شبکه های اجتماعی

edge: مایکروسافت اج به زودی ویدیوهای قدیمی تار را بهتر نشان می‌دهد: چگونه کار خواهد کرد

مایکروسافتمرورگر وب حاشیه، غیرمتمرکز به زودی یک ویژگی ارتقاء مقیاس ویدیویی “تجربی” دریافت خواهد کرد. جدیدترین وضوح تصویر فوق العاده (VSR) ویژگی مرورگر Edge از یادگیری ماشینی برای افزایش وضوح ویدیوی با کیفیت پایین استفاده می کند. این غول فناوری وبلاگ Edge Insiders خود را برای اعلام این ویژگی جدید به روز کرده است. همانطور که در وبلاگ آمده است، فناوری VSR مایکروسافت می‌تواند «مصنوعات فشرده‌سازی مسدود» را حذف کند و همچنین وضوح متن را برای ویدیوها در پلتفرم‌هایی مانند YouTube بهبود بخشد. مایکروسافت در حال حاضر در حال آزمایش این ویژگی است و تنها برای تعداد معدودی از کاربرانی که از کانال Canary Edge در برنامه Insider مایکروسافت استفاده می‌کنند، در دسترس است.

Microsoft Edge VSR: چگونه کار خواهد کرد
قبل از آزمایش این ویژگی، کاربران باید برخی از شرایط مربوط به این ویژگی را بدانند. مایکروسافت اجویژگی VSR فقط در وضوح تصویر 720p یا کمتر کار می کند. با این حال، در چنین ویدیوهایی، هم ارتفاع و هم عرض ویدیو باید از 192 پیکسل بیشتر باشد. همچنین، فناوری مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) مانند PlayReady یا Widevinevideo نمی‌تواند از ویدیو محافظت کند. این کار باعث می شود که فریم ها برای پردازش در دسترس مرورگر نباشند.

این محدودیت خاص ممکن است بر محتوایی که کاربران می‌توانند با این ویژگی ارتقا دهند، تأثیر بگذارد. برخی از محبوب ترین سیستم عامل های پخش مانند نتفلیکسو دیگران از این فناوری DRM برای محافظت از حق نسخه برداری استفاده می کنند.

علاوه بر این، دستگاه‌هایی که از VSR مایکروسافت اج استفاده می‌کنند باید دارای یک ویژگی باشند Nvidia واحدهای گرافیکی سری RTX 20 یا سری AMD Radeon RX5700 یا بالاتر. این ویژگی برای لپ‌تاپ‌های بازی که نسخه‌های «ناشناخته» این پردازنده‌های گرافیکی پشتیبانی‌شده را اجرا می‌کنند، در دسترس خواهد بود.

با این حال، دستگاه باید به یک منبع تغذیه وصل شود و کاربران باید تنظیمات ویندوز خود را طوری تنظیم کنند که به صورت دستی Edge را مجبور به اجرا بر روی GPU ناشناخته لپ تاپ کند. مایکروسافت اشاره ای نکرد که آیا VSR می تواند رزولوشن 720p را به ویدیوهای Full HD 1080p افزایش دهد یا خیر.

سایر ویژگی های ارتقاء مقیاس ویدیو در Edge
مایکروسافت اج در گذشته ویژگی های دیگری را برای ارتقاء مقیاس ویدیو معرفی کرده است. در ژوئن 2022، این شرکت ارتقاء فضایی Clarity Boost را برای آن معرفی کرد Xbox Cloud بازی این ویژگی به گونه ای طراحی شده است که بازی های ایکس باکس پخش شده در مرورگر Edge واضح تر و واضح تر به نظر برسند.

همچنین بخوانید

چگونه این اسناد سونی ممکن است به مایکروسافت امپ 39 برای مقابله با Activision Blizzard کمک کند
مایکروسافت دستورات متنی جدیدی را برای دسترسی صوتی در ویندوز 11 آزمایش می کند چگونه کار می کنند

ویژگی های ارتقاء مقیاس ویدیو از سایر شرکت ها
بر اساس گزارش The Verge، اینتل همچنین در حال توسعه یک ویژگی مشابه ارتقاء مقیاس ویدیو برای مرورگرهای مبتنی بر Chromium است. در همین حال، انویدیا یک نسخه اولیه از آن را نیز ارائه می دهد وضوح فوق العاده RTX (RTX VSR). این فناوری ارتقاء مقیاس هوش مصنوعی خود این شرکت است که از سال 2019 در دستگاه های تلویزیون Shield در دسترس است.

RTX Super Resolution از آن زمان برای Google Chrome و مرورگر Microsoft Edge عرضه شده است. با این حال، این ویژگی محدود به رایانه های شخصی مجهز به پردازنده گرافیکی GeForce RTX سری 40 و 30 است. انویدیا همچنین تایید کرد که Super Resolution ممکن است باعث “کاهش جزئی در عملکرد” ​​در هنگام استفاده در حین بازی یا اجرای برنامه های خلاقانه ای شود که به GPU متکی هستند. با این حال، پست وبلاگ مایکروسافت به چنین تأثیرات عملکردی برای VSR Edge اشاره نکرده است.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا