شبکه های اجتماعی

گوگل در حال آزمایش ربات چت هوش مصنوعی است که می تواند به سوالات پزشکی پاسخ دهد: گزارش

در I/O 2023، گوگل ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت، مدل زبان بزرگ (LLM) PaLM 2 را با قابلیت‌های چندزبانه، استدلال و کدنویسی بهبودیافته معرفی کرد. این شرکت گفت که این مدل بر روی 100 زبان آموزش دیده است و طیف وسیعی از وظایف را انجام می دهد. در آن زمان پیچای تاکید کرد که مدل هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌های Workspace، Med-PaLM برای مصارف پزشکی و Sec-PaLM برای امنیت در دسترس خواهد بود. اکنون گزارشی گفته است که گوگل در حال آزمایش یک ربات چت هوش مصنوعی برای پاسخگویی ماهرانه به سوالات پزشکی است.

طبق گزارش The Verge (از طریق وال استریت ژورنال)، Med-PaLM 2 در بیمارستان تحقیقاتی مایو کلینیک – یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در ایالات متحده، از جمله، از آوریل در حال آزمایش است.

در این گزارش اشاره شده است که گوگل معتقد است LLM در مکان‌هایی که «دسترسی محدود به پزشکان» وجود دارد، مفید خواهد بود. گرگ کورادو، مدیر ارشد تحقیقاتی گوگل، گفت که Med-PaLM 2 هنوز در مراحل اولیه خود است.

همچنین بخوانید

OpenAI خالق ChatGPT در حال راه اندازی تیمی برای کنترل 39 خطر39 هوش مصنوعی فوق هوشمند

به گفته کورادو، او نمی‌خواهد بخشی از «سفر مراقبت‌های بهداشتی» خانواده‌اش باشد، اما معتقد بود Med-PaLM 2 «مکان‌هایی را در مراقبت‌های بهداشتی می‌گیرد که هوش مصنوعی می‌تواند مفید باشد و آنها را تا 10 برابر افزایش می‌دهد».

چرا Med-PaLM بهتر از سایر چت ربات های هوش مصنوعی است؟
به گفته گوگل، Med-PaLM 2 در مکالمات مراقبت های بهداشتی بهتر از ربات های چت عمومی مانند Bard، Bing و ChatGPT خواهد بود. Med-PaLM بر روی مجموعه ای از تظاهرات متخصص پزشکی آموزش دیده است.

در این گزارش همچنین اشاره شد که مشتریانی که Med-PaLM 2 را آزمایش خواهند کرد، داده های خود را کنترل خواهند کرد. داده ها نیز رمزگذاری خواهند شد و گوگل به آن دسترسی نخواهد داشت.

همچنین بخوانید

چگونه ChatGPT ممکن است هنوز خیلی از آسیب رساندن به Google فاصله داشته باشد

گوگل برای آموزش مدل های چت ربات هوش مصنوعی خود به داده نیاز دارد و این هفته گزارشی اعلام کرد که این شرکت خط مشی خود را به روز کرده و گفته است که از تمام داده های در دسترس عموم برای آموزش بارد و سایر مدل های هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد.

گوگل این موضوع را تایید کرد و سخنگوی کریستا مولدون گفت: “سیاست حفظ حریم خصوصی ما مدت‌هاست که گوگل از اطلاعات عمومی در دسترس از وب باز برای آموزش مدل‌های زبان برای سرویس‌هایی مانند Google Translate استفاده می‌کند.”

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا