شبکه های اجتماعی

گوگل و مایکروسافت از انرژی های تجدیدپذیر در مراکز داده استفاده می کنند

گوگل و مایکروسافت هر دو توافق‌های جدیدی را برای کاهش ردپای کربن عملیات فناوری اطلاعات خود با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر در مراکز داده خود اعلام کرده‌اند.

با توجه به “The Register”، گوگل قرارداد خرید برق امضا کرده است (PPA) با انجییک شرکت برق فرانسوی، برای 100 مگاوات انرژی تولید شده توسط مزرعه بادی فراساحلی Moray West در اسکاتلند برای تامین انرژی عملیات خود در بریتانیا.

در همین حال، مایکروسافت اعلام کرد که PPA ها بیش از 900 مگاوات انرژی تجدیدپذیر در ایرلند برای مراکز داده آن تامین می کنند.

همچنین بخوانید

انویدیا می گوید در حال همکاری با مایکروسافت برای ساخت کامپیوتر هوش مصنوعی ابری amp39massiveamp39 است
مایکروسافت می گوید هکرها از وب سرور قطع شده در تاتا پاور سوء استفاده کردند

بر اساس این گزارش، در حالی که مایکروسافت تامین کنندگان انرژی های تجدیدپذیر خود را فاش نکرد، منابع دیگر Statkraft و Energia Group ایرلند را به عنوان دو شرکت با ترکیبی از پروژه های بادی و خورشیدی معرفی کردند.

گوگل مدعی شد که قراردادهای جدید این شرکت را به هدف خود برای اداره دفاتر بریتانیا و مناطق ابری خود به طور کامل بر روی منابع انرژی بدون کربن تا سال 2030 نزدیک‌تر می‌کند.

این شرکت اعلام کرد که با جدیدترین PPA امضا شده با Engie، انتظار می‌رود تا سال 2025 بدون کربن یا نزدیک به آن باشد.

مت بریتانیایی، رئیس Google EMEA، گفت که مردم در بریتانیا و اروپا به طور فزاینده ای نگران تغییرات آب و هوایی هستند.

در این گزارش آمده است که این اقدام به دنبال توافقات قبلی هر دو شرکت برای خرید انرژی های تجدیدپذیر در ایالات متحده است.

سافت بانک شرکت فرعی انرژی SB قراردادی با گوگل برای 900 مگاوات انرژی خورشیدی برای تامین انرژی یک مرکز داده در تگزاس امضا کرد، در حالی که مایکروسافت اخیراً قراردادی 20 ساله منعقد کرده است. شرکت AES تا مراکز داده خود در کالیفرنیا را با انرژی تجدیدپذیر از پروژه های 110 مگاواتی خورشیدی و 55 مگاوات ذخیره سازی چهار ساعته تامین کند.

مایکروسافت علاوه بر گسترش مراکز داده خود برای پاسخگویی به خواسته های مشتریان، تعهد خود را به کاهش مصرف کربن و کمک به راه حل های تغییرات آب و هوایی نیز افزایش داده است.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا