شبکه های اجتماعی

راهنمای نهایی Spark AR Studio برای اینستاگرام

چگونه کسب و کارها می توانند از Spark AR Effects برای اینستاگرام استفاده کنند

دلایل زیادی وجود دارد که AR می تواند ابزار بازاریابی قدرتمندی برای کسب و کارها باشد – اما یکی از بزرگترین آنها به آزادی خلاقیت مربوط می شود.

وقتی صحبت از AR می شود، دنیا واقعاً صدف شماست!

کاربردهای بی‌شماری برای این فناوری وجود دارد: برندهای لوازم آرایشی می‌توانند از AR استفاده کنند تا به پیروان خود اجازه دهند آرایش مجازی را امتحان کنند، برندهای مبلمان می‌توانند از AR برای نشان دادن ظاهر محصولاتشان در خانه‌های مردم استفاده کنند، و برندهای مد می‌توانند از AR برای ایجاد مجازی استفاده کنند. اتاق‌های مناسب، به افراد اجازه می‌دهد پیراهن‌ها، عینک‌های آفتابی یا لباس‌های کامل را امتحان کنند تا ببینند چگونه با شکل و استایل آن‌ها مطابقت دارد.

در مورد ارزش احساسی AR نیز باید گفت. با ایجاد این نوع تجربه‌های AR که افراد می‌توانند محصولات را «آزمایش» کنند، کسب‌وکارها ممکن است زمان آسان‌تری برای ایجاد ارتباط شخصی با مشتریان داشته باشند – که همچنین می‌تواند به خرید بیشتر کمک کند!

علاوه بر این، اینستاگرام اکنون این ویژگی را در برنامه قرار داده است! این پلتفرم در حال آزمایش بتا ویژگی جدیدی است که به برندها امکان می دهد جلوه های واقعیت افزوده را به صفحات محصول خود اضافه کنند.

با ادغام Spark AR جدید، کاربران می توانند قبل از خرید در برنامه، محصولات را به صورت مجازی «آزمایش» کنند.

این ویژگی در حال حاضر تنها با چند برند از جمله Warby Parker و Ray-Bans در حال آزمایش است، اما امیدواریم در آینده نزدیک آن را برای برندهای بیشتری باز کنند!

البته، هدف شما از AR لزوماً نباید فروش باشد! کسب‌وکارها همچنین از اشتراک‌گذاری ساده جلوه‌های AR خلاقانه و جذابی که مردم دوست دارند استفاده کنند، سود زیادی دارند.

برای مثال آدیداس را در نظر بگیرید. با فیلترهای قدیمی و عکس‌های قدیمی که در سال جاری پرطرفدار شده‌اند، آدیداس اورجینالز تصمیم گرفت یک افکت AR سفارشی ایجاد کند که ظاهر نوستالژیک VHS را به داستان‌های شما اضافه می‌کند، از جمله جلوه «شکلی».

این افکت AR سفارشی فوق‌العاده قابل اشتراک‌گذاری است و بسیار متداول است، بنابراین برای ایجاد آگاهی از برند عالی است!

اینستاگرام قبلاً یک سیستم منحصر به فرد برای قفل کردن فیلترها داشت (ابتدا باید سازنده را دنبال می کردید). در نتیجه، بسیاری از طراحانی که بخشی از برنامه بتا Spark AR بودند، پس از به اشتراک گذاشتن فیلترهای سفارشی خود در استوری اینستاگرام، ده ها هزار دنبال کننده به دست آوردند.

روند باز کردن قفل افکت‌های AR سفارشی اکنون کمی متفاوت است – به خصوص اکنون که اینستاگرام گالری افکت‌های جدید خود را معرفی کرده است که کشف فیلترهای منحصربه‌فرد از جامعه سازندگان را آسان‌تر می‌کند!

اکنون هنگامی که از نمایه سازندگان بازدید می کنید، یک برگه جلوه های جدید در بالای فید آنها پیدا می کنید که در آن می توانید تمام جلوه های AR ایجاد شده را مرور کنید (و به آنها دسترسی پیدا کنید). در ادامه بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد!

در اینجا راه‌های دیگری وجود دارد که کسب‌وکارها می‌توانند از Spark AR Studio برای ایجاد تجربیات برند در استوری‌های اینستاگرام استفاده کنند:

شماره 1: جلوه های AR برای خرید آنلاین

همانطور که اینستاگرام در ایجاد یک محیط خرید در اینستاگرام موفق بوده است (از جمله برخی از ویژگی های خرید جدید که در سال 2019 ارائه می شود)، برخی از محصولات را نمی توان به اندازه کافی با عکس یا ویدیو توصیف کرد.

از لوازم آرایشی کایلی استفاده کنید. و هنگامی که افکت AR Kylie Cosmetic را در استوری اینستاگرام انتخاب می‌کنید، می‌توانید رژ لب‌های مختلف از کیت‌های لب کایلی (مانند Candy K و Glitz) را امتحان کنید تا ببینید کدام سایه به رنگ پوست شما می‌آید. خرید.

این یک مثال عالی از نحوه استفاده کسب‌وکارها از جلوه‌های AR سفارشی در اینستاگرام است. استفاده از فیلترهای کایلی نه تنها سرگرم کننده است، بلکه اگر واقعاً به دنبال خرید محصول هستید، تبلیغاتی کم اهمیت و فوق العاده مفید هستند.

یکی از برندهایی که قبلاً با AR سروصدا کرده است، برچسب لباس خیابانی Off-White است. پیش از هفته مد پاریس در سال گذشته، Off-White جلوه‌ای را عرضه کرد که به کاربران امکان می‌داد عینک‌های آفتابی را از مجموعه خود امتحان کنند و همچنین جلوه‌های دیگری مانند گیومه‌های مارک معروف Off-White به آن اضافه کرد.

شماره 2: جلوه های AR برای ناشران

مانند برندهای تجارت الکترونیک، ناشران از ایجاد جلوه‌های AR خودشان برای اینستاگرام سود زیادی دارند – و ما در حال حاضر شاهد انجام این کار هستیم!

به عنوان مثال Buzzfeed Tasty را در نظر بگیرید. این کانال غذایی بسیار محبوب سال گذشته وارد عرصه AR شد و جلوه برند خود را برای استوری اینستاگرام ایجاد کرد. وقتی افکت را انتخاب می کنید، شعار “اوه بله!” شناور می شود و روی صفحه شما می چرخد.

نکته جالب در مورد این اثر این است که می توان از آن در زمینه های مختلف استفاده کرد. برای مثال، اگر عکس یا ویدیویی از غذایی که درست کرده اید را به اشتراک می گذارید، می توانید از آن برای تبریک های خنده دار به خودتان استفاده کنید.

اما شما حتی مجبور نیستید از آن برای غذا استفاده کنید – به اندازه کافی عمومی است که برای انواع موارد مناسب است (این در واقع یکی از بهترین روش هایی است که کمی بعد در این پست به آن خواهیم پرداخت)!

شماره 3: اثرات AR برای علل

سال گذشته، ریحانا افکت AR درخشان خود را برای تبلیغ توپ الماس و بنیاد کلارا لیونل ایجاد کرد. در صورت انتخاب، این افکت یک سرپوش الماسی به سلفی شما اضافه می کند.

این یک مثال عالی از این است که چگونه کسب‌وکارها می‌توانند از جلوه‌های واقعیت افزوده برای افزایش آگاهی در مورد دلایلی که خود و مخاطبانشان به آن‌ها اهمیت می‌دهند، استفاده کنند.

به عنوان مثال، یک شرکت تامین کننده نظافت دوستدار محیط زیست می تواند یک جلوه AR برای روز زمین یا تعطیلات محیطی دیگر ایجاد کند. به همین ترتیب، یک برند مد مانند Levi’s که از حفاظت از آب حمایت می کند، می تواند تأثیری ایجاد کند که این موضوع را روشن کند.

آیا آماده اید وارد شوید و فیلتر استوری اینستاگرام خود را برای برند خود ایجاد کنید؟ ما را بررسی کنید راهنمای کمک به شما برای شروع کار با Spark AR Studio!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا