شبکه های اجتماعی

فضاپیمای نشتی روسیه از ایستگاه فضایی روی زمین فرود آمد: گزارش

آژانس فضایی روسیه اعلام کرد یک فضاپیمای روسی بدون سرنشین که در دسامبر سال گذشته با نشت مایع خنک‌کننده بزرگ مواجه شد، با موفقیت از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)، Roscosmos بر روی زمین فرود آمد.

چرخش و فرود آن به زمین به آرامی انجام شد! Roscosmos نوشت تلگرام.

نشتی سایوز فضاپیمای MS-22 از بندرگاه خود در سفینه ساخت روسیه پرتاب شد راسوت ماژول ایستگاه فضایی بین‌المللی بدون هیچ فضانوردی در ساعت 5:57 صبح به وقت شرق آسیا (3:27 بعدازظهر به وقت تهران).

آژانس همچنین خاطرنشان کرد که سایوز “218 کیلوگرم محموله از ایستگاه فضایی بین‌المللی، شامل نتایج آزمایش‌های علمی و تجهیزات ایستگاه برای تجزیه و تحلیل یا استفاده مجدد” تحویل داده است.

فضاپیمای سرنشین دار سایوز MS-22 در 21 سپتامبر 2022 از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان منفجر شد. سرگئی پروکوپیف، دیمیتری پتلین و الف ناسا فضانوردی به ایستگاه فضایی بین‌المللی برای اقامت شش ماهه در مدار.

در دسامبر سال گذشته، خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی آسیبی به پوست بیرونی محفظه مونتاژ ابزار سایوز MS-22 پیدا کردند.

خبرگزاری شین هوا به نقل از بیانیه Roscosmos گزارش داد که آنها گزارش دادند که دستگاه هشدار دهنده سیستم تشخیصی سفینه فضایی خاموش شد که نشان دهنده افت فشار در سیستم خنک کننده است.

فضانورد روسی آنا کیکینا، با استفاده از یک دوربین روی یک دستکاری که بر روی آن نصب شده است علوم پایه ماژول آزمایشگاهی چند منظوره، از سطح بیرونی سایوز MS-22 عکسبرداری و فیلمبرداری کرد و داده ها را برای مطالعه به زمین ارسال کرد.

مقامات روسکوسموس گفتند که این فضاپیما اکنون برای درک بهتر چگونگی نشت مایع خنک‌کننده آن و همچنین اینکه فرود بدون مایع خنک‌کننده چه کمکی به ماموریت‌های آینده خواهد کرد، مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا