ارز دیجیتال

متاورس چین به سمت کار و سلامتی است – آیا این آینده است؟

منبع تصویر: Pixabay

همانطور که متا و دیگر غول های فناوری غربی به دنبال ایجاد دنیای مجازی برای مصرف کنندگان در متاورس هستند، چین رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است.

دولت چین از فناوری‌هایی حمایت می‌کند که آن‌ها را استراتژیک می‌داند و قوانینی را وضع می‌کند تا بر آنچه در فضای مجازی می‌گذرد، نظارت کند.

هدف نسخه چینی متاورس به جای ایجاد دنیای مجازی برای معاشرت، به کار انداختن فناوری در حمایت از اقتصاد است.

یکی از نمونه‌های آن HiAR، یک شرکت واقعیت افزوده است که به مقامات محلی در چین کمک می‌کند تا از طریق فیلم‌های پهپاد، مکان‌های تکثیر پشه‌ها را شناسایی کنند.

HiAR در سال 2012 قبل از اینکه اصطلاح “metaverse” توسط مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا رایج شود، تأسیس شد.

در سال 2021، پس از تغییر نام فیس بوک به Meta در یک فشار سطح بالا به سمت متاورس، استارت آپ های چینی و سرمایه گذاران فناوری شروع به پیروی از این روش کردند و سعی کردند فناوری های متاورس خود را توسعه دهند یا عناصر واقعیت ترکیبی را در محصولات مصرفی ادغام کنند.

دولت چین همچنین علاقه شدیدی به متاورس دارد و از فناوری‌های نوظهوری که آن را حیاتی می‌داند حمایت می‌کند و چارچوب‌های نظارتی را در محل قرار می‌دهد.

متاورس یک مفهوم مبهم است و همه [company] بردی وانگ، دستیار مدیر شرکت تحقیقاتی بازار فناوری کانترپوینت، در مصاحبه ای به Wired گفت.

“در چین، این مفهوم بسیار تحت رهبری دولت است.”

در دسامبر 2021، کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی چین، متاورس را متشکل از سه عنصر تعریف کرد: دوقلوهای دیجیتال، واقعیت ترکیبی و بلاک چین.

با این حال، مقامات در سپتامبر 2021 به طور موثر ارزهای دیجیتال را ممنوع کردند، که به جدا کردن فضاهای مجازی از دارایی های دیجیتال کمک کرد.

در حالی که بازی، یکی از ستون‌های کلیدی متاورس در غرب، تحت فشار دولت چین قرار گرفته است و نگرانی‌ها در مورد اعتیاد جوانان وجود دارد، دولت مایل است از عناصری حمایت کند که می‌توانند برای اقتصاد مفید باشند.

چهاردهمین برنامه پنج ساله، سند استراتژی اقتصادی پکن از سال 2021 تا 2025، دوقلوهای دیجیتال را در اولویت قرار می دهد.

علاوه بر این، یک برنامه عملیاتی منتشر شده توسط پنج وزارتخانه، از جمله وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، با هدف رشد صنعت واقعیت مجازی به 51 میلیارد دلار و شناسایی حوزه‌های نوآورانه مانند نمایشگر نزدیک به چشم و پردازش رندر است.

قابل توجه است، در حالی که سر و صدای بخش خصوصی به سمت هوش مصنوعی مولد رفته است. دیدگاه دولت تغییر نکرده است

جینگشو چن، یکی از بنیانگذاران شرکت VR VeeR، «دولت بیشتر روی سیاست گذاری بلندمدت متمرکز شده است.

هیاهوی اخیر هوش مصنوعی تأثیری بر این که سطوح مختلف دولت همچنان از سیاست‌های فراسویه خود پیروی می‌کنند، نداشته است.

به همین ترتیب، متا اخیراً تعهد خود به متاورس را تکرار کرده و ادعاهایی مبنی بر اینکه غول فناوری از دنیای مجازی به نفع هوش مصنوعی دور شده است را رد کرده است.

زاکربرگ گفت: “روایتی ایجاد شده است که ما به نوعی در حال دور شدن از تمرکز بر روی دید فرا وجهی هستیم، بنابراین من فقط می خواهم از قبل بگویم که این دقیق نیست.”

این بیانیه در حالی بیان می شود که بخش متاورس این شرکت در این سه ماهه نزدیک به 4 میلیارد دلار و در مجموع 13.7 میلیارد دلار در سال گذشته ضرر کرده است و انتظار می رود زیان های بیشتری در سال 2023 افزایش یابد.

زاکربرگ در پایان گفت: «ساخت متاورس یک پروژه بلندمدت است، اما منطق آن یکسان است و ما به آن متعهد هستیم».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا