چه طور

نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

چه باید بدانیم

  • ویژگی Generative Fill در Adobe Firefly به شما امکان می دهد اشیا و پس زمینه را از هر تصویر اضافه، جایگزین یا حذف کنید.
  • هنگامی که از برنامه وب Adobe Firefly استفاده می کنید، این ویژگی برای همه حساب های Adobe به صورت رایگان در دسترس است.
  • Generative Fill نیز در داخل برنامه فتوشاپ بتا یکپارچه شده است، اما از شما می‌خواهد که در برنامه‌های Creative Cloud Individual، Teams یا Enterprise Adobe مشترک شوید.
  • تمام تصاویر ویرایش شده در Generative Fill دارای یک واترمارک اعتبار محتوا هستند تا دیگران بدانند که از هوش مصنوعی برای ایجاد آنها استفاده شده است.

از ابتدای سال 2023، هوش مصنوعی شاهد هجوم عظیمی از نظر خلاقیت بوده است، زیرا می‌توان از آن برای تولید متن، تصویر و ویدیو با حداقل تلاش استفاده کرد. Adobe اکنون ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتری را به کاتالوگ خلاقانه خود اضافه می کند و آخرین مورد در این خط ابزار AI Generative Fill است که به عنوان بخشی از تولید کننده تصویر Adobe Firefly در دسترس است.

Generative Fill می تواند برای افزودن، جایگزینی یا حذف اشیا و پس زمینه از تصویری که می خواهید ویرایش کنید استفاده شود. در این پست، ما به شما کمک می‌کنیم تا تمام روش‌هایی را که می‌توانید از Generative Fill در Adobe Firefly استفاده کنید تا تصاویرتان همان‌طور که تصور می‌کردید، شوند.

Adobe AI Generative Fill چیست؟

Adobe یک ابزار Generative Fill ارائه می دهد که از هوش مصنوعی برای ویرایش تصاویر موجود با افزودن یا حذف اشیاء با کمک پیام های متنی استفاده می کند. این ویژگی بسیار شبیه Canva’s Magic Edit عمل می کند، زیرا به شما امکان می دهد بخش هایی از یک تصویر را بدون نیاز به نرم افزار ویرایش پیچیده یا دانش گسترده در زمینه ویرایش عکس جایگزین کنید.

Generative Fill از هوش مصنوعی Firefly Adobe برای تولید اشیایی که با استفاده از اعلان های متنی تجسم می کنید، حذف عناصر نامطلوب از یک تصویر موجود، جایگزینی پس زمینه سوژه ها در یک تصویر، و گسترش تصویر بر روی بوم بزرگتر استفاده می کند. Adobe می‌گوید که مدل ترکیبی تصویر Firefly با میلیون‌ها تصویر در کتابخانه سهام Adobe با توضیحات متن آموزش داده شده است. این به کاربران اجازه می دهد تا اشیایی را تولید کنند که می تواند جایگزین بخش هایی از تصاویری شود که در حال ویرایش هستند.

آیا کسی می تواند از Adobe Generative Fill استفاده کند؟

Generative Fill به عنوان بخشی از Adobe Firefly در دسترس است که در وب و داخل برنامه بتا فتوشاپ در دسترس است.

اگرچه فتوشاپ بتا فقط برای کاربران مشترک مجوزهای Creative Cloud Individual، Teams یا Enterprise Adobe قابل دسترسی است، می‌توانید از ابزار Generative Fill به صورت رایگان از برنامه وب Adobe Firefly استفاده کنید که برای هر کسی که حساب Adobe دارد در دسترس است. می‌توانید با استفاده از یک آدرس ایمیل یک حساب کاربری Adobe ایجاد کنید و تا زمانی که حداقل 18 سال دارید از برنامه وب Firefly استفاده کنید.

نحوه دسترسی به Generative Fill در Adobe Firefly

برای شروع استفاده از ابزار Adobe’s Generative Fill، ابتدا باید با رفتن به firefly.adobe.com در یک مرورگر وب (در گوگل کروم، سافاری، مایکروسافت اج و فایرفاکس کار می کند) به برنامه وب Adobe Firefly دسترسی پیدا کنید.

وقتی صفحه اصلی Adobe Firefly باز شد، روی آن کلیک کنید ورود در گوشه سمت راست بالا

در صفحه ورود به سیستم که بارگیری می شود، می توانید از یک آدرس ایمیل برای حساب Adobe موجود خود برای ورود به سیستم استفاده کنید یا روی آن کلیک کنید. یک حساب کاربری ایجاد کنید پیوند برای راه اندازی یک حساب Adobe از ابتدا. شما همچنین می توانید با استفاده از سیستم خود وارد Adobe شوید سیب، گوگل، یا فیس بوک حساب نیز.

1685736574 471 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

هنگامی که وارد حساب Adobe خود شدید، به صفحه اصلی Adobe Firefly باز می گردید. در اینجا اسکرول کنید و روی آن کلیک کنید تولید می کنند داخل کادر «پر مولد»

1685736574 118 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

اکنون به صفحه Generative Fill در داخل Adobe Firefly خواهید رسید که از آنجا می توانید از ابزار برای افزودن، جایگزینی یا حذف اشیا و پس زمینه روی تصاویر استفاده کنید. پس از ورود به حساب کاربری Adobe خود، می توانید با کلیک بر روی این پیوند مستقیماً به صفحه Generative Fill دسترسی پیدا کنید.

نحوه استفاده از Generative Fill در Adobe Firefly

به محض اینکه وارد حساب کاربری Adobe خود در وب شدید، می توانید از ویژگی Generative Fill در Adobe Firefly استفاده کنید. همانطور که در بالا توضیح داده شد، می توانید از این پیوند برای دسترسی مستقیم به ابزار Generative Fill در داخل Adobe Firefly استفاده کنید تا ویرایش تصاویر را در پلتفرم شروع کنید.

یک تصویر آپلود کنید

برای ویرایش تصویر با Generative Fill، تصویر مورد نظر خود را بکشید و در بالای صفحه Generative Fill رها کنید. شما می توانید با کلیک کردن بر روی تصاویری که می خواهید ویرایش کنید اضافه کنید آپلود تصویر را فشار دهید در بالا و انتخاب یک تصویر از رایانه خود برای آپلود.

1685736574 206 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

هنگامی که تصویر آپلود می شود، به این صورت در ویرایشگر Adobe Firefly ظاهر می شود.

1685736574 13 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

اضافه کردن یا جایگزینی اشیاء در یک تصویر

پس از بارگذاری تصویر انتخاب شده در Adobe Firefly، می توانید روی آن کلیک کنید درج کنید زبانه سمت چپ حالت Insert جایی است که می توانید اشیاء را در یک تصویر اضافه یا جایگزین کنید. باید توجه داشته باشید که مکان نما شما با یک دایره جایگزین شده است. این دایره به‌عنوان قلمویی عمل می‌کند که برای انتخاب بخش‌هایی از تصویر که می‌خواهید اشیا را به عناصر موجود اضافه کنید یا جایگزین کنید، استفاده می‌کنید.

1685736574 327 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

قبل از انتخاب یک شی برای جایگزینی، روی آن کلیک کنید اضافه کردن کاشی از نوار ابزار پایین. برای انتخاب شیئی که می خواهید جایگزین کنید از تصویر، شروع به برس زدن روی ناحیه مورد نظر تصویر کنید. در این مثال، ما سعی خواهیم کرد تلفنی را که در کنار لامپ روی میز قرار داده شده است، جایگزین کنیم.

1685736574 978 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

وقتی شروع به براش کشیدن روی یک تصویر می‌کنید، باید مربع‌های سفید و خاکستری را ببینید تا ناحیه‌ای را که تاکنون انتخاب کرده‌اید مشخص کنید. می توانید به مسواک زدن روی جسم ادامه دهید تا زمانی که تمام آن توسط این مربع های سفید و خاکستری پوشانده شود. در برخی مواقع، ممکن است لازم باشد ناحیه بزرگتری را مسواک بزنید تا سایه شی را از بین ببرید.

1685736574 617 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

اگر روی ناحیه ای فراتر از آنچه لازم است مسواک زدید، می توانید روی آن کلیک کنید تفریق کردن از نوار ابزار پایین کاشی کنید و قسمتی را که نمی خواهید از تصویر انتخاب کنید، قلم مو بزنید.

هنگامی که یک شی کامل یا چندین شی را از تصویر انتخاب کردید، می توانید به کادر متن در پایین صفحه بروید. این قسمتی است که در آن مشخص می‌کنید که می‌خواهید Adobe Firefly در عکس شما جایگزین شود.

1685736574 550 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly


Adobe می گوید که می توانید این کادر متنی را خالی بگذارید و روی آن کلیک کنید تولید می کنند تا ابزار به خودی خود فضا را پر کند.

1685736574 93 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

این چیزی است که Adobe به تنهایی به آن دست یافته است. اگر ویرایش پیشنهادی را دوست دارید، می توانید روی آن کلیک کنید نگاه داشتن برای اعمال تغییرات در تصویر شما

1685736574 205 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

اگر پیشنهادات ارائه شده توسط فایرفلای را دوست ندارید، می توانید روی آن کلیک کنید بیشتر برای دریافت پیشنهادهای ویرایش جدید یا کلیک کنید لغو کنید برای بازگشت به حالت ویرایش


پس از توصیف شی مورد نظر برای جایگزینی در داخل کادر متن، روی آن کلیک کنید تولید می کنند. ما از Adobe Firefly درخواست کردیم که منطقه انتخاب شده را با یک گیاه گلدانی پر کند.

1685736574 45 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

هنگامی که Adobe Firefly اعلان ورودی شما را پردازش می کند، مجموعه ای از 4 تصویر را با نسخه های مختلف شیئی که می خواهید اضافه کنید مشاهده خواهید کرد. به‌طور پیش‌فرض، باید اولین مورد از دسته را در پیش‌نمایش در بالا ببینید. برای پیش نمایش بقیه این خلاقیت ها می توانید روی ریز عکس ها در پایین کلیک کنید.

1685736574 913 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

هنگامی که پیشنهادات ارائه شده توسط Firefly را دوست ندارید، می توانید روی آن کلیک کنید بیشتر برای دریافت پیشنهادهای ویرایش جدید یا کلیک کنید لغو کنید برای بازگشت به حالت ویرایش که در آن می توانید تغییراتی در اعلان متن خود ایجاد کنید.

1685736574 262 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

اگر از هر یک از تصاویر ایجاد شده راضی هستید، می توانید تصویر کوچک آن را انتخاب کرده و بر روی نگاه داشتن در پایین برای اعمال تغییرات.

1685736574 392 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

ایجاد انتخاب شده اکنون ذخیره شده و آماده دانلود خواهد شد.

1685736574 940 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

برای ذخیره آن در رایانه خود، به آخرین بخش این راهنما بروید. در اینجا تصویر ویرایش شده در مقایسه با تصویر اصلی به نظر می رسد.

1685736574 564 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

پس زمینه را در یک تصویر جایگزین کنید

مشابه نحوه جایگزینی اشیا در یک تصویر در Firefly، می توانید از ابزار Generative Fill برای جایگزینی پس زمینه سوژه نیز استفاده کنید. پس از افزودن تصویری که می‌خواهید پس‌زمینه آن را حذف کنید، روی آن کلیک کنید درج کنید در سمت چپ در حالت Insert، روی آن کلیک کنید زمینه کاشی در پایین

1685736574 274 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

هنگامی که این کار را انجام می دهید، Adobe Firefly بخشی از تصویر را که به عنوان پس زمینه در نظر گرفته است به تنهایی حذف می کند. در این مثال، ابزار به راحتی می‌توانست سوژه‌ها (لامپ و تلفن) را از تصویر جدا کند و بقیه تصویر را با مربع‌های سفید و خاکستری پر کند.

1685736574 387 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

اگر ابزار در انتخاب همه چیز در تصویر شما موفق نبود، می توانید انتخاب خود را به صورت دستی با کلیک بر روی اضافه کردن کاشی از نوار ابزار پایین و براش کشیدن قسمت هایی از تصویری که می خواهید به عنوان بخشی از پس زمینه انتخاب کنید.

1685736574 670 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

اگر بیش از آنچه که برای انتخاب لازم است انتخاب کرده اید، می توانید روی آن کلیک کنید تفریق کردن ابزار و ماوس را روی منطقه ای که نیازی به انتخاب ندارد نگه دارید.

پس از انتخاب پس‌زمینه سوژه، می‌توانید به کادر متنی در پایین صفحه بروید. این قسمتی است که در آن مشخص می‌کنید که می‌خواهید Adobe Firefly در عکس شما جایگزین شود. Adobe می گوید که می توانید این کادر متنی را خالی بگذارید و روی آن کلیک کنید تولید می کنند تا ابزار به خودی خود فضا را پر کند.

1685736575 202 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

برای افزودن پس‌زمینه مورد نظر خود، آن را در کادر متنی در پایین توضیح دهید و روی آن کلیک کنید تولید می کنند. ما از Adobe Firefly درخواست کردیم که ناحیه انتخاب شده را با یک میز و دیوار صورتی پر کند.

1685736575 970 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

هنگامی که Adobe Firefly اعلان ورودی شما را پردازش می کند، مجموعه ای از 4 تصویر را با نسخه های مختلف پس زمینه ای که می خواهید اضافه کنید مشاهده خواهید کرد. به‌طور پیش‌فرض، باید اولین مورد از دسته را در پیش‌نمایش در بالا ببینید. برای پیش نمایش بقیه این خلاقیت ها می توانید روی ریز عکس ها در پایین کلیک کنید.

1685736575 46 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

هنگامی که پیشنهادات ارائه شده توسط Firefly را دوست ندارید، می توانید روی آن کلیک کنید بیشتر برای دریافت پیشنهادهای ویرایش جدید یا کلیک کنید لغو کنید برای بازگشت به حالت ویرایش که در آن می توانید تغییراتی در اعلان متن خود ایجاد کنید.

1685736575 817 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

اگر از هر یک از تصاویر ایجاد شده راضی هستید، می توانید تصویر کوچک آن را انتخاب کرده و بر روی نگاه داشتن در پایین برای اعمال تغییرات.

1685736575 547 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

ایجاد انتخاب شده اکنون ذخیره شده و آماده دانلود خواهد شد. در اینجا تصویر ویرایش شده در مقایسه با تصویر اصلی به نظر می رسد.

1685736575 10 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

اشیاء را حذف کنید

همانند افزودن و جایگزینی اشیا در یک تصویر، می‌توانید از ابزار Generative fill برای حذف کامل یک شی از یک تصویر استفاده کنید. پس از بارگذاری تصویری که می‌خواهید اشیاء را از آن حذف کنید، روی آن کلیک کنید برداشتن گزینه سمت چپ وقتی Remove mode فعال است، روی آن کلیک کنید اضافه کردن کاشی از نوار ابزار پایین.

1685736575 97 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

برای انتخاب شیئی که می‌خواهید از تصویر حذف شود، شروع به برس زدن روی ناحیه مورد نظر تصویر کنید. در این مثال، ما سعی خواهیم کرد تلفنی را که در کنار لامپ روی میز قرار داده شده است برداریم. وقتی شروع به براش کشیدن روی یک تصویر می‌کنید، باید مربع‌های سفید و خاکستری را ببینید تا ناحیه‌ای را که تاکنون انتخاب کرده‌اید مشخص کنید.

1685736575 722 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

می توانید به مسواک زدن روی جسم ادامه دهید تا زمانی که تمام آن توسط این مربع های سفید و خاکستری پوشانده شود. در برخی مواقع، ممکن است لازم باشد ناحیه بزرگتری را مسواک بزنید تا سایه شی را از بین ببرید. اگر روی ناحیه ای فراتر از آنچه لازم است مسواک زدید، می توانید روی آن کلیک کنید تفریق کردن از نوار ابزار پایین کاشی کنید و قسمتی را که نمی خواهید از تصویر انتخاب کنید، قلم مو بزنید.

1685736575 445 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

هنگامی که ناحیه ای را که می خواهید حذف کنید انتخاب کردید، روی آن کلیک کنید برداشتن در پایین

1685736575 682 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

هنگامی که Adobe Firefly درخواست شما را پردازش می کند، مجموعه ای از 4 تصویر را می بینید که ممکن است شی انتخاب شده جایگزین شده باشد.

برای پیش نمایش هر یک از این خلاقیت ها می توانید روی ریز عکس ها در پایین کلیک کنید. اگر از یکی از این ویرایش های پیشنهادی راضی هستید، مطمئن شوید که تصویر کوچک آن را انتخاب کرده و سپس روی نگاه داشتن در پایین

1685736575 842 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

اگر می خواهید نسخه های بیشتری از این ویرایش ها را ببینید، روی آن کلیک کنید بیشتر.

همچنین می توانید از ابزار Remove برای تغییر پس زمینه سوژه ها در یک تصویر استفاده کنید. ابزار حذف سوژه ها را شفاف نمی کند، اما پس زمینه پشت آنها را به چیز دیگری تغییر می دهد. در اینجا تصویر ویرایش شده در مقایسه با تصویر اصلی به نظر می رسد.

1685736575 675 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

تصویر ویرایش شده خود را ذخیره کنید

پس از ایجاد تغییرات در تصویر خود در Adobe Firefly، می توانید تصویر ویرایش شده را با کلیک بر روی رایانه خود ذخیره کنید. دانلود در گوشه سمت راست بالا

1685736575 420 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

اکنون کادر محاوره‌ای ارتقاء شفافیت در هوش مصنوعی را روی صفحه می‌بینید که نشان می‌دهد هر چیزی که با استفاده از Adobe Firefly ایجاد می‌کنید، دارای اعتبار محتوا است، به عنوان مثال، نوعی واترمارک برای اطلاع همه از اینکه محتوا با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد شده است. برای ادامه روی آن کلیک کنید ادامه هید داخل این کادر محاوره ای

1685736575 676 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

Adobe اکنون واترمارک را روی تصویر ویرایش شده شما قبل از ارسال آن به پوشه دانلودها اعمال می کند.

1685736575 494 نحوه استفاده از AI Generative Fill در Adobe Firefly

این تمام چیزی است که باید در مورد استفاده از ویژگی AI Generative Fill در Adobe Firefly بدانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا