شبکه های اجتماعی

هکرهایی که اسناد جواز جعلی، سکه های دیجیتال را برای جام جهانی فوتبال می فروشند

به عنوان جام جهانی فوتبال در حال حاضر در قطر در جریان است، محققان امنیت سایبری هشدار دادند که عوامل تهدید جعلی می فروشند. سلام کارت هایی که اساساً اسناد مجوز هستند، به طرفدارانی که حاضرند برای دریافت آن هر مبلغی را بپردازند.

برای حضور در فیفا جام جهانی برای ورود به ورزشگاه باید کارت هایا همراه با اصل بلیط ارائه شود.

به گفته محققان شرکت امنیت سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی CloudSEK، چندین تلگرام کانال هایی پیدا شد که کارت های هایا را با قیمت هایی از 50 تا 150 دلار می فروختند.

همچنین بخوانید

چگونه از خود در برابر کلاهبرداری های آنلاین در هنگام فروش جمعه سیاه محافظت کنید
کلاهبرداری آنلاین شغل پاره وقت ED 80 حساب بانکی را در کارناتاکا مسدود کرد

“برای ایجاد کارت هایا، عوامل تهدید ادعا می کنند که به شناسه های معتبر خریدار مانند پاسپورت نیاز دارند. و پرداخت فقط در این کشور پذیرفته می شود. بیت کوین” اطلاع دادند.

بازیگران تهدید همچنین تکنیک‌های هک را به اشتراک می‌گذارند که ظاهراً به شخص اجازه می‌دهد تا برای کارت هایا بدون شماره بلیط معتبر فیفا، به صورت رایگان ثبت‌نام کند.

با توجه به اینکه Crypto.com یک حامی رسمی فیفا است و بایننس محققان با کریستیانو رونالدو برای تبلیغ توکن‌های غیرقابل تعویض با مضمون فوتبال (NFT) همکاری کرده است، بازیگران تهدید با تبلیغ کردن آنها به‌عنوان ارزهای دیجیتال نسخه محدود، از این هیاهو برای فروش «سکه جام جهانی» و «توکن جام جهانی» جعلی حمایت می‌کنند. گفت.

با این حال، بیشتر این سکه های ادعا شده وجود ندارند.

همچنین برای سوء استفاده از شکاف بین عرضه و تقاضای بلیط، کلاهبرداران وب سایت هایی راه اندازی کرده اند که بلیط های جعلی می فروشند.

یکی از محققان CloudSEK گفت: “شکاف بین عرضه و تقاضای بلیط بازی های جام جهانی، بلیط هواپیما، هتل ها، سوغاتی ها و غیره توسط مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از طرفداران و علاقه مندان انتخاب شده است.”

با وجود پیشنهادات و جذابیت های جذاب، کاربران باید خرید خود را به وب سایت های رسمی و برنامه های تلفن همراه محدود کنند.

محقق CloudSEK تاکید کرد: شرکت هایی که حامیان فیفا هستند باید مکانیسم های امنیتی خود را تقویت کنند و در مورد تاکتیک ها و تکنیک های بازیگران تهدید به روز باشند.

به گفته محققان، بلیط فیفا و کارت هایا را فقط از وب سایت رسمی خریداری کنید و از خدمات مرتبط با فیفا از تلگرام یا شبکه های اجتماعی استفاده نکنید.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا