شبکه های اجتماعی

اتحادیه اروپا قوانین ثبت اختراع را برای فناوری هوشمند برای محدود کردن شکایات قانونی تعیین می کند

کمیسیون اروپا روز پنجشنبه قوانینی را برای کنترل پتنت‌هایی که تقاضای فزاینده‌ای برای فناوری‌های مورد استفاده در هوشمندسازی دارند، پیشنهاد کرد دستگاه ها مانند هواپیماهای بدون سرنشین، اتومبیل های متصل و تلفن های همراه، تلاش برای کاهش دادخواهی.

کمیسیون گفت که سیستم برای آنچه به عنوان شناخته شده است اختراعات ضروری استاندارد (SEPs)، پراکنده بود، فاقد شفافیت بود، به اختلافات طولانی منجر شد و خود تنظیمی کارساز نبود.

SEP ها از فناوری هایی مانند for محافظت می کنند 5G، وای فای یا بلوتوثی که تولیدکنندگان تجهیزات برای رعایت استانداردهای بین المللی به آن نیاز دارند.

در دهه گذشته، فن‌آوری تلفن همراه، دعوای حقوقی گسترده‌ای را برای ثبت اختراع ایجاد کرد که شامل سیب شرکت، مایکروسافت، HTC Corp، Motorola، سامسونگ الکترونیک و نوکیا.

بر اساس پیشنهادات از اتحادیه اروپا اجرایی، دارندگان پتنت در زمینه های مخابرات، کامپیوتر، پایانه های پرداخت و غیره فناوری هوشمند، ملزم به ثبت اختراعات اساسی خود در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) خواهند بود. EUIPO سپس بر روند تعیین حق امتیاز منصفانه، معقول و بدون تبعیض (FRAND) نظارت خواهد کرد که باید ظرف 9 ماه به نتیجه برسد.

هر یک از طرفین دعوا می‌توانند حتی در زمانی که دو طرف مذاکره می‌کنند، از دادگاه درخواست حکم استانی در مورد حق امتیاز احتمالی کند.

احکام صادر شده می گویند که به محافظت از حقوق آنها کمک می کنند در حالی که مخالفان می گویند می توانند حق امتیاز را افزایش دهند و رقابت را خفه کنند.

گروه لابی IP Europe، که اعضای آن شامل نوکیا و کوالکام هستند، گفته است که این پیشنهاد یک سری موانع را پیش روی دارندگان حق ثبت اختراع قرار می دهد، از جمله تاخیر 9 ماهه، با این استدلال که مانع از افزایش تحقیقات انجام شده توسط شرکت های اروپایی نمی شود.

خودروسازان مرسدس و فولکس واگن از سیستم پیشنهادی استقبال کردند و گفتند که شفافیت و تعادل بیشتری در مذاکرات صدور مجوز ارائه می دهد.

در سال 2021، دایملر مادر مرسدس با پرداخت هزینه‌های نوکیا برای استفاده از پتنت‌هایش موافقت کرد و به مناقشه حقوقی آلمان بر سر استفاده از فناوری‌ها توسط خودروسازان پایان داد.

پیشنهاد اتحادیه اروپا همچنین شامل یک گواهی حفاظت تکمیلی جدید برای تمدید اختراع برای محصولات دارویی یا گیاهی به مدت پنج سال است. این مکمل پتنت واحد اتحادیه اروپا است که در اول ژوئن راه اندازی می شود.

یکی دیگر از عناصر پیشنهادی به دولت‌ها اجازه می‌دهد تا در مواقع اضطراری، مانند فناوری پزشکی در طول همه‌گیری کووید-19، بدون رضایت دارنده اختراع، مجوز استفاده از اختراع ثبت شده را صادر کنند.

گروه جهانی دسترسی به واکسن، ائتلاف مردمی واکسن گفت که این پیشنهاد نشان می دهد که اتحادیه اروپا اکنون به رسمیت شناخته است که قوانین مالکیت معنوی (IP) مانعی برای دسترسی به داروها است و از آن خواسته است تا به ریاکاری خود پایان دهد و به ایجاد یک مکانیسم جهانی برای تعلیق قوانین IP در یک کشور کمک کند. بحران سلامت

این پیشنهاد باید با کشورهای اتحادیه اروپا و اتحادیه اروپا به توافق برسد پارلمان اروپا قبل از اینکه آنها تبدیل به قانون شوند و ممکن است اصلاح شوند.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا