شبکه های اجتماعی

6 کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی قاتل که به شما الهام می بخشد

آیا با تعامل با رسانه های اجتماعی خود مبارزه می کنید؟ یا برای کمپین بعدی خود به کمی الهام و مثال نیاز دارید؟ آیا می خواهید استراتژی های بیشتری برای بازاریابی رسانه های اجتماعی بدانید؟ یا می خواهید داستان های موفقیت رسانه های اجتماعی بیشتری را بشنوید؟

در چشم‌انداز دیجیتالی اشباع شده از رسانه‌های امروزی، اطمینان از موثر بودن تلاش‌های رسانه‌های اجتماعی شما می‌تواند دشوار باشد.

دیگه چی؟

الگوریتم‌های اجتماعی دائماً اولویت‌های خود را مرتب می‌کنند، و درک این موضوع را سخت‌تر می‌کنند که چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی مفید نیست. هر پلتفرمی متفاوت است و می‌تواند هم برای کسب‌وکارهای بزرگ و هم برای کسب‌وکارهای کوچک به‌خوبی کار کند – اگر به روش درست استفاده شود.

در اینجا شش نمونه از کمپین‌های موفق رسانه‌های اجتماعی و درس‌هایی که می‌توانیم از آنها بیاموزیم، آورده شده است.

1. عفو بین الملل: #لاک پشت همجنس گرا

در آوریل 2016، عفو بین‌الملل کمپین رسانه‌های اجتماعی را راه‌اندازی کرد که برای برجسته کردن مشکل و مضحک بودن ذاتی همجنس‌گرا هراسی طراحی شده بود. ویدئوی کوتاهی که در یک فروشگاه حیوانات خانگی گرفته شده است، مشتریانی را نشان می دهد که به مخزن لاک پشت نزدیک می شوند و به نظر می رسد بسیار به لاک پشت ها علاقه دارند – یعنی تا زمانی که دستیار فروشگاه فاش می کند که آنها همجنس گرا هستند.

در این مرحله، یک تغییر قلب قابل لمس وجود دارد. تعدادی از مشتریان از این ایده که لاک پشت حیوان خانگی خود همجنس گرا است، آزرده خاطر می شوند و به وضوح از آنها ناراضی می شوند. همه اینها کاملاً پوچ است – بالاخره چرا مهم است؟

این ویدیوی خلاقانه پیامی قانع‌کننده دارد و همراه با هشتگ #GayTurtle، عفو بین‌الملل توانست این کمپین را پخش و پیگیری کند تا ببیند چقدر موثر است. این پیام واقعاً در بین مردم طنین انداز شد و ویدیوی #Gay Turtle را هزاران بار در چندین کانال به اشتراک گذاشت.

آنچه موفقیت این کمپین به ما نشان می دهد این است که اگر می توانید یک راه ساده برای چارچوب بندی یک ایده پیدا کنید یا به چیزی به روشی جدید نگاه کنید، می توانید تخیلات مردم را جذب کنید و آنها را به فکر وادار کنید.

2. چوب اصلاح دلار: #RazorBurn

نمونه موفق بعدی بازاریابی توییتر توسط Dollar shave Club است. با طنز معمولی Dollar Shave Club، DSC کار بزرگی برای تقویت حضور خود در رسانه های اجتماعی با کمپین بین کانالی #RazorBurn خود انجام داد. این کمپین به قدری خوب عمل کرد که در سال 2016 جایزه Shorty را برای خرده فروشی و تجارت الکترونیک به دست آورد.

این شرکت با ترکیب تصاویر تیغ‌های سالخورده با سوختگی‌های تیز به سبک yo’mama، به شرکت‌های ریش‌تراشی که ادعا می‌کنند تیغ‌های آن‌ها می‌تواند تا یک ماه استفاده شود – یک عمر طولانی برای تیغ‌تراش، یک تند تند تند انجام می‌دهد.

نمونه بازاریابی توییتر

به گزارش Dollar Shave Club، این کمپین به قدری موفقیت آمیز بود که آنها شاهد افزایش 6 درصدی فالوورهای اجتماعی، افزایش 24 درصدی منشن های رسانه های اجتماعی و افزایش 31 درصدی در تعامل در توییتر بودند. با تشویق کاربران به ساختن نسخه‌های خود – “شما خنده‌دار هستید، خودتان بنویسید” – آنها مردم را درگیر کردند و کمپین به شکلی بزرگ آغاز شد.

اگر برند شما دارای مزیت بازیگوشی است، انواع راه های سرگرم کننده وجود دارد که می توانید تعامل اجتماعی خود را افزایش دهید. به راه هایی فکر کنید که بتوانید مخاطبان خود را درگیر کنید و آن را به یک بازی یا رقابت تبدیل کنید. میم‌هایی مانند این ایده‌آل هستند، زیرا از قالب واضحی پیروی می‌کنند و به راحتی بازآفرینی می‌شوند.

3. BarkBox: شما یک سگ هستید

در سال 2016، عرضه‌کننده جعبه اشتراک محصولات سگ BarkBox با یک کمپین خلاقانه با هدف دوستداران سگ وارد اینستاگرام و یوتیوب شد. با کمپین سرگرم کننده “تبریک، شما یک سگ هستید”. آنها مستقیماً به ذهنیت جمعیت هدف خود – صاحبان سگ های سگ دوستدار وسواس گونه – متوسل شدند. هم خنده دار و هم قابل ارتباط است، به علاوه این محصول عالی برای کسانی است که دوست دارند به طور منظم از مدفوع نوازش شده خود مراقبت کنند.

BarkBox کاربران خود را درک می کند و از چه پلتفرم های اجتماعی باید با آنها ارتباط برقرار کند. این کانال‌های اینستاگرام، یوتیوب و فیس‌بوک مملو از عکس‌ها و ویدیوهای زیبا و خنده‌دار از سگ‌ها هستند که مخاطبان آنها را به وجد می‌آورد. آن ها قدرت پلتفرم های بصری را برای دوست داشتن و اشتراک گذاری محتوایشان درک می کنند.

مخاطبان هدف خود را مشاهده کنید و در نظر بگیرید که چه چیزی با آنها طنین انداز می شود. اگر محتوای نوشته شده ای است که به آنها علاقه دارد، روی وبلاگ های خود تمرکز کنید و پست های منظم را در فیس بوک به اشتراک بگذارید. به همین ترتیب، اگر محتوای بصری است، به یوتیوب، اینستاگرام و پینترست نگاه کنید. استراتژی خود را حول مشتریان خود بسازید و یاد بگیرید که رفتار آنها را درک کرده و با آنها کار کنید.

4. TOMS: #بدون کفش

کمپین اینستاگرامی TOMS Shoes #WithoutShoes یک ایده ساده بود که به زیبایی اجرا شد. TOMS که همیشه بشردوست بوده است، فالوورهای خود را تشویق می‌کند که روزی بدون کفش بروند و عکس‌های تلاش‌های خود را با استفاده از هشتگ #بدون کفش در اینستاگرام پست کنند. این کمپین تکراری دوباره در ماه مه 2017 برگزار خواهد شد.

بهترین بخش این است که به ازای هر عکسی که با هشتگ ارسال می شود، TOMS یک جفت کفش به یک کودک نیازمند اهدا می کند. چالش به سرعت و گسترده گسترش یافت، زیرا مردم تشویق شدند تا این ایده را به اشتراک بگذارند و دوستان خود را درگیر کنند.

عکس ارسال شده با هشتگ

این نمونه کاملی از یک شرکت است که پول خود را در دهان خود قرار می دهد. TOMS با اهدای 296243 جفت کفش در مجموع تعهد و حمایت مالی خود را از این کمپین انجام داد. در همان زمان، آنها از هشتگ خود صدها هزار بار استفاده کردند و در معرض دید قابل توجهی برای برند خود قرار گرفتند. این یک برد-برد کلاسیک است.

چالش‌های رسانه‌های اجتماعی (زمانی که بلند می‌شوند) مانند آتش‌سوزی گسترش می‌یابند. آنها باید دلیل یا معنای روشنی داشته باشند و ساده، قابل اشتراک گذاری و مستندسازی آسان باشند. شرکت شما به چه معناست، و چگونه می توانید به دنبال کنندگان خود الهام بخشید تا گرد هم آیند و درگیر شوند؟

5. BeardBrand: 100% Biased

در اینجا یک مثال عالی از یک کسب و کار تجارت الکترونیک کوچک است که لحن اجتماعی خود را ثابت کرده است. یک فروشگاه ویژه روغن ریش و محصولات مراقبت از ریش که با استفاده از Shopify ساخته شده است، BeardBrand برای خدمت به مردان ریشدار مدرن وجود دارد. BeardBrand با استفاده از بازاریابی محتوای هوشمندانه، مقاله طولانی “100% مغرضانه” را در مورد اینکه چرا روغن ریش آنها به طور قطعی بهترین در بازار است، گردآوری کرد.

وبلاگ BeardBrand یک نمونه عالی از بازاریابی محتوای قوی است. دارای پست‌های وبلاگ پر تصویر و ویدیوهای آموزشی، این معدن اطلاعات مفیدی است که کاملاً برای آقایان ریشو شهری مناسب است. بسیار مرتبط بسیار قابل اشتراک گذاری

نمونه ای از بازاریابی محتوا

لحن نازک این توییت که محصولات آنها را تبلیغ می کند به این دلیل کار می کند که آنها از این واقعیت که تبلیغ است ابایی نداشته باشید. بسیاری از شرکت‌ها سعی می‌کنند فعالیت‌های تبلیغاتی خود را از طریق نوعی روکش خلاقانه پنهان کنند، اما کاربران همیشه آن را مشاهده می‌کنند. طنز در این توییت این است که آنها اساسا می گویند “ما نسبتاً از خود راضی هستیم، اما با آن خوب هستیم.” شما آنقدر باهوش هستید که بتوانید تصمیم خود را بگیرید. با وجود بسیاری از برندها که در تلاش هستند تا محصول بزرگ بعدی باشند، گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز دارید این است که با مخاطبان خود واقعی باشید. و یک تصویر قوی همیشه کمک می کند.

6. چت بوک: از هدر دادن ساعت ها در ساخت کتاب عکس خودداری کنید

چت بوک ها – یک سرویس اشتراک کتاب عکس جدید (ish) – همه چیز در مورد آسان کردن جمع بندی خاطرات ارزشمند شماست. با این ویدئوی شوخ‌آمیز از یک مادر پرمشغله که از خانه کار می‌کند و به سرعت در فیس‌بوک منتشر شد، آنها در 18 ماه اول خود 1 میلیون اشتراک فروختند.

چرا؟ زیرا به طور قابل توجهی قابل ارتباط است.

با این ویدیوی کوتاه، آنچه که چت بوک ها به خوبی انجام داده اند این است راه عالی برای بیان افکار و نگرانی های شخصیت خریدار اصلی خود را پیدا کردند – مادری پرمشغله که وقت صرف ساعت‌ها صرف ساختن یک کتاب عکس خانوادگی عالی ندارد. همه چیزهایی را که مشتری باید بداند – از نحوه کار گرفته تا مزایا و مزایا را پوشش می دهد. اوه، و این خنده دار است: “به نظر شما من برای حمام وقت دارم؟ من کاملاً لباس پوشیده ام. به راحتی می توان فهمید که چرا این کار به خوبی انجام شده است.

این شرکت اکنون از همان بازیگر و طنز برای انتشار به‌روزرسانی‌ها و ویدیوهای فصلی استفاده می‌کند و آن را محکم در ذهن بینندگان حفظ می‌کند. تا به امروز (مارس 2017)، صفحه فیس بوک آنها 163402 دنبال کننده جمع آوری کرده و در حال رشد است.

این سوالات را از خودتان بپرسید!

با بیان نگرانی های آنها و پاسخ دادن به آنها، آنها را بدون هیچ دلیلی برای عدم تغییر خود رها می کنید.

اصل مطلب چیست؟

چیزی که ما از تمام این مثال‌ها می‌توانیم یاد بگیریم این است که رسانه‌های اجتماعی در مورد بیان صدای واقعی برند شما و ایجاد ارتباط با مخاطبان شما هستند – به جای موعظه کردن برای آنها، آنها را درگیر می‌کنید. برای راه‌های بیشتر برای بهبود تعامل خود، استراتژی‌های اثبات‌شده ما برای افزایش سهم و تبدیل رسانه‌های اجتماعی را بررسی کنید.

کمی شوخ طبعی می تواند راه درازی داشته باشد، و اگر چیزی غیر قابل مقاومت برای به اشتراک گذاشتن و پیوستن به آن ثابت شود، بهتر است! مخاطبان خود را بشناسید و پلتفرم های خود را بشناسید، زیرا انواع مختلف محتوا در رسانه های اجتماعی مختلف بهتر عمل می کنند. چه برای ایجاد محتوای نوشتاری برتر، یک کمپین مبتنی بر تصویر یا یک ویدیوی عالی با پتانسیل ویروسی سرمایه گذاری کنید، همه چیز در مورد برانگیختن علاقه و یافتن راه های جدید برای نگاه کردن به موقعیت هایی است که با پیام شما طنین انداز می شود.

چه چیزی را از این مقاله حذف خواهید کرد و کدام کمپین را بیشتر دوست داشتید؟ نظرات خود را با ما در نظرات به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا