ارز دیجیتال

سازمان دیده بان مصرف کنندگان اتحادیه اروپا اینستاگرام و TikTok را به دلیل فعال کردن کلاهبرداری های رمزنگاری مورد انتقاد قرار داد

منبع تصویر: Pixabay

سازمان مصرف کنندگان اروپا (BEUC) گزارشی منتشر کرده است که در آن پلتفرم های رسانه های اجتماعی پیشرو از جمله اینستاگرام، تیک تاک، توییتر و یوتیوب را به فعال کردن کلاهبرداری های مرتبط با دارایی های دیجیتال متهم کرده است.

در گزارشی 20 صفحه‌ای، این ناظر دارایی‌های دیجیتال را به عنوان دارایی‌های بسیار پرخطر و مستعد کلاهبرداری طبقه‌بندی کرد و بر تأثیر ارزهای دیجیتال بر مصرف‌کنندگان و همچنین نقش به اصطلاح اینفلوئنسرهای رمزنگاری تأکید کرد.

این ناظر تاکید کرد که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک‌تاک سیاست‌های ضعیفی را رعایت می‌کنند که به کلاهبرداران اجازه می‌دهد تا نوجوانان ناآگاه را هدف قرار دهند.

BEUC نوشت: «رویکرد پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغات کریپتو بسیار مشکوک است و تعدادی از آنها هنوز به اندازه کافی سیاست‌های داخلی خود را اجرا نمی‌کنند.

تحقیقات ما شواهد زیادی مبنی بر تبلیغات گمراه کننده رمزارز در اینستاگرام، یوتیوب، تیک تاک و توییتر علیرغم سیاست های تبلیغاتی پلتفرم های رسانه های اجتماعی پیدا کرد.

BEUC گروهی متشکل از 45 سازمان مصرف کننده مستقل در 31 کشور است که این نهادها را در اتحادیه اروپا نمایندگی می کنند و از منافع مصرف کنندگان دفاع می کنند.

BEUC از CPC می خواهد تا قوانین سختگیرانه تر تبلیغات را اعمال کند

گزارش BEUC از شبکه اروپایی مقامات ملی مصرف کننده (CPC-Network) می خواهد که سیاست های تبلیغاتی سخت گیرانه تری را در این پلتفرم ها اعمال کنند.

این گروه همچنین از CPC-Network درخواست کرد که “سکوهای رسانه های اجتماعی مربوطه را ملزم کند تا در شرایط استفاده خود ممنوعیتی را برای اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصولات رمزنگاری شده درج کنند و مکانیسم های مناسبی را برای جلوگیری از قرار گرفتن مصرف کنندگان در معرض اقدامات تجاری ناعادلانه مرتبط با این محصولات اتخاذ کنند. “

گزارش جدید مصادف است با اتحادیه اروپا که در خط مقدم قانون کریپتو قرار دارد و اخیراً قانون بازار دارایی‌های رمزنگاری (MiCA) را تصویب کرده است که هدف آن مقابله با ذهنیت «غرب وحشی» رایج در فضای دارایی‌های دیجیتال است.

این مقررات به منظور ارائه شفافیت قانونی به بخش و محافظت از سرمایه گذاران در برابر عوامل متقلب و در عین حال ترویج نوآوری در فضا است.

این قوانین که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ اجرا شوند، شرکت‌هایی را که می‌خواهند دارایی‌های کریپتو، دارایی‌های توکن‌شده و استیبل کوین‌ها را در بلوک ۲۷ کشور صادر، تجارت و محافظت کنند، ملزم به دریافت مجوز می‌کنند.

در همین حال، برخی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی قبلاً اقداماتی را برای مبارزه با کلاهبرداری های رمزنگاری انجام داده اند.

به عنوان مثال، ماه گذشته، یوتیوب برای جلوگیری از تبلیغ کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال XRP در کانال محبوب یوتیوب DidYouKnowGaming مداخله کرد.

در آن زمان، تیم پشتیبان DidYouKnowGaming در توییتر هشدار داد که پس از هک شدن حساب Google خود، دسترسی به کانال یوتیوب خود را که 2.4 میلیون مشترک دارد، از دست داده اند.

یوتیوب به سرعت وارد عمل شد و از YouTuber برای کمک به دسترسی مجدد به حساب خود اطلاعات خاصی را درخواست کرد.

با این حال، تعداد سازندگانی که قربانی هک‌های تبلیغ شده در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی می‌شوند در چند وقت اخیر افزایش یافته است و کانال‌های بزرگ‌تری مانند Linus Tech Tips مشکلات مشابهی را گزارش کرده‌اند.

خطر ناشی از چنین هک هایی اخیراً با افزایش دیپ فیک ها افزایش یافته است که توسط ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد فیلم های جعلی جعلی از شخصیت های عمومی شناخته شده ایجاد می شود که می تواند سرمایه گذاران را گمراه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا