شبکه های اجتماعی

FTC به رهبری لینا خان، زاکربرگ را به خاطر برنامه متا برای تصاحب Within به چالش می کشد

به رهبری لینا خان کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) کباب شده موسس متا و مدیر عامل مارک زاکربرگ در یک جلسه شنیداری در مورد خرید شرکت واقعیت مجازی (VR) به نام Within که مالک برنامه تناسب اندام محبوب “Supernatural” است.

زاکربرگ در طول این جلسه به مقامات FTC گفت که تناسب اندام اولویت او در فضای واقعیت مجازی نیست و او ترجیح می دهد روی موارد استفاده اجتماعی، بازی و بهره وری تمرکز کند.

در ماه جولای، FTC شکایت کرد متا در تلاش برای جلوگیری از این معامله، گفت که این یک اقدام ضد رقابتی است.

متا در حال حاضر میلیاردها دلار در هر سه ماهه در پروژه های VR خود ضرر می کند.

همچنین بخوانید

اتحادیه اروپا به متا در مورد نقض ضدانحصار فیسبوک مارکت هشدار داد
متا بسته شدن قرارداد درون نامحدود را یک ماه به تاخیر می اندازد

به گفته جان نیومن، معاون مدیر، “متا به جای رقابت بر اساس شایستگی، در تلاش است تا راه خود را به سمت بالا بخرد.” دفتر رقابت FTC.

او افزود: “متا در حال حاضر صاحب یک اپلیکیشن تناسب اندام واقعیت مجازی پرفروش است و توانایی رقابت نزدیک تر با اپلیکیشن محبوب سوپرنچرال درون را داشت. اما متا ترجیح داد به جای کسب امتیاز، موقعیت بازار را خریداری کند.”

FTC به دنبال این است که غول واقعیت مجازی متا و زاکربرگ را از تصاحب Within، به نام متا، که قبلاً با نام متا شناخته می شد، مسدود کند. فیس بوک، در حال حاضر یک بازیگر کلیدی در هر سطح از بخش VR است.

این آژانس ادعا کرد که متا و زاکربرگ در حال برنامه ریزی برای گسترش امپراتوری VR متا هستند “با این تلاش برای به دست آوردن غیرقانونی یک برنامه تناسب اندام اختصاصی که ارزش واقعیت مجازی را برای کاربران ثابت می کند.”

Supernatural انواع مختلفی از تمرینات با کیفیت بالا را با موسیقی ارائه می دهد، از جمله آهنگ هایی از هنرمندان لیست A مانند کیتی پری، اژدهاها را تصور کنیدلیدی گاگا، و Coldplay، و عملاً در مکان‌های خیره‌کننده و واقعی مانند جزایر گالاپاگوس قرار دارد.

این آژانس گفت که به گفته یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Within، “تناسب اندام مورد استفاده قاتل برای VR است.”

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا