چه طور

چگونه اکانت Mastodon خود را حذف کنیم

با تغییرات قابل توجهی که در توییتر رخ می دهد، بسیاری از طرفداران وفادار این پلت فرم شروع به تغییر به چیز جدید بعدی در رسانه های اجتماعی – Mastodon کرده اند. این پلتفرم غیرمتمرکز به سرعت در حال رشد به یک نقطه گفتگوی آنلاین تبدیل شده است زیرا با ارائه ابزارهایی برای محافظت از حریم خصوصی شما و جلوگیری از سخنان نفرت انگیز و آزار و اذیت، جایگزینی منبع باز برای توییتر ارائه می دهد.

همانطور که در مورد استفاده از هر شکل جدیدی از رسانه های اجتماعی، در ابتدا می تواند هیجان انگیز باشد. اما هیچ تضمینی وجود ندارد که بخواهید به استفاده از آن ادامه دهید، زیرا ممکن است نیازهای شما را از نظر تعامل برآورده نکند یا شاید احساس می کنید استفاده از آن کمی پیچیده است. اگر می‌خواهید حساب خود را از Mastodon خارج کنید، می‌توانید در هر زمان با دنبال کردن دستورالعمل‌های ارائه شده در زیر آن را حذف کنید.

آیا می توانید اکانت خود را از Mastodon حذف کنید؟

آره. می‌توانید حساب کاربری خود را در Mastodon در هر زمان از وب و همچنین برنامه Mastodon روی تلفن خود حذف کنید. هنگامی که حساب خود را از یک نمونه Mastodon حذف می کنید، تمام آثار حساب شما از جمله پست ها، پاسخ ها و عکس نمایه شما حذف می شود. این یک فرآیند غیرقابل برگشت است، به این معنی که حسابی که می‌خواهید حذف کنید در آینده برای دسترسی در دسترس نخواهد بود، حتی اگر هنگام ورود مجدد به آن از همان آدرس ایمیل استفاده کنید.

چگونه اکانت Mastodon خود را حذف کنیم

Mastodon به شما امکان می دهد یک حساب کاربری را از یک نمونه از مشتری وب و برنامه تلفن همراه آن در iOS و Android حذف کنید. در حالی که این گزینه مستقیماً در مورد دوم در دسترس نیست، باید به گزینه تنظیمات حساب خود دسترسی داشته باشید تا بتوانید هنگام استفاده از برنامه Mastodon در تلفن خود، حساب را حذف کنید.

در وب

برای حذف حساب Mastodon از وب، خود را باز کنید نمونه ماستودون در یک مرورگر وب در رایانه شما. نمونه شما ممکن است با آنچه دیگران استفاده می‌کنند متفاوت باشد، بنابراین این شما هستید که می‌توانید نمونه را با مرور در لاگین‌های ذخیره‌شده مرورگر خود یا بررسی ایمیل خود پیدا کنید، جایی که ممکن است در اولین ورود به سیستم، پیامی از نمونه خود دریافت کرده باشید.

هنگامی که نمونه Mastodon خود را باز کردید، روی آن کلیک کنید برگه تنظیمات در نوار کناری سمت راست

به طور پیش فرض، Mastodon صفحه Appearance را بارگیری می کند. در این صفحه بر روی برگه پروفایل از نوار کناری سمت چپ

1669838887 395 چگونه اکانت Mastodon خود را حذف کنیم

وقتی صفحه ویرایش نمایه ظاهر شد، به پایین صفحه بروید.

1669838887 845 چگونه اکانت Mastodon خود را حذف کنیم

در اینجا، بر روی اینجا را ادامه دهید لینک زیر “حذف حساب”.

1669838887 175 چگونه اکانت Mastodon خود را حذف کنیم

صفحه حذف حساب را روی صفحه خواهید دید. در اینجا رمز عبور حساب کاربری Mastodon خود را در کادر “Password” وارد کرده و روی آن کلیک کنید حذف حساب کاربری برای ادامه حذف

1669838887 322 چگونه اکانت Mastodon خود را حذف کنیم

Mastodon اکنون حساب شما را از نمونه حذف می کند و باید پیام “اکانت شما با موفقیت حذف شد” را در صفحه بعدی مشاهده کنید.

1669838888 623 چگونه اکانت Mastodon خود را حذف کنیم

در گوشی آیفون یا اندروید

برای حذف اکانت Mastodon در گوشی خود، آن را باز کنید برنامه Mastodon در گوشی آیفون یا اندروید شما.

1669465472 963 چگونه یک هشتگ را در Mastodon دنبال کنیم

وقتی برنامه باز شد، روی آن ضربه بزنید نماد چرخ دنده در گوشه سمت راست بالا

1669838888 326 چگونه اکانت Mastodon خود را حذف کنیم

با این کار صفحه تنظیمات در داخل برنامه Mastodon باز می شود.

1669838888 531 چگونه اکانت Mastodon خود را حذف کنیم

برای حذف حساب خود، روی این صفحه به پایین اسکرول کنید و روی آن ضربه بزنید تنظیمات حساب تحت “منطقه خسته کننده”.

1669838888 0 چگونه اکانت Mastodon خود را حذف کنیم

اکنون اعلانی خواهید دید که از شما می پرسد آیا می خواهید نمونه خود را در مرورگر درون برنامه باز کنید. برای ادامه، روی آن ضربه بزنید ادامه هید.

1669838888 492 چگونه اکانت Mastodon خود را حذف کنیم

اکنون، باید با وارد کردن جزئیات مربوطه در داخل اکانت Mastodon که می‌خواهید حذف کنید، وارد شوید آدرس ایمیل و کلمه عبور جعبه های متن هنگامی که این جزئیات را وارد کردید، روی آن ضربه بزنید وارد شدن ادامه.

1669838888 967 چگونه اکانت Mastodon خود را حذف کنیم

هنگامی که در مرورگر درون برنامه وارد حساب Mastodon خود شوید، به صفحه تنظیمات حساب خواهید رسید.

1669838888 359 چگونه اکانت Mastodon خود را حذف کنیم

در این صفحه، به پایین اسکرول کنید و روی آن ضربه بزنید اینجا را ادامه دهید لینک زیر “حذف حساب”.

1669838889 96 چگونه اکانت Mastodon خود را حذف کنیم

در صفحه حذف حساب که ظاهر می شود، رمز عبور حساب Mastodon خود را در داخل وارد کنید کلمه عبور کادر و سپس روی آن ضربه بزنید حذف حساب کاربری در پایین

1669838889 72 چگونه اکانت Mastodon خود را حذف کنیم

Mastodon اکنون حساب شما را از نمونه حذف می کند و باید پیام “اکانت شما با موفقیت حذف شد” را در صفحه بعدی مشاهده کنید.

1669838889 592 چگونه اکانت Mastodon خود را حذف کنیم

وقتی حساب ماستودون خود را حذف می کنید چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که تصمیم خود را برای حذف حساب خود تأیید کردید، Mastodon بلافاصله حساب شما را از پلتفرم خود حذف می کند. بر خلاف سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، هیچ دوره انتظاری برای شما در نظر گرفته نشده است که به شما اجازه دهد پس از حذف حساب خود دوباره وارد حساب خود شوید.

همه پست‌ها و پاسخ‌هایی که از این حساب به اشتراک گذاشته‌اید به‌طور خودکار حذف می‌شوند و چیزی پشت سر نمی‌گذارند. اگر فردی را در پلتفرم دنبال کردید، نام شما از لیست فالوورهای نمایه او حذف خواهد شد. نمایه شما در نتایج جستجو ظاهر نمی‌شود، حتی زمانی که شخصی کل نام کاربری شما را تایپ کند.

هنگامی که حسابی که در Mastodon داشتید حذف شد، هیچ کس دیگری در پلتفرم نمی تواند از همان نام کاربری در نمونه (یا سرور) که شما بخشی از آن بودید استفاده کند. نام کاربری در دسترس باقی می ماند و هیچ کس از جمله شما نمی تواند آن را به خود اختصاص دهد، حتی اگر چند روز یا ماه از حذف حساب گذشته باشد. این مرحله برای اطمینان از اینکه هیچ کس جعل هویت شخصی که حسابش حذف شده است انجام نمی شود.

▶︎ نمونه ماستودون چیست؟ همه ی چیزهایی که لازم است بدانی

با این حال، می توانید هنگام ثبت نام در نمونه دیگری از همان نام کاربری استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر نام کاربری شما “nerdschalk” در mastodon.social ثبت شده است، می توانید یک حساب کاربری در mastodon.cloud با همان نام کاربری ایجاد کنید – [email protected] اگر می خواهید برای یک حساب کاربری جدید در mastodon.social ثبت نام کنید، باید به جای آن یک نام کاربری جدید ایجاد کنید.

آیا می توانید حساب Mastodon خود را پس از حذف بازیابی کنید؟

نه. برخلاف دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، Mastodon به شما اجازه نمی‌دهد با حساب خود پس از حذف آن تعامل داشته باشید. همانطور که در بالا توضیح دادیم، وقتی حساب شما از نمونه Mastodon حذف شد، دیگر نمی توانید دوباره وارد آن شوید.

اگر سعی کنید با استفاده از آدرس ایمیل و رمز عبوری که قبلاً برای حسابی که حذف کرده اید وارد نمونه Mastodon شوید، پیام «آدرس ایمیل یا رمز عبور نامعتبر» را در صفحه ورود مشاهده خواهید کرد.

1669838889 456 چگونه اکانت Mastodon خود را حذف کنیم

با این حال، می‌توانید از همان آدرس ایمیل برای ایجاد حساب دیگری در همان نمونه Mastodon یا نمونه دیگری استفاده کنید و بدون مشکل وارد آن شوید.

نام کاربری که قبلاً برای ورود به نمونه‌ای که بخشی از آن بودید استفاده می‌کردید، در آینده قابل پیش‌بینی در دسترس نخواهد بود زیرا هیچ‌کس (از جمله شما) نمی‌تواند از همان نام کاربری در همان سرور دوباره استفاده کند.

اگر می خواهید بخشی از همان نمونه Mastodon مانند حساب قبلی خود باشید، باید یک حساب کاربری جدید با نام کاربری متفاوت ایجاد کنید. اگر نام کاربری قبلی خود را دوست داشتید، تنها در صورتی می‌توانید حساب دیگری با این نام کاربری در Mastodon ایجاد کنید که در سرور Mastodon دیگری وارد شوید.

به جای حذف اکانت Mastodon چه کار دیگری می توانید انجام دهید؟

اگر می خواهید با جامعه دیگری فراتر از قلمرو نمونه فعلی ماستودون تعامل داشته باشید، راهی برای انجام این کار بدون نیاز به حذف حساب خود وجود دارد. می‌توانید حساب خود را در یک نمونه حفظ کنید و بدون از دست دادن فالوورها، حساب‌های دنبال‌شده، فهرست‌ها و نشانک‌های خود، آن را به نمونه دیگری منتقل کنید.

وقتی یک حساب کاربری جدید در نمونه دیگری در Mastodon ایجاد می‌کنید، می‌توانید با ایجاد یک نام مستعار برای حساب قدیمی، حساب موجود خود را مهاجرت کنید و این به شما امکان می‌دهد از حساب جدید خود با تمام فالوورها و افراد فالو شده دست نخورده استفاده کنید. همه پست‌ها و پاسخ‌هایی که از حساب قبلی به اشتراک گذاشته‌اید همچنان وجود خواهند داشت، اما پست‌ها و دنبال‌کنندگان جدید اکنون در حساب جدید حساب می‌شوند.

به این ترتیب، هنگامی که شخصی سعی می کند با حساب قدیمی شما با شما تماس بگیرد، به حسابی که در حال حاضر استفاده می کنید هدایت می شود تا به راحتی شما را دنبال کند. با بررسی پست لینک زیر می توانید درباره جابجایی بین نمونه های مختلف در Mastodon اطلاعات بیشتری کسب کنید:

▶︎ نحوه تغییر سرور در Mastodon: همه چیزهایی که باید بدانید

این تمام چیزی است که باید در مورد حذف اکانت خود در Mastodon بدانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا