شبکه های اجتماعی

MoS IT می گوید که دولت نمی تواند حریم خصوصی شهروندان را نقض کند

وزیر دولت در امور الکترونیک و فناوری اطلاعات راجیف، دولت نمی‌تواند بر اساس قانون پیشنهادی حفاظت از داده‌ها، حریم خصوصی شهروندان را نقض کند، زیرا تنها در شرایط استثنایی مانند امنیت ملی، بیماری‌های همه‌گیر، و بلایای طبیعی به داده‌های شخصی دسترسی خواهد داشت. چاندراسخار گفت. وزیر در طی یک بحث آنلاین گفت سیاست چارچوب ملی حاکمیت داده مقرراتی برای مدیریت داده های ناشناس دارد که بخشی از پیش نویس نیستند حفاظت از داده های شخصی دیجیتال (DPDP) لایحه 2022.

چاندراسخار نیز این پیشنهاد را گفت هیئت حفاظت از داده ها — که در مورد مسائل مربوط به حفاظت از داده ها قضاوت خواهد کرد — مستقل خواهد بود و هیچ مقام دولتی در هیئت مدیره نخواهد داشت.

وزیر هنگام پاسخ به سؤالات مربوط به حریم خصوصی در توییتر لایو عصر شنبه، سؤال یکی از شرکت کنندگان را برای روشن کردن موضع دولت و مفاد پیش نویس لایحه DPDP 2022 دوباره بیان کرد.

همچنین بخوانید

اینجاست که مرکز در مورد لایحه جدید حفاظت از داده چه می گوید
لایحه حفاظت از داده ها به سوء استفاده از داده های مشتری، متخلفان MoS IT را جریمه می کند

“اجازه دهید بگوییم که دولت می خواهد اساساً با این قانون حریم خصوصی شهروندان را نقض کند. آیا این امکان وجود دارد؟ این سوال است. پاسخ منفی است. این لایحه و قوانین به طور کاملاً واضح بیان می کنند که شرایط استثنایی در چه شرایطی وجود دارد. دولت می تواند به اطلاعات شخصی شهروندان هندی دسترسی داشته باشد… امنیت ملی، بیماری همه گیر، مراقبت های بهداشتی، بلای طبیعی.

چاندراسخار گفت: “اینها استثنا هستند. درست مانند آزادی بیان مطلق نیست و در معرض محدودیت های معقولی است، حق حفاظت از داده ها نیز چنین است.”

پیش نویس لایحه DPDP، برخی از نهادها را که به عنوان امانتدار داده از سوی دولت به آنها اطلاع داده شده است، از انطباق های مختلف، از جمله اشتراک گذاری جزئیات به منظور جمع آوری داده ها، مستثنی شده است.

مقرراتی که نهادهای اطلاع‌رسانی شده دولتی از آن مستثنی می‌شوند، مربوط به اطلاع‌رسانی به افراد در مورد هدف جمع‌آوری داده‌ها، جمع‌آوری داده‌های کودکان، ارزیابی خطرات پیرامون نظم عمومی، انتصاب حسابرس داده‌ها و غیره است.

این لایحه پیشنهاد می‌کند که طبق «حق اطلاعات در مورد داده‌های شخصی»، امانتداران داده‌های آگاه‌شده دولت از اشتراک‌گذاری جزئیات پردازش داده‌ها با صاحبان داده‌ها معاف شوند.

پیش‌نویس لایحه DPDP همچنین افراد را از اشتراک‌گذاری اطلاعات غیرقابل تأیید و اشتباه با نهادهای مدیریت داده منع می‌کند، که برخی از افراد معتقدند از ناشناس ماندن در پلت‌فرم‌های اینترنتی، به‌ویژه در رسانه‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

وزیر در ادامه گفت: چارچوب ملی حاکمیت داده مقرراتی برای مقابله با داده های ناشناس دارد در حالی که دامنه لایحه DPDP فقط به حفاظت از داده های شخصی محدود می شود.

“ما یک سیاست چارچوب ملی حاکمیت داده داریم که با کل داده های غیر شخصی و فضای داده های ناشناس سروکار دارد. این (لایحه DPDP) یک قانون بسیار محدود و کاملاً تعریف شده برای حفاظت از داده های شخصی دیجیتال است.

«داده‌های ناشناس، استانداردهای ناشناس‌سازی، استفاده از داده‌های ناشناس و غیره همگی توسط سازمان تصمیم‌گیری می‌شوند. دفتر مدیریت داده هند چاندراسخار گفت (IDMO) تحت MeitY.

او گفت قبل از راه اندازی IDMO، دوباره گفتگو در مورد چارچوب داده های غیر شخصی انجام خواهد شد.

وزیر گفت: هیئت حفاظت از داده ها (DPB) یک ارگان مستقل خواهد بود و در این لایحه چنین آمده است – “مستقل از دولت”.

“شما افرادی مانند من یا بوروکرات‌هایی را نمی‌بینید که در هیئت حفاظت از داده‌ها بنشینند. درک این نکته مهم است که DPB یک تنظیم‌کننده نیست. DPB یک مکانیسم قضاوت برای قضاوت در مورد نقض رخ داده است. مستقل است زیرا دولت این کار را نخواهد کرد. چاندراسخار گفت.

وی افزود که DPB بر دادگاه عالی نظارت خواهد داشت زیرا تمام تصمیمات آن توسط سیستم دادگاه بررسی می شود.

“پیامدهای تنبیهی نقض داده ها که ما در لایحه ذکر کرده ایم باید به عنوان بازدارنده عمل کند و تغییرات رفتاری را در همه پلت فرم های داده در نحوه نگاه آنها به داده های شخصی شهروندان هندی تسریع کند. آنها با مسئولیت بیشتری به آن نگاه خواهند کرد.” وزیر گفت.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا