شبکه های اجتماعی

8 ابزار تجزیه و تحلیل رقبای رسانه های اجتماعی که به شما کمک می کند پیشروی کنید

Summarize this content to 300 words in Persian Lang

ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبای رسانه های اجتماعی باید جزء اصلی جعبه ابزار هر مدیر اجتماعی باشد. متأسفانه، اغلب این وسوسه وجود دارد که به درون خود تمرکز کنید و در تجزیه و تحلیل میکرو عملکرد رسانه های اجتماعی داخلی خود گیر کنید.

مسئله این است که تجزیه و تحلیل عملکرد شما زمانی بسیار ارزشمندتر است که تلاش های بازاریابی شما در زمینه صنعت شما قرار گیرد. و برای درک این زمینه، به ابزارهای تحلیل رقابتی نیاز دارید.

جایزه: یک الگوی تحلیل رقابتی رایگان و قابل تنظیم دریافت کنید تا به راحتی رقابت را اندازه گیری کنید و فرصت هایی را برای برند خود شناسایی کنید تا به جلو برود.

بیشتر یک یادگیرنده بصری؟ نحوه انجام تجزیه و تحلیل رقبای رسانه های اجتماعی را تنها در سه مرحله ساده بیاموزید:

فهرست مطالب

ابزار تحلیل رقبای رسانه های اجتماعی چیست؟

ابزار تجزیه و تحلیل رقبای رسانه های اجتماعی نوعی نرم افزار است که به شما امکان می دهد عملکرد اجتماعی خود را در مقابل رقبای خود محک بزنید.

این نوع ابزار رقابتی همچنین به شما کمک می کند تا استراتژی اجتماعی رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید، بنابراین می توانید درک کنید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی در جایگاه شما نیست.

در حالت ایده آل، تجزیه و تحلیل معیار شما همیشه عملکرد بهتری از رقبای خود را نشان می دهد. اما، از نظر واقع بینانه، چنین چیزی بعید است.

خوشبختانه، هنگامی که ابزارهای مناسب تحقیق رقبا را پیاده سازی کردید، می توانید از هر پست چیزی یاد بگیرید – و تغییرات آگاهانه ای در استراتژی خود ایجاد کنید که در نهایت به شما کمک می کند از رقبا پیشی بگیرید.

جایزه: اگر به دنبال نکات سطح بالاتر برای انجام تحلیل رقبای رسانه های اجتماعی هستید، راهنمای نحوه تاکتیکی ما را بررسی کنید.

# 1 ابزار تجزیه و تحلیل برای رشد

گزارش های زیبا اطلاعات روشن. بینش‌های عملی برای کمک به رشد سریع‌تر.

آزمایش 30 روزه رایگان را شروع کنید

الگوی تحلیل رقابتی رسانه های اجتماعی رایگان

آیا می خواهید مستقیماً وارد تحلیل رقابتی شوید؟

الگوی قابل تنظیم (کاملا رایگان!) ما را دانلود کنید و شروع به ترسیم فرصت ها برای پیروزی بعدی خود در شبکه های اجتماعی کنید.

جایزه: یک الگوی تحلیل رقابتی رایگان و قابل تنظیم دریافت کنید تا به راحتی رقابت را اندازه گیری کنید و فرصت هایی را برای برند خود شناسایی کنید تا به جلو برود.

به خواندن ادامه دهید تا به بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا برای رسانه های اجتماعی برسید.

8 تا از بهترین ابزارهای تحلیل رقبای رسانه های اجتماعی برای سال 2024

1. هوت سوئیت

ناب فالوور ابزارهای داخلی تجزیه و تحلیل رقبا و معیار را در ناب فالوور Analytics ارائه می دهد.

تحلیل رقبا

عملکرد بر اساس نوع پست ناب فالوور Analytics

تنها کاری که باید انجام دهید این است که فهرست پیگیری رقبای خود را با اضافه کردن 20 حساب رقابتی دست‌چین شده بسازید. (تعدادی که می توانید اضافه کنید بسته به طرح ناب فالوور شما متفاوت است.)

سپس، تنها با چند کلیک، می توانید یک گزارش تحلیل رقابتی ایجاد کنید که شامل معیارهای زیر برای هر رقیب است:

  • تعداد پست های منتشر شده
  • فرکانس ارسال
  • میانگین نرخ تعامل
  • تعداد طرفداران یا دنبال کنندگان
  • نرخ رشد مخاطب
  • کل مشارکت تخمینی

همچنین می توانید نتایج تجزیه و تحلیل دقیق تری را مشاهده کنید، مانند:

  • عملکرد پست: بر اساس معیار انتخابی خود، به پست های برتر و کم بازده نگاهی بیندازید.
  • عملکرد بر اساس نوع پست: نحوه عملکرد انواع مختلف پست ها بر اساس معیار انتخابی شما.
  • هشتگ های پرطرفدار: ابر کلمه ای از هشتگ های پر استفاده از پست های برتر رقبا بر اساس معیار انتخابی شما.
  • طول پست: میانگین تعداد کاراکترها و تعداد هشتگ ها در پست های رقبای شما.

تجزیه و تحلیل رقبا برای X (توئیتر سابق)، فیس بوک و اینستاگرام در دسترس است.

محک گذاری صنعت

ابزار سنجش صنعت ناب فالوور

ابزار محک زدن صنعت کاربر پسند ناب فالوور به ویژه در صورتی مفید است که هنوز مطمئن نیستید رقبای شما چه کسانی هستند. فقط صنعت خود را انتخاب کنید و این ابزار ردیابی رقبا بقیه کارها را انجام می دهد.

می‌توانید نتایج خود را برای چندین معیار با میانگین صنعت مقایسه کنید و نمودارهایی را ببینید که الگو را در طول زمان ردیابی می‌کنند. ابزار سنجش رقیب همچنین توصیه هایی برای بهبود استراتژی و نتایج رسانه های اجتماعی شما ارائه می دهد.

محک گذاری صنعت برای فیس بوک، اینستاگرام، ایکس، لینکدین و تیک تاک در دسترس است.

گوش دادن اجتماعی

یک استراتژی گوش دادن اجتماعی تنظیم کنید تا مراقب فعالیت رسانه های اجتماعی رقبای برتر خود باشید. ابزار گوش دادن اجتماعی پیشرو در صنعت ناب فالوور Listening که از هوش مصنوعی پشتیبانی می کند، این امکان را می دهد شما می توانید محتوای رقبای خود را در یک داشبورد در زمان واقعی جمع آوری کنید.

ناب فالوور Listening می تواند به عنوان یک ابزار نظارت بر رقبا استفاده شود

به علاوه، می‌توانید از جستجوی سریع برای تجزیه و تحلیل مواردی مانند:

  • نتایج. مجموعه ای از پست های محبوب مرتبط با عبارات جستجوی خود را بررسی کنید – می توانید بر اساس احساسات، کانال و موارد دیگر فیلتر کنید.
  • معیارهای کلیدی آیا این هفته افراد بیشتری در مورد شما صحبت می کنند؟ حال و هوای پست های آنها چیست؟ ناب فالوور Listening فقط آنچه را که مردم می گویند ردیابی نمی کند – از تجزیه و تحلیل احساسات پیشرفته استفاده می کند تا به شما بگوید واقعاً چه احساسی دارند.
  • مضامین برتر چگونه آیا مردم در مورد شما صحبت می کنند؟ محبوب ترین پست های مثبت و منفی در مورد چیست؟ در کدام مکالمات دیگر حضور دارید؟

درباره نحوه تنظیم استراتژی گوش دادن اجتماعی بیشتر بیاموزید.

2. فلانکس

مقایسه میزان درگیری Phlanx

منبع: فلانکس

Phlanx ردیاب های رقابتی را برای اینستاگرام، یوتیوب، ایکس و توییچ ارائه می دهد.

داشبورد تجزیه و تحلیل رقبا واضح و قابل درک است و Phlanx قیمتی مناسب برای مبتدیان ارائه می دهد.

با این حال، تجزیه و تحلیل رقابتی فقط بر اساس نرخ تعامل است، بنابراین اگر می‌خواهید معیارهای بیشتری را تجزیه و تحلیل کنید، این را در نظر داشته باشید.

3. اسپرینکلر

عملکرد برندهای معیار Sprinklr

منبع: اسپرینکلر

Sprinklr بینش تجزیه و تحلیل رقابتی را برای Facebook، X، Instagram و YouTube، و همچنین Quora، VK و Sina Weibo ارائه می دهد. لینکدین یا تیک تاک را شامل نمی شود.

گزارش ها انواع محتوای رقبای شما، مضامین پست، دسته بندی پست ها، احساسات و لحن را تجزیه و تحلیل می کنند.

Sprinklr به شما امکان نظارت بر رسانه های اجتماعی رقبای خود را می دهد، اما ارزان نیست. این راه حل در سطح سازمانی از حدود 3600 دلار برای هر کاربر در سال شروع می شود. ببینید چگونه Sprinklr با ناب فالوور مقایسه می کند.

4. تیغه اجتماعی

دنبال کنندگان روزانه Social Blade برای آدیداس ریباک و نایک

منبع: تیغه اجتماعی

ابزار Social Blade برای تجزیه و تحلیل عملکرد رقبای رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از ابزار آنلاین رایگان آنها، سه حساب را در هر نمودار برای X، YouTube و Twitch مقایسه کنید.

آمار ردیابی شده بر اساس شبکه متفاوت است. برای X، این مقایسه بر روی فالوورها، رشد فالوورها و تعداد پست ها تمرکز دارد.

یکی از ویژگی‌های جالب، امکان جستجوی دسته رقبا در پلتفرم‌های اجتماعی مختلف (از جمله اینستاگرام و فیس‌بوک) برای دیدن «نمره» اختصاص داده شده به آنها بر اساس رتبه اجتماعی Blade است. این بر اساس معیارهایی مانند تعداد فالوورها و نرخ تعامل است.

5. بعدا

گزارش عملکرد بعدی مقایسه تعامل صنعت

منبع: بعد

بعداً برای حساب‌هایی با فالوورهای مشابه، معیار نرخ تعامل اینستاگرام را در برابر میانگین صنعت ارائه می‌کند. همچنین گزارشی هفتگی از 50 هشتگ برتر صنعت در اینستاگرام ارائه می دهد.

اگر فقط بر روی اینستاگرام تمرکز کرده اید و فقط نیاز به یک مرور کلی از نحوه انباشته شدن نرخ تعامل شما در برابر میانگین صنعت دارید، این می تواند ابزار رقابتی خوبی برای شما باشد.

با این حال، ممکن است یکی از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبای رسانه های اجتماعی برای انتخاب نباشد که آیا نیاز به انجام یک تحلیل عمیق یا نظارت بر استراتژی های رقبا در چندین پلت فرم رسانه های اجتماعی دارید.

درباره نحوه مقایسه Later با ناب فالوور بیشتر بیاموزید.

6. Sprout Social

آمارهای اجتماعی را بر اساس حساب‌های قهوه نمایه کنید

منبع: جوانه اجتماعی

Sprout Social یک ابزار تجزیه و تحلیل رقبای رسانه های اجتماعی را برای مقایسه معیارهای کلیدی شما با رقبای برتر ارائه می دهد. شما همچنین می توانید عملکرد خود را در مقابل سایرین در صنعت خود محک بزنید. ابزارهای گوش دادن اجتماعی برای کمک به شناسایی کلمات کلیدی و هشتگ ها وجود دارد.

در اینجا ویژگی‌های تجزیه و تحلیل رقابتی قوی وجود دارد، اما برخی از گزینه‌های سفارشی‌سازی را که بازاریابان اجتماعی باهوش ممکن است به دنبال آن باشند، ندارند. این همچنین یک راه حل گران است، با هزینه متوسط ​​332 دلار برای هر صندلی کاربر.

ببینید Sprout Social چگونه با ناب فالوور مقایسه می شود.

7. BuzzSumo

تجزیه و تحلیل محتوای وب BuzzSumo

منبع: BuzzSumo

BuzzSumo یک ابزار بازاریابی محتوا است که برای ارائه داده هایی برای هدایت تصمیمات بازاریابی طراحی شده است. بخشی از این کشف داده ها شامل تجزیه و تحلیل رقبا است.

BuzzSumo معیارهای کلیدی رقبا را در سراسر وب دنبال می کند. برای کانال های اجتماعی، آنها بر روی فیس بوک تمرکز می کنند، جایی که می توانید تعامل را بر اساس نوع پست، طول پست و زمان انتشار تجزیه و تحلیل کنید.

همچنین می‌توانید بر اساس جستجوی کلمه کلیدی، برترین محتوای اشتراک‌گذاری شده را در شبکه‌های اجتماعی بیابید و فهرستی از محبوب‌ترین پلت‌فرم‌های اجتماعی در جایگاه خود را دریافت کنید.

به طور کلی، اگر استراتژی اجتماعی شما عمدتاً بر فیس بوک متمرکز باشد، این ابزار نظارت رقابتی ترین بینش را ارائه می دهد.

8. سوراخ کلید

علاقه کیهول برگر کینگ در مقابل مک دونالد در طول زمان

منبع: Keyhole.co

Keyhole یک ابزار تجزیه و تحلیل رقابتی رسانه های اجتماعی است که به شما امکان می دهد برخی از کلمات کلیدی و هشتگ های رقیب را رایگان انجام دهید. می‌توانید از نوار جستجو در Keyhole.co برای تعیین اینکه هشتگ در کدام پلتفرم‌های اجتماعی استفاده شده است و سایت‌ها و حساب‌های ارجاع‌دهنده برتر استفاده کنید. این به ویژه برای هشتگ های مارک دار یا کمپین مفید است.

اگر برای یک طرح پولی ثبت نام کنید، می توانید به تجزیه و تحلیل رقابتی دقیق تر و معیارهای رقبا دسترسی داشته باشید.

7 نکته برای استفاده از هوش رقبا در استراتژی اجتماعی

1. اهداف واقع بینانه تعیین کنید

درک اینکه چگونه پست های اجتماعی رقبای شما عملکرد خوبی دارند، تعیین اهداف عملکرد واقعی برای محتوای خود را بسیار آسان تر می کند.

این به ویژه هنگامی که یک حساب کاربری جدید راه اندازی می کنید یا یک پلت فرم اجتماعی جدید را به استراتژی اجتماعی خود اضافه می کنید مفید است، زیرا هنوز اطلاعات زیادی برای کار کردن ندارید.

اما حتی زمانی که یک حضور اجتماعی تثبیت شده دارید، درک اینکه رقبای شما در حال انجام چه کاری هستند (و چه نوع نتایجی به دست می‌آورند) به شما کمک می‌کند انتظارات خود را در زمینه‌ای که دائماً در حال تغییر هستند، واقع بینانه نگه دارید.

یک ابزار خوب تجزیه و تحلیل رقابتی رسانه های اجتماعی به شما یک نمای کلی آسان از پست های با عملکرد برتر رقبای خود را بر اساس معیارهایی که برای شما مهم است، ارائه می دهد.

در ترکیب با ابزارهای بنچمارک که عملکرد کلی حساب را مقایسه می‌کنند، این به شما احساس روشنی از احتمالات درون جایگاه خود می‌دهد.

2. نتایج خود را در مقابل رقبای خود تجزیه و تحلیل کنید

همانطور که یک تجزیه و تحلیل رقابتی به شما کمک می کند بدانید چه چیزی باید انتظار داشته باشید و چگونه برنامه ریزی کنید، همچنین به شما کمک می کند تا نتایج خود را بعد از واقعیت درک کنید. این به ویژه در صورتی مفید است که یک نتیجه غیرمنتظره یا تغییر کلی در روند عملکرد اجتماعی خود مشاهده کنید.

به جای تلاش برای درک نتایج خود به تنهایی، می توانید بررسی کنید که آیا رقبای شما تغییرات مشابهی را مشاهده می کنند یا خیر. این می تواند به شما در تجزیه و تحلیل دلایل تغییر کمک کند: آیا این یک پاسخ به محتوای خاص شما است یا یک روند در حال تغییر در کل صنعت؟

با این درک بهتر از معنای نتایج شما در زمینه، می توانید بهتر برنامه ریزی کنید که چگونه پاسخ دهید. آیا برای تطبیق با تغییر در الگوریتم نیاز به آزمایش دارید؟ نوع پست یا ترکیب محتوای خود را تغییر دهید؟ دانستن اینکه چه اتفاقی برای رقبای شما می‌افتد، مجموعه بسیار بیشتری از داده‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

3. ایده ها و الهامات جدید را کشف کنید

ابزارهای هوش رقابتی رسانه‌های اجتماعی، محتوای با عملکرد برتر را از رقبای اصلی شما در یک مکان قرار می‌دهند، بنابراین می‌توانید در یک نگاه ببینید چه چیزی در صنعت شما بهترین عملکرد را دارد.

این روش بسیار مؤثرتری برای درک منظره اجتماعی نسبت به بررسی همه حساب های مختلف آنهاست. (پاداش: شما مجبور نیستید آنها را فالو کنید!)

به طور خاص، توجه به محتوای رقبای با عملکرد برتر، راه خوبی برای حفظ میم‌ها، ترندها، هشتگ‌ها و استراتژی‌های مرتبطی است که ثابت شده است با مخاطبانی مشابه خودتان ارتباط برقرار می‌کنند.

مطمئناً شما هرگز نمی خواهید محتوای رقبای خود را کپی کنید، اما کاملاً می خواهید از استراتژی هایی که برای آنها کارآمد است یاد بگیرید و آنها را آزمایش کنید.

4. آنچه شما را متمایز می کند، روشن کنید

درک اینکه چگونه رقبای شما موقعیت خود را نشان می دهند نیز به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه می توانید برند خود را به بهترین نحو متمایز کنید.

چه چیزی شما را متفاوت می کند؟ کجا برتری؟ چه مزایای منحصر به فردی ارائه می کنید که شما را واقعاً از رقبا متمایز می کند؟

همه اینها در پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما (USP) خلاصه می شود. USP شما بخش مهمی از استراتژی بازاریابی اجتماعی شما است. در واقع، این پایه و اساس کل هویت برند شماست. تجزیه و تحلیل نام تجاری شما در زمینه کامل بازار رقابتی اطمینان حاصل می کند که USP شما دقیق و قانع کننده است.

تجزیه و تحلیل رقابتی مداوم همچنین یک سیستم هشدار اولیه را در صورتی که یک رقیب جدید یا موجود تلاش می کند تا USP شما را تقویت کند، ارائه می دهد.

ایده هرگز این است که رقبای خود را تحقیر نکنید، بلکه اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما مزایای منحصر به فردی را که ارائه می‌دهید درک می‌کنند.

5. بفهمید که مخاطب شما چه می خواهد

شما می توانید برخی از بینش های قدرتمند مخاطبان را از ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا به دست آورید. اول، شما درک خوبی از اندازه مخاطب بالقوه برای یک نام تجاری در جایگاه خاص خود خواهید داشت.

اما با غواصی عمیق‌تر، همچنین می‌توانید ببینید چه چیزی برای ارتباط با مخاطبانتان بهترین کار را دارد. ابزارهای تجزیه و تحلیل رقابتی می توانند به شما در پاسخ به سوالاتی مانند:

  • پلتفرم های اجتماعی که مخاطبان شما بیشتر علاقه مند به تعامل با برندهایی مانند شما هستند کدامند؟
  • آیا آنها ویدیوها یا پست های متنی را ترجیح می دهند؟ داستان یا قرقره؟
  • به نظر می رسد چه لحنی از محتوا طنین انداز است؟ آیا باید تغییراتی در صدای برند خود ایجاد کنید؟
  • چه زمانی بیشتر با محتوای اجتماعی درگیر می شوند؟
  • آنها چه مشکلاتی را با رقبای شما تجربه می کنند؟ آیا نقاط دردناکی وجود دارد که بتوانید از طریق خدمات موجود یا نوآوری های جدید به رفع آنها کمک کنید؟
  • آنها چه چیزی را در مورد رقبای شما بیشتر دوست دارند؟ آیا عناصری از محصولات و خدمات شما وجود دارد که باید روی آنها کار کنید یا برجسته کنید؟

درک اینکه چگونه مخاطبان شما با محتوای رقبا درگیر می شوند، نقطه شروع خوبی برای استراتژی محتوای خود شما است.

تجزیه و تحلیل هشتگ در اینجا نیز مفید است. به جای اینکه فقط روی هشتگ جدیدی که در تحلیل رقابتی خود می بینید بپرید، کمی به هدف پشت هشتگ فکر کنید. چه چیزی می تواند در مورد مخاطبان شما و طرز فکر آنها در مورد شخصیت های اجتماعی خود به شما بگوید؟ آیا سرنخ هایی در مورد اینکه چگونه می توانید برند خود را بهتر قرار دهید ارائه می دهد؟

6. دسترسی خود را با هشتگ ها و کلمات کلیدی جدید گسترش دهید

ما قبلاً چند بار از نظر هدف مشتری و موضوعات ترند هشتگ ها را ذکر کرده ایم. اما همچنین مهم است که استراتژی های اجتماعی رقبای خود را مرور کنید تا عباراتی را که به آنها کمک می کند تا مخاطبان خود را فراتر از فالوورهای موجود افزایش دهند، کشف کنید.

البته شناسایی هشتگ ها ساده ترین است. اما نگاهی عمیق تر به محتوای رقبای خود با گسترده ترین دسترسی داشته باشید. آیا کلمات و عبارات کلیدی خاصی وجود دارند که می توانند محتوای خود را در مقابل چشم های جدید قرار دهند؟

تجزیه و تحلیل رقابتی می تواند ورودی کلیدی برای استراتژی سئو اجتماعی شما باشد.

7. تجزیه و تحلیل SWOT را انجام دهید

تجزیه و تحلیل SWOT یک نوع خاص از تجزیه و تحلیل نام تجاری است که مدت ها قبل از رسانه های اجتماعی است. این یک روش بسیار مؤثر برای درک فضای رقابتی در حال حاضر و همچنین آنچه در افق است، است.

SWOT مخفف نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها است. نقاط قوت و ضعف داخلی هستند، در حالی که فرصت ها و تهدیدها بیرونی هستند.

  • نقاط قوت. اینها کارهایی هستند که شما قبلاً درست انجام می دهید. شما به اهداف خود می رسید یا از آنها فراتر می روید و حداقل با رقبا همگام هستید.
  • نقاط ضعف. اینها حوزه هایی هستند که برند شما می تواند بهبود یابد، از عملکرد گرفته تا منابع و استراتژی.
  • فرصت ها. فرصت ها عوامل بیرونی هستند که فرصتی برای برتری برند شما ایجاد می کنند، مانند پذیرش اولیه موفق یک پلت فرم جدید.
  • تهدیدها اینها عوامل خارجی هستند که می توانند به عملکرد اجتماعی شما آسیب بزنند، مانند تغییرات مقررات یا هزینه های تبلیغاتی هنگفت توسط یک رقیب.

ابزارهای تحلیل رقابتی رسانه های اجتماعی بیشتر اطلاعاتی را که برای انجام یک تحلیل عمیق SWOT نیاز دارید، ارائه می کنند. برای جزئیات خود تجزیه و تحلیل، پست وبلاگ ما را در مورد نحوه انجام تجزیه و تحلیل SWOT رسانه های اجتماعی بررسی کنید.

از ناب فالوور برای شکست دادن رقابت در رسانه های اجتماعی استفاده کنید. تمام نمایه‌های خود را مدیریت کنید، رقبا و مکالمات مرتبط را ردیابی کنید، عملکرد را بهبود ببخشید، و بسیاری موارد دیگر — همه از یک داشبورد با کاربری آسان. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

رقابت را شکست دهید.

با استفاده از ناب فالوور Analytics، عملکرد خود را در برابر رقبا ببینید، بینش‌های عملی دریافت کنید و در فضای خود بهترین شوید.

ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبای رسانه های اجتماعی باید جزء اصلی جعبه ابزار هر مدیر اجتماعی باشد. متأسفانه، اغلب این وسوسه وجود دارد که به درون خود تمرکز کنید و در تجزیه و تحلیل میکرو عملکرد رسانه های اجتماعی داخلی خود گیر کنید.

مسئله این است که تجزیه و تحلیل عملکرد شما زمانی بسیار ارزشمندتر است که تلاش های بازاریابی شما در زمینه صنعت شما قرار گیرد. و برای درک این زمینه، به ابزارهای تحلیل رقابتی نیاز دارید.

جایزه: یک الگوی تحلیل رقابتی رایگان و قابل تنظیم دریافت کنید تا به راحتی رقابت را اندازه گیری کنید و فرصت هایی را برای برند خود شناسایی کنید تا به جلو برود.

بیشتر یک یادگیرنده بصری؟ نحوه انجام تجزیه و تحلیل رقبای رسانه های اجتماعی را تنها در سه مرحله ساده بیاموزید:

https://www.youtube.com/watch?v=kDvR2jRYYA4

ابزار تحلیل رقبای رسانه های اجتماعی چیست؟

ابزار تجزیه و تحلیل رقبای رسانه های اجتماعی نوعی نرم افزار است که به شما امکان می دهد عملکرد اجتماعی خود را در مقابل رقبای خود محک بزنید.

این نوع ابزار رقابتی همچنین به شما کمک می کند تا استراتژی اجتماعی رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید، بنابراین می توانید درک کنید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی در جایگاه شما نیست.

در حالت ایده آل، تجزیه و تحلیل معیار شما همیشه عملکرد بهتری از رقبای خود را نشان می دهد. اما، از نظر واقع بینانه، چنین چیزی بعید است.

خوشبختانه، هنگامی که ابزارهای مناسب تحقیق رقبا را پیاده سازی کردید، می توانید از هر پست چیزی یاد بگیرید – و تغییرات آگاهانه ای در استراتژی خود ایجاد کنید که در نهایت به شما کمک می کند از رقبا پیشی بگیرید.

جایزه: اگر به دنبال نکات سطح بالاتر برای انجام تحلیل رقبای رسانه های اجتماعی هستید، راهنمای نحوه تاکتیکی ما را بررسی کنید.

HS ProductImage Analytics 1

# 1 ابزار تجزیه و تحلیل برای رشد

گزارش های زیبا اطلاعات روشن. بینش‌های عملی برای کمک به رشد سریع‌تر.

آزمایش 30 روزه رایگان را شروع کنید

الگوی تحلیل رقابتی رسانه های اجتماعی رایگان

آیا می خواهید مستقیماً وارد تحلیل رقابتی شوید؟

الگوی قابل تنظیم (کاملا رایگان!) ما را دانلود کنید و شروع به ترسیم فرصت ها برای پیروزی بعدی خود در شبکه های اجتماعی کنید.

جایزه: یک الگوی تحلیل رقابتی رایگان و قابل تنظیم دریافت کنید تا به راحتی رقابت را اندازه گیری کنید و فرصت هایی را برای برند خود شناسایی کنید تا به جلو برود.

به خواندن ادامه دهید تا به بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا برای رسانه های اجتماعی برسید.

8 تا از بهترین ابزارهای تحلیل رقبای رسانه های اجتماعی برای سال 2024

1. هوت سوئیت

ناب فالوور ابزارهای داخلی تجزیه و تحلیل رقبا و معیار را در ناب فالوور Analytics ارائه می دهد.

تحلیل رقبا

عملکرد بر اساس نوع پست ناب فالوور Analytics

تنها کاری که باید انجام دهید این است که فهرست پیگیری رقبای خود را با اضافه کردن 20 حساب رقابتی دست‌چین شده بسازید. (تعدادی که می توانید اضافه کنید بسته به طرح ناب فالوور شما متفاوت است.)

سپس، تنها با چند کلیک، می توانید یک گزارش تحلیل رقابتی ایجاد کنید که شامل معیارهای زیر برای هر رقیب است:

  • تعداد پست های منتشر شده
  • فرکانس ارسال
  • میانگین نرخ تعامل
  • تعداد طرفداران یا دنبال کنندگان
  • نرخ رشد مخاطب
  • کل مشارکت تخمینی

همچنین می توانید نتایج تجزیه و تحلیل دقیق تری را مشاهده کنید، مانند:

  • عملکرد پست: بر اساس معیار انتخابی خود، به پست های برتر و کم بازده نگاهی بیندازید.
  • عملکرد بر اساس نوع پست: نحوه عملکرد انواع مختلف پست ها بر اساس معیار انتخابی شما.
  • هشتگ های پرطرفدار: ابر کلمه ای از هشتگ های پر استفاده از پست های برتر رقبا بر اساس معیار انتخابی شما.
  • طول پست: میانگین تعداد کاراکترها و تعداد هشتگ ها در پست های رقبای شما.

تجزیه و تحلیل رقبا برای X (توئیتر سابق)، فیس بوک و اینستاگرام در دسترس است.

محک گذاری صنعت

ابزار سنجش صنعت ناب فالوور

ابزار محک زدن صنعت کاربر پسند ناب فالوور به ویژه در صورتی مفید است که هنوز مطمئن نیستید رقبای شما چه کسانی هستند. فقط صنعت خود را انتخاب کنید و این ابزار ردیابی رقبا بقیه کارها را انجام می دهد.

می‌توانید نتایج خود را برای چندین معیار با میانگین صنعت مقایسه کنید و نمودارهایی را ببینید که الگو را در طول زمان ردیابی می‌کنند. ابزار سنجش رقیب همچنین توصیه هایی برای بهبود استراتژی و نتایج رسانه های اجتماعی شما ارائه می دهد.

محک گذاری صنعت برای فیس بوک، اینستاگرام، ایکس، لینکدین و تیک تاک در دسترس است.

گوش دادن اجتماعی

یک استراتژی گوش دادن اجتماعی تنظیم کنید تا مراقب فعالیت رسانه های اجتماعی رقبای برتر خود باشید. ابزار گوش دادن اجتماعی پیشرو در صنعت ناب فالوور Listening که از هوش مصنوعی پشتیبانی می کند، این امکان را می دهد شما می توانید محتوای رقبای خود را در یک داشبورد در زمان واقعی جمع آوری کنید.

ناب فالوور Listening می تواند به عنوان یک ابزار نظارت بر رقبا استفاده شود

به علاوه، می‌توانید از جستجوی سریع برای تجزیه و تحلیل مواردی مانند:

  • نتایج. مجموعه ای از پست های محبوب مرتبط با عبارات جستجوی خود را بررسی کنید – می توانید بر اساس احساسات، کانال و موارد دیگر فیلتر کنید.
  • معیارهای کلیدی آیا این هفته افراد بیشتری در مورد شما صحبت می کنند؟ حال و هوای پست های آنها چیست؟ ناب فالوور Listening فقط آنچه را که مردم می گویند ردیابی نمی کند – از تجزیه و تحلیل احساسات پیشرفته استفاده می کند تا به شما بگوید واقعاً چه احساسی دارند.
  • مضامین برتر چگونه آیا مردم در مورد شما صحبت می کنند؟ محبوب ترین پست های مثبت و منفی در مورد چیست؟ در کدام مکالمات دیگر حضور دارید؟

درباره نحوه تنظیم استراتژی گوش دادن اجتماعی بیشتر بیاموزید.

2. فلانکس

مقایسه میزان درگیری Phlanx

منبع: فلانکس

Phlanx ردیاب های رقابتی را برای اینستاگرام، یوتیوب، ایکس و توییچ ارائه می دهد.

داشبورد تجزیه و تحلیل رقبا واضح و قابل درک است و Phlanx قیمتی مناسب برای مبتدیان ارائه می دهد.

با این حال، تجزیه و تحلیل رقابتی فقط بر اساس نرخ تعامل است، بنابراین اگر می‌خواهید معیارهای بیشتری را تجزیه و تحلیل کنید، این را در نظر داشته باشید.

3. اسپرینکلر

عملکرد برندهای معیار Sprinklr

منبع: اسپرینکلر

Sprinklr بینش تجزیه و تحلیل رقابتی را برای Facebook، X، Instagram و YouTube، و همچنین Quora، VK و Sina Weibo ارائه می دهد. لینکدین یا تیک تاک را شامل نمی شود.

گزارش ها انواع محتوای رقبای شما، مضامین پست، دسته بندی پست ها، احساسات و لحن را تجزیه و تحلیل می کنند.

Sprinklr به شما امکان نظارت بر رسانه های اجتماعی رقبای خود را می دهد، اما ارزان نیست. این راه حل در سطح سازمانی از حدود 3600 دلار برای هر کاربر در سال شروع می شود. ببینید چگونه Sprinklr با ناب فالوور مقایسه می کند.

4. تیغه اجتماعی

دنبال کنندگان روزانه Social Blade برای آدیداس ریباک و نایک

منبع: تیغه اجتماعی

ابزار Social Blade برای تجزیه و تحلیل عملکرد رقبای رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از ابزار آنلاین رایگان آنها، سه حساب را در هر نمودار برای X، YouTube و Twitch مقایسه کنید.

آمار ردیابی شده بر اساس شبکه متفاوت است. برای X، این مقایسه بر روی فالوورها، رشد فالوورها و تعداد پست ها تمرکز دارد.

یکی از ویژگی‌های جالب، امکان جستجوی دسته رقبا در پلتفرم‌های اجتماعی مختلف (از جمله اینستاگرام و فیس‌بوک) برای دیدن «نمره» اختصاص داده شده به آنها بر اساس رتبه اجتماعی Blade است. این بر اساس معیارهایی مانند تعداد فالوورها و نرخ تعامل است.

5. بعدا

گزارش عملکرد بعدی مقایسه تعامل صنعت

منبع: بعد

بعداً برای حساب‌هایی با فالوورهای مشابه، معیار نرخ تعامل اینستاگرام را در برابر میانگین صنعت ارائه می‌کند. همچنین گزارشی هفتگی از 50 هشتگ برتر صنعت در اینستاگرام ارائه می دهد.

اگر فقط بر روی اینستاگرام تمرکز کرده اید و فقط نیاز به یک مرور کلی از نحوه انباشته شدن نرخ تعامل شما در برابر میانگین صنعت دارید، این می تواند ابزار رقابتی خوبی برای شما باشد.

با این حال، ممکن است یکی از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبای رسانه های اجتماعی برای انتخاب نباشد که آیا نیاز به انجام یک تحلیل عمیق یا نظارت بر استراتژی های رقبا در چندین پلت فرم رسانه های اجتماعی دارید.

درباره نحوه مقایسه Later با ناب فالوور بیشتر بیاموزید.

6. Sprout Social

آمارهای اجتماعی را بر اساس حساب‌های قهوه نمایه کنید

منبع: جوانه اجتماعی

Sprout Social یک ابزار تجزیه و تحلیل رقبای رسانه های اجتماعی را برای مقایسه معیارهای کلیدی شما با رقبای برتر ارائه می دهد. شما همچنین می توانید عملکرد خود را در مقابل سایرین در صنعت خود محک بزنید. ابزارهای گوش دادن اجتماعی برای کمک به شناسایی کلمات کلیدی و هشتگ ها وجود دارد.

در اینجا ویژگی‌های تجزیه و تحلیل رقابتی قوی وجود دارد، اما برخی از گزینه‌های سفارشی‌سازی را که بازاریابان اجتماعی باهوش ممکن است به دنبال آن باشند، ندارند. این همچنین یک راه حل گران است، با هزینه متوسط ​​332 دلار برای هر صندلی کاربر.

ببینید Sprout Social چگونه با ناب فالوور مقایسه می شود.

7. BuzzSumo

تجزیه و تحلیل محتوای وب BuzzSumo

منبع: BuzzSumo

BuzzSumo یک ابزار بازاریابی محتوا است که برای ارائه داده هایی برای هدایت تصمیمات بازاریابی طراحی شده است. بخشی از این کشف داده ها شامل تجزیه و تحلیل رقبا است.

BuzzSumo معیارهای کلیدی رقبا را در سراسر وب دنبال می کند. برای کانال های اجتماعی، آنها بر روی فیس بوک تمرکز می کنند، جایی که می توانید تعامل را بر اساس نوع پست، طول پست و زمان انتشار تجزیه و تحلیل کنید.

همچنین می‌توانید بر اساس جستجوی کلمه کلیدی، برترین محتوای اشتراک‌گذاری شده را در شبکه‌های اجتماعی بیابید و فهرستی از محبوب‌ترین پلت‌فرم‌های اجتماعی در جایگاه خود را دریافت کنید.

به طور کلی، اگر استراتژی اجتماعی شما عمدتاً بر فیس بوک متمرکز باشد، این ابزار نظارت رقابتی ترین بینش را ارائه می دهد.

8. سوراخ کلید

علاقه کیهول برگر کینگ در مقابل مک دونالد در طول زمان

منبع: Keyhole.co

Keyhole یک ابزار تجزیه و تحلیل رقابتی رسانه های اجتماعی است که به شما امکان می دهد برخی از کلمات کلیدی و هشتگ های رقیب را رایگان انجام دهید. می‌توانید از نوار جستجو در Keyhole.co برای تعیین اینکه هشتگ در کدام پلتفرم‌های اجتماعی استفاده شده است و سایت‌ها و حساب‌های ارجاع‌دهنده برتر استفاده کنید. این به ویژه برای هشتگ های مارک دار یا کمپین مفید است.

اگر برای یک طرح پولی ثبت نام کنید، می توانید به تجزیه و تحلیل رقابتی دقیق تر و معیارهای رقبا دسترسی داشته باشید.

7 نکته برای استفاده از هوش رقبا در استراتژی اجتماعی

1. اهداف واقع بینانه تعیین کنید

درک اینکه چگونه پست های اجتماعی رقبای شما عملکرد خوبی دارند، تعیین اهداف عملکرد واقعی برای محتوای خود را بسیار آسان تر می کند.

این به ویژه هنگامی که یک حساب کاربری جدید راه اندازی می کنید یا یک پلت فرم اجتماعی جدید را به استراتژی اجتماعی خود اضافه می کنید مفید است، زیرا هنوز اطلاعات زیادی برای کار کردن ندارید.

اما حتی زمانی که یک حضور اجتماعی تثبیت شده دارید، درک اینکه رقبای شما در حال انجام چه کاری هستند (و چه نوع نتایجی به دست می‌آورند) به شما کمک می‌کند انتظارات خود را در زمینه‌ای که دائماً در حال تغییر هستند، واقع بینانه نگه دارید.

یک ابزار خوب تجزیه و تحلیل رقابتی رسانه های اجتماعی به شما یک نمای کلی آسان از پست های با عملکرد برتر رقبای خود را بر اساس معیارهایی که برای شما مهم است، ارائه می دهد.

در ترکیب با ابزارهای بنچمارک که عملکرد کلی حساب را مقایسه می‌کنند، این به شما احساس روشنی از احتمالات درون جایگاه خود می‌دهد.

2. نتایج خود را در مقابل رقبای خود تجزیه و تحلیل کنید

همانطور که یک تجزیه و تحلیل رقابتی به شما کمک می کند بدانید چه چیزی باید انتظار داشته باشید و چگونه برنامه ریزی کنید، همچنین به شما کمک می کند تا نتایج خود را بعد از واقعیت درک کنید. این به ویژه در صورتی مفید است که یک نتیجه غیرمنتظره یا تغییر کلی در روند عملکرد اجتماعی خود مشاهده کنید.

به جای تلاش برای درک نتایج خود به تنهایی، می توانید بررسی کنید که آیا رقبای شما تغییرات مشابهی را مشاهده می کنند یا خیر. این می تواند به شما در تجزیه و تحلیل دلایل تغییر کمک کند: آیا این یک پاسخ به محتوای خاص شما است یا یک روند در حال تغییر در کل صنعت؟

با این درک بهتر از معنای نتایج شما در زمینه، می توانید بهتر برنامه ریزی کنید که چگونه پاسخ دهید. آیا برای تطبیق با تغییر در الگوریتم نیاز به آزمایش دارید؟ نوع پست یا ترکیب محتوای خود را تغییر دهید؟ دانستن اینکه چه اتفاقی برای رقبای شما می‌افتد، مجموعه بسیار بیشتری از داده‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

3. ایده ها و الهامات جدید را کشف کنید

ابزارهای هوش رقابتی رسانه‌های اجتماعی، محتوای با عملکرد برتر را از رقبای اصلی شما در یک مکان قرار می‌دهند، بنابراین می‌توانید در یک نگاه ببینید چه چیزی در صنعت شما بهترین عملکرد را دارد.

این روش بسیار مؤثرتری برای درک منظره اجتماعی نسبت به بررسی همه حساب های مختلف آنهاست. (پاداش: شما مجبور نیستید آنها را فالو کنید!)

به طور خاص، توجه به محتوای رقبای با عملکرد برتر، راه خوبی برای حفظ میم‌ها، ترندها، هشتگ‌ها و استراتژی‌های مرتبطی است که ثابت شده است با مخاطبانی مشابه خودتان ارتباط برقرار می‌کنند.

مطمئناً شما هرگز نمی خواهید محتوای رقبای خود را کپی کنید، اما کاملاً می خواهید از استراتژی هایی که برای آنها کارآمد است یاد بگیرید و آنها را آزمایش کنید.

4. آنچه شما را متمایز می کند، روشن کنید

درک اینکه چگونه رقبای شما موقعیت خود را نشان می دهند نیز به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه می توانید برند خود را به بهترین نحو متمایز کنید.

چه چیزی شما را متفاوت می کند؟ کجا برتری؟ چه مزایای منحصر به فردی ارائه می کنید که شما را واقعاً از رقبا متمایز می کند؟

همه اینها در پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما (USP) خلاصه می شود. USP شما بخش مهمی از استراتژی بازاریابی اجتماعی شما است. در واقع، این پایه و اساس کل هویت برند شماست. تجزیه و تحلیل نام تجاری شما در زمینه کامل بازار رقابتی اطمینان حاصل می کند که USP شما دقیق و قانع کننده است.

تجزیه و تحلیل رقابتی مداوم همچنین یک سیستم هشدار اولیه را در صورتی که یک رقیب جدید یا موجود تلاش می کند تا USP شما را تقویت کند، ارائه می دهد.

ایده هرگز این است که رقبای خود را تحقیر نکنید، بلکه اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما مزایای منحصر به فردی را که ارائه می‌دهید درک می‌کنند.

5. بفهمید که مخاطب شما چه می خواهد

شما می توانید برخی از بینش های قدرتمند مخاطبان را از ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا به دست آورید. اول، شما درک خوبی از اندازه مخاطب بالقوه برای یک نام تجاری در جایگاه خاص خود خواهید داشت.

اما با غواصی عمیق‌تر، همچنین می‌توانید ببینید چه چیزی برای ارتباط با مخاطبانتان بهترین کار را دارد. ابزارهای تجزیه و تحلیل رقابتی می توانند به شما در پاسخ به سوالاتی مانند:

  • پلتفرم های اجتماعی که مخاطبان شما بیشتر علاقه مند به تعامل با برندهایی مانند شما هستند کدامند؟
  • آیا آنها ویدیوها یا پست های متنی را ترجیح می دهند؟ داستان یا قرقره؟
  • به نظر می رسد چه لحنی از محتوا طنین انداز است؟ آیا باید تغییراتی در صدای برند خود ایجاد کنید؟
  • چه زمانی بیشتر با محتوای اجتماعی درگیر می شوند؟
  • آنها چه مشکلاتی را با رقبای شما تجربه می کنند؟ آیا نقاط دردناکی وجود دارد که بتوانید از طریق خدمات موجود یا نوآوری های جدید به رفع آنها کمک کنید؟
  • آنها چه چیزی را در مورد رقبای شما بیشتر دوست دارند؟ آیا عناصری از محصولات و خدمات شما وجود دارد که باید روی آنها کار کنید یا برجسته کنید؟

درک اینکه چگونه مخاطبان شما با محتوای رقبا درگیر می شوند، نقطه شروع خوبی برای استراتژی محتوای خود شما است.

تجزیه و تحلیل هشتگ در اینجا نیز مفید است. به جای اینکه فقط روی هشتگ جدیدی که در تحلیل رقابتی خود می بینید بپرید، کمی به هدف پشت هشتگ فکر کنید. چه چیزی می تواند در مورد مخاطبان شما و طرز فکر آنها در مورد شخصیت های اجتماعی خود به شما بگوید؟ آیا سرنخ هایی در مورد اینکه چگونه می توانید برند خود را بهتر قرار دهید ارائه می دهد؟

6. دسترسی خود را با هشتگ ها و کلمات کلیدی جدید گسترش دهید

ما قبلاً چند بار از نظر هدف مشتری و موضوعات ترند هشتگ ها را ذکر کرده ایم. اما همچنین مهم است که استراتژی های اجتماعی رقبای خود را مرور کنید تا عباراتی را که به آنها کمک می کند تا مخاطبان خود را فراتر از فالوورهای موجود افزایش دهند، کشف کنید.

البته شناسایی هشتگ ها ساده ترین است. اما نگاهی عمیق تر به محتوای رقبای خود با گسترده ترین دسترسی داشته باشید. آیا کلمات و عبارات کلیدی خاصی وجود دارند که می توانند محتوای خود را در مقابل چشم های جدید قرار دهند؟

تجزیه و تحلیل رقابتی می تواند ورودی کلیدی برای استراتژی سئو اجتماعی شما باشد.

7. تجزیه و تحلیل SWOT را انجام دهید

تجزیه و تحلیل SWOT یک نوع خاص از تجزیه و تحلیل نام تجاری است که مدت ها قبل از رسانه های اجتماعی است. این یک روش بسیار مؤثر برای درک فضای رقابتی در حال حاضر و همچنین آنچه در افق است، است.

SWOT مخفف نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها است. نقاط قوت و ضعف داخلی هستند، در حالی که فرصت ها و تهدیدها بیرونی هستند.

  • نقاط قوت. اینها کارهایی هستند که شما قبلاً درست انجام می دهید. شما به اهداف خود می رسید یا از آنها فراتر می روید و حداقل با رقبا همگام هستید.
  • نقاط ضعف. اینها حوزه هایی هستند که برند شما می تواند بهبود یابد، از عملکرد گرفته تا منابع و استراتژی.
  • فرصت ها. فرصت ها عوامل بیرونی هستند که فرصتی برای برتری برند شما ایجاد می کنند، مانند پذیرش اولیه موفق یک پلت فرم جدید.
  • تهدیدها اینها عوامل خارجی هستند که می توانند به عملکرد اجتماعی شما آسیب بزنند، مانند تغییرات مقررات یا هزینه های تبلیغاتی هنگفت توسط یک رقیب.

ابزارهای تحلیل رقابتی رسانه های اجتماعی بیشتر اطلاعاتی را که برای انجام یک تحلیل عمیق SWOT نیاز دارید، ارائه می کنند. برای جزئیات خود تجزیه و تحلیل، پست وبلاگ ما را در مورد نحوه انجام تجزیه و تحلیل SWOT رسانه های اجتماعی بررسی کنید.

از ناب فالوور برای شکست دادن رقابت در رسانه های اجتماعی استفاده کنید. تمام نمایه‌های خود را مدیریت کنید، رقبا و مکالمات مرتبط را ردیابی کنید، عملکرد را بهبود ببخشید، و بسیاری موارد دیگر — همه از یک داشبورد با کاربری آسان. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

رقابت را شکست دهید.

با استفاده از ناب فالوور Analytics، عملکرد خود را در برابر رقبا ببینید، بینش‌های عملی دریافت کنید و در فضای خود بهترین شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا