شبکه های اجتماعی

هزینه تبلیغات فیسبوک در سال 2024 چقدر است؟ [SOLVED]

Summarize this content to 300 words in Persian Lang

پاسخ به “هزینه تبلیغات فیس بوک چقدر است؟” است… “این بستگی دارد.”

بستگی به این دارد که در چه صنعتی هستید، چقدر رقابتی است، چه کسانی را هدف قرار می دهید، کجا هستند، بودجه شما چقدر است، و بسیاری از عوامل فوق العاده خاص دیگر.

به خواندن میانگین هزینه های تبلیغات فیس بوک در سال 2024 ادامه دهید. یاد بگیرید که چگونه اندازه گیری می کنید و نحوه کاهش هزینه های تبلیغات فیس بوک خود را با تصمیمات مبتنی بر داده بیاموزید.

پاداش: از ما استفاده کنید محاسبه بودجه رایگان تبلیغات فیس بوکr تا بفهمید دقیقا چقدر باید هزینه کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. اجازه دهید ما حساب را برای شما انجام دهیم!

فهرست مطالب

قیمت گذاری تبلیغات فیسبوک چگونه کار می کند؟

دو روش برای طبقه بندی هزینه تبلیغات در فیس بوک وجود دارد:

  1. هزینه کلی: کل مبلغی که برای یک کمپین تبلیغاتی فیس بوک و/یا در یک دوره زمانی خاص خرج می کنید.
  2. هزینه تبلیغات فردی: هزینه هر نتیجه (مثلاً نمایش، کلیک، لید و غیره).

سه راه برای خرید تبلیغات فیسبوک وجود دارد:

  1. حراج. محبوب ترین گزینه. شما حداکثر هزینه را مشخص می‌کنید و فیس‌بوک تلاش می‌کند تا با کمترین هزینه بیشترین نتیجه را به شما برساند. آگهی شما زمانی نمایش داده می‌شود که در «جنگ مناقصه» علیه سایر تبلیغ‌کنندگان برای یک جای‌گذاری برنده شوید.
  2. رزرو. در حال حاضر فقط برای کمپین‌های آگاهی و هدف تعامل در دسترس است، خرید آگهی رزرو به شما امکان می‌دهد به طور قابل اعتماد به مخاطبان زیادی (به عنوان مثال بیش از 200000 نفر) برای یک هزینه ثابت دسترسی داشته باشید. این اقتصادی ترین گزینه برای هر اقدام نیست و به بودجه کلی تبلیغات بالایی نیاز دارد.
  3. امتیازهای رتبه بندی را هدف بگیرید از امتیازهای رتبه‌بندی هدف Nielsen برای خرید مکان‌های تبلیغات ویدیویی، مشابه کمپین‌های تلویزیونی استفاده می‌کند. در حال حاضر این گزینه فقط برای تبلیغ کنندگان منتخب موجود است.

برای کسانی که تازه وارد تبلیغات فیس بوک می شوند، توصیه می کنیم حداکثر بودجه کمپین را تنظیم کنند و از استراتژی های پیشنهاد قیمت خودکار (معروف به روش حراج) استفاده کنند.

فقط خریداران باتجربه آگهی که ROI مورد انتظار و نرخ تبدیل استراتژی‌های خود را درک می‌کنند، باید سقف پیشنهادی خود را به صورت دستی کنترل کنند یا از رزرو و/یا پیشنهاد نقطه هدف استفاده کنند.

چه مبتدی یا متخصص باشید، با ناب فالوور Advanced Analytics بینش عمیقی در مورد بازگشت سرمایه اجتماعی ارگانیک و پولی رسانه های اجتماعی دریافت کنید. عملکرد تبلیغات فیس بوک خود را در کنار عملکرد تبلیغات سایر پلتفرم ها مشاهده کنید و تأثیر واقعی نحوه عملکرد محتوای ارگانیک و پولی خود را درک کنید.

چه چیزی هزینه تبلیغات فیس بوک را تعیین می کند؟

بنابراین، موارد زیادی می تواند بر هزینه تبلیغات فیس بوک شما تأثیر بگذارد. بیایید از میان آنها عبور کنیم.

اهداف کمپین

این مهم ترین عامل برای کنترل هزینه های تبلیغات فیس بوک است. این بدان معنا نیست که یک هدف ارزانتر از دیگری است. این بدان معنی است که فیس بوک از این هدف برای بهینه سازی نمایش تبلیغات شما به افرادی استفاده می کند که احتمال دارد اقدام مورد نظر شما را انجام دهند.

انتخاب هدف مناسب به معنای دستیابی به افراد مناسب و به دست آوردن نتایجی است که می‌خواهید، خواه اندک یا زیاد برای تبلیغات هزینه کنید.

شما می توانید از بین شش هدف انتخاب کنید:

  • اطلاع
  • ترافیک
  • نامزدی
  • منجر می شود
  • تبلیغ اپلیکیشن
  • حراجی

همانطور که قبلا ذکر شد، فقط اطلاع یا نامزدی اهداف برای مناقصه رزرو کار می کنند. برای سایر موارد، فقط گزینه نوع خرید در حراج را خواهید دید.

نوع خرید کمپین جدیدی ایجاد کنید و هدف تبلیغ را انتخاب کنید

مخاطب هدف

هزینه هر مخاطبی که می‌خواهید به آن برسید یکسان نیست. به طور متوسط، هزینه بیشتری برای قرار دادن تبلیغات خود در مقابل مخاطبان محدودتر از مخاطبان گسترده خواهد داشت. این چیز بدی نیست.

در مورد آن فکر کنید. شما می توانید 0.20 دلار به ازای هر کلیک برای هدف قرار دادن همه افراد 18 تا 65 ساله که در منطقه شما زندگی می کنند خرج کنید و شاید 1٪ از کسانی که به فروش تبدیل می شوند را دریافت کنید.

یا، می‌توانید تبلیغات خود را هدف‌گذاری کنید تا فقط به مشتریان کاملا ایده‌آل خود دسترسی پیدا کنید – عشایر دیجیتال ۲۰ تا ۴۰ ساله در شهر شما که زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد کوله‌پشتی می‌کنند – و به ازای هر کلیک ۱ دلار بپردازید، اما نرخ تبدیل ۱۰٪ دریافت کنید. این استراتژی تبلیغات فیس بوک هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت، اما بدیهی است که در مورد بازگشت سرمایه، معامله بهتری است.

می‌توانید هنگام ایجاد آگهی در Facebook Ads Manager، گزینه‌های هدف‌یابی را تنظیم کنید، از جمله اطلاعات جمعیتی، مکان، علایق و موارد دیگر. با این حال، فیس بوک اکنون چیزی را ارائه می دهد که آنها می گویند مزیت + مخاطبان، که از هوش مصنوعی برای یافتن خودکار مخاطبان ایده‌آل شما استفاده می‌کند و به طور متوسط ​​برای هر نتیجه ۲۸ درصد هزینه کمتری دارد.

هدف گذاری Advantage+ شروع تبلیغات در فیس بوک را سریع و آسان می کند. چند پارامتر اساسی را تنظیم کنید، مانند یک کشور وسیع برای نمایش تبلیغات در داخل، و فیس بوک بقیه را انجام می دهد.

مخاطب حداقل سن و زبان مکان هدف را کنترل می کند

به صورت اختیاری، می‌توانید پیشنهادهایی برای هوش مصنوعی اضافه کنید تا زمانی که به دنبال مخاطبان شما می‌گردد، در نظر گرفته شود.

Advantage+ پیشنهاد مخاطب

به عنوان مثال، اگر قصد دارم کوله پشتی به مسافران جهان بفروشم، می توانم فیس بوک را به افراد علاقه مند به سفر پیشنهاد کنم. برخلاف روش اصلی هدف‌یابی تبلیغات، چیزهایی که در اینجا وارد می‌کنید مطلق نیستند. یعنی فیسبوک خواهد شد تلاش كردن برای نشان دادن تبلیغات خود به افراد علاقه مند به سفر، اما اگر کمپین عملکرد خوبی نداشته باشد، فیس بوک از این پیشنهادات فراتر می رود تا افرادی را پیدا کند که فکر می کند به تبلیغات شما نیز علاقه مند هستند.

مزیت به علاوه مخاطبان سفارشی با جنسیت سنی و هدف گذاری دقیق

هدف گذاری Advantage+ بهترین هر دو دنیا را به شما می دهد: توانایی هدف قرار دادن گروه های خاصی از افراد، در عین حال استفاده از هوش مصنوعی برای یافتن افراد علاقه مند خارج از این پارامترها. (و اجتناب از شکست کلی کمپین!)

اگر هدف گذاری کاملاً دستی می خواهید، همچنان می توانید با کلیک کردن این کار را انجام دهید به گزینه های مخاطب اصلی بروید در پایین، اما توصیه می کنیم از Advantage+ targeting استفاده کنید.

قرار دادن آگهی

قرار دادن تبلیغات به تمام مناطقی در متا (فیس بوک، اینستاگرام، فیس بوک مسنجر و واتس اپ) که تبلیغات شما در آن ظاهر می شود، اشاره دارد. آیا نمی دانید همه گزینه های شما چیست؟ راهنمای اندازه تبلیغات فیس بوک ما برای سال 2024 را بررسی کنید.

باز هم، کمپین های +Advantage فیس بوک این کار را آسان می کند: آن را در حالت Advantage+ بگذارید و فیس بوک به طور خودکار بهترین مکان ها را انتخاب می کند. “بهترین” به معنای هم برای خلاقیت تبلیغ شما و هم این است که در مقابل مخاطبان مناسب قرار بگیرید.

می‌توانید چند گزینه تنظیم کنید تا اطمینان حاصل کنید که مکان‌ها با برند شما سازگار هستند یا به گزینه‌های قرار دادن کاملاً دستی (که ما توصیه نمی‌کنیم) تغییر دهید.

مزیت پلاس یا قرار دادن تبلیغات دستی

فصلی بودن

یک تبلیغ فیس بوک یکسان در تمام سال هزینه ندارد.

تبلیغات لباس هالووین در 10 ژوئن؟ 0.75 دلار به ازای هر کلیک.

تبلیغات لباس هالووین از 1 سپتامبر تا 30 اکتبر؟ 1.50 دلار به ازای هر کلیک

داده های واقعی نیست اما شما ایده را دریافت می کنید. زمانی که موضوع آگهی شما تقاضای بیشتری داشته باشد و رقبای بیشتری نیز برای دسترسی به آگهی رقابت کنند، هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد. نمونه های دیگر شامل تبلیغات خدمات مسافرتی در تابستان و البته جمعه سیاه/ دوشنبه سایبری است.

در دو روز بزرگ خرید سال، تبلیغات منتهی به آن تاریخ ها و شامل آن تاریخ ها به دلیل رقابت بسیار بیشتر، بسیار بیشتر از حد معمول هزینه خواهند داشت. فقط در Amazon.com، تبلیغاتی که در جمعه سیاه/ دوشنبه سایبری اجرا می‌شوند، 145 درصد بیشتر از زمان‌های دیگر سال هزینه دارند.

برای تبلیغ‌کنندگانی که از بودجه آگاه هستند، این می‌تواند به معنای توقف کمپین‌ها در دوره‌های پرهزینه باشد، اگر سعی در رقابت با برندهای بزرگ ندارید. به عنوان مثال، اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید که تخفیف های جمعه سیاه ارائه نمی کنید، کمپین تبلیغاتی معمولی خود را در هفته جمعه سیاه متوقف کنید تا از هزینه های غیرضروری بالا جلوگیری کنید.

زمان روز

از آنجایی که هزینه تبلیغات فیس بوک به شدت تحت تأثیر رقابت است، زمان هایی از روز با رقابت کمتر می تواند به معنای تبلیغات مقرون به صرفه تر باشد. این اغلب بین نیمه شب تا 6 صبح ترجمه می شود.

به‌طور پیش‌فرض، تبلیغات فیس‌بوک شما 24/7 اجرا می‌شود، اما می‌توانید یک برنامه زمان‌بندی سفارشی برای یک آگهی یا کمپین خاص در Meta Ads Manager ایجاد کنید.

نمودار زمان‌بندی تبلیغات زمان روز

اگر از کمپین Advantage+ استفاده می‌کنید، فیسبوک به‌طور خودکار زمان نمایش تبلیغات شما را بر اساس نتایجی که دریافت می‌کنید تنظیم می‌کند.

آیا نمی دانید چه زمانی مخاطبان شما آنلاین هستند تا برنامه خود را سفارشی کنند؟ شما می توانید این را در تجزیه و تحلیل فیس بوک یا در ناب فالوور Analytics برای همه سیستم عامل های اجتماعی خود مشاهده کنید. به‌علاوه، محتوا را برای بهترین زمان شخصی‌شده خود برای انتشار برنامه‌ریزی کنید.

ناب فالوور Analytics بهترین زمان برای انتشار

کیفیت تبلیغ

فیس بوک کیفیت کلی تبلیغ شما را از سه طریق قضاوت می کند:

  1. رتبه بندی کیفیت: تعیین کیفیت کلی فیس بوک بر اساس میزان مرتبط بودن تبلیغ شما با مخاطبان هدف انتخابی شما، از جمله نحوه عملکرد آن در مقابل تبلیغات رقبا.
  2. رتبه بندی نامزدی: تعداد افرادی که تبلیغ شما را دیدند در مقابل آن اقدامی انجام دادند و این نسبت با سایر تبلیغ‌کنندگان چگونه است.
  3. رتبه بندی نرخ تبدیل: چگونه انتظار می رود تبلیغ شما در مقایسه با دیگرانی که برای همان مخاطب و هدف رقابت می کنند تبدیل شود.

این نمرات کیفیت بر اساس الگوریتم فیس بوک تا حدودی ذهنی هستند، اما نشان دهنده میزان رقابت هر یک از تبلیغات شما در برابر رقبا است. می توانید این امتیازات را در تب Ads در Meta Ads Manager مشاهده کنید. اگر یک تبلیغ امتیاز نداشته باشد، فیسبوک هنوز اطلاعات کافی ندارد.

درگیری با کیفیت تبلیغات فیس بوک و رتبه بندی نرخ تبدیل

فیس‌بوک تاکید می‌کند که این رتبه‌بندی‌ها به جای کیفیت واقعی، درباره کیفیت درک شده است، اما چند کار وجود دارد که می‌توانید برای کمک به افزایش امتیاز کیفیت خود انجام دهید:

  • از کپی تبلیغاتی بیش از حد حساس خودداری کنید
  • از تاکتیک‌های کلیک طعمه‌ای که برای فریب کاربران برای کلیک کردن یا تعامل طراحی شده‌اند، اجتناب کنید
  • از علائم نگارشی مناسب، املا و لحن حرفه ای استفاده کنید (که هنوز هم می تواند سرگرم کننده باشد… فقط از تمام حروف یا 700 علامت تعجب اجتناب کنید، باشه؟)

امتیازهای کیفیت تبلیغات به پنج گروه گروه بندی می شوند:

  • بالاتر از میانگین: تبلیغ شما بهتر از 55 درصد رقبا است
  • میانگین: صدک 35-55
  • کمتر از میانگین: 35% پایین
  • زیر میانگین: 20% پایین
  • “من عصبانی نیستم، فقط ناامید هستم.” (در واقع همچنان می‌گوید «زیر میانگین» و این 10 درصد پایینی است.)

نمرات کیفیت خود را به عنوان بخشی از روال تحلیل تبلیغات خود به طور منظم بررسی کنید. بهتر است به جای ایجاد تبلیغات جدید، روی تغییر نمرات کمتر از میانگین تمرکز کنید تا امتیازات آنها را نشان دهید.

بودجه

همانطور که از معیارهای بخش بعدی خواهید دید، برخی از صنایع تمایل دارند هزینه های متوسط ​​بالاتری نسبت به سایرین داشته باشند. هنگام تنظیم بودجه و ارزیابی عملکرد، مهم است که این را در نظر داشته باشید.

می توانید بودجه روزانه و/یا بودجه کل کمپین اختیاری (که به عنوان بودجه مادام العمر شناخته می شود) انتخاب کنید. با این حال، روزانه به این معنی نیست که هزینه تبلیغات شما ثابت می ماند. فیس بوک ممکن است در روزهای خاصی تا ۷۵ درصد بیشتر از بودجه روزانه شما هزینه کند، زمانی که احساس می کند می تواند نتایج بهتری برای شما داشته باشد. اما مجموع هزینه های هفتگی شما بیش از بودجه روزانه شما ضربدر هفت نخواهد بود.

شما می توانید بودجه را به این صورت تعریف کنید:

بودجه کمپین یک گزینه اضافی دارد: بودجه کمپین Advantage+. توصیه می‌کنیم این را روشن کنید تا بودجه شما به‌طور خودکار بین مجموعه‌های تبلیغاتی توزیع شود تا بهترین نتایج و در نهایت بهترین تعادل هزینه و بازگشت سرمایه به دست آید. برای استفاده از این ویژگی به دو یا چند مجموعه تبلیغاتی نیاز دارید.

برنامه ریزی بودجه کمپین مزیت

استراتژی مناقصه

همانطور که قبلا ذکر شد، سه استراتژی پیشنهادی کمپین برای انتخاب وجود دارد:

  1. حراج
  2. رزرو
  3. امتیازهای رتبه بندی را هدف بگیرید

بیشتر تبلیغ کنندگان فقط می بینند حراج یا رزرو گزینه های موجود در حساب متا تبلیغات آنها، و شما فقط می توانید انتخاب کنید رزرو برای کمپین های هدف آگاهی یا مشارکت.

جزئیات کمپین خرید نوع حراج رزرو

بر اساس بودجه، استراتژی پیشنهاد، گزینه‌های هدف‌گذاری و عملکرد تبلیغات قبلی‌تان، فیس‌بوک تخمینی از تعداد افرادی که تبلیغ شما به آن دسترسی پیدا می‌کند و تعداد اقداماتی که ممکن است انجام شود را به شما نشان می‌دهد. در این مورد، کلیک می کند، زیرا هدف کمپین، ترافیک وب است.

نتایج تخمینی روزانه دسترسی و کلیک پیوندها

رقابت

بله، حتی کوچکترین مشاغل نیز می توانند با تبلیغات فیس بوک موفق شوند. همچنین، بله، زمانی که در مقابل غول های تبلیغاتی قرار می گیرید، دشوارتر خواهد بود.

کارگزاری بیمه محلی کوچکی که می خواهید وارد تبلیغات شوید؟ سرد. استیت فارم دومین خریدار بزرگ تبلیغات در ایالات متحده است که در سال 2023 668.6 میلیون دلار برای تبلیغات دیجیتال هزینه کرده است.

بودجه روزانه 50 دلاری تبلیغات فیس بوک شما در حال حاضر چگونه به نظر می رسد؟

این برای منصرف کردن شما نیست کلید کاهش هزینه ها و بالا نگه داشتن بازگشت سرمایه این است که خود را از رقبا متمایز کنید. از کاری که رقبای شما انجام می دهند آگاه باشید، اما اجازه ندهید که نحوه اجرای تبلیغات شما را دیکته کند. باهوش شوید، بدانید در مقابل چه چیزی قرار دارید، و با دستیابی به مخاطبان ایده‌آل خود برنامه‌ای برای تسخیر داشته باشید… نه مخاطب ایده‌آل State Farm.

هزینه تبلیغات فیسبوک در سال 2024 چقدر است؟

بنابراین، مانند، به معنای واقعی کلمه… هزینه تبلیغات فیس بوک چقدر است؟ بیایید چند معیار متداول هزینه تبلیغات فیس بوک را پوشش دهیم.

مهم است که به یاد داشته باشید هزینه تبلیغات فیس بوک شما ممکن است بیشتر یا کمتر از این میانگین ها باشد. داشتن هزینه بالاتر به طور خودکار به این معنی نیست که کمپین شما “بد” است. دسترسی به مخاطبان شما دشوارتر است و برای رسیدن به آن به بودجه بیشتری نیاز دارد.

اما این معیارها ابزار خوبی برای شروع ارزیابی بودجه تبلیغات فیس بوک شما به همراه سایر معیارها و مهمتر از همه، بازگشت سرمایه کمپین شما هستند. (یا فقط اجازه دهید ناب فالوور Analytics تمام این اطلاعات را به صورت خودکار در گزارش‌های زیبا، قابل تنظیم و خودکار برای شما دریافت کند…)

میانگین CPC فیس بوک

چهل سنت این مبلغی است که یک تبلیغ فیسبوک برای شما هزینه خواهد داشت.

خوب، واقعاً نه، این فقط میانگین هزینه هر کلیک (CPC) برای تبلیغات فیس بوک است، طبق مطالعه ای که توسط Databox انجام شده است.

اما همه صنایع یکسان ایجاد نمی شوند: یک تبلیغ نرم افزاری در فیس بوک به طور متوسط ​​0.85 دلار برای شما هزینه دارد، در حالی که یک تبلیغ در مورد غذا فقط 0.18 دلار هزینه دارد.

نمودار هزینه تبلیغات فیسبوک به ازای هر کلیک در سراسر جهان بر اساس صنعت

منبع: هزینه هر کلیک تبلیغات فیس بوک (CPC) در سراسر جهان در مارس 2023، دولتمرد

مطالعه ای که توسط Revealbot انجام شد به همین تعداد رسید. در اینجا، میانگین CPC برای تبلیغات فیس بوک در ژوئن 2024 بر اساس 12 ماه گذشته کمپین هایی که افراد را در ایالات متحده هدف قرار داده بودند، 0.52 دلار بود.

جالب اینجاست که دو جهش بزرگ از هزینه های CPC به طور قابل توجهی بالاتر وجود داشت: میانگین 0.90 دلار در آخرین هفته ژوئیه 2023 و 0.88 دلار در جمعه سیاه/ دوشنبه سایبری در نوامبر 2023.

میانگین نمودار CPC فیس بوک از ژوئن 2023 تا ژوئن 2024

منبع: Revealbot

میانگین CPM فیس بوک

هزینه در هر میلیون (CPM) به معنای هزینه شما برای هر 1000 بازدید یا نمایش است.

در سال 2024، Databox میانگین CPM تبلیغات فیس بوک را 5.61 دلار محاسبه می کند. تبلیغات فیس بوک دارای میانگین هزینه CPM کمی کمتر از تبلیغات رسانه های اجتماعی به طور کلی است که در سه ماهه چهارم 2023 6.06 دلار بود.

همانطور که در مطالعه Statista از سال 2023 مشاهده می کنید، تغییرات زیادی در CPM بر اساس صنعت وجود دارد، به طوری که تبلیغات فناوری بالاترین میانگین CPM را با 9.98 دلار دارند.

هزینه تبلیغات فیس بوک (CPM) در سراسر جهان در مارس 2023 فناوری IT و صنایع برتر نرم افزار

منبع: هزینه تبلیغات فیس بوک (CPM) در سراسر جهان در مارس 2023، بر اساس صنعت، دولتمرد

داده‌های Revealbot میانگین CPM را بر اساس صنعت تقسیم نمی‌کند، اما نشان می‌دهد که میانگین هزینه CPM تبلیغات فیس‌بوک تا ژوئن 2024 8.96 دلار است. تفاوت کاملاً قابل توجهی با Databox دارد، اگرچه چندین صنعت در مطالعه Databox نشان داده نشده‌اند.

وقتی به CPM بر اساس هدف کمپین نگاه می کنیم، کمپین های تولید سرنخ بالاترین میانگین CPM را دارند که بسته به فصلی بودن از 9.78 تا 31.58 دلار متغیر است. کمپین های آگاهی از برند دارای کمترین میانگین CPM هستند که از 0.74 دلار (شگفت انگیز!) تا 2.58 دلار متغیر است.

نمودار میانگین CPM فیس بوک بر اساس هدف کمپین

منبع: Revealbot

میانگین CTR فیس بوک

بر اساس جدیدترین داده های موجود، میانگین نرخ کلیک تبلیغات فیس بوک (CTR) در تمام صنایع 1.49٪ است. میانگین CTR برای همه تبلیغات رسانه های اجتماعی در سه ماهه چهارم 2023 0.98٪ بود، به این معنی که تبلیغات فیس بوک 52٪ بیشتر کلیک می کنند (به طور متوسط).

همانطور که می بینید، صنعت با بالاترین میانگین CTR، پوشاک با 2.06٪ و صنعت با کمترین میانگین CTR، مراقبت های بهداشتی با 0.73٪ است (علاوه بر چند صنعت که در این مطالعه اندازه گیری نشده اند).

نرخ کلیک تبلیغاتی فیس بوک (CTR) در سراسر جهان در مارس 2023 بر اساس صنعت

منبع: نرخ کلیک تبلیغاتی فیس بوک (CTR) در سراسر جهان در مارس 2023، بر اساس صنعت، دولتمرد

میانگین هزینه ماهانه تبلیغات فیس بوک

هزینه های شما در برابر رقبا چگونه است؟ برای موفقیت، نیازی به صرف هزینه بیشتر یا بیشتر از رقبای خود در تبلیغات فیس بوک ندارید. اما باز هم، این به شما ایده می‌دهد که در طیف هزینه‌ها کجا قرار می‌گیرید.

به طور کلی، میانگین هزینه ماهانه تبلیغات فیس بوک 1691.08 دلار است.

مقدار صرف شده در جعبه داده در هر صنعت

منبع: جعبه داده

چگونه هزینه تبلیغات فیسبوک خود را کاهش دهیم

یک پست فیس بوک را تقویت کنید

“تقویت” یک پست فیس بوک به معنای تبدیل یک محتوای ارگانیک موجود با عملکرد بالا به یک تبلیغ است. می توانید این کار را از صفحه فیس بوک خود با کلیک کردن انجام دهید تقویت پست در هر پست

یا، بودجه خود را ثابت نگه دارید و این کار را با تقویت خودکار فیس بوک در ناب فالوور خودکار کنید. بودجه و معیارهای خود را تعیین کنید – به عنوان مثال، فقط پست هایی را تقویت کنید که حداقل 100 لایک ارگانیک دریافت می کنند – و ناب فالوور بقیه موارد را مدیریت خواهد کرد.

به اندازه تبلیغات به جادو نزدیک است.

تنظیمات تقویت خودکار را تقویت کنید

تبلیغات تست A/B

همچنین به عنوان تست تقسیم شناخته می شود، تست A/B تبلیغات شما برای بهبود نتایج تبلیغات و هزینه تبلیغات فیس بوک ضروری است. تست A/B می تواند به سوالاتی مانند:

  • آیا این تبلیغ به دلیل گرافیک موفق بود یا کپی یا هر دو؟ (یا هیچ کدام؟)
  • آیا مخاطب من به این سبک بصری بهتر پاسخ می دهد یا آن سبک بصری؟
  • کدام یک از این دو پیشنهاد برای مخاطبان من جذاب تر است؟

علاوه بر آزمایش A/B خلاقیت های مختلف تبلیغاتی، استراتژی های هدف گیری مختلف، زمان بندی تبلیغات و انواع کمپین ها را نیز آزمایش کنید.

از گزینه های Advantage+ استفاده کنید

برای تبلیغات فیس بوک جدید هستید؟ نگران نباشید، آسان است: از کمپین های Advantage+ برای سادگی (تقریباً) تنظیم و فراموش کنید استفاده کنید. گزینه‌های Advantage+ به الگوریتم تبلیغات فیس‌بوک اجازه می‌دهد تا هدف‌گذاری، استفاده از بودجه، مکان‌ها و موارد دیگر را به‌طور خودکار بهینه‌سازی کند تا بهترین نتایج را با کمترین هزینه کلی تبلیغات فیس‌بوک به دست آورید.

برای اکثر افراد، کمپین های +Advantage Facebook بهترین گزینه برای شما خواهد بود، حتی برای کاربران با تجربه. اگر می‌خواهید مخاطب بسیار خاصی را هدف قرار دهید یا فقط کنترل بیشتری را ترجیح می‌دهید، گزینه‌های دستی همچنان در دسترس هستند.

از مخاطبان مشابه استفاده کنید

اگر قبلاً تبلیغات فیس بوک را اجرا کرده اید یا مخاطبان سفارشی برای وارد کردن دارید، فیس بوک می تواند از داده های مخاطب قبلی برای یافتن مخاطب مشابه استفاده کند. این بدان معناست که افرادی که بر اساس جمعیت‌شناسی، علایق یا عوامل دیگر مشابه افرادی هستند که در گذشته هدف قرار داده‌اید.

می‌توانید از دنبال‌کنندگان صفحه فیس‌بوک، کمپین‌های تبلیغاتی قبلی، داده‌های Meta Pixel، مخاطبان مشابهی ایجاد کنید یا مخاطبان خود را در Meta Business Manager آپلود کنید. تنها شرط این است که حداقل 100 نفر در یک کشور مستقر باشند، اگرچه تعداد مخاطبان 1000 تا 5000 نفر اندازه ایده آلی برای ایجاد یک مخاطب مشابه است.

همچنین می‌توانید از داشبورد ناب فالوور خود یک مخاطب مشابه ایجاد کنید. را کلیک کنید ابزار، سپس مدیر سرمایه. سپس دارایی جدید در بالا سمت راست و انتخاب کنید مخاطب سفارشی. رونق.

راه اندازی جدید مخاطبان پیشرفته با استفاده از ناب فالوور

با ناب فالوور، به راحتی تبلیغات فیس بوک خود، به علاوه محتوای ارگانیک و پولی را برای سایر پلتفرم های رسانه اجتماعی خود، در یک مکان مدیریت کنید. با تجزیه و تحلیل های روشنگری که برای کمک به رشد شما طراحی شده اند، محتوا را برنامه ریزی کنید، با دنبال کنندگان درگیر شوید و عملکرد را بهینه کنید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

به آسانی کمپین های ارگانیک و پولی را از یک مکان برنامه ریزی، مدیریت و تجزیه و تحلیل کنید با ناب فالوور Social Advertising. آن را در عمل ببینید.

پاسخ به “هزینه تبلیغات فیس بوک چقدر است؟” است… “این بستگی دارد.”

بستگی به این دارد که در چه صنعتی هستید، چقدر رقابتی است، چه کسانی را هدف قرار می دهید، کجا هستند، بودجه شما چقدر است، و بسیاری از عوامل فوق العاده خاص دیگر.

به خواندن میانگین هزینه های تبلیغات فیس بوک در سال 2024 ادامه دهید. یاد بگیرید که چگونه اندازه گیری می کنید و نحوه کاهش هزینه های تبلیغات فیس بوک خود را با تصمیمات مبتنی بر داده بیاموزید.

پاداش: از ما استفاده کنید محاسبه بودجه رایگان تبلیغات فیس بوکr تا بفهمید دقیقا چقدر باید هزینه کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. اجازه دهید ما حساب را برای شما انجام دهیم!

قیمت گذاری تبلیغات فیسبوک چگونه کار می کند؟

دو روش برای طبقه بندی هزینه تبلیغات در فیس بوک وجود دارد:

  1. هزینه کلی: کل مبلغی که برای یک کمپین تبلیغاتی فیس بوک و/یا در یک دوره زمانی خاص خرج می کنید.
  2. هزینه تبلیغات فردی: هزینه هر نتیجه (مثلاً نمایش، کلیک، لید و غیره).

سه راه برای خرید تبلیغات فیسبوک وجود دارد:

  1. حراج. محبوب ترین گزینه. شما حداکثر هزینه را مشخص می‌کنید و فیس‌بوک تلاش می‌کند تا با کمترین هزینه بیشترین نتیجه را به شما برساند. آگهی شما زمانی نمایش داده می‌شود که در «جنگ مناقصه» علیه سایر تبلیغ‌کنندگان برای یک جای‌گذاری برنده شوید.
  2. رزرو. در حال حاضر فقط برای کمپین‌های آگاهی و هدف تعامل در دسترس است، خرید آگهی رزرو به شما امکان می‌دهد به طور قابل اعتماد به مخاطبان زیادی (به عنوان مثال بیش از 200000 نفر) برای یک هزینه ثابت دسترسی داشته باشید. این اقتصادی ترین گزینه برای هر اقدام نیست و به بودجه کلی تبلیغات بالایی نیاز دارد.
  3. امتیازهای رتبه بندی را هدف بگیرید از امتیازهای رتبه‌بندی هدف Nielsen برای خرید مکان‌های تبلیغات ویدیویی، مشابه کمپین‌های تلویزیونی استفاده می‌کند. در حال حاضر این گزینه فقط برای تبلیغ کنندگان منتخب موجود است.

برای کسانی که تازه وارد تبلیغات فیس بوک می شوند، توصیه می کنیم حداکثر بودجه کمپین را تنظیم کنند و از استراتژی های پیشنهاد قیمت خودکار (معروف به روش حراج) استفاده کنند.

فقط خریداران باتجربه آگهی که ROI مورد انتظار و نرخ تبدیل استراتژی‌های خود را درک می‌کنند، باید سقف پیشنهادی خود را به صورت دستی کنترل کنند یا از رزرو و/یا پیشنهاد نقطه هدف استفاده کنند.

چه مبتدی یا متخصص باشید، با ناب فالوور Advanced Analytics بینش عمیقی در مورد بازگشت سرمایه اجتماعی ارگانیک و پولی رسانه های اجتماعی دریافت کنید. عملکرد تبلیغات فیس بوک خود را در کنار عملکرد تبلیغات سایر پلتفرم ها مشاهده کنید و تأثیر واقعی نحوه عملکرد محتوای ارگانیک و پولی خود را درک کنید.

تجزیه و تحلیل ROI تجزیه و تحلیل پیشرفته ناب فالوور

چه چیزی هزینه تبلیغات فیس بوک را تعیین می کند؟

بنابراین، موارد زیادی می تواند بر هزینه تبلیغات فیس بوک شما تأثیر بگذارد. بیایید از میان آنها عبور کنیم.

اهداف کمپین

این مهم ترین عامل برای کنترل هزینه های تبلیغات فیس بوک است. این بدان معنا نیست که یک هدف ارزانتر از دیگری است. این بدان معنی است که فیس بوک از این هدف برای بهینه سازی نمایش تبلیغات شما به افرادی استفاده می کند که احتمال دارد اقدام مورد نظر شما را انجام دهند.

انتخاب هدف مناسب به معنای دستیابی به افراد مناسب و به دست آوردن نتایجی است که می‌خواهید، خواه اندک یا زیاد برای تبلیغات هزینه کنید.

شما می توانید از بین شش هدف انتخاب کنید:

  • اطلاع
  • ترافیک
  • نامزدی
  • منجر می شود
  • تبلیغ اپلیکیشن
  • حراجی

همانطور که قبلا ذکر شد، فقط اطلاع یا نامزدی اهداف برای مناقصه رزرو کار می کنند. برای سایر موارد، فقط گزینه نوع خرید در حراج را خواهید دید.

نوع خرید کمپین جدیدی ایجاد کنید و هدف تبلیغ را انتخاب کنید

مخاطب هدف

هزینه هر مخاطبی که می‌خواهید به آن برسید یکسان نیست. به طور متوسط، هزینه بیشتری برای قرار دادن تبلیغات خود در مقابل مخاطبان محدودتر از مخاطبان گسترده خواهد داشت. این چیز بدی نیست.

در مورد آن فکر کنید. شما می توانید 0.20 دلار به ازای هر کلیک برای هدف قرار دادن همه افراد 18 تا 65 ساله که در منطقه شما زندگی می کنند خرج کنید و شاید 1٪ از کسانی که به فروش تبدیل می شوند را دریافت کنید.

یا، می‌توانید تبلیغات خود را هدف‌گذاری کنید تا فقط به مشتریان کاملا ایده‌آل خود دسترسی پیدا کنید – عشایر دیجیتال ۲۰ تا ۴۰ ساله در شهر شما که زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد کوله‌پشتی می‌کنند – و به ازای هر کلیک ۱ دلار بپردازید، اما نرخ تبدیل ۱۰٪ دریافت کنید. این استراتژی تبلیغات فیس بوک هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت، اما بدیهی است که در مورد بازگشت سرمایه، معامله بهتری است.

می‌توانید هنگام ایجاد آگهی در Facebook Ads Manager، گزینه‌های هدف‌یابی را تنظیم کنید، از جمله اطلاعات جمعیتی، مکان، علایق و موارد دیگر. با این حال، فیس بوک اکنون چیزی را ارائه می دهد که آنها می گویند مزیت + مخاطبان، که از هوش مصنوعی برای یافتن خودکار مخاطبان ایده‌آل شما استفاده می‌کند و به طور متوسط ​​برای هر نتیجه ۲۸ درصد هزینه کمتری دارد.

هدف گذاری Advantage+ شروع تبلیغات در فیس بوک را سریع و آسان می کند. چند پارامتر اساسی را تنظیم کنید، مانند یک کشور وسیع برای نمایش تبلیغات در داخل، و فیس بوک بقیه را انجام می دهد.

مخاطب حداقل سن و زبان مکان هدف را کنترل می کند

به صورت اختیاری، می‌توانید پیشنهادهایی برای هوش مصنوعی اضافه کنید تا زمانی که به دنبال مخاطبان شما می‌گردد، در نظر گرفته شود.

Advantage+ پیشنهاد مخاطب

به عنوان مثال، اگر قصد دارم کوله پشتی به مسافران جهان بفروشم، می توانم فیس بوک را به افراد علاقه مند به سفر پیشنهاد کنم. برخلاف روش اصلی هدف‌یابی تبلیغات، چیزهایی که در اینجا وارد می‌کنید مطلق نیستند. یعنی فیسبوک خواهد شد تلاش كردن برای نشان دادن تبلیغات خود به افراد علاقه مند به سفر، اما اگر کمپین عملکرد خوبی نداشته باشد، فیس بوک از این پیشنهادات فراتر می رود تا افرادی را پیدا کند که فکر می کند به تبلیغات شما نیز علاقه مند هستند.

مزیت به علاوه مخاطبان سفارشی با جنسیت سنی و هدف گذاری دقیق

هدف گذاری Advantage+ بهترین هر دو دنیا را به شما می دهد: توانایی هدف قرار دادن گروه های خاصی از افراد، در عین حال استفاده از هوش مصنوعی برای یافتن افراد علاقه مند خارج از این پارامترها. (و اجتناب از شکست کلی کمپین!)

اگر هدف گذاری کاملاً دستی می خواهید، همچنان می توانید با کلیک کردن این کار را انجام دهید به گزینه های مخاطب اصلی بروید در پایین، اما توصیه می کنیم از Advantage+ targeting استفاده کنید.

قرار دادن آگهی

قرار دادن تبلیغات به تمام مناطقی در متا (فیس بوک، اینستاگرام، فیس بوک مسنجر و واتس اپ) که تبلیغات شما در آن ظاهر می شود، اشاره دارد. آیا نمی دانید همه گزینه های شما چیست؟ راهنمای اندازه تبلیغات فیس بوک ما برای سال 2024 را بررسی کنید.

باز هم، کمپین های +Advantage فیس بوک این کار را آسان می کند: آن را در حالت Advantage+ بگذارید و فیس بوک به طور خودکار بهترین مکان ها را انتخاب می کند. “بهترین” به معنای هم برای خلاقیت تبلیغ شما و هم این است که در مقابل مخاطبان مناسب قرار بگیرید.

می‌توانید چند گزینه تنظیم کنید تا اطمینان حاصل کنید که مکان‌ها با برند شما سازگار هستند یا به گزینه‌های قرار دادن کاملاً دستی (که ما توصیه نمی‌کنیم) تغییر دهید.

مزیت پلاس یا قرار دادن تبلیغات دستی

فصلی بودن

یک تبلیغ فیس بوک یکسان در تمام سال هزینه ندارد.

تبلیغات لباس هالووین در 10 ژوئن؟ 0.75 دلار به ازای هر کلیک.

تبلیغات لباس هالووین از 1 سپتامبر تا 30 اکتبر؟ 1.50 دلار به ازای هر کلیک

داده های واقعی نیست اما شما ایده را دریافت می کنید. زمانی که موضوع آگهی شما تقاضای بیشتری داشته باشد و رقبای بیشتری نیز برای دسترسی به آگهی رقابت کنند، هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد. نمونه های دیگر شامل تبلیغات خدمات مسافرتی در تابستان و البته جمعه سیاه/ دوشنبه سایبری است.

در دو روز بزرگ خرید سال، تبلیغات منتهی به آن تاریخ ها و شامل آن تاریخ ها به دلیل رقابت بسیار بیشتر، بسیار بیشتر از حد معمول هزینه خواهند داشت. فقط در Amazon.com، تبلیغاتی که در جمعه سیاه/ دوشنبه سایبری اجرا می‌شوند، 145 درصد بیشتر از زمان‌های دیگر سال هزینه دارند.

برای تبلیغ‌کنندگانی که از بودجه آگاه هستند، این می‌تواند به معنای توقف کمپین‌ها در دوره‌های پرهزینه باشد، اگر سعی در رقابت با برندهای بزرگ ندارید. به عنوان مثال، اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید که تخفیف های جمعه سیاه ارائه نمی کنید، کمپین تبلیغاتی معمولی خود را در هفته جمعه سیاه متوقف کنید تا از هزینه های غیرضروری بالا جلوگیری کنید.

زمان روز

از آنجایی که هزینه تبلیغات فیس بوک به شدت تحت تأثیر رقابت است، زمان هایی از روز با رقابت کمتر می تواند به معنای تبلیغات مقرون به صرفه تر باشد. این اغلب بین نیمه شب تا 6 صبح ترجمه می شود.

به‌طور پیش‌فرض، تبلیغات فیس‌بوک شما 24/7 اجرا می‌شود، اما می‌توانید یک برنامه زمان‌بندی سفارشی برای یک آگهی یا کمپین خاص در Meta Ads Manager ایجاد کنید.

نمودار زمان‌بندی تبلیغات زمان روز

اگر از کمپین Advantage+ استفاده می‌کنید، فیسبوک به‌طور خودکار زمان نمایش تبلیغات شما را بر اساس نتایجی که دریافت می‌کنید تنظیم می‌کند.

آیا نمی دانید چه زمانی مخاطبان شما آنلاین هستند تا برنامه خود را سفارشی کنند؟ شما می توانید این را در تجزیه و تحلیل فیس بوک یا در ناب فالوور Analytics برای همه سیستم عامل های اجتماعی خود مشاهده کنید. به‌علاوه، محتوا را برای بهترین زمان شخصی‌شده خود برای انتشار برنامه‌ریزی کنید.

ناب فالوور Analytics بهترین زمان برای انتشار

کیفیت تبلیغ

فیس بوک کیفیت کلی تبلیغ شما را از سه طریق قضاوت می کند:

  1. رتبه بندی کیفیت: تعیین کیفیت کلی فیس بوک بر اساس میزان مرتبط بودن تبلیغ شما با مخاطبان هدف انتخابی شما، از جمله نحوه عملکرد آن در مقابل تبلیغات رقبا.
  2. رتبه بندی نامزدی: تعداد افرادی که تبلیغ شما را دیدند در مقابل آن اقدامی انجام دادند و این نسبت با سایر تبلیغ‌کنندگان چگونه است.
  3. رتبه بندی نرخ تبدیل: چگونه انتظار می رود تبلیغ شما در مقایسه با دیگرانی که برای همان مخاطب و هدف رقابت می کنند تبدیل شود.

این نمرات کیفیت بر اساس الگوریتم فیس بوک تا حدودی ذهنی هستند، اما نشان دهنده میزان رقابت هر یک از تبلیغات شما در برابر رقبا است. می توانید این امتیازات را در تب Ads در Meta Ads Manager مشاهده کنید. اگر یک تبلیغ امتیاز نداشته باشد، فیسبوک هنوز اطلاعات کافی ندارد.

درگیری با کیفیت تبلیغات فیس بوک و رتبه بندی نرخ تبدیل

فیس‌بوک تاکید می‌کند که این رتبه‌بندی‌ها به جای کیفیت واقعی، درباره کیفیت درک شده است، اما چند کار وجود دارد که می‌توانید برای کمک به افزایش امتیاز کیفیت خود انجام دهید:

  • از کپی تبلیغاتی بیش از حد حساس خودداری کنید
  • از تاکتیک‌های کلیک طعمه‌ای که برای فریب کاربران برای کلیک کردن یا تعامل طراحی شده‌اند، اجتناب کنید
  • از علائم نگارشی مناسب، املا و لحن حرفه ای استفاده کنید (که هنوز هم می تواند سرگرم کننده باشد… فقط از تمام حروف یا 700 علامت تعجب اجتناب کنید، باشه؟)

امتیازهای کیفیت تبلیغات به پنج گروه گروه بندی می شوند:

  • بالاتر از میانگین: تبلیغ شما بهتر از 55 درصد رقبا است
  • میانگین: صدک 35-55
  • کمتر از میانگین: 35% پایین
  • زیر میانگین: 20% پایین
  • “من عصبانی نیستم، فقط ناامید هستم.” (در واقع همچنان می‌گوید «زیر میانگین» و این 10 درصد پایینی است.)

نمرات کیفیت خود را به عنوان بخشی از روال تحلیل تبلیغات خود به طور منظم بررسی کنید. بهتر است به جای ایجاد تبلیغات جدید، روی تغییر نمرات کمتر از میانگین تمرکز کنید تا امتیازات آنها را نشان دهید.

بودجه

همانطور که از معیارهای بخش بعدی خواهید دید، برخی از صنایع تمایل دارند هزینه های متوسط ​​بالاتری نسبت به سایرین داشته باشند. هنگام تنظیم بودجه و ارزیابی عملکرد، مهم است که این را در نظر داشته باشید.

می توانید بودجه روزانه و/یا بودجه کل کمپین اختیاری (که به عنوان بودجه مادام العمر شناخته می شود) انتخاب کنید. با این حال، روزانه به این معنی نیست که هزینه تبلیغات شما ثابت می ماند. فیس بوک ممکن است در روزهای خاصی تا ۷۵ درصد بیشتر از بودجه روزانه شما هزینه کند، زمانی که احساس می کند می تواند نتایج بهتری برای شما داشته باشد. اما مجموع هزینه های هفتگی شما بیش از بودجه روزانه شما ضربدر هفت نخواهد بود.

شما می توانید بودجه را به این صورت تعریف کنید:

بودجه کمپین یک گزینه اضافی دارد: بودجه کمپین Advantage+. توصیه می‌کنیم این را روشن کنید تا بودجه شما به‌طور خودکار بین مجموعه‌های تبلیغاتی توزیع شود تا بهترین نتایج و در نهایت بهترین تعادل هزینه و بازگشت سرمایه به دست آید. برای استفاده از این ویژگی به دو یا چند مجموعه تبلیغاتی نیاز دارید.

برنامه ریزی بودجه کمپین مزیت

استراتژی مناقصه

همانطور که قبلا ذکر شد، سه استراتژی پیشنهادی کمپین برای انتخاب وجود دارد:

  1. حراج
  2. رزرو
  3. امتیازهای رتبه بندی را هدف بگیرید

بیشتر تبلیغ کنندگان فقط می بینند حراج یا رزرو گزینه های موجود در حساب متا تبلیغات آنها، و شما فقط می توانید انتخاب کنید رزرو برای کمپین های هدف آگاهی یا مشارکت.

جزئیات کمپین خرید نوع حراج رزرو

بر اساس بودجه، استراتژی پیشنهاد، گزینه‌های هدف‌گذاری و عملکرد تبلیغات قبلی‌تان، فیس‌بوک تخمینی از تعداد افرادی که تبلیغ شما به آن دسترسی پیدا می‌کند و تعداد اقداماتی که ممکن است انجام شود را به شما نشان می‌دهد. در این مورد، کلیک می کند، زیرا هدف کمپین، ترافیک وب است.

نتایج تخمینی روزانه دسترسی و کلیک پیوندها

رقابت

بله، حتی کوچکترین مشاغل نیز می توانند با تبلیغات فیس بوک موفق شوند. همچنین، بله، زمانی که در مقابل غول های تبلیغاتی قرار می گیرید، دشوارتر خواهد بود.

کارگزاری بیمه محلی کوچکی که می خواهید وارد تبلیغات شوید؟ سرد. استیت فارم دومین خریدار بزرگ تبلیغات در ایالات متحده است که در سال 2023 668.6 میلیون دلار برای تبلیغات دیجیتال هزینه کرده است.

بودجه روزانه 50 دلاری تبلیغات فیس بوک شما در حال حاضر چگونه به نظر می رسد؟

این برای منصرف کردن شما نیست کلید کاهش هزینه ها و بالا نگه داشتن بازگشت سرمایه این است که خود را از رقبا متمایز کنید. از کاری که رقبای شما انجام می دهند آگاه باشید، اما اجازه ندهید که نحوه اجرای تبلیغات شما را دیکته کند. باهوش شوید، بدانید در مقابل چه چیزی قرار دارید، و با دستیابی به مخاطبان ایده‌آل خود برنامه‌ای برای تسخیر داشته باشید… نه مخاطب ایده‌آل State Farm.

هزینه تبلیغات فیسبوک در سال 2024 چقدر است؟

بنابراین، مانند، به معنای واقعی کلمه… هزینه تبلیغات فیس بوک چقدر است؟ بیایید چند معیار متداول هزینه تبلیغات فیس بوک را پوشش دهیم.

مهم است که به یاد داشته باشید هزینه تبلیغات فیس بوک شما ممکن است بیشتر یا کمتر از این میانگین ها باشد. داشتن هزینه بالاتر به طور خودکار به این معنی نیست که کمپین شما “بد” است. دسترسی به مخاطبان شما دشوارتر است و برای رسیدن به آن به بودجه بیشتری نیاز دارد.

اما این معیارها ابزار خوبی برای شروع ارزیابی بودجه تبلیغات فیس بوک شما به همراه سایر معیارها و مهمتر از همه، بازگشت سرمایه کمپین شما هستند. (یا فقط اجازه دهید ناب فالوور Analytics تمام این اطلاعات را به صورت خودکار در گزارش‌های زیبا، قابل تنظیم و خودکار برای شما دریافت کند…)

میانگین CPC فیس بوک

چهل سنت این مبلغی است که یک تبلیغ فیسبوک برای شما هزینه خواهد داشت.

خوب، واقعاً نه، این فقط میانگین هزینه هر کلیک (CPC) برای تبلیغات فیس بوک است، طبق مطالعه ای که توسط Databox انجام شده است.

اما همه صنایع یکسان ایجاد نمی شوند: یک تبلیغ نرم افزاری در فیس بوک به طور متوسط ​​0.85 دلار برای شما هزینه دارد، در حالی که یک تبلیغ در مورد غذا فقط 0.18 دلار هزینه دارد.

نمودار هزینه تبلیغات فیسبوک به ازای هر کلیک در سراسر جهان بر اساس صنعت

منبع: هزینه هر کلیک تبلیغات فیس بوک (CPC) در سراسر جهان در مارس 2023، دولتمرد

مطالعه ای که توسط Revealbot انجام شد به همین تعداد رسید. در اینجا، میانگین CPC برای تبلیغات فیس بوک در ژوئن 2024 بر اساس 12 ماه گذشته کمپین هایی که افراد را در ایالات متحده هدف قرار داده بودند، 0.52 دلار بود.

جالب اینجاست که دو جهش بزرگ از هزینه های CPC به طور قابل توجهی بالاتر وجود داشت: میانگین 0.90 دلار در آخرین هفته ژوئیه 2023 و 0.88 دلار در جمعه سیاه/ دوشنبه سایبری در نوامبر 2023.

میانگین نمودار CPC فیس بوک از ژوئن 2023 تا ژوئن 2024

منبع: Revealbot

میانگین CPM فیس بوک

هزینه در هر میلیون (CPM) به معنای هزینه شما برای هر 1000 بازدید یا نمایش است.

در سال 2024، Databox میانگین CPM تبلیغات فیس بوک را 5.61 دلار محاسبه می کند. تبلیغات فیس بوک دارای میانگین هزینه CPM کمی کمتر از تبلیغات رسانه های اجتماعی به طور کلی است که در سه ماهه چهارم 2023 6.06 دلار بود.

همانطور که در مطالعه Statista از سال 2023 مشاهده می کنید، تغییرات زیادی در CPM بر اساس صنعت وجود دارد، به طوری که تبلیغات فناوری بالاترین میانگین CPM را با 9.98 دلار دارند.

هزینه تبلیغات فیس بوک (CPM) در سراسر جهان در مارس 2023 فناوری IT و صنایع برتر نرم افزار

منبع: هزینه تبلیغات فیس بوک (CPM) در سراسر جهان در مارس 2023، بر اساس صنعت، دولتمرد

داده‌های Revealbot میانگین CPM را بر اساس صنعت تقسیم نمی‌کند، اما نشان می‌دهد که میانگین هزینه CPM تبلیغات فیس‌بوک تا ژوئن 2024 8.96 دلار است. تفاوت کاملاً قابل توجهی با Databox دارد، اگرچه چندین صنعت در مطالعه Databox نشان داده نشده‌اند.

وقتی به CPM بر اساس هدف کمپین نگاه می کنیم، کمپین های تولید سرنخ بالاترین میانگین CPM را دارند که بسته به فصلی بودن از 9.78 تا 31.58 دلار متغیر است. کمپین های آگاهی از برند دارای کمترین میانگین CPM هستند که از 0.74 دلار (شگفت انگیز!) تا 2.58 دلار متغیر است.

نمودار میانگین CPM فیس بوک بر اساس هدف کمپین

منبع: Revealbot

میانگین CTR فیس بوک

بر اساس جدیدترین داده های موجود، میانگین نرخ کلیک تبلیغات فیس بوک (CTR) در تمام صنایع 1.49٪ است. میانگین CTR برای همه تبلیغات رسانه های اجتماعی در سه ماهه چهارم 2023 0.98٪ بود، به این معنی که تبلیغات فیس بوک 52٪ بیشتر کلیک می کنند (به طور متوسط).

همانطور که می بینید، صنعت با بالاترین میانگین CTR، پوشاک با 2.06٪ و صنعت با کمترین میانگین CTR، مراقبت های بهداشتی با 0.73٪ است (علاوه بر چند صنعت که در این مطالعه اندازه گیری نشده اند).

نرخ کلیک تبلیغاتی فیس بوک (CTR) در سراسر جهان در مارس 2023 بر اساس صنعت

منبع: نرخ کلیک تبلیغاتی فیس بوک (CTR) در سراسر جهان در مارس 2023، بر اساس صنعت، دولتمرد

میانگین هزینه ماهانه تبلیغات فیس بوک

هزینه های شما در برابر رقبا چگونه است؟ برای موفقیت، نیازی به صرف هزینه بیشتر یا بیشتر از رقبای خود در تبلیغات فیس بوک ندارید. اما باز هم، این به شما ایده می‌دهد که در طیف هزینه‌ها کجا قرار می‌گیرید.

به طور کلی، میانگین هزینه ماهانه تبلیغات فیس بوک 1691.08 دلار است.

مقدار صرف شده در جعبه داده در هر صنعت

منبع: جعبه داده

چگونه هزینه تبلیغات فیسبوک خود را کاهش دهیم

یک پست فیس بوک را تقویت کنید

“تقویت” یک پست فیس بوک به معنای تبدیل یک محتوای ارگانیک موجود با عملکرد بالا به یک تبلیغ است. می توانید این کار را از صفحه فیس بوک خود با کلیک کردن انجام دهید تقویت پست در هر پست

یا، بودجه خود را ثابت نگه دارید و این کار را با تقویت خودکار فیس بوک در ناب فالوور خودکار کنید. بودجه و معیارهای خود را تعیین کنید – به عنوان مثال، فقط پست هایی را تقویت کنید که حداقل 100 لایک ارگانیک دریافت می کنند – و ناب فالوور بقیه موارد را مدیریت خواهد کرد.

به اندازه تبلیغات به جادو نزدیک است.

تنظیمات تقویت خودکار را تقویت کنید

تبلیغات تست A/B

همچنین به عنوان تست تقسیم شناخته می شود، تست A/B تبلیغات شما برای بهبود نتایج تبلیغات و هزینه تبلیغات فیس بوک ضروری است. تست A/B می تواند به سوالاتی مانند:

  • آیا این تبلیغ به دلیل گرافیک موفق بود یا کپی یا هر دو؟ (یا هیچ کدام؟)
  • آیا مخاطب من به این سبک بصری بهتر پاسخ می دهد یا آن سبک بصری؟
  • کدام یک از این دو پیشنهاد برای مخاطبان من جذاب تر است؟

علاوه بر آزمایش A/B خلاقیت های مختلف تبلیغاتی، استراتژی های هدف گیری مختلف، زمان بندی تبلیغات و انواع کمپین ها را نیز آزمایش کنید.

از گزینه های Advantage+ استفاده کنید

برای تبلیغات فیس بوک جدید هستید؟ نگران نباشید، آسان است: از کمپین های Advantage+ برای سادگی (تقریباً) تنظیم و فراموش کنید استفاده کنید. گزینه‌های Advantage+ به الگوریتم تبلیغات فیس‌بوک اجازه می‌دهد تا هدف‌گذاری، استفاده از بودجه، مکان‌ها و موارد دیگر را به‌طور خودکار بهینه‌سازی کند تا بهترین نتایج را با کمترین هزینه کلی تبلیغات فیس‌بوک به دست آورید.

برای اکثر افراد، کمپین های +Advantage Facebook بهترین گزینه برای شما خواهد بود، حتی برای کاربران با تجربه. اگر می‌خواهید مخاطب بسیار خاصی را هدف قرار دهید یا فقط کنترل بیشتری را ترجیح می‌دهید، گزینه‌های دستی همچنان در دسترس هستند.

از مخاطبان مشابه استفاده کنید

اگر قبلاً تبلیغات فیس بوک را اجرا کرده اید یا مخاطبان سفارشی برای وارد کردن دارید، فیس بوک می تواند از داده های مخاطب قبلی برای یافتن مخاطب مشابه استفاده کند. این بدان معناست که افرادی که بر اساس جمعیت‌شناسی، علایق یا عوامل دیگر مشابه افرادی هستند که در گذشته هدف قرار داده‌اید.

می‌توانید از دنبال‌کنندگان صفحه فیس‌بوک، کمپین‌های تبلیغاتی قبلی، داده‌های Meta Pixel، مخاطبان مشابهی ایجاد کنید یا مخاطبان خود را در Meta Business Manager آپلود کنید. تنها شرط این است که حداقل 100 نفر در یک کشور مستقر باشند، اگرچه تعداد مخاطبان 1000 تا 5000 نفر اندازه ایده آلی برای ایجاد یک مخاطب مشابه است.

همچنین می‌توانید از داشبورد ناب فالوور خود یک مخاطب مشابه ایجاد کنید. را کلیک کنید ابزار، سپس مدیر سرمایه. سپس دارایی جدید در بالا سمت راست و انتخاب کنید مخاطب سفارشی. رونق.

راه اندازی جدید مخاطبان پیشرفته با استفاده از ناب فالوور

با ناب فالوور، به راحتی تبلیغات فیس بوک خود، به علاوه محتوای ارگانیک و پولی را برای سایر پلتفرم های رسانه اجتماعی خود، در یک مکان مدیریت کنید. با تجزیه و تحلیل های روشنگری که برای کمک به رشد شما طراحی شده اند، محتوا را برنامه ریزی کنید، با دنبال کنندگان درگیر شوید و عملکرد را بهینه کنید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

به آسانی کمپین های ارگانیک و پولی را از یک مکان برنامه ریزی، مدیریت و تجزیه و تحلیل کنید با ناب فالوور Social Advertising. آن را در عمل ببینید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا