را فراموش کرده‌اید؟» پیام با تخفیف می تواند افراد را برای تکمیل خرید ترغیب کند. به همین ترتیب، پیشنهاد “ما شما را از دست دادیم” ممکن است یک مشتری خفته را دوباره فعال کند.

هنگام تعامل با مشتریان فعلی، حتماً پیشنهادات خود را برای بهترین نتایج شخصی سازی کنید.

با این حال، به یاد داشته باشید که قبل از ارسال پیامک باید رضایت خود را داشته باشید. اگر شخصی به وضوح برای یادآوری پیام‌های SMS شرکت نکرده است، بهتر است از ایمیل یا کانال‌های اجتماعی برای بازاریابی مجدد استفاده کنید.

پشتیبانی از سایر کانال های فروش و بازاریابی (آنلاین و آفلاین)

بازاریابی پیامکی به عنوان بخشی از استراتژی فروش و بازاریابی همه‌کانالی بهترین عملکرد را دارد. این بدان معناست که تیم‌های شما باید با یکدیگر همکاری کنند تا نیازهای یکدیگر را درک کنند و تعیین کنند که چگونه متن می‌تواند از سایر تلاش‌های فروش و بازاریابی در سراسر سازمان شما حمایت کند.

از آنجایی که پیامک احتمالاً از همه کانال‌های دیگر برای نرخ‌های باز بهتر عمل می‌کند، مهم است که با هم همکاری کنید تا ارزشمندترین پیشنهادها، به‌روزرسانی‌ها و تبلیغات خود را برای این کانال ذخیره کنید.

به یاد داشته باشید، پیام‌های اس ام اس می‌توانند تقریباً به همه دسترسی داشته باشند، و آن را به ابزاری مهم برای حمایت از مشتریانی تبدیل می‌کنند که عمدتاً با تجارت شما به صورت آفلاین تعامل دارند.

بهترین روش های بازاریابی پیامکی

یک انتخاب واضح دریافت کنید

احتمالاً قبلاً شماره تلفن های مشتریان خود را جمع آوری کرده اید. اما این بدان معنا نیست که می توانید بازاریابی پیامکی انبوه را شروع کنید. بازاریابی پیام کوتاه مانند بازاریابی ایمیلی نیاز به یک انتخاب واضح دارد.

می‌توانید از مشتریان بخواهید پیام‌های متنی را در وب‌سایت یا کانال‌های دیگر انتخاب کنند. اما، قبل از شروع ارسال، باید تأییدیه متنی دریافت کنید که آنها واقعاً می خواهند مشترک شوند.

یکی از راه‌های انجام این کار، ارسال یک پیامک (و فقط یک پیامک) است که از آنها برای اشتراک تشکر کرده و از آنها بخواهید با یک بله یا خیر ساده، شرکت خود را تأیید کنند. اگر پاسخ ندادند، دیگر به آنها پیامک ندهید. و، بدیهی است، اگر آنها پیامک «نه» دادند، دیگر به آنها پیام ندهید.

دستورالعمل‌هایی را برای انصراف درج کنید

این بهترین روش (و اغلب یک الزام قانونی) برای همه ارتباطات بازاریابی است. اما این به ویژه برای روش شخصی تر مانند پیامک مهم است. ارسال پیامک مکرر به افرادی که نمی خواهند از شما چیزی بشنوند، بیشتر از اینکه منجر به فروش شود، مشتریان را از دست می دهد.

شما باید اطلاعات لغو اشتراک را حتی برای پیام‌های تراکنشی مانند به‌روزرسانی‌های حمل و نقل یا یادآوری‌های قرار درج کنید. همه نمی خواهند این نوع جزئیات را با متن دریافت کنند.

PC Optimum هفتگی اعلان متن پیامکی را ارائه می دهد

منبع: PC Optimum

از آنجایی که نرخ باز شدن پیامک ها به طور مداوم بسیار بالاتر از نرخ های ایمیل است، نرخ لغو اشتراک شما نیز بالاتر خواهد بود. (پیام های اس ام اس دارای نرخ باز شدن 98 درصد هستند!) اگر بعد از انتشار پیامی افزایشی در لغو اشتراک مشاهده کردید، وحشت نکنید.

ولی انجام دادن نرخ لغو اشتراک خود را در طول زمان تجزیه و تحلیل کنید. هنگامی که استراتژی بازاریابی پیامکی خود را به طور کامل اجرا کردید، می توانید یک خط پایه لغو اشتراک ایجاد کنید.

همه پیام‌های آینده را بر اساس آن خط پایه بررسی کنید و به دنبال نتایج دور از ذهن باشید. اگر لغو اشتراک به طور غیرمعمول زیاد یا کم است، پیام را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا می توانید تشخیص دهید که چه چیزی منجر به تغییر در نتیجه شده است یا خیر.

قوانین حفظ حریم خصوصی را رعایت کنید

بازاریابی پیامک مشمول مقررات حفظ حریم خصوصی و سایر دستورالعمل‌های انطباق است. در ایالات متحده، این مقررات و دستورالعمل ها در قانون حمایت از مصرف کننده تلفن (TCPA) و کتابچه راهنمای نظارت بر کد کوتاه انجمن صنعت ارتباطات سلولی یافت می شود.

قوانین می توانند کاملاً دقیق باشند، اما آنها بر اساس اصول عقل سلیم هستند:

  • یک فراخوان برای اقدام واضح را در انتخاب خود بگنجانید تا مردم بفهمند برای چه نوع پیام‌هایی ثبت‌نام می‌کنند.
  • پیام‌ها را فقط به شماره‌هایی ارسال کنید که شرکت کرده‌اند – بدون لیست‌های خریداری شده یا حذف شماره
  • نام برند خود را وارد کنید تا مردم بدانند پیام از چه کسی می‌آید
  • یک گزینه انصراف واضح در هر پیام اضافه کنید

ارسال در درست زمان

انتخاب بهترین زمان برای هر پیام بازاریابی مهم است. اما برای پیامک، بسیار مهم است. این به این دلیل است که افراد به احتمال زیاد اعلان‌ها را برای متن روشن می‌کنند. و در حالی که برخی از افراد تلفن های خود را روی Do Not Disturb قرار می دهند، نمی خواهند قطع شود.

با توجه به ماهیت صمیمی پیام‌های متنی، TCPA تصریح می‌کند که متن‌های مربوط به کسب‌وکار را فقط می‌توان بین ساعت 8 صبح تا 9 شب در منطقه زمانی گیرنده ارسال کرد.

خبر خوب این است که کدهای منطقه شناسایی مناطق زمانی مخاطبان هدف را نسبتاً آسان می کند. به‌جای ارسال پیام‌های بازاریابی پیامکی انبوه برای همه، زمان مناسب را انتخاب کنید و پیام‌های خود را به صورت مرحله‌ای ارسال کنید.

اگر یک کسب و کار حضوری دارید، ارسال پیامک بلافاصله بعد از قرار ملاقات گزینه عالی دیگری است. شما در حال حاضر در ذهن مشتری هستید، و می دانید که آنها آماده هستند.

نکته حرفه ای: ایده خوبی است که آزمایشی انجام دهید تا ببینید چه زمان هایی بهترین پاسخ و کمترین نرخ لغو اشتراک را دریافت می کنند.

Inpost CTA Planner

شماره 1 ابزار رسانه های اجتماعی

ايجاد كردن. برنامه. انتشار. مشغول کردن. اندازه گرفتن. پیروزی.

آزمایشی 30 روزه رایگان

خودتان را شناسایی کنید (و اضافه کردن شماره خود را به مخاطبین آسان کنید)

شناسایی کسب و کار شما از الزامات قوانین انطباق پیامک در ایالات متحده است. همچنین این بهترین روش است زیرا در غیر این صورت مصرف کنندگان نمی دانند چه کسی از شماره ناشناس شما برای آنها پیامک ارسال می کند.

ممکن است بخواهید از مشترکین پیامک بخواهید که شما را به مخاطبین خود اضافه کنند یا حتی یک کارت تماس ارسال کنند. دانلود کارت تماس شماره را در لیست تماس محلی ذخیره کنید و هرگز معامله را از دست ندهید

منبع: لباسشویی محلی

تعداد شخصیت خود را بدانید

حداکثر 160 کاراکتر پیامک. زمانی که باید خود را شناسایی کنید و گزینه انصراف ارائه دهید، کار چندانی با آن کار نمی کند. شما باید دقیقاً بدانید که چه چیزی می خواهید بگویید و هیچ شخصیتی را هدر ندهید.

به سرعت به اصل مطلب برسید و از پیوندها (و کوتاه کننده پیوندها) برای تکمیل جزئیات پیام خود استفاده کنید.

ارزش آن را برای مشتریان فراهم کنید

81٪ از مصرف کنندگان ایالات متحده زمانی که فکر می کنند مارک ها پیام های زیادی ارسال می کنند، اشتراک خود را لغو می کنند. و این فقط به معنای پیامک نیست. این به معنای پیام های سراسری است همه کانال ها

پیامک نوعی تماس مستقیم است که باید شامل پیشنهادات منحصر به فرد یا حساس به زمان باشد تا مشترکین احساس کنند ارزش نفوذ را دارد.

این پیشنهاد همچنین باید به گونه ای شخصی سازی شود که مصرف کنندگان آن را در کانال های منفعل تر مانند وب سایت یا کانال های اجتماعی شما نبینند. به این ترتیب می توانید گزینه خرید هدایت شده در زمان واقعی را تسهیل کنید.

نرم افزار بازاریابی پیامکی برای سال 2024

بازاریابی پیامکی و خدمات مشتریان پیامکی به چیزی بیش از یک برنامه پیام رسانی ساده در تلفن شما نیاز دارد. در اینجا چند پلتفرم بازاریابی پیامکی وجود دارد که به شما کمک می کند پیامک را در استراتژی های بازاریابی و خدمات مشتری خود بگنجانید.

Sparkcentral توسط ناب فالوور

نمای مکالمه Sparkcentral توسط ناب فالوور

Sparkcentral تمام پیام‌های خدمات مشتریان شما را – از پیامک، رسانه‌های اجتماعی، WhatsApp و برنامه‌ها – در یک صندوق ورودی آورده است. از آنجایی که مشتریان ممکن است در چندین پلتفرم ارتباط برقرار کنند، این یک راه کلیدی برای اطمینان از اینکه پاسخ خدمات مشتری SMS شما بخشی از یک رویکرد مراقبت مشتری واحد است.

Sparkcentral همچنین به شما امکان می دهد ربات های چت را ترکیب کنید. درخواست‌های مراقبت روتین را می‌توان به‌طور خودکار و بدون تحت فشار قرار دادن تیم مراقبت از مشتری انجام داد. وقتی زمان آن فرا می رسد که یک نماینده وارد پیامک شود، آنها به داده های CRM شما و چت موجود دسترسی خواهند داشت. آنها به خوبی مجهز خواهند بود تا مشتریان شما را با مفیدترین پاسخ ممکن خوشحال کنند.

می توانید Sparkcentral را به سیستم های CRM مانند Zendesk، Microsoft Dynamics CRM و Salesforce CRM متصل کنید.

Psst: برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Sparkcentral یا درخواست نسخه نمایشی، صفحه محصول Sparkcentral را بررسی کنید.

پیامک EZ

کمپین بازاریابی پیامکی EZ DEALZ

منبع: پیامک EZ

EZ Texting به شما امکان می دهد کمپین های بازاریابی پیامکی انبوه را به لیست انتخاب خود ارسال کنید. کمپین بازاریابی پیامکی شما می‌تواند شامل مسابقات، کوپن‌ها، کدهای تبلیغاتی و پیام‌های تراکنشی مانند یادآوری‌های قرار باشد.

آنها همچنین ابزارهای داخلی و ابزار ترکیب هوش مصنوعی را ارائه می دهند.

SlickText

SlickText یک گردش کار و درآمد کمپین ایجاد می کندمنبع: SlickText

SlickText تعدادی از ابزارهای انتخاب را ارائه می دهد، از جمله پاپ آپ های وب سایت، صفحات فرود، پیوندهای اجتماعی، کدهای QR و فرم های پرداخت. شما می توانید از این سرویس برای اجرای مسابقه و نظرسنجی یا ارائه کوپن و جوایز وفاداری استفاده کنید.

SlickText قابلیت های تقسیم بندی لیست را ارائه می دهد تا بتوانید مشترکین مناسب را با پیشنهادات مناسب و در زمان مناسب هدف قرار دهید.

SimpleTexting

SimpleTexting تبلیغ یوگا ذن در فضای باز

منبع: SimpleTexting

SimpleTexting به شما امکان می دهد پیام های بازاریابی پیامکی یک به یک یا انبوه ارسال کنید. ویژگی‌های انطباق داخلی آن به شما کمک می‌کند در سمت راست مقررات باقی بمانید.

این سرویس خودکارسازی و پیام‌های مبتنی بر رفتار را ارائه می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد تا در زمان مناسب در سفر خرید به مشتریان دسترسی پیدا کنید.

با Sparkcentral توسط ناب فالوور مکالمات را از تمام کانال های پشتیبانی خود – از جمله رسانه های اجتماعی و پیامک – در یک مکان مدیریت کنید. درخواست های مشتری را سریعتر حل کنید و به راحتی در مورد تعامل و رضایت گزارش دهید. آن را در عمل ببینید.

هر درخواست مشتری را در یک پلتفرم با Sparkcentral مدیریت کنید. هرگز پیامی را از دست ندهید، رضایت مشتری را افزایش دهید و در زمان خود صرفه جویی کنید. آن را در عمل ببینید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا