ارز دیجیتال

321 میلیون دلار هکر Wormhole در حال جابجایی وجوه، نمایش داده های زنجیره ای است

به گفته تحلیلگران مختلف زنجیره ای، هکری که 120000 توکن ETH به ارزش بیش از 321 میلیون دلار در آن زمان از پل زنجیره ای Wormhole دزدیده بود، شروع به جابجایی وجوه کرده است. در 23rd در ماه ژانویه، هکر توکن‌های اتر به ارزش 155 میلیون دلار را به صرافی غیرمتمرکز 1Inch (DEX) منتقل کرد.

این بهره‌بردار ناشناس از آن زمان شروع به مبادله توکن‌های ETH خود با ارزهای دیجیتال دیگر کرده است. با توجه به @lookonchain، هکر 95630 اتریوم (به ارزش 155 میلیون دلار) را با 86473 wstETH مبادله کرد – یک نسخه پیچیده از توکن stETH پروتکل استیکینگ مایع اتریوم Lido.

سپس هکر از این wstETH برای قرض گرفتن 14.5 میلیون دلار DAI، یک استیبل کوین با دلار استفاده کرد. سپس 8913 stETH دیگر با این توکن ها خریداری کردند. سپس از این برای قرض گرفتن 1.5 دلار دیگر DAI استفاده شد.

طبق گفته ردیاب زنجیره‌ای @spreekaway، رفتار عجیب و غریب این استثمارگر ادامه پیدا کرد و بهره‌بردار یک آدرس جدید را با 0.1 ETH تأمین مالی کرد.

اسپریک حدس زد که با توجه به الگوهای رفتاری مشابه، بهره‌بردار می‌تواند به هکر پل BNB متصل شود.

تیم Wormhole Bridge یک بار دیگر پیامی را برای استثمارگر خود ارسال کرد که در آن 10 میلیون دلار جایزه برای بازگرداندن کل وجوه دزدیده شده ارائه می‌کرد و به آنها ایمیلی می‌داد تا به صورت ناشناس با آنها تماس بگیرند.

1674819916 739 321 میلیون دلار هکر Wormhole در حال جابجایی وجوه، نمایش

بهره برداری هنوز یک مشکل بزرگ در Crypto

هک پل Wormhole، اگرچه از نظر اندازه بسیار زیاد بود، اما در سال 2022 تنها سومین هک بزرگ بود. بزرگترین هک 612 میلیون دلاری پل رونین بود – پلی که برای انتقال سرمایه از بلاک چین اتریوم به زنجیره جانبی رونین ساخته شده بود که برای Axie Infinity ساخته شده بود. . گمان می رود که گروه هک کریپتو لازاروس کره شمالی دست داشته باشد.

دومین هک بزرگ، سوء استفاده 477 میلیون دلاری از کیف پول FTX بلافاصله پس از فروپاشی صرافی بود. در مجموع، بیش از 2 میلیارد دلار ارز دیجیتال در سال 2022 به سرقت رفت که حدود 0.25 درصد از ارزش بازار ارز دیجیتال در پایان سال بود.

بنابراین، اکسپلویت ها یک مسئله کلیدی در کریپتو باقی می مانند. اگر هکرها نقاط ضعف کد یا دسترسی به اطلاعات حساس را پیدا کنند، نه تنها پروتکل های غیرمتمرکز در معرض خطر تخلیه سرمایه هستند، بلکه افراد با خطراتی از کلاهبرداری های فیشینگ و وب سایت های جعلی روبرو هستند.

ایمنی صندوق به عنوان یک مانع کلیدی برای پذیرش کریپتو شناسایی شده است – اگر خطر از دست دادن وجوه برای سارقین به همان اندازه که هست باقی بماند، بسیاری از سرمایه گذاری/استفاده از رمزارزها باز می مانند.

اما کاربران کریپتو می توانند اقداماتی را برای کاهش ریسک از دست دادن سرمایه خود انجام دهند. هنگامی که رمزارز در یک پلتفرم مانند یک صرافی متمرکز ذخیره می‌شود، سرمایه‌گذاران باید در صورت امکان احراز هویت دو عاملی را راه‌اندازی کنند، که می‌تواند با استفاده از برنامه Authenticator Google بیشتر تقویت شود.

سرمایه گذاران همچنین باید در نظر بگیرند که وجوه خود را به کیف پول سخت افزاری برداشت کنند و اطمینان حاصل کنند که از عبارت اصلی خود به درستی پشتیبان تهیه می کنند و از رمزهای عبور قوی و متنوع استفاده می کنند. هنگام تعامل با پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi)، کاربران کریپتو باید مراقب باشند تا مطمئن شوند که در یک وب‌سایت جعلی یا dApp که در واقع قصد سرقت اطلاعات/وجوه آنها را دارد، نیستند.

پیش فروش باید در نظر گرفته شود

سرمایه‌گذارانی که به‌دنبال پروژه‌های رمزنگاری با پتانسیل بالا هستید، باید 15 ارز دیجیتال برتر سال 2023 را بررسی کنند. CryptoNews تیم گفتگوی صنعت

این لیست به صورت هفتگی با آلتکوین ها و پروژه های ICO جدید به روز می شود.

سلب مسئولیت: بخش Industry Talk دارای بینش های بازیگران صنعت کریپتو است و بخشی از محتوای سرمقاله Cryptonews.com نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا