شبکه های اجتماعی

رقبا سهم خودروهای الکتریکی تسلا در ایالات متحده را از بین می برند

مدل‌های جدید خودروهای الکتریکی از چندین خودروساز شروع به حذف کرده‌اند تسلابا توجه به داده های ثبت ملی خودرو، تسلط بر بازار خودروهای برقی ایالات متحده است.

اما اعداد جمع‌آوری‌شده توسط S&P Global Mobility نشان می‌دهد که تسلا همچنان حدود 65 درصد از بازار رو به رشد خودروهای الکتریکی را در 9 ماه اول سال جاری در اختیار داشته است. و رقبا در محدوده قیمت برچسب زیر 50,000 دلار، جایی که تسلا به سختی رقابت می‌کند، سود کسب کردند.

از سال 2018 تا 2020، تسلا حدود 80 درصد از بازار خودروهای برقی را در اختیار داشت. سهم آن در سال 2021 به 71 درصد کاهش یافت و به کاهش خود ادامه داد استفانی برینلی، یکی از مدیران S&P.

همچنین بخوانید

رئیس جمهور کره جنوبی از ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا برای ساخت کارخانه گیگ دعوت کرد
کامیون‌های رنو به کوکاکولا کمک می‌کنند تا پپسی و تسلا را شکست دهد

S&P Global Mobility روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «موقعیت تسلا با ورود گزینه های جدید و مقرون به صرفه تر، با ارائه فناوری و ظرفیت تولید برابر یا بهتر در حال تغییر است. با توجه به اینکه انتخاب مصرف کنندگان و علاقه مصرف کنندگان به خودروهای الکتریکی رو به افزایش است، توانایی تسلا برای حفظ سهم بازار غالب در آینده با چالش مواجه خواهد شد.

طبق گزارش S&P، خودروهای الکتریکی امسال 2.4 درصد از سهم بازار ایالات متحده را به خود اختصاص داده اند که به 5.2 درصد از کل ثبت نام خودروهای سبک افزایش یافته است. از مجموع 525000 خودروی برقی ثبت شده در 9 ماهه نخست سال، حدود 65 درصد یا 340000 خودرو ثبت شده است. تسلاسS&P گفت.

برینلی گفت، علیرغم سهم بازار کمتر، تسلا همچنان شاهد رشد فروش خود با افزایش علاقه مصرف کنندگان خواهد بود. او گفت: «بازار خودروهای برقی در سال 2022 یک بازار تسلا خواهد بود و تا زمانی که رقبا به ظرفیت تولید محدود شوند، این بازار ادامه خواهد داشت.

کمبود تراشه های کامپیوتری و سایر قطعات باعث توقف بسیاری از رقبا مانند فورد، جنرال موتورز شده است. هیوندای، بیا دیگه، و فولکس واگن، از راه اندازی کارخانه ها با ظرفیت کامل برای پاسخگویی به تقاضا.

تسلا همچنین در بالاترین سطح بازار با رقابتی از BMW، مرسدس بنز، آئودی، Polestar، Rivian، Lucid و دیگران روبرو است.

S&P گفت در حال حاضر 48 مدل EV در ایالات متحده به فروش می رسد و انتظار می رود تا پایان سال 2025 این تعداد به 159 برسد.

تسلا در نظر دارد پیکاپ سایبرتراک خود را در سال آینده و یک رودستر جدید را در تاریخی نامشخص معرفی کند، اما در غیر این صورت، خط تولید خودروهای سبک آن در سال 2025 مانند اکنون خواهد بود. این شرکت قصد دارد تعدادی کامیون برقی را به آنها تحویل دهد شرکت پپسی پنجشنبه.

S&P همچنین دریافت که مصرف‌کنندگانی که تاکنون خودروهای برقی با باتری خریداری کرده‌اند، عمدتاً مالک هوندا و تویوتا وسایل نقلیه قبل از تعویض هر دو شرکت مدل های احتراق داخلی و هیبریدی کم مصرف دارند، اما در عرضه خودروهای برقی در ایالات متحده کند بوده اند. تویوتا تنها یک مدل دارد، در حالی که هوندا تا سال 2024 هیچ مدلی نخواهد داشت.

تسلا مدلY برینلی گفت: SUV کوچک و سدان کوچک مدل 3 دو شاسی بلند برتر بودند که بیش از نیمی از ثبت نام خودروهای الکتریکی را به خود اختصاص دادند. موستانگ Mach-E فورد سوم شد و پس از آن دو تسلا دیگر، مدل S سدان و X SUV قرار گرفتند. 10 خودروی برقی برتر شامل سدان و شاسی بلند شورولت بولت، هیوندای آیونیک 5، کیا EV6، فولکس واگن ID.4 و نیسان لیف.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا