شبکه های اجتماعی

کره جنوبی می گوید در صورت دریافت بودجه از سوی شرکت ها، کارخانه های تولید تراشه در چین مجبور به تعطیلی نخواهند شد

Rate this post

کره جنوبیوزارت بازرگانی روز چهارشنبه گفت که ایالات متحدهقوانین پیشنهادی برای جلوگیری از استفاده 52 میلیارد دلاری بودجه تراشه توسط “کشورهای نگران”، گیرندگان را مجبور به تعطیل کردن آنها نخواهد کرد. چین کارخانه ها.

این وزارت بازرگانی آمریکا روز سه‌شنبه محدودیت‌هایی را برای دریافت‌کنندگان بودجه ساخت تراشه و تحقیقات ایالات متحده پیشنهاد کرد، از جمله محدودیت‌هایی برای سرمایه‌گذاری در توسعه در کشورهایی مانند چین و روسیه.

بزرگترین و دومین سازندگان بزرگ تراشه های حافظه در جهان، سامسونگ الکترونیک و SK Hynix، دارای امکانات تولید تراشه در چین هستند.

سامسونگ در حال ساخت یک کارخانه تراشه در تگزاس است که می تواند بیش از 25 میلیارد دلار هزینه داشته باشد، در حالی که گروه SK مادر SK Hynix سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد 15 میلیارد دلار در صنعت تراشه ایالات متحده سرمایه گذاری کند. هر دو ممکن است برای تامین مالی درخواست دهند.

به گفته وزارت تجارت، قوانین پیشنهادی برای دریافت‌کنندگان بودجه، رشد ظرفیت تولید تراشه در چین را به 5 درصد در طی 10 سال که توسط ویفر اندازه‌گیری می‌شود، و 10 درصد برای تراشه‌های قدیمی‌تر محدود می‌کند.

این وزارتخانه افزود که آنها سرمایه گذاری در فناوری و ارتقاء فرآیند یا جایگزینی تجهیزات لازم برای بهره برداری از تاسیسات موجود را محدود نمی کنند.

وزارت بازرگانی در بیانیه‌ای گفت: «برای تأسیسات تولیدی که شرکت‌های ما در چین مشغول به کار هستند، انتظار می‌رود که تعمیر و نگهداری و توسعه جزئی و همچنین ارتقای فناوری همچنان امکان‌پذیر باشد». با ارتقای فناوری، تراشه‌های هر ویفر را می‌توان افزایش داد… که می‌تواند بسته به استراتژی‌های شرکت، تولید را بیشتر گسترش دهد.»

این وزارتخانه گفت که دولت کره جنوبی قصد دارد با صنعت محلی ارتباط برقرار کند، قوانین پیشنهادی را تجزیه و تحلیل کند و با همتایان آمریکایی خود ظرف 60 روز مشورت کند.

یک منبع صنعتی که به دلیل حساسیت موضوع از فاش شدن نامش خودداری کرد، گفت: عدم قطعیت شامل این است که چه اتفاقی می افتد وقتی معافیت یک ساله سامسونگ و SK Hynix برای دریافت تجهیزات تراشه مورد نیاز در چین در ماه اکتبر منقضی شود.

سامسونگ و SK Hynix گفتند که جزئیات اعلامیه را بررسی خواهند کرد.

شرکت تولید نیمه هادی تایوان با مسئولیت محدودبزرگترین سازنده تراشه قراردادی جهان که 40 میلیارد دلار در یک کارخانه جدید تراشه در آریزونا سرمایه گذاری می کند و همچنین در چین تولید می کند، از اظهار نظر در مورد این اطلاعیه خودداری کرد.

وزارت کره جنوبی خاطرنشان کرد که برنامه اخیر سامسونگ برای سرمایه گذاری 230 میلیارد دلاری در کره جنوبی طی 20 سال به منظور توسعه یک پایگاه بزرگ تولید تراشه مطابق با عدم اطمینان در سرمایه گذاری در چین یا ایالات متحده است.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا