شبکه های اجتماعی

دادستان کل باهاما می گوید که FTX همچنان تمرکز تحقیقات “فعال” است

صرافی ارزهای دیجیتال سقوط کرده است FTX همچنان موضوع “تحقیقات فعال و در حال انجام” توسط مقامات باهامیا، دادستان کل باهامیا است رایان پیندر گفت، همانطور که او را ستود باهامارژیم نظارتی و سرعتی که با آن به بحران پاسخ داد.

دفتر مرکزی FTX که یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان بود، در باهاما قرار دارد. شرکتی که بحران نقدینگی آن شرکت را مجبور به اعلام ورشکستگی در 11 نوامبر کرد، موضوع تحقیقات مقامات باهامایی و ایالات متحده است. در اواسط نوامبر، پلیس سلطنتی باهاما گفت که بازرسان دولتی در باهاما در حال بررسی این موضوع هستند که آیا “تخلف جنایی رخ داده است”.

بر اساس اظهارات آماده شده برای سخنرانی، پیندر روز یکشنبه گفت: «ما در مراحل اولیه تحقیقات فعال و در حال انجام هستیم. “این یک تحقیق بسیار پیچیده است.” او گفت که این موضوع هم مقامات مدنی و هم مقامات جنایی را شامل می شود.

همچنین بخوانید

پانل هند خواستار قانون جدید نهاد نظارتی برای بازی های آنلاین است
کوین بیس 15 میلیون سپرده در FTX خریداری شده بایننس دارد

پیندر گفت که باهاما کمیسیون اوراق بهادار، واحد اطلاعات مالی و واحد جرایم مالی پلیس “به بررسی حقایق و شرایط مربوط به بحران ورشکستگی FTX و هرگونه نقض احتمالی قوانین باهامیا ادامه خواهند داد.”

پیندر همچنین از رژیم نظارتی باهاما دفاع کرد و گفت که کمیسیون اوراق بهادار آن “به دلیل قوت چارچوب قانونی” به سرعت حرکت کرده است.

رگولاتورهای اوراق بهادار باهاما مجوز FTX Digital را باطل کرده و یک روز قبل از شروع پرونده ورشکستگی ایالات متحده، روند انحلال غیرارادی را آغاز کرده بودند.

پیندر گفت: «هر تلاشی برای گذاشتن کل این خرابی به پای باهاما، زیرا دفتر مرکزی FTX در اینجا قرار دارد، یک ساده‌سازی بیش از حد فاحش واقعیت خواهد بود. .

سام بنکمن-فرید، 30 ساله، FTX را در سال 2019 تاسیس کرد و رونق ارزهای دیجیتال را به ارزش خالص رساند. فوربس یک سال پیش به 26.5 میلیارد دلار رسید. Bankman-Fried همزمان با تشکیل پرونده ورشکستگی این شرکت، از سمت مدیر اجرایی FTX استعفا داد.

رویترز به نقل از دو نفر از افراد آشنا گزارش داد که بحران نقدینگی پس از آن رخ داد که Bankman-Fried مخفیانه 10 میلیارد دلار از سرمایه مشتریان FTX را به شرکت تجاری اختصاصی خود، Alameda Research منتقل کرد.

دفتر دادستانی ایالات متحده در منهتن، به رهبری دادستان کهنه کار تقلب در اوراق بهادار دامیان ویلیامزیک منبع آگاه به رویترز گفت، در اواسط نوامبر بررسی نحوه مدیریت وجوه مشتریان FTX را آغاز کرد. را کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی کالا نیز تحقیقاتی را آغاز کردند.

سقوط FTX پس از یک رشته سقوط رخ می دهد که سایر بازیگران کلیدی از جمله را از بین برده است وویجر دیجیتال و شبکه سلسیوس و برخی از سرمایه گذاران جهانی را وادار کرد که دوام بخش ارزهای دیجیتال را زیر سوال ببرند.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا