شبکه های اجتماعی

چیپست رده بالای بعدی کوالکام اینگونه می تواند قدرتمند باشد

اوایل امسال، کوالکام رونمایی کرد اسنپدراگون 8 نسل 2 چیپست، آخرین دسته از گوشی های هوشمند پرچمدار 2022 را تامین می کند، که باعث افزایش کارایی و بهبود عملکرد نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 1 چیپست در حال حاضر، شایعات در مورد بعدی کوالکام شروع شده است اسنپدراگون 8 نسل چیپست سری – اسنپدراگون 8 نسل 2 – نشان می دهد که چقدر می تواند قدرتمند باشد.

خبرساز برجسته Digital Chat Station نشان می دهد که چیپست بعدی سری اسنپدراگون 8 کوالکام دارای معماری جدید CPU با سرعت کلاک افزایش یافته است. همانطور که در توضیح دهنده، اسنپدراگون 8 نسل 3با شماره مدل SM8650 دارای یک هسته پردازنده Cortex-X4 prime با فرکانس 3.7 گیگاهرتز است. سپس، پنج هسته عملکرد و دو هسته با کارایی کوچک وجود خواهد داشت. علاوه بر این، این چیپست با یک پردازنده گرافیکی جدید عرضه خواهد شد که گفته می شود Adreno 750 نام دارد.

اعتقاد بر این است که کوالکام به همکاری خود با TSMC برای تولید نسل بعدی چیپست های سری Snapdragon 8 Gen ادامه خواهد داد. شایعات حاکی از آن است که اسنپدراگون 8 نسل 3 مبتنی بر گره جدید N4P خواهد بود که یک فرآیند 4 نانومتری شبیه به گره N4 است، اما در مقایسه با گره پردازشی 4 نانومتری قبلی، کارایی بهتری را ارائه می دهد.

دلیل اینکه چرا اسنپدراگون 8 نسل 3 ممکن است بر روی فرآیند 3 نانومتری ساخته نشود، به دلیل تاخیر در فرآیند 3 نانومتری است که انتظار می‌رود تولید انبوه کارخانه‌ها با استفاده از فرآیند جدید مدتی طول بکشد. در همین حال، گفته می شود که گره NP4 افزایش بهره وری را به همراه دارد و کاملا مقرون به صرفه است. علاوه بر این، به محض اینکه OEM ها آزمایشات خود را کامل کردند، طرح های ساخت برای تولید انبوه آماده می شوند.

پیش از این، کوبا وویچوسکی، کارشناس ارشد، پیکربندی هسته 2+3+3+1 را برای اسنپدراگون 8 نسل 3 پیشنهاد کرده بود. شایعات حاکی از آن بود که اسنپدراگون 8 نسل 3 دارای 1 هسته طلا+، 3 هسته طلا، 2 هسته تیتانیوم و 2 هسته نقره ای خواهد بود. . در حالی که به نظر می رسد این با شایعات اخیر متفاوت است، پردازنده گرافیکی Adreno 750 برای چیپست بعدی قفل شده است.

انتظار می رود اسنپدراگون 8 نسل 3 اواخر امسال، در ماه اکتبر، در نشست اسنپدراگون کوالکام معرفی شود.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا