شبکه های اجتماعی

اخراج‌های بزرگ فناوری ممکن است تلاش‌های سهام و تنوع را بیشتر مختل کند

سال 2023 به عنوان یک سال چالش برانگیز برای یک زن یا اقلیت شاغل در این کشور شکل می گیرد فن آوری بخش، یا حتی فردی که یک سال زیر کمربند خود دارد.

بر اساس داده‌های یک شرکت تحقیقاتی، اخراج‌های فزاینده توسط شرکت‌های فناوری در سال گذشته به‌طور نامتناسبی بر زنان و استعدادهای میانی حرفه‌ای تأثیر می‌گذارد که ممکن است بهبود تنوع در یکی از پرتقاضاترین صنایع را دشوارتر کند.

در سال‌های اخیر، شرکت‌های بزرگ فناوری ایالات متحده استخدام را افزایش داده و تنوع، برابری و شمول (DEI) را در اولویت قرار داده‌اند. اما از آنجایی که این صنعت از اواسط سال 2020 با استخدام بیش از حد، افزایش نرخ بهره و تغییرات در رفتار تجاری و مصرف کننده دست و پنجه نرم می کند، شرکت های فناوری اعلام کرده اند که کاهش عمیقی را به کار می گیرند و تلاش های متنوع خود را به خطر می اندازند.

همچنین بخوانید

استارت‌آپ‌ها از خاکستر پاکسازی Big Tech سرچشمه می‌گیرند
ارائه دهندگان اینترنت نسبت به برنامه های اتحادیه اروپا برای پوشش هزینه های مخابراتی Big Tech هشدار می دهند

مدیرعامل آمازون روز چهارشنبه گفت که اخراج‌های آمازون اکنون شامل بیش از 18000 نقش به عنوان بخشی از کاهش نیروی کار خواهد بود که قبلاً فاش کرده بود. این به حدود 6 درصد از نیروی کار شرکت می رسد. Salesforce Inc روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد حدود 10 درصد از کارکنان خود را حذف کند.

تغییرات نادر در شرکت‌های بزرگ فناوری خطر ایجاد اختلال بیشتر در تعهدات گوناگونی را به همراه دارد که در حال حاضر با بی‌توجهی شرکت‌ها به تلاش‌های DEI، راکد شده‌اند.

بر اساس گزارشی از شرکت کاریابی Challenger، Gray & Christmas Inc، شرکت هایی از جمله Meta Platforms Inc، Amazon.com، Twitter Inc و Snap Inc با هم بیش از 97000 شغل را در سال 2022 برای مقابله با کندی اقتصاد و فشار سهامداران کاهش داده اند. 649 درصد از سال 2021.

زنان و کارگران لاتین تبار به ترتیب 46.64 درصد و 11.49 درصد از اخراج های فنی از سپتامبر تا دسامبر 2022 را تشکیل می دهند، در حالی که این بخش ها به ترتیب 39.09 درصد و 9.96 درصد از کل صنعت را تشکیل می دهند. آزمایشگاه های Revelio Inc، استارتاپی است که داده‌های ردیاب اخراجی‌های فناوری Layoffs.fyi و پایگاه داده استعدادها Parachute List by Rocket را تجزیه و تحلیل می‌کند.

گفت که استعدادهای میانی شغلی نیز در اخراج ها بیش از حد نشان داده می شوند ریحان ایاس، اقتصاددان ارشد Revelio Labs.

به عنوان مثال، متا در سال 2019 متعهد شد که تعداد کارمندان سیاه پوست و اسپانیایی تبار را در نیروی کار خود در ایالات متحده دو برابر کند و همچنین تعداد زنان را در نیروی کار جهانی خود تا سال 2024 دو برابر کند.

دونالد توماسکوویچ-دیوی، استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه ماساچوست آمهرست، که داده‌های فرصت‌های شغلی برابر ایالات متحده را برای سال‌های 2008-2016 مطالعه کرد، دریافت که حدود 7 درصد از شرکت‌های فناوری فعالانه در تلاش برای تنوع بخشیدن به نیروی کار خود هستند.

توماسکوویچ-دیوی گفت اگر همین الگو ادامه یابد، دور فعلی اخراج‌ها منجر به کاهش تعداد زنان و اقلیت‌های غیرآسیایی در شرکت‌های فناوری و تثبیت تسلط مردان سفیدپوست و آسیایی در صنعت خواهد شد.

توییتر با شکایتی مواجه شد که مدعی بود این شرکت رسانه های اجتماعی به طور نامتناسبی کارکنان زن را در اخراج هدف قرار داده است.

اسنپ ​​و توییتر به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. متا از اظهار نظر خودداری کرد.

تنوع را مختل کنید

استعدادهای سیاه‌پوست و آسیایی کمتر تحت تأثیر کاهش مشاغل قرار گرفته‌اند، اما اخراج‌های غیرمنتظره در فناوری ممکن است جذب استعدادهای مختلف در مراحل اولیه شغلی به “بچه باحال روی بلوک” یا شرکت‌های فناوری معروف را دشوارتر کند. مورگان دیباون، مدیر عامل شرکت Blavity Inc، که میزبان بزرگترین کنفرانس سالانه فناوری سیاه، AfroTech است.

گفت که این امر تلاش های تنوع را حتی بیشتر مختل خواهد کرد بنجامین خوارز، مشاور استخدام و یکی از بنیانگذاران لاتین تبارها در فناوری او افزود که استعدادهای نادرست با افزایش رقابت برای نقش‌های ابتدایی مواجه خواهند شد، زیرا کارگران با تجربه به آن مشاغل رضایت می‌دهند.

مشاغل سطح ورودی اغلب بهترین گزینه را برای کاندیداهای متنوع برای دستیابی به جایگاهی در صنعت فناوری ارائه می دهند.

گفت: “کسی که برای اولین بار به دنبال ورود به فناوری است، باید پیش بینی کند که این راه طولانی خواهد بود.” آماندا جسارت، یکی از بنیانگذاران شرکت مشاوره منابع انسانی Newance که تیم های مالی و فناوری را در استارت آپ ها ایجاد می کند.

گفت که شرکت ها بودجه های اختصاص داده شده برای تنوع بیشتر محیط های کاری را کاهش داده اند نادیا جانسون، مدیر عامل مرکز فناوری راه شیری، که به شرکت ها کمک می کند تا نامزدهای متنوعی را تهیه کنند.

«الگوهایی برای عقب راندن پروژه‌ها وجود داشته است که در یک مقطع زمانی اولویت داشتند، به‌خصوص در یکی دو سال اول پس از جورج فلوید قتل،” او گفت.

با این حال، برخی امیدوار هستند.

لاتینی ها در فناوری خوارز او گفت امیدوار است که اخراج های گسترده منجر به ایجاد استارتاپ های اقلیت شود که راه حل ترجیحی او برای تلاش های راکد DEI است.

ما می‌خواهیم تعداد لاتین‌ها را در فضای فناوری افزایش دهیم، اما داریم می‌بینیم که برخی از این تلاش‌های DEI کار نمی‌کند و ما فقط باید اساساً مسیر خود را بسازیم.»

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا