شبکه های اجتماعی

قول ایلان ماسک برای فروش بیشتر سهام تسلا نتوانست سرمایه گذاران را آرام کند

شرکت تسلا سهام در معاملات پر نوسان به عنوان رئیس ارشد الون به پایین ترین حد خود در دو سال اخیر رسید مشکقول او مبنی بر عدم فروش سهام خود در شرکت خودروهای برقی برای حداقل دو سال کمک چندانی به سرمایه گذاران نکرد.

ماسک از اواخر سال گذشته تاکنون 40 میلیارد دلار سهام با ارزش‌ترین خودروساز جهان را تخلیه کرده است، با 15 میلیارد دلار فروش سهام پس از تعهدات مشابه او در آوریل، تا حدی برای تامین مالی خرید توییتر.

«اگر ماسک در آینده نزدیک یک میلیارد دلار یا بیشتر از سهام خود را بفروشد و این فشار قیمتی را کاهش دهد. تسلاقیمت سهام، سرمایه گذاران ممکن است ادعای مناسبی برای تقلب در اوراق بهادار داشته باشند هوارد فیشر، سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) وکیل و شریک در شرکت حقوقی Moses & Singer.

قوانین SEC ایجاب می‌کند که شرکت‌های دولتی و مدیران آن‌ها اطلاعات دقیقی را که ممکن است برای سرمایه‌گذاران مهم باشد از طریق کانال‌هایی که سرمایه‌گذاران می‌دانند نظارت کنند، افشا کنند. معمولاً مشخص نمی کند که چگونه شرکت ها باید این کار را انجام دهند.

همچنین بخوانید

تسلا قصد دارد ماه آینده به فناوری راداری در خودروهای الکتریکی خود بازگردد
تسلا بر روی برخی از مدل های خودرو در ایالات متحده کانادا تخفیف ارائه می دهد

گفت: “اگر این مدیر عامل دیگری از یک شرکت فورچون 500 بود که چنین اظهارنظری می کرد، بازار مطمئن بود که او آن را گفته است، بنابراین او نمی فروشد.” دنیس دیک، معامله گر سر و تحلیلگر ساختار بازار در Triple D Trading.

سهام تسلا در سال 64 درصد کاهش یافته است که می تواند بدترین عملکرد سالانه آنها از زمان عرضه عمومی در سال 2010 باشد، زیرا سرمایه گذاران نگران هستند که توییتر بیشتر وقت میلیاردر را مصرف کند.

این سهام آخرین بار در روز جمعه پس از کاهش 3.5 درصدی به پایین‌ترین حد خود از سپتامبر 2020، 0.6 درصد کاهش یافت.

ماسک سابقه مشکلاتی با SEC داشته است.

ماسک با خشم رگولاتوری به دلیل توئیت در مورد برنامه خود برای خصوصی کردن تسلا در سال 2018 مواجه شد و مجبور شد از سمت ریاست شرکت کناره گیری کند، مدیران دیگری را منصوب کند و 40 میلیون دلار جریمه بپردازد. SEC همچنین خواستار اعمال کنترل هایی برای نظارت بر ارتباطات ماسک شد.

او گفت: “ماسک متزلزل به نظر می رسد، متعهد شده است که سهام بیشتری را نفروشد و ایده بازخرید سهام شناور است. فروشندگان کوتاه مدت کاملاً کنترل دارند و خرده فروشی ها برای خرید این کاهش تردید زیادی دارند.” ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در اوآندا.

به گفته S3 Partners، سهام تسلا حدود 3.1 درصد سهام شناور دارند که 33 درصد از ابتدای سه ماهه چهارم رشد داشته است.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا