شبکه های اجتماعی

آمازون تغییرات تجاری بزرگی در حل و فصل اتحادیه اروپا ایجاد می کند

آمازون تغییرات عمده‌ای در شیوه‌های تجاری خود برای پایان دادن به بررسی‌های رقابتی در اروپا ایجاد خواهد کرد، زیرا به مشتریان در هنگام خرید محصولات و برای اعضای Prime، گزینه‌های تحویل بیشتر، انتخاب‌های قابل مشاهده‌تری ارائه خواهد داد. اتحادیه اروپا تنظیم کننده ها گفتند.

کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا تعهدات الزام آور قانونی آمازون برای حل دو تحقیق ضد انحصار را پذیرفت و به این شرکت اجازه داد تا از نبرد قانونی با ناظر اصلی ضد انحصار اتحادیه اروپا که به طور بالقوه می توانست با جریمه هایی به ارزش 10 درصد از درآمد سالانه جهانی پایان یابد، اجتناب کند.

این توافق نشان‌دهنده پیشرفت دیگری از سوی مقامات اتحادیه اروپا است زیرا آنها قدرت شرکت‌های بزرگ فناوری را محدود می‌کنند و تنها یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که کمیسیون، مادر فیسبوک را متهم کرد. متا تحریف رقابت در تجارت تبلیغات طبقه بندی شده بلوک 27 نفره ضربه زده است گوگل با میلیاردها جریمه، تحقیقاتی را در مورد اپل آغاز کرد و قرار است تا سال 2024 مقررات گسترده ای را با هدف جلوگیری از تسلط دروازه بان های دیجیتالی بر بازارهای آنلاین وضع کند.

همچنین بخوانید

آمازون تاریخ پیوستن برخی از فارغ التحصیلان را به دلیل تلاش های کاهش هزینه ها به تعویق انداخت
آمازون در سه پرونده ضد انحصار اتحادیه اروپا به توافق رسید و جریمه نشد

کمیسر رقابت اتحادیه اروپا: «تصمیم امروز قوانینی را تعیین می‌کند که آمازون باید در آینده به جای اینکه آمازون این قوانین را برای همه بازیکنان روی پلتفرم خود تعیین کند، اجرا کند. مارگرت وستاگر در یک نشست خبری در بروکسل گفت. “با این قوانین جدید، خرده فروشان مستقل رقیب، اپراتورها و مشتریان اروپایی، خوب، آنها فرصت های بیشتری خواهند داشت و انتخاب بیشتری خواهند داشت.”

این توافق تنها در مورد فعالیت‌های تجاری آمازون در اروپا اعمال می‌شود و به مدت هفت سال ادامه خواهد داشت، اگرچه برخی از بخش‌های این قرارداد تا پنج سال دیگر به پایان می‌رسد. آمازون باید تا ژوئن تغییرات را اعمال کند.

آمازون در بیانیه‌ای اعلام کرد: «خوشحالیم که به نگرانی‌های کمیسیون اروپا رسیدگی کرده‌ایم و این مسائل را حل کرده‌ایم» و افزود که هنوز با برخی از نتایج اولیه کمیسیون مخالف است.

آمازون در ماه جولای امتیازاتی را برای حل این دو تحقیق ارائه کرده بود. پس از آزمایش کمیسیون و دریافت بازخورد از گروه های مصرف کننده، شرکت های تحویل، ناشران کتاب و دانشگاهیان، این پیشنهادات اولیه را بهبود بخشید.

این شرکت مستقر در سیاتل قول داده است که محصولات فروشندگان رقیب را در «جعبه خرید»، یک قطعه ممتاز از املاک وب‌سایت که منجر به فروش بالاتر می‌شود، به یک اندازه دیده شود.

مشتریان اروپایی یک جعبه خرید دوم را در زیر جعبه اول برای همان محصول دریافت خواهند کرد، اما با قیمت یا پیشنهاد تحویل متفاوت.

“از آنجایی که آمازون نمی تواند هر دو را پر کند خرید جعبه با پیشنهادات خرده فروشی خود، این امر به فروشندگان مستقل بیشتر دیده می شود.” وستاگر گفت. تنظیم کننده ها بر نحوه عملکرد جعبه دوم نظارت خواهند کرد.

جان ای. لوپاتکا، محقق ضدتراست و استاد حقوق در دانشگاه ایالتی پن، گفت که شرایط این معامله نشان دهنده تغییر قابل توجهی برای تجارت آمازون است و می تواند به سابقه ای برای تنظیم کننده های ضد انحصار ایالات متحده تبدیل شود.

لوپاتکا گفت: «کشورهایی که در اتحادیه اتحادیه اروپا گنجانده شده‌اند، بازار مهم و رو به رشدی برای آمازون هستند. برای آمازون سخت است که بگوید “ما نمی توانیم این کار را در اینجا انجام دهیم” در حالی که آنها قبلاً این کار را در اروپا انجام می دهند.

به عنوان بخشی از این معامله، آمازون همچنین دسترسی بازرگانان و پیک‌ها به سرویس عضویت Prime خود را تسهیل می‌کند. تبعیض علیه فروشندگان Prime را که از خدمات تدارکات و تحویل خود استفاده نمی‌کنند، متوقف می‌کند و به اعضای Prime اجازه می‌دهد آزادانه هر سرویس تحویل را انتخاب کنند. در حال حاضر، پیک‌ها فقط در صورتی می‌توانند بسته‌های Prime را تحویل دهند که مورد تأیید آمازون باشند.

این شرکت همچنین متعهد شد که استفاده از «داده‌های غیرعمومی» از فروشندگان مستقل را در پلتفرم خود متوقف کند تا بینشی در مورد نحوه رقابت با آن بازرگانان از طریق فروش کالاهای مارک دار یا محصولات «برچسب خصوصی» ارائه کند.

وستاگر گفت: «آنها باید مانند همه افراد دیگر در این پلتفرم ریسک کنند، زیرا نمی توانند به داده های دیگران اعتماد کنند.

وستاگر گفت، آمازون از داده‌ها برای تصمیم‌گیری درباره نوع محصولات، قیمت‌ها، انتخاب تامین‌کنندگان یا نحوه مدیریت موجودی‌ها استفاده می‌کند. او گفت که این شرکت متعهد شده است که این کار را با داده های فروشنده، از جمله فروش، درآمد، حمل و نقل، قیمت تراکنش، عملکرد و بازدید از مصرف کننده متوقف کند.

مونیکا گوین هامدیر کل گروه مصرف کنندگان اروپایی BEUC، گفت که این تسویه به مشتریان امکان می دهد هنگام خرید از آمازون انتخاب بیشتری داشته باشند.

گوینز گفت: «به گفته وی، مصرف کنندگان تنها در صورتی مزایای این راه حل ها را احساس خواهند کرد که کمیسیون اطمینان حاصل کند که آنها در عمل اعمال می شوند.

برخی معتقدند که حل و فصل به اندازه کافی پیش نمی رود. استیسی میچل، منتقد آمازون و یکی از مدیران گروه ضد انحصار مؤسسه برای خوداتکایی محلی، گفت که مفاد آن بسیار ضعیف است و به آمازون اجازه می دهد تا خود پلیسی کند، “این شرکت فناوری را با آزادی عمل زیادی برای ادامه سوء استفاده از فروشندگان رها می کند. و مانع رقابت می شود.»

آمازون در ایالات متحده و بریتانیا با نظارت مشابهی مواجه است.

در سپتامبر، دادستان کل کالیفرنیا راب بونتادفتر آمازون شکایت کرد و این شرکت را به سرکوب رقابت و افزایش قیمت محصولات در سراسر بازار متهم کرد. دفتر او گفت آمازون عملاً فروشندگان شخص ثالث و تامین کنندگان عمده فروشی را از ارائه قیمت های پایین تر در جاهای دیگر از طریق شرایط قرارداد که به توانایی سایر مشاغل برای رقابت آسیب می رساند، منع می کند.

این شرکت می‌گوید زمانی کالایی را با قیمت رقابتی در نظر می‌گیرد که با قیمتی که توسط سایر خرده‌فروش‌ها نمایش داده می‌شود یا کمتر از آن عرضه شود، که می‌تواند قیمت‌های بالاتر را در جاهای دیگر افزایش دهد. در این دادخواست آمده است که برخی از فروشندگانی که برای فروش در آمازون هزینه بیشتری می پردازند، می توانند قیمت های خود را در سایت های دیگر کاهش دهند، اما از ترس اینکه املاک ارزشمند آمازون را از دست بدهند یا با تعلیق مواجه شوند، این کار را انجام نمی دهند.

کالیفرنیا آمازون را به نقض قوانین ضد تراست و رقابت ناعادلانه ایالت متهم می کند. قانونگذاران در کاپیتول هیل قوانین ضد انحصار دو حزبی را با هدف مهار شرکت‌های فناوری بزرگ به اجرا درآورده‌اند، اما امیدها برای این لایحه در بحبوحه مخالفت‌های شدید صنعت فناوری کمرنگ شده است.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا