دیجیتال مارکتینگ

چگونه قابلیت کشف خود را در TikTok افزایش دهید

به گفته گوگل، 40 درصد از Gen Zers استفاده از TikTok را به موتورهای جستجوی سنتی ترجیح می دهند.

کتاب الکترونیکی رایگان: راهنمای بازاریاب برای TikTok برای تجارت [Download Now]

Gen Z ترجیح می دهد یک جستجوی سریع در برنامه انجام دهد و نمایش تصویری محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را در قالب بررسی ها، توصیه ها و نکات مصرف کنندگان روزمره ببیند تا اینکه در مورد آن مطالعه کند.

بنابراین، اگر می‌خواهید قابلیت کشف خود را افزایش دهید، اکنون زمان آن است که استراتژی سئوی TikTok خود را ارتقا دهید.

بنابراین، هنگامی که شخصی چیزی را در TikTok از طریق یک کلمه کلیدی یا هشتگ جستجو می کند، می خواهید ویدیوی شما در بالای لیست ظاهر شود تا بتوانید دسترسی و تعامل محتوای خود را افزایش دهید.

62 درصد از بازاریابان مورد بررسی در سال 2022 قصد دارند سرمایه گذاری خود را در Tiktok بیشتر از هر پلتفرم اجتماعی دیگری افزایش دهند.

بازاریابان برنامه ریزی کرده اند تا با اجرای تبلیغات TikTok، بهبود تولید ویدیو، استفاده از ابزار مدیریت TikTok و همکاری با سازندگان UGC، سرمایه گذاری های خود را در این برنامه افزایش دهند.

تقویت مهارت‌های سئوی TikTok باعث می‌شود محتوای شما برای جستجوی دوستانه‌تر و محبوب‌تر الگوریتم باشد.

چرا سئوی TikTok مهم است؟

TikTok ویژگی‌های بیشتری را برای پشتیبانی از افزایش قابلیت کشف ویدیو در این پلتفرم اضافه کرده است.

اخیراً آنها از گسترش گسترده خود خبر دادند قسمت توضیحات ویدیو از 300 کاراکتر به 2200 کاراکتر — این فضای موجود برای افزودن متن در مورد کلیپ خود را تا 730% افزایش می دهد.

تمرکز اصلی بر روی بهبود عنصر قابل جستجوی ویدیوها و ارتباط آن با کاربران علاقه مند است. الگوریتم TikTok اطلاعات ویدیویی را جمع‌آوری می‌کند تا مشخص کند پست درباره چه چیزی است و چه کسی ممکن است آن را جالب بداند.

مزایای سئو Tiktok در سال 2022: موقعیت یابی برند، تأثیرگذاری بر رفتار خرید، پشتیبانی از مشتری خودخدمت، تشویق فرآیندهای خرید مستقل

بنابراین، با یک استراتژی قوی سئو TikTok، می‌توانید قابلیت کشف خود را در برنامه افزایش دهید (یعنی در صفحات بیشتری برای شما ظاهر شود) و تعامل را افزایش دهید.

این تاکتیک نهایی برای دستیابی به مخاطبان علاقه مند است و به ویدیوهای شما قابل مشاهده است.

فاکتورهای رتبه بندی سئو TikTok

الگوریتم TikTok از بسیاری از سیگنال‌های رتبه‌بندی پیچیده برای ارائه محتوای کاربران در صفحه اصلی پلتفرم – صفحه For You (FYP) استفاده می‌کند.

این الگوریتم اطلاعات ویدیویی مانند حساب‌هایی را که دنبال می‌کنید یا با آن‌ها تعامل داشته‌اید، تنظیمات دستگاه مانند مکان و زبان، و تعداد زیادی سیگنال رتبه‌بندی دیگر مانند صدا و هشتگ‌ها را در نظر می‌گیرد.

اگرچه جزئیات متعددی می توانند بر الگوریتم تأثیر بگذارند، این 3 سیگنال رتبه بندی عوامل اصلی هستند:

1. اطلاعات ویدئویی

الگوریتم TikTok می‌خواهد محتوایی را به شما نشان دهد که آنها فکر می‌کنند بیشتر به آن علاقه دارید، بنابراین اطلاعات ویدیویی عامل مهمی برای دسترسی بالقوه به برنامه است.

TikTok اطلاعات ویدیویی را توسط:

  • زیرنویس کلمات کلیدی
  • صدا
  • هشتگ ها
  • جلوه ها
  • محتوا (به عنوان مثال رونوشت های ویدئویی)

2. تعامل با کاربر

فعل و انفعالات و بازدیدها در یک ویدیو سیگنال کلیدی رتبه بندی هستند. اساساً به الگوریتم می‌گوید: “ما می‌خواهیم بیشتر از این را ببینیم.” بنابراین، محتوایی که تعداد زیادی تعامل داشته باشد به مخاطبان بزرگ‌تری نشان داده می‌شود. تعاملات کلیدی کاربر عبارتند از:

  • دوست دارد
  • نظرات
  • سهام
  • تکمیل و تماشای مجدد
  • حساب دنبال می شود

3. تنظیمات دستگاه

شما نمی‌خواهید مجموعه‌ای از ویدیوها را از حساب‌ها به زبان دیگری که نمی‌فهمید ببینید، بنابراین الگوریتم تنظیمات دستگاه شما (یعنی زبان و مکان) را در نظر می‌گیرد. در اینجا برخی از تنظیمات دستگاه است که در نظر گرفته شده است:

  • مکان ارسال
  • ترجیحات زبان
  • نوع دستگاه موبایل

3 استراتژی سئو TikTok برای افزایش قابلیت کشف شما

همانطور که رفتار مصرف کننده تغییر می کند و شبکه های اجتماعی بیشتر به عنوان یک موتور جستجو مورد استفاده قرار می گیرند، زمان آن رسیده است که در استراتژی SEO خود تجدید نظر کنید و آن را با پلتفرم های رسانه های اجتماعی ادغام کنید.

درک نحوه استفاده از استراتژی های سئو TikTok به نفع خود می تواند دید شما را در برنامه افزایش دهد.

از کلمات کلیدی گرفته تا سازندگان UGC، ما توضیح می‌دهیم که چگونه در استراتژی TikTok خود یک رویکرد SEO را اتخاذ کنید تا دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید و یک انجمن قوی TikTok ایجاد کنید.

1. تحقیق کلمات کلیدی TikTok را انجام دهید.

TikTok می‌خواهد کلمات کلیدی جستجو را با محتوایی مرتبط کند که به بهترین وجه با آن عبارت مطابقت دارد.

بنابراین، برای مثال، اگر «بهترین عینک آفتابی» را در TikTok جستجو کنید، ویدیوهایی که در بالای صفحه قرار می‌گیرند، متن کلمه کلیدی «بهترین عینک آفتابی» را به صفحه اضافه می‌کنند – که ثابت می‌کند متن درون ویدیویی چقدر برای الگوریتم قدرتمند است.

استراتژی‌های سئو TikTok برای افزایش قابلیت کشف شما: تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام دهید

در مرحله بعد، متوجه خواهید شد که ویدیوهای برتر نیز آن کلمه کلیدی را در عنوان (یعنی توضیحات ویدیو) دارند.

استراتژی‌های سئو TikTok برای افزایش قابلیت کشف شما: کلمات کلیدی خود را در عنوان خود قرار دهید

بنابراین، اگر بتوانید کلمه کلیدی را پیدا کنید که با ویدیوی شما مطابقت دارد و آن را به متن و عنوان درون ویدیوی خود اضافه کنید – این یک راه مطمئن برای افزایش دید شماست.

چگونه کلمات کلیدی مرتبط را برای TikTok پیدا کنیم

1. محتوای خود را دسته بندی کنید.

5 تا 10 دسته موضوعی (یعنی قسمت هایی) را که می خواهید محتوای شما در زیر آنها نمایش داده شود، کنار هم قرار دهید. سعی کنید 3-5 اصطلاح گسترده و سپس 3-5 اصطلاح خاص تر را ارائه کنید.

به عنوان مثال، اگر شما یک برند زیبایی هستید، اصطلاحات گسترده شما به طور خلاصه می‌تواند پیشنهاد کلی شما را خلاصه کند. اصطلاحات گسترده می تواند محصولات زیبایی، هک های زیبایی و نکات زیبایی باشد.

اصطلاحات خاص تر بر دسته های مختلف محصولات تمرکز می کنند: توصیه کرم پودر، هک فونداسیون و فونداسیون برای پوست های خشک.

2. از ابزار کشف روند TikTok استفاده کنید.

ابزار کشف روند TikTok می‌تواند به بازاریابان کمک کند تا بر اساس مکان، هشتگ، سازنده، صدا و موارد دیگر، ترندها را کشف کنند.

این می تواند به تحقیقات کلمات کلیدی کمک کند تا ببینید چه چیزی در TikTok در زمان واقعی ویروسی می شود – و ببینید از چه کلمات کلیدی در آن ویدیوها استفاده می شود.

3. به محتوای سازندگان دیگر نگاه کنید.

کلمه کلیدی مرتبط با محتوای شما را در جستجو وارد کنید. توجه داشته باشید که کدام ویدیوها ابتدا نمایش داده می شوند – آیا آنها آن کلمه کلیدی را در متن داخل ویدیو دارند؟ آیا این کلمه کلیدی در عنوان است؟

سایر هشتگ‌های TikTok را که به توضیحات ویدیو اضافه کرده‌اند، کشف کنید یا به نظرات نگاه کنید تا ببینید افراد برای یافتن کلمات کلیدی مرتبطی که ممکن است بخواهید از آنها استفاده کنید، چه درخواستی می‌کنند.

2. به سازندگان محتوای تولید شده توسط کاربر ضربه بزنید.

مصرف کنندگان Gen-Z خریداران باهوشی هستند – آنها اساساً مراحل آگاهی و بررسی قیف فروش را با کشف مارک ها از طریق محتوا در قالب بررسی، راهنمایی و مشاوره ادغام می کنند.

اکنون، اینفلوئنسر مارکتینگ در Tiktok لزوما یک استراتژی جدید نیست، اما همکاری با یک سازنده UGC یک استراتژی جدید است.

این یک استراتژی جدید است که به سرعت در حال به دست آوردن یک تن از کشش است. در TikTok، هشتگ #ugccreator 147.1 میلیون بازدید دارد و در حال رشد است.

صفحه هشتگ TikTok

برای برندها، کار ساده است، در TikTok سازندگانی را در جایگاه یا حساب‌های خود جستجو کنید که ممکن است قبلاً محصول یا خدمات شما (یا رقبای شما) را در یک ویدیو برای همکاری گنجانده باشند.

اگر در کار با سازندگان تازه کار هستید، با یک آژانس بازاریابی تأثیرگذار با رتبه برتر شریک شوید تا در این فرآیند از شما پشتیبانی کند.

3. یک استراتژی هشتگ ایجاد کنید.

بحث زیادی در مورد «مرده بودن هشتگ ها» وجود دارد، اما TikTok از هشتگ ها برای دسته بندی محتوا در برنامه استفاده می کند.

بدیهی است که پرتاب یک دسته از هشتگ‌های تصادفی در افزایش تعامل کار نمی‌کند و می‌تواند به عنوان هرزنامه شناخته شود.

اما، افزودن هشتگ‌های مربوط به TikTok (آنها را به عنوان کلمات کلیدی در نظر بگیرید) که موضوعات تحت پوشش ویدیوی شما را توضیح می‌دهد، می‌تواند به الگوریتم در درک بهتر محتوای ویدیوی شما کمک کند.

ابزار هشتگ رسانه های اجتماعی می تواند پیشنهادات هشتگ را بر اساس کلیدواژه های پرطرفدار ارائه دهد و به شما کمک کند هشتگ های خود را در گروه ها سازماندهی کنید، بنابراین می توانید به راحتی آنها را برای یک گردش کار یکپارچه به کپشن های خود اضافه کنید.

نکته حرفه ای: اگر از چالش های پرطرفدار یا روال رقصی استفاده می کنید، حتماً هشتگ ترند را به پست خود اضافه کنید.

بسته بندی

همانطور که رفتار مصرف کننده تغییر می کند و افراد بیشتری برای برندها در رسانه های اجتماعی جستجو می کنند، اتخاذ رویکرد SEO می تواند قابلیت کشف شما را در TikTok افزایش دهد.

روی کلمات کلیدی و سازندگان UGC که مربوط به محصول یا خدمات شما هستند تمرکز کنید و پست های TikTok خود را برای حفظ حس سازگاری با الگوریتم برنامه ریزی کنید.

با استراتژی مناسب سئو TikTok، در کمترین زمان ممکن از مزایای آن بهره مند خواهید شد.

1669668169 860 چگونه قابلیت کشف خود را در TikTok افزایش دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا