شبکه های اجتماعی

نحوه هدایت ارزش واقعی از SMM

Summarize this content to 300 words in Persian Lang

روند مدیریت رسانه های اجتماعی بدون تغییر خوشبختانه پشت سر ماست. اکنون زمان آن است که اجتماعی را به عنوان یک محرک جدی رشد و درآمد بشناسیم. به عصر عملکرد رسانه های اجتماعی خوش آمدید.

جایزه: دانلود راهنمای رایگان و چک لیست برای کمک به شما برای متقاعد کردن رئیس خود برای سرمایه گذاری بیشتر در رسانه های اجتماعی. شامل نکات کارشناسان برای اثبات بازگشت سرمایه است.

فهرست مطالب

بازاریابی عملکرد چیست؟

بازاریابی عملکرد یک رویکرد مدرن برای بازاریابی است که بر رشد و درآمد تمرکز دارد.

اهداف بازاریابی سنتی می تواند تا حدودی مبهم باشد. به مفهومی مانند آگاهی از برند فکر کنید. بله، برای مردم مهم است که از برند شما آگاه باشند. اما سخت است که این سطح از آگاهی را به اهداف رشد و درآمد خاص برند خود مرتبط کنید.

به دلیل این قطع ارتباط، بازاریابی به طور کلی به عنوان یک مرکز هزینه برای کسب و کار در نظر گرفته می شود. این چیزی است که باید برای آن پول خرج کنید، چه بخواهید چه نخواهید – و ممکن است نتوانید این هزینه را با بازده واقعی مرتبط کنید.

بازاریابی عملکرد این رویکرد را تغییر می دهد. بازاریابی به جای یک مرکز هزینه، تبدیل به یک مرکز سود با ROI بالا می شود. از اهداف تجاری واقعی مانند افزایش فروش و سرنخ ها پشتیبانی می کند و در عین حال هزینه های جذب مشتری را کاهش می دهد.

ابزارهای بازاریابی مدرن ابزارهای ردیابی، تجزیه و تحلیل، تحقیق و گزارش اسناد را ارائه می دهند. این داده ها بخش بازاریابی را به معدن طلایی از بینش های عملی تبدیل می کند. نتایج می تواند عملکرد را در سراسر شرکت افزایش دهد.

آیا رسانه های اجتماعی یک کانال بازاریابی عملکردی هستند؟

رسانه‌های اجتماعی اغلب به عنوان محرک‌های «سنجه‌های بیهودگی» در نظر گرفته می‌شوند. به هر حال، ساده ترین نتایج برای دیدن مواردی مانند لایک، نظرات و اشتراک گذاری هستند. فقط با نگاه کردن به حساب های اجتماعی خود می توانید این موارد را ردیابی کنید.

و البته، این معیارها مقداری ارزش تجاری دارند – اما ارزش مستقیم ملموس نیستند. برای مثال نمی‌توان گفت که یک لایک معادل یک ارزش دلاری خاص از ROI است.

با این حال، رسانه های اجتماعی کاملاً می توانند ارزش تجاری ملموس، قابل اندازه گیری و مشخصی را ارائه دهند. اما تنها در صورتی که از تاکتیک های بازاریابی عملکرد و بهترین شیوه ها در تلاش های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.

در واقع، بازاریابان رسانه های اجتماعی دارند به بیشتر بر عملکرد متمرکز شوید – و سریع. در غیر این صورت، ممکن است شاهد کاهش بودجه خود باشند.

در سال 2024، بودجه های بازاریابی در سطح جهانی روند نزولی دارند:

منبع: 2024 Gartner CMO Spend Survey

با کاهش بودجه، هر دلار مهم است.

صنعت در حال پیشرفت است. بازاریابان اجتماعی که تغییر به سمت یک مدل مبتنی بر عملکرد را پذیرفته اند، یک صندلی در میز گفتگوهای تجاری و بودجه کسب می کنند. این امر ضمن حمایت از موفقیت برند شما، فرصت های جدیدی برای رشد و توسعه شغلی ایجاد می کند.

چگونه رسانه های اجتماعی را به یک کانال بازاریابی عملکردی تبدیل کنیم؟

در اینجا 7 استراتژی برتر برای اطمینان از اینکه کانال های اجتماعی شما به موفقیت مالی کسب و کار شما کمک می کنند آورده شده است.

1. اهداف اجتماعی را با اهداف تجاری همسو کنید

دوران تعیین اهداف بازاریابی اجتماعی در انزوا گذشته است. رسانه های اجتماعی دیگر یک چیز جدید نیست، بلکه تبدیل به یک ستون مهم بازاریابی و ارتباطات شده است.

با افزایش شناخت، مسئولیت نشان دادن ارزش افزایش می یابد. این مهم نیست که چقدر کار می کنید یا حتی چه نتایجی می گیرید. این در مورد اینکه چگونه این نتایج با اهداف تجاری همسو می شوند – و از آنها حمایت می کنند.

به عنوان مثال، برندهای نوظهور ممکن است رشد خالص کسب و کار را هدف قرار دهند. مارک های بالغ تر ممکن است تمرکز خود را محدود کنند سودآور رشد چنین تمایزاتی در چارچوب هدف سازمان ظاهر می شود.

اهداف اجتماعی باید با آن چارچوب هماهنگ شوند. بنابراین، قبل از شروع توسعه اهداف برای تیم بازاریابی اجتماعی، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. شما باید KPIهای سازمان (شاخص های کلیدی عملکرد) و/یا OKR (نتایج کلیدی عینی) را باز کنید.

اگر مطمئن نیستید چارچوب هدف سازمانی شما چیست، مدیر بازاریابی یا مدیر بازاریابی شما می‌داند.

هنگامی که آن تحقیق را انجام دادید، در پست های وبلاگ ما در مورد چگونگی تعیین اهداف رسانه های اجتماعی و طراحی شاخص های کلیدی عملکرد معنادار غوطه ور شوید.

با این حال، به یاد داشته باشید که بازاریابی به سرعت پیش می‌رود و اهداف را نمی‌توان به صورت ثابت تعیین کرد. شما باید با تیم گسترده تر خود (حداقل) هر سه ماه یکبار بررسی کنید. این به شما امکان می دهد تا با تغییر نیازهای تجاری و استراتژی های اجتماعی، برنامه های خود را تنظیم کنید.

2. ردیابی هوشمند داده را تنظیم کنید

ردیابی معیارهای رسانه های اجتماعی

در مرحله بعد، باید یک سیستم برای ردیابی داده های خود و تجزیه و تحلیل عملکرد رسانه های اجتماعی راه اندازی کنید. ابزار رسانه های اجتماعی مانند ناب فالوور به شما امکان می دهد معیارهایی را انتخاب کنید که بیشترین اهمیت را دارند. سپس، گزارش‌های سفارشی را با نمودارها و نمودارهایی با قابلیت اشتراک‌گذاری آسان تنظیم خواهید کرد.

هنگامی که به چگونگی اندازه گیری عملکرد بازاریابی رسانه های اجتماعی فکر می کنید، باید بر معیارهای کلیدی که با اهداف کسب و کار شما همسو هستند تمرکز کنید. اینها بر اساس اهدافی که در بخش آخر تعیین کرده اید متفاوت خواهد بود.

به طور کلی، مرتبط ترین معیارها برای اثبات عملکرد رسانه های اجتماعی به فروش، سرنخ ها و مشتریان مربوط می شود:

  • نرخ مشارکت این نشان می دهد که محتوای شما چقدر با مخاطبان شما ارتباط برقرار می کند. این نشان دهنده یک پایگاه مشتری بالقوه علاقه مند است.
  • نرخ کلیک (CTR). تعداد کلیک روی محتوای وب سایت از یک پست اجتماعی یا تبلیغ نسبت به تعداد افرادی که محتوا را مشاهده کرده اند.
  • سرنخ های تولید شده چه تعداد سرنخ جدید بازاریابی اجتماعی به قیف فروش شما وارد می شود.
  • تبدیل ها هر چند وقت یکبار محتوای اجتماعی منجر به یک رویداد تبدیل می شود. این می تواند شامل اشتراک، دانلود یا فروش باشد.
  • درآمد ایجاد شده بازاریابی اجتماعی چقدر درآمد دارد
  • نرخ رشد فالوور این ممکن است مانند یک معیار بیهودگی به نظر برسد. اما گزارش مصرف‌کننده 2024 ما نشان می‌دهد که 70 درصد از افرادی که برندها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند، قصد خرید از آنها را دارند. و 59٪ قبلا خرید کرده اند.

گوش دادن اجتماعی را تنظیم کنید

گوش دادن اجتماعی منبع بی پایانی از بینش مشتری و صنعت است. این اطلاعات برای تیم اجتماعی – و برای سازمان به عنوان یک کل ارزش قابل توجهی دارد. به عنوان مثال، با بینش های به دست آمده از گوش دادن اجتماعی، می توانید:

  • برای هدایت استراتژی بازاریابی کلی و بهبود هدف گذاری تبلیغات، مخاطب خود را بهتر درک کنید
  • شکاف های بازار را برای هدایت توسعه محصول کشف کنید
  • ناامیدی مشتری را درک کنید تا بتوانید خدمات و پشتیبانی مشتری را بهبود ببخشید
  • در مورد تبلیغات رقبا و توسعه محصول جدید اطلاعات اولیه کسب کنید
  • یک بحران بالقوه برند را قبل از اینکه از کنترل خارج شود، شناسایی کنید

هوش حاصل از گوش دادن اجتماعی تقریباً بر هر بخش ارزش آفرین در سازمان تأثیر می گذارد.

جمعیت شناسی مخاطب را روشن کنید

هیچ منبعی بهتر از رسانه های اجتماعی برای داده های لحظه ای مخاطبان وجود ندارد. جمعیت شناسی مخاطبان رسانه های اجتماعی بینش های گسترده ای را ارائه می دهد، مانند:

  • مخاطب شما کیست
  • جایی که زندگی می کنند
  • از چه پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و
  • منافع آنها چیست
نمودار میله ای از بینش اینستاگرام که محدوده سنی فالوورهای بین 25 تا 44 را نشان می دهد

منبع: Instagram Insights

این را با داده های جمع آوری شده از گوش دادن اجتماعی ترکیب کنید. از نتایج برای ایجاد پرسونای مشتری استفاده کنید. این باعث بهبود تلاش‌های هدف‌گیری در سراسر تیم بازاریابی می‌شود.

مدل‌های انتساب را تنظیم کنید

نرخ تبدیل یک محاسبه نسبتا ساده است. تعداد افرادی که پس از کلیک بر روی یک پیوند اجتماعی خرید می کنند (یا مشترک می شوند) را اندازه گیری می کند.

مدل های اسناد این مفهوم را یک گام جلوتر می برند. آنها تشخیص می دهند که سفر مشتری به سادگی یک کلیک، یک تبدیل نیست. در عوض، در طول زمان با مشتری رابطه برقرار می کنید. این در نهایت منجر به فروش می شود. ممکن است تعداد زیادی پست در رسانه‌های اجتماعی دیده شود، پست‌های وبلاگ خوانده شود و سبد خرید در این فرآیند رها شود.

ابزارهای Attribution مانند Google Analytics به داشبورد رسانه های اجتماعی شما متصل می شوند. این به ردیابی اینکه چگونه اجتماعی باعث ایجاد تبدیل در قیف فروش می شود کمک می کند.

اجتماعی اغلب به عنوان یک کانال برتر در نظر گرفته می شود. این می تواند سخت ترین مرحله سفر تبدیل برای ردیابی باشد. مدل های اسناد مناسب این اطمینان را به شما می دهد یک تصویر کامل از سفر مشتری، از تعامل در رسانه های اجتماعی گرفته تا خرید، دریافت کنید.

برای راه اندازی این راه اندازی، ممکن است به کمک سایر افراد در کسب و کار خود نیاز داشته باشید. بسته به ساختار سازمان خود، سعی کنید با تحلیلگران، عملیات بازاریابی، مدیران رشد یا آژانس های خارجی صحبت کنید. این مکالمات فرصتی عالی برای اطمینان از اینکه سایر تیم ها هم سهم فعلی شما در سازمان و هم تعهد شما را به یک مدل مبتنی بر عملکرد درک می کنند فراهم می کند.

3. نتایج خود را باز کنید

داشبوردهای خود را به طور مرتب چک کنید

بنابراین شما ابزارهای خود را برای تجزیه و تحلیل عملکرد رسانه های اجتماعی تنظیم کرده اید. این یک وضعیت تنظیم و فراموش کردن نیست. گزارش عملکرد رسانه های اجتماعی شما به اندازه کاری که برای استفاده از آن انجام داده اید مفید است.

به زودی با روند شاخص های کلیدی عملکرد، معیارهای رسانه های اجتماعی و داده های مخاطب آشنا خواهید شد. شما شروع به دریافت حسی از بهترین آهنگ برای بررسی و تجزیه و تحلیل خواهید کرد. شما باید روزانه به چه چیزی نگاه کنید؟ هفتگی؟ ماهانه؟ سه ماه یکبار؟

چه نوع تغییراتی نیاز به اقدام فوری دارد؟

برنامه ای برای پاسخ به تغییرات در معیارهای خود ایجاد کنید. از برنامه ای استفاده کنید که توانایی شما را برای اصلاح استراتژی و در عین حال به حداقل رساندن زمان صرف شده برای مشاهده گزارش ها به حداکثر برساند.

این همه در مورد درک چگونگی استفاده از داده ها برای تغییر استراتژیک واقعی است. اگر چیزی است که می توانید روزانه آن را تغییر دهید، هر روز آن را بررسی کنید. به معیارهای سطح پست مانند نرخ تعامل و نرخ کلیک فکر کنید.

برای معیارهایی مانند نرخ تبدیل و درآمد ایجاد شده، شما بیشتر به روندها نگاه می کنید. بنابراین، احتمالاً می توانید این موارد را در یک برنامه هفتگی یا حتی ماهانه دنبال کنید. از سوی دیگر، جهش در احساسات اجتماعی نیاز به توجه فوری دارد.

معیار

داده های عملکرد رسانه های اجتماعی شما در خلاء وجود ندارد. برای استفاده حداکثری از داده های خود، باید زمینه بزرگتر را درک کنید. هم برای نتایج عملکرد خودتان و هم برای کل صنعت.

تازه با تحلیل عملکرد رسانه های اجتماعی شروع کرده اید؟ ممکن است هنوز اطلاعاتی در اختیار داشته باشید تا جزئیات پایه را ایجاد کنید. احتمالاً در حال حاضر بسیاری از معیارهای مورد نیاز را دنبال می کنید. شما فقط از دریچه ای متفاوت به آنها نگاه کرده اید.

همانطور که تمرکز خود را به یک مدل مبتنی بر عملکرد تغییر می دهید، می توانید روندهای بلندمدت را شناسایی کنید. از اینها برای محک زدن عملکرد روزانه، هفتگی و ماهانه خود استفاده کنید.

همچنین باید عملکرد خود را در مقابل رقبا محک بزنید. این به روشن شدن انتظارات کمک می کند. همچنین ممکن است متوجه شوید که عملکردتان بهتر از چیزی است که تصور می‌کردید!

نمایه‌های محک‌زنی صنعت ناب فالوور

4. گزارش ROI

بازگشت سرمایه (ROI) ممکن است مهمترین معیار در گزارش عملکرد رسانه های اجتماعی شما باشد. اینجاست که به وضوح تیم رسانه های اجتماعی را به عنوان یک مرکز سود شناسایی می کنید.

وقتی به بازده بازگشت سرمایه نگاه می کنید، مطمئن شوید که تمام ارزش دلاری که تیم اجتماعی شما برای سازمان به ارمغان می آورد را در نظر بگیرید. با درآمد خالص حاصل از بازاریابی اجتماعی در مقایسه با هزینه های خود شروع کنید.

بازده و بازده هزینه تجزیه و تحلیل ROI بر اساس متریک

برای ثبت تصویر کامل از ارزش خود، باید تحلیل را یک قدم جلوتر ببرید. به صرفه جویی در هزینه هایی که برای سازمان می آورید نیز نگاه کنید. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • کاهش هزینه جذب مشتری
  • افزایش ارزش مادام العمر مشتری (بر اساس وفاداری اجتماعی)، یا
  • کارایی بهتر هدف گذاری تبلیغات بر اساس بینش های به دست آمده از گوش دادن اجتماعی.

با داده های معیار خود کار کنید تا نشان دهید چگونه بازاریابی اجتماعی بر تصویر سازمانی بزرگتر تأثیر می گذارد.

5. دستیابی به تاکتیک های بازاریابی عملکردی اثبات شده

وقتی صحبت از عملکرد رسانه های اجتماعی به میان می آید، لازم نیست چرخ را دوباره اختراع کنید. در اینجا چند استراتژی اثبات شده برای به دست آوردن نتایج ملموس آورده شده است.

تست A/B

رسانه‌های اجتماعی در بین کانال‌های بازاریابی به دلیل بازخورد بی‌درنگ خود منحصربه‌فرد هستند. تقریباً بلافاصله می توانید ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند. این آن را به ابزاری حیاتی برای اصلاح استراتژی تبدیل می کند.

مهم ترین نکته ای که در مورد تست A/B باید به خاطر بسپارید این است که شما باید هر بار فقط یک جزء را تست کنید. این باعث کندی حرکت می شود، اما این تنها راهی است که واقعاً بفهمیم چه تغییراتی منجر به نتایج می شود.

نقطه ضعف تست A/B این است که باید تکرارهای جدیدی از محتوای اجتماعی خود ایجاد کنید. این یکی از کاربردهای اصلی ابزارهای کپی‌نویسی هوش مصنوعی است.

برای جزئیات، راهنمای کامل ما برای تست A/B در رسانه های اجتماعی را بررسی کنید.

توزیع هوشمند محتوا

انتشار یک محتوا در پلتفرم های اجتماعی ایده خوبی نیست. اما آن است ایده خوبی است که با ایجاد محتوای مرتبط برای هر پلتفرم، از دارایی های بازاریابی خود نهایت استفاده را ببرید. بنابراین، برای تبلیغ یک پست وبلاگ، ممکن است یک ویدیوی کوتاه برای TikTok ایجاد کنید. اما شما یک اینفوگرافیک برای اینستاگرام و یک نظرسنجی برای X (توئیتر سابق) خواهید ساخت.

این نیز برعکس عمل می کند. می‌توانید از کانال‌های بازاریابی سنتی برای افزایش دسترسی به محتوای اجتماعی استفاده کنید. دسته های اجتماعی خود را در امضای ایمیل، وب سایت خود و غیره قرار دهید.

در نهایت، یک برنامه حمایت از کارکنان می تواند به طور تصاعدی دامنه محتوای اجتماعی شما را گسترش دهد. کارمندان همه بخش ها را برای به اشتراک گذاشتن منابع نام تجاری تایید شده با مخاطبان اجتماعی خود آسان کنید.

راهنماهای ما را در مورد نحوه ارسال مؤثر در رسانه های اجتماعی و نحوه گسترش دسترسی خود با حمایت از کارمندان بررسی کنید.

بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته، تأثیرگذاران، شرکا و حتی مشتریان را تشویق می کند تا محتوای اجتماعی شما را تبلیغ کنند. در ازای هر فروشی که وارد می‌کنند، کمیسیون دریافت می‌کنند. این نوع بازاریابی همیشه بازگشت سرمایه مثبتی دارد، زیرا شما فقط برای فروش پورسانت می‌پردازید.

در رسانه‌های اجتماعی، ممکن است شرکت‌های وابسته به نام سفیران یا همکاران برند را ببینید. مهم نیست که آنها را چه می نامید، آنها این قدرت را دارند که دامنه محتوای اجتماعی مبتنی بر عملکرد شما را افزایش دهند و ارزش کمپین های رسانه های اجتماعی شما را ایجاد کنند.

بهینه سازی نرخ تبدیل

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. به جای ایجاد محتوای اجتماعی که به سادگی باعث ایجاد تعامل یا کلیک می شود، شما به طور خاص بر افزایش نرخ تبدیل تمرکز کرده اید.

به جای اینکه مردم را فقط به وب سایت خود بیاورید، می خواهید آنها پس از ورود خرید کنند. به نوبه خود، هزینه جذب مشتری خود را کاهش می دهید و در عین حال درآمد کل و مجموعه سرنخ های بسیار واجد شرایط خود را افزایش می دهید.

این نیاز به تغییر در تمرکز هنگام توسعه محتوای اجتماعی شما دارد. به این فکر کنید که چه چیزی می توانید به مخاطبان اجتماعی خود برای ایجاد یک رویداد تبدیل ارائه دهید. شاید یک کاغذ سفید یا گزارشی باشد که برای دانلود به ایمیل نیاز دارد. یا یک وبینار زنده با توصیه های ارزشمند از کارشناسان برتر سازمان شما.

نکته مهم ایجاد منابع با ارزش واقعی است. از آنجایی که اینها خارج از کانال های اجتماعی شما زندگی می کنند، باید با تیم بازاریابی بزرگتر خود کار کنید تا منابع خود را در حین برنامه ریزی برای کمپین اجتماعی توسعه دهید.

مطمئن نیستید که مخاطب شما چه نوع پیشنهادی را می خواهد؟ رسانه های اجتماعی مکانی عالی برای پرسیدن از آنهاست.

6. داستان های موفقیت را مستند کنید

حتی با وجود تمام معیارهای بالا در دستان شما، گاهی اوقات به یک داستان خوب نیاز دارید تا واقعاً ارزش رسانه های اجتماعی را به عنوان یک کانال بازاریابی عملکردی به خود جلب کنید.

به گفته گارتنر، بیش از نیمی از رهبران غیربازاریابی فکر می‌کنند که بازاریابی «دیدگاهی متورم به اهمیت آن در ابتکارات متقابل» دارد. داستان های موفقیت، روایتی را برای رد این تصور ارائه می دهند.

بررسی منظم داشبورد عملکرد رسانه های اجتماعی به شما امکان می دهد این داستان ها را شناسایی کنید. به عنوان مثال، هنگامی که افزایشی در تبدیل یا درآمد مشاهده می کنید، برای شناسایی کمپین – یا حتی پست خاص – پشت آن به عقب کار کنید.

شاید بتوانید یک تعامل با مشخصات بالا با یک تأثیرگذار، سلبریتی یا رهبر فکری شناخته شده در صنعت خود را برجسته کنید. یا شاید محتوای اجتماعی شما منجر به پوشش خبری در یک رسانه سنتی شده است. تمام آن قرار گرفتن در معرض اضافی ارزش واقعی برای سازمان دارد. مطمئن شوید که ذینفعان مربوطه از آن مطلع هستند!

7. توصیه های استراتژیک ارائه کنید

همانطور که عملکرد رسانه های اجتماعی خود را توسعه می دهید، به یک منبع مهم برای بقیه سازمان تبدیل خواهید شد.

تست A/B، ردیابی عملکرد، و گوش دادن اجتماعی همگی اطلاعات ضروری را ارائه می دهند که فقط از طریق تیم اجتماعی قابل دسترسی است.

با این حال، برای ارائه ارزش واقعی به سازمان، باید فراتر از اشتراک گذاری ساده داده ها بروید. شما باید آن داده ها را تجزیه کنید و از یافته های خود برای ارائه توصیه های استراتژیک استفاده کنید. اینجاست که شما واقعاً جایگاه خود را در میز بازاریابی به دست می آورید و افزایش بودجه برای بازاریابی اجتماعی را توجیه می کنید.

به یاد داشته باشید: وقتی صحبت از استراتژی رسانه های اجتماعی می شود، شما و تیمتان متخصص هستید. وقتی تخصص موجود خود را با جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل مداوم داده‌ها ترکیب می‌کنید، می‌توانید روندها، فرصت‌ها و تهدیدهای بالقوه را هنگام ظهور شناسایی کنید.

برنامه ریزی برای اینکه چگونه پاسخ خود را به حداکثر برسانید – از کمپین های یکباره گرفته تا تغییرات استراتژیک عمده – به طور مداوم عملکرد اجتماعی را بهبود می بخشد. روزهای کاری شما رضایت‌بخش‌تر خواهد شد.

عملکرد رسانه های اجتماعی را با ناب فالوور اثبات کنید (و بهبود بخشید).

ما در این پست موارد زیادی را پوشش داده‌ایم، و واضح است که شما به ابزارهایی برای کمک به شما در اجرای همه این ایده‌ها نیاز خواهید داشت. احتمالاً تعجب نخواهید کرد که بدانید همه این ابزارها دقیقاً در ناب فالوور ساخته شده اند.

اول از همه، ناب فالوور دارای عملکرد تجزیه و تحلیل و گزارش قوی است. هنگامی که معیارهای مناسب رسانه های اجتماعی را برای ردیابی انتخاب کردید، می توانید از گزینه های الگوی گزارش عملکرد رسانه های اجتماعی در ناب فالوور برای طراحی یک گزارش حرفه ای و قابل درک استفاده کنید.

حتی می‌توانید از الگوهای مختلف برای ایجاد گزارش عملکرد رسانه‌های اجتماعی جداگانه برای هر گروه از سهامداران استفاده کنید و آنها را به‌طور خودکار در هر آهنگی که ترجیح می‌دهید ارسال کنید.

پیوند کلیک‌ها به افزودنی‌های سبد خرید صفحه

ناب فالوور Analytics همچنین به شما این امکان را می دهد که یک تحلیل رقابتی بر روی حداکثر 20 برند رقابتی انجام دهید یا عملکرد خود را با میانگین صنعت مقایسه کنید.

برای تغییر به بازاریابی مبتنی بر عملکرد، ناب فالوور Advanced Analytics دارای تجزیه و تحلیل ROI داخلی است، بنابراین می‌توانید کل هزینه‌ها را در مقابل بازده کل بر اساس عواملی مانند تمایل به برند، آگاهی، مکالمه و قصد پیگیری کنید. این کار حدس و گمان را از محاسبات ارزش شما حذف می کند.

HS ProductImage Analytics 1

# 1 ابزار تجزیه و تحلیل برای رشد

گزارش های زیبا اطلاعات روشن. بینش‌های عملی برای کمک به رشد سریع‌تر.

استفاده آزمایشی رایگان 30 روزه را شروع کنید

ناب فالوور همچنین یک ابزار قدرتمند شنیداری اجتماعی است. با استفاده از ناب فالوور Streams و Talkwalker، می‌توانید یک داشبورد هوش اجتماعی واقعی ایجاد کنید و برند خود، رقبای برتر خود و کل صنعت را زیر نظر داشته باشید.

محتوای جدید پرطرفدار هشتگ‌های اینستاگرام را در رسانه‌های اجتماعی و canva کشف کنید

برای گسترش دسترسی به محتوای اجتماعی خود، با استفاده از ناب فالوور Amplify یک برنامه حمایت از کارمندان راه اندازی کنید. این ابزار به طور خاص طراحی شده است تا کل سازمان را وارد حوزه اجتماعی برند کند. پاداش: زمانی که کارمندان برای به اشتراک گذاشتن محتوای ایمن برای برند قدرت پیدا می کنند، احتمال بیشتری دارد که با ارزش کار شما درگیر شوند و ارزش کار شما را تشخیص دهند.

ناب فالوور به اشتراک گذاری هفتگی اهداف همه محتوا

در بخش اجتماعی پولی، ناب فالوور Social Advertising به شما امکان می دهد بودجه تبلیغات اجتماعی خود را به حداکثر برسانید. با ردیابی کمپین های پولی و ارگانیک از همه پلتفرم ها در یک مکان، می توانید بر عملکرد بین پلتفرم تمرکز کنید. می‌توانید به سرعت بودجه‌ها را مجدداً تخصیص دهید و حتی بهترین پست‌های ارگانیک خود را به طور خودکار تقویت کنید تا دسترسی را افزایش دهید و تبدیل‌های بیشتری را افزایش دهید.

فالوور Social Advertising 2

در نهایت، ابزار کپی‌نویسی هوش مصنوعی ناب فالوور (که به عنوان هوش مصنوعی OwlyWriter شناخته می‌شود) به افزایش بهره‌وری تیم شما کمک می‌کند، به تکرار برای تست A/B کمک می‌کند، و می‌تواند پست‌های با عملکرد برتر شما را برای توزیع موثر بین پلتفرمی تغییر کاربری دهد.

با ناب فالوور در زمان مدیریت حضور خود در رسانه های اجتماعی صرفه جویی کنید. پست‌ها را منتشر و زمان‌بندی کنید، تبدیل‌های مرتبط را پیدا کنید، مخاطبان خود را درگیر کنید، نتایج را اندازه‌گیری کنید، و موارد دیگر – همه از یک داشبورد. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

بهتر انجامش بده با هوت سوئیت، ابزار رسانه های اجتماعی همه در یک در بالای همه چیز بمانید، رشد کنید و رقبا را شکست دهید.

روند مدیریت رسانه های اجتماعی بدون تغییر خوشبختانه پشت سر ماست. اکنون زمان آن است که اجتماعی را به عنوان یک محرک جدی رشد و درآمد بشناسیم. به عصر عملکرد رسانه های اجتماعی خوش آمدید.

جایزه: دانلود راهنمای رایگان و چک لیست برای کمک به شما برای متقاعد کردن رئیس خود برای سرمایه گذاری بیشتر در رسانه های اجتماعی. شامل نکات کارشناسان برای اثبات بازگشت سرمایه است.

بازاریابی عملکرد چیست؟

بازاریابی عملکرد یک رویکرد مدرن برای بازاریابی است که بر رشد و درآمد تمرکز دارد.

اهداف بازاریابی سنتی می تواند تا حدودی مبهم باشد. به مفهومی مانند آگاهی از برند فکر کنید. بله، برای مردم مهم است که از برند شما آگاه باشند. اما سخت است که این سطح از آگاهی را به اهداف رشد و درآمد خاص برند خود مرتبط کنید.

به دلیل این قطع ارتباط، بازاریابی به طور کلی به عنوان یک مرکز هزینه برای کسب و کار در نظر گرفته می شود. این چیزی است که باید برای آن پول خرج کنید، چه بخواهید چه نخواهید – و ممکن است نتوانید این هزینه را با بازده واقعی مرتبط کنید.

بازاریابی عملکرد این رویکرد را تغییر می دهد. بازاریابی به جای یک مرکز هزینه، تبدیل به یک مرکز سود با ROI بالا می شود. از اهداف تجاری واقعی مانند افزایش فروش و سرنخ ها پشتیبانی می کند و در عین حال هزینه های جذب مشتری را کاهش می دهد.

ابزارهای بازاریابی مدرن ابزارهای ردیابی، تجزیه و تحلیل، تحقیق و گزارش اسناد را ارائه می دهند. این داده ها بخش بازاریابی را به معدن طلایی از بینش های عملی تبدیل می کند. نتایج می تواند عملکرد را در سراسر شرکت افزایش دهد.

آیا رسانه های اجتماعی یک کانال بازاریابی عملکردی هستند؟

رسانه‌های اجتماعی اغلب به عنوان محرک‌های «سنجه‌های بیهودگی» در نظر گرفته می‌شوند. به هر حال، ساده ترین نتایج برای دیدن مواردی مانند لایک، نظرات و اشتراک گذاری هستند. فقط با نگاه کردن به حساب های اجتماعی خود می توانید این موارد را ردیابی کنید.

و البته، این معیارها مقداری ارزش تجاری دارند – اما ارزش مستقیم ملموس نیستند. برای مثال نمی‌توان گفت که یک لایک معادل یک ارزش دلاری خاص از ROI است.

با این حال، رسانه های اجتماعی کاملاً می توانند ارزش تجاری ملموس، قابل اندازه گیری و مشخصی را ارائه دهند. اما تنها در صورتی که از تاکتیک های بازاریابی عملکرد و بهترین شیوه ها در تلاش های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.

در واقع، بازاریابان رسانه های اجتماعی دارند به بیشتر بر عملکرد متمرکز شوید – و سریع. در غیر این صورت، ممکن است شاهد کاهش بودجه خود باشند.

در سال 2024، بودجه های بازاریابی در سطح جهانی روند نزولی دارند:

میانگین بودجه های نمودار گارتنر به پایین ترین حد پس از همه گیری سقوط می کند

منبع: 2024 Gartner CMO Spend Survey

با کاهش بودجه، هر دلار مهم است.

صنعت در حال پیشرفت است. بازاریابان اجتماعی که تغییر به سمت یک مدل مبتنی بر عملکرد را پذیرفته اند، یک صندلی در میز گفتگوهای تجاری و بودجه کسب می کنند. این امر ضمن حمایت از موفقیت برند شما، فرصت های جدیدی برای رشد و توسعه شغلی ایجاد می کند.

چگونه رسانه های اجتماعی را به یک کانال بازاریابی عملکردی تبدیل کنیم؟

در اینجا 7 استراتژی برتر برای اطمینان از اینکه کانال های اجتماعی شما به موفقیت مالی کسب و کار شما کمک می کنند آورده شده است.

1. اهداف اجتماعی را با اهداف تجاری همسو کنید

دوران تعیین اهداف بازاریابی اجتماعی در انزوا گذشته است. رسانه های اجتماعی دیگر یک چیز جدید نیست، بلکه تبدیل به یک ستون مهم بازاریابی و ارتباطات شده است.

با افزایش شناخت، مسئولیت نشان دادن ارزش افزایش می یابد. این مهم نیست که چقدر کار می کنید یا حتی چه نتایجی می گیرید. این در مورد اینکه چگونه این نتایج با اهداف تجاری همسو می شوند – و از آنها حمایت می کنند.

به عنوان مثال، برندهای نوظهور ممکن است رشد خالص کسب و کار را هدف قرار دهند. مارک های بالغ تر ممکن است تمرکز خود را محدود کنند سودآور رشد چنین تمایزاتی در چارچوب هدف سازمان ظاهر می شود.

اهداف اجتماعی باید با آن چارچوب هماهنگ شوند. بنابراین، قبل از شروع توسعه اهداف برای تیم بازاریابی اجتماعی، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. شما باید KPIهای سازمان (شاخص های کلیدی عملکرد) و/یا OKR (نتایج کلیدی عینی) را باز کنید.

اگر مطمئن نیستید چارچوب هدف سازمانی شما چیست، مدیر بازاریابی یا مدیر بازاریابی شما می‌داند.

هنگامی که آن تحقیق را انجام دادید، در پست های وبلاگ ما در مورد چگونگی تعیین اهداف رسانه های اجتماعی و طراحی شاخص های کلیدی عملکرد معنادار غوطه ور شوید.

با این حال، به یاد داشته باشید که بازاریابی به سرعت پیش می‌رود و اهداف را نمی‌توان به صورت ثابت تعیین کرد. شما باید با تیم گسترده تر خود (حداقل) هر سه ماه یکبار بررسی کنید. این به شما امکان می دهد تا با تغییر نیازهای تجاری و استراتژی های اجتماعی، برنامه های خود را تنظیم کنید.

2. ردیابی هوشمند داده را تنظیم کنید

ردیابی معیارهای رسانه های اجتماعی

در مرحله بعد، باید یک سیستم برای ردیابی داده های خود و تجزیه و تحلیل عملکرد رسانه های اجتماعی راه اندازی کنید. ابزار رسانه های اجتماعی مانند ناب فالوور به شما امکان می دهد معیارهایی را انتخاب کنید که بیشترین اهمیت را دارند. سپس، گزارش‌های سفارشی را با نمودارها و نمودارهایی با قابلیت اشتراک‌گذاری آسان تنظیم خواهید کرد.

هنگامی که به چگونگی اندازه گیری عملکرد بازاریابی رسانه های اجتماعی فکر می کنید، باید بر معیارهای کلیدی که با اهداف کسب و کار شما همسو هستند تمرکز کنید. اینها بر اساس اهدافی که در بخش آخر تعیین کرده اید متفاوت خواهد بود.

به طور کلی، مرتبط ترین معیارها برای اثبات عملکرد رسانه های اجتماعی به فروش، سرنخ ها و مشتریان مربوط می شود:

  • نرخ مشارکت این نشان می دهد که محتوای شما چقدر با مخاطبان شما ارتباط برقرار می کند. این نشان دهنده یک پایگاه مشتری بالقوه علاقه مند است.
  • نرخ کلیک (CTR). تعداد کلیک روی محتوای وب سایت از یک پست اجتماعی یا تبلیغ نسبت به تعداد افرادی که محتوا را مشاهده کرده اند.
  • سرنخ های تولید شده چه تعداد سرنخ جدید بازاریابی اجتماعی به قیف فروش شما وارد می شود.
  • تبدیل ها هر چند وقت یکبار محتوای اجتماعی منجر به یک رویداد تبدیل می شود. این می تواند شامل اشتراک، دانلود یا فروش باشد.
  • درآمد ایجاد شده بازاریابی اجتماعی چقدر درآمد دارد
  • نرخ رشد فالوور این ممکن است مانند یک معیار بیهودگی به نظر برسد. اما گزارش مصرف‌کننده 2024 ما نشان می‌دهد که 70 درصد از افرادی که برندها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند، قصد خرید از آنها را دارند. و 59٪ قبلا خرید کرده اند.

گوش دادن اجتماعی را تنظیم کنید

گوش دادن اجتماعی منبع بی پایانی از بینش مشتری و صنعت است. این اطلاعات برای تیم اجتماعی – و برای سازمان به عنوان یک کل ارزش قابل توجهی دارد. به عنوان مثال، با بینش های به دست آمده از گوش دادن اجتماعی، می توانید:

  • برای هدایت استراتژی بازاریابی کلی و بهبود هدف گذاری تبلیغات، مخاطب خود را بهتر درک کنید
  • شکاف های بازار را برای هدایت توسعه محصول کشف کنید
  • ناامیدی مشتری را درک کنید تا بتوانید خدمات و پشتیبانی مشتری را بهبود ببخشید
  • در مورد تبلیغات رقبا و توسعه محصول جدید اطلاعات اولیه کسب کنید
  • یک بحران بالقوه برند را قبل از اینکه از کنترل خارج شود، شناسایی کنید

هوش حاصل از گوش دادن اجتماعی تقریباً بر هر بخش ارزش آفرین در سازمان تأثیر می گذارد.

جمعیت شناسی مخاطب را روشن کنید

هیچ منبعی بهتر از رسانه های اجتماعی برای داده های لحظه ای مخاطبان وجود ندارد. جمعیت شناسی مخاطبان رسانه های اجتماعی بینش های گسترده ای را ارائه می دهد، مانند:

  • مخاطب شما کیست
  • جایی که زندگی می کنند
  • از چه پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و
  • منافع آنها چیست
نمودار میله ای از بینش اینستاگرام که محدوده سنی فالوورهای بین 25 تا 44 را نشان می دهد

منبع: Instagram Insights

این را با داده های جمع آوری شده از گوش دادن اجتماعی ترکیب کنید. از نتایج برای ایجاد پرسونای مشتری استفاده کنید. این باعث بهبود تلاش‌های هدف‌گیری در سراسر تیم بازاریابی می‌شود.

مدل‌های انتساب را تنظیم کنید

نرخ تبدیل یک محاسبه نسبتا ساده است. تعداد افرادی که پس از کلیک بر روی یک پیوند اجتماعی خرید می کنند (یا مشترک می شوند) را اندازه گیری می کند.

مدل های اسناد این مفهوم را یک گام جلوتر می برند. آنها تشخیص می دهند که سفر مشتری به سادگی یک کلیک، یک تبدیل نیست. در عوض، در طول زمان با مشتری رابطه برقرار می کنید. این در نهایت منجر به فروش می شود. ممکن است تعداد زیادی پست در رسانه‌های اجتماعی دیده شود، پست‌های وبلاگ خوانده شود و سبد خرید در این فرآیند رها شود.

ابزارهای Attribution مانند Google Analytics به داشبورد رسانه های اجتماعی شما متصل می شوند. این به ردیابی اینکه چگونه اجتماعی باعث ایجاد تبدیل در قیف فروش می شود کمک می کند.

اجتماعی اغلب به عنوان یک کانال برتر در نظر گرفته می شود. این می تواند سخت ترین مرحله سفر تبدیل برای ردیابی باشد. مدل های اسناد مناسب این اطمینان را به شما می دهد یک تصویر کامل از سفر مشتری، از تعامل در رسانه های اجتماعی گرفته تا خرید، دریافت کنید.

برای راه اندازی این راه اندازی، ممکن است به کمک سایر افراد در کسب و کار خود نیاز داشته باشید. بسته به ساختار سازمان خود، سعی کنید با تحلیلگران، عملیات بازاریابی، مدیران رشد یا آژانس های خارجی صحبت کنید. این مکالمات فرصتی عالی برای اطمینان از اینکه سایر تیم ها هم سهم فعلی شما در سازمان و هم تعهد شما را به یک مدل مبتنی بر عملکرد درک می کنند فراهم می کند.

3. نتایج خود را باز کنید

داشبوردهای خود را به طور مرتب چک کنید

بنابراین شما ابزارهای خود را برای تجزیه و تحلیل عملکرد رسانه های اجتماعی تنظیم کرده اید. این یک وضعیت تنظیم و فراموش کردن نیست. گزارش عملکرد رسانه های اجتماعی شما به اندازه کاری که برای استفاده از آن انجام داده اید مفید است.

به زودی با روند شاخص های کلیدی عملکرد، معیارهای رسانه های اجتماعی و داده های مخاطب آشنا خواهید شد. شما شروع به دریافت حسی از بهترین آهنگ برای بررسی و تجزیه و تحلیل خواهید کرد. شما باید روزانه به چه چیزی نگاه کنید؟ هفتگی؟ ماهانه؟ سه ماه یکبار؟

چه نوع تغییراتی نیاز به اقدام فوری دارد؟

برنامه ای برای پاسخ به تغییرات در معیارهای خود ایجاد کنید. از برنامه ای استفاده کنید که توانایی شما را برای اصلاح استراتژی و در عین حال به حداقل رساندن زمان صرف شده برای مشاهده گزارش ها به حداکثر برساند.

این همه در مورد درک چگونگی استفاده از داده ها برای تغییر استراتژیک واقعی است. اگر چیزی است که می توانید روزانه آن را تغییر دهید، هر روز آن را بررسی کنید. به معیارهای سطح پست مانند نرخ تعامل و نرخ کلیک فکر کنید.

برای معیارهایی مانند نرخ تبدیل و درآمد ایجاد شده، شما بیشتر به روندها نگاه می کنید. بنابراین، احتمالاً می توانید این موارد را در یک برنامه هفتگی یا حتی ماهانه دنبال کنید. از سوی دیگر، جهش در احساسات اجتماعی نیاز به توجه فوری دارد.

معیار

داده های عملکرد رسانه های اجتماعی شما در خلاء وجود ندارد. برای استفاده حداکثری از داده های خود، باید زمینه بزرگتر را درک کنید. هم برای نتایج عملکرد خودتان و هم برای کل صنعت.

تازه با تحلیل عملکرد رسانه های اجتماعی شروع کرده اید؟ ممکن است هنوز اطلاعاتی در اختیار داشته باشید تا جزئیات پایه را ایجاد کنید. احتمالاً در حال حاضر بسیاری از معیارهای مورد نیاز را دنبال می کنید. شما فقط از دریچه ای متفاوت به آنها نگاه کرده اید.

همانطور که تمرکز خود را به یک مدل مبتنی بر عملکرد تغییر می دهید، می توانید روندهای بلندمدت را شناسایی کنید. از اینها برای محک زدن عملکرد روزانه، هفتگی و ماهانه خود استفاده کنید.

همچنین باید عملکرد خود را در مقابل رقبا محک بزنید. این به روشن شدن انتظارات کمک می کند. همچنین ممکن است متوجه شوید که عملکردتان بهتر از چیزی است که تصور می‌کردید!

نمایه‌های محک‌زنی صنعت ناب فالوور

4. گزارش ROI

بازگشت سرمایه (ROI) ممکن است مهمترین معیار در گزارش عملکرد رسانه های اجتماعی شما باشد. اینجاست که به وضوح تیم رسانه های اجتماعی را به عنوان یک مرکز سود شناسایی می کنید.

وقتی به بازده بازگشت سرمایه نگاه می کنید، مطمئن شوید که تمام ارزش دلاری که تیم اجتماعی شما برای سازمان به ارمغان می آورد را در نظر بگیرید. با درآمد خالص حاصل از بازاریابی اجتماعی در مقایسه با هزینه های خود شروع کنید.

بازده و بازده هزینه تجزیه و تحلیل ROI بر اساس متریک

برای ثبت تصویر کامل از ارزش خود، باید تحلیل را یک قدم جلوتر ببرید. به صرفه جویی در هزینه هایی که برای سازمان می آورید نیز نگاه کنید. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • کاهش هزینه جذب مشتری
  • افزایش ارزش مادام العمر مشتری (بر اساس وفاداری اجتماعی)، یا
  • کارایی بهتر هدف گذاری تبلیغات بر اساس بینش های به دست آمده از گوش دادن اجتماعی.

با داده های معیار خود کار کنید تا نشان دهید چگونه بازاریابی اجتماعی بر تصویر سازمانی بزرگتر تأثیر می گذارد.

5. دستیابی به تاکتیک های بازاریابی عملکردی اثبات شده

وقتی صحبت از عملکرد رسانه های اجتماعی به میان می آید، لازم نیست چرخ را دوباره اختراع کنید. در اینجا چند استراتژی اثبات شده برای به دست آوردن نتایج ملموس آورده شده است.

تست A/B

رسانه‌های اجتماعی در بین کانال‌های بازاریابی به دلیل بازخورد بی‌درنگ خود منحصربه‌فرد هستند. تقریباً بلافاصله می توانید ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند. این آن را به ابزاری حیاتی برای اصلاح استراتژی تبدیل می کند.

مهم ترین نکته ای که در مورد تست A/B باید به خاطر بسپارید این است که شما باید هر بار فقط یک جزء را تست کنید. این باعث کندی حرکت می شود، اما این تنها راهی است که واقعاً بفهمیم چه تغییراتی منجر به نتایج می شود.

نقطه ضعف تست A/B این است که باید تکرارهای جدیدی از محتوای اجتماعی خود ایجاد کنید. این یکی از کاربردهای اصلی ابزارهای کپی‌نویسی هوش مصنوعی است.

برای جزئیات، راهنمای کامل ما برای تست A/B در رسانه های اجتماعی را بررسی کنید.

توزیع هوشمند محتوا

انتشار یک محتوا در پلتفرم های اجتماعی ایده خوبی نیست. اما آن است ایده خوبی است که با ایجاد محتوای مرتبط برای هر پلتفرم، از دارایی های بازاریابی خود نهایت استفاده را ببرید. بنابراین، برای تبلیغ یک پست وبلاگ، ممکن است یک ویدیوی کوتاه برای TikTok ایجاد کنید. اما شما یک اینفوگرافیک برای اینستاگرام و یک نظرسنجی برای X (توئیتر سابق) خواهید ساخت.

این نیز برعکس عمل می کند. می‌توانید از کانال‌های بازاریابی سنتی برای افزایش دسترسی به محتوای اجتماعی استفاده کنید. دسته های اجتماعی خود را در امضای ایمیل، وب سایت خود و غیره قرار دهید.

در نهایت، یک برنامه حمایت از کارکنان می تواند به طور تصاعدی دامنه محتوای اجتماعی شما را گسترش دهد. کارمندان همه بخش ها را برای به اشتراک گذاشتن منابع نام تجاری تایید شده با مخاطبان اجتماعی خود آسان کنید.

راهنماهای ما را در مورد نحوه ارسال مؤثر در رسانه های اجتماعی و نحوه گسترش دسترسی خود با حمایت از کارمندان بررسی کنید.

بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته، تأثیرگذاران، شرکا و حتی مشتریان را تشویق می کند تا محتوای اجتماعی شما را تبلیغ کنند. در ازای هر فروشی که وارد می‌کنند، کمیسیون دریافت می‌کنند. این نوع بازاریابی همیشه بازگشت سرمایه مثبتی دارد، زیرا شما فقط برای فروش پورسانت می‌پردازید.

در رسانه‌های اجتماعی، ممکن است شرکت‌های وابسته به نام سفیران یا همکاران برند را ببینید. مهم نیست که آنها را چه می نامید، آنها این قدرت را دارند که دامنه محتوای اجتماعی مبتنی بر عملکرد شما را افزایش دهند و ارزش کمپین های رسانه های اجتماعی شما را ایجاد کنند.

بهینه سازی نرخ تبدیل

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. به جای ایجاد محتوای اجتماعی که به سادگی باعث ایجاد تعامل یا کلیک می شود، شما به طور خاص بر افزایش نرخ تبدیل تمرکز کرده اید.

به جای اینکه مردم را فقط به وب سایت خود بیاورید، می خواهید آنها پس از ورود خرید کنند. به نوبه خود، هزینه جذب مشتری خود را کاهش می دهید و در عین حال درآمد کل و مجموعه سرنخ های بسیار واجد شرایط خود را افزایش می دهید.

این نیاز به تغییر در تمرکز هنگام توسعه محتوای اجتماعی شما دارد. به این فکر کنید که چه چیزی می توانید به مخاطبان اجتماعی خود برای ایجاد یک رویداد تبدیل ارائه دهید. شاید یک کاغذ سفید یا گزارشی باشد که برای دانلود به ایمیل نیاز دارد. یا یک وبینار زنده با توصیه های ارزشمند از کارشناسان برتر سازمان شما.

نکته مهم ایجاد منابع با ارزش واقعی است. از آنجایی که اینها خارج از کانال های اجتماعی شما زندگی می کنند، باید با تیم بازاریابی بزرگتر خود کار کنید تا منابع خود را در حین برنامه ریزی برای کمپین اجتماعی توسعه دهید.

مطمئن نیستید که مخاطب شما چه نوع پیشنهادی را می خواهد؟ رسانه های اجتماعی مکانی عالی برای پرسیدن از آنهاست.

6. داستان های موفقیت را مستند کنید

حتی با وجود تمام معیارهای بالا در دستان شما، گاهی اوقات به یک داستان خوب نیاز دارید تا واقعاً ارزش رسانه های اجتماعی را به عنوان یک کانال بازاریابی عملکردی به خود جلب کنید.

به گفته گارتنر، بیش از نیمی از رهبران غیربازاریابی فکر می‌کنند که بازاریابی «دیدگاهی متورم به اهمیت آن در ابتکارات متقابل» دارد. داستان های موفقیت، روایتی را برای رد این تصور ارائه می دهند.

بررسی منظم داشبورد عملکرد رسانه های اجتماعی به شما امکان می دهد این داستان ها را شناسایی کنید. به عنوان مثال، هنگامی که افزایشی در تبدیل یا درآمد مشاهده می کنید، برای شناسایی کمپین – یا حتی پست خاص – پشت آن به عقب کار کنید.

شاید بتوانید یک تعامل با مشخصات بالا با یک تأثیرگذار، سلبریتی یا رهبر فکری شناخته شده در صنعت خود را برجسته کنید. یا شاید محتوای اجتماعی شما منجر به پوشش خبری در یک رسانه سنتی شده است. تمام آن قرار گرفتن در معرض اضافی ارزش واقعی برای سازمان دارد. مطمئن شوید که ذینفعان مربوطه از آن مطلع هستند!

7. توصیه های استراتژیک ارائه کنید

همانطور که عملکرد رسانه های اجتماعی خود را توسعه می دهید، به یک منبع مهم برای بقیه سازمان تبدیل خواهید شد.

تست A/B، ردیابی عملکرد، و گوش دادن اجتماعی همگی اطلاعات ضروری را ارائه می دهند که فقط از طریق تیم اجتماعی قابل دسترسی است.

با این حال، برای ارائه ارزش واقعی به سازمان، باید فراتر از اشتراک گذاری ساده داده ها بروید. شما باید آن داده ها را تجزیه کنید و از یافته های خود برای ارائه توصیه های استراتژیک استفاده کنید. اینجاست که شما واقعاً جایگاه خود را در میز بازاریابی به دست می آورید و افزایش بودجه برای بازاریابی اجتماعی را توجیه می کنید.

به یاد داشته باشید: وقتی صحبت از استراتژی رسانه های اجتماعی می شود، شما و تیمتان متخصص هستید. وقتی تخصص موجود خود را با جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل مداوم داده‌ها ترکیب می‌کنید، می‌توانید روندها، فرصت‌ها و تهدیدهای بالقوه را هنگام ظهور شناسایی کنید.

برنامه ریزی برای اینکه چگونه پاسخ خود را به حداکثر برسانید – از کمپین های یکباره گرفته تا تغییرات استراتژیک عمده – به طور مداوم عملکرد اجتماعی را بهبود می بخشد. روزهای کاری شما رضایت‌بخش‌تر خواهد شد.

عملکرد رسانه های اجتماعی را با ناب فالوور اثبات کنید (و بهبود بخشید).

ما در این پست موارد زیادی را پوشش داده‌ایم، و واضح است که شما به ابزارهایی برای کمک به شما در اجرای همه این ایده‌ها نیاز خواهید داشت. احتمالاً تعجب نخواهید کرد که بدانید همه این ابزارها دقیقاً در ناب فالوور ساخته شده اند.

اول از همه، ناب فالوور دارای عملکرد تجزیه و تحلیل و گزارش قوی است. هنگامی که معیارهای مناسب رسانه های اجتماعی را برای ردیابی انتخاب کردید، می توانید از گزینه های الگوی گزارش عملکرد رسانه های اجتماعی در ناب فالوور برای طراحی یک گزارش حرفه ای و قابل درک استفاده کنید.

حتی می‌توانید از الگوهای مختلف برای ایجاد گزارش عملکرد رسانه‌های اجتماعی جداگانه برای هر گروه از سهامداران استفاده کنید و آنها را به‌طور خودکار در هر آهنگی که ترجیح می‌دهید ارسال کنید.

پیوند کلیک‌ها به افزودنی‌های سبد خرید صفحه

ناب فالوور Analytics همچنین به شما این امکان را می دهد که یک تحلیل رقابتی بر روی حداکثر 20 برند رقابتی انجام دهید یا عملکرد خود را با میانگین صنعت مقایسه کنید.

برای تغییر به بازاریابی مبتنی بر عملکرد، ناب فالوور Advanced Analytics دارای تجزیه و تحلیل ROI داخلی است، بنابراین می‌توانید کل هزینه‌ها را در مقابل بازده کل بر اساس عواملی مانند تمایل به برند، آگاهی، مکالمه و قصد پیگیری کنید. این کار حدس و گمان را از محاسبات ارزش شما حذف می کند.

HS ProductImage Analytics 1

# 1 ابزار تجزیه و تحلیل برای رشد

گزارش های زیبا اطلاعات روشن. بینش‌های عملی برای کمک به رشد سریع‌تر.

استفاده آزمایشی رایگان 30 روزه را شروع کنید

ناب فالوور همچنین یک ابزار قدرتمند شنیداری اجتماعی است. با استفاده از ناب فالوور Streams و Talkwalker، می‌توانید یک داشبورد هوش اجتماعی واقعی ایجاد کنید و برند خود، رقبای برتر خود و کل صنعت را زیر نظر داشته باشید.

محتوای جدید پرطرفدار هشتگ‌های اینستاگرام را در رسانه‌های اجتماعی و canva کشف کنید

برای گسترش دسترسی به محتوای اجتماعی خود، با استفاده از ناب فالوور Amplify یک برنامه حمایت از کارمندان راه اندازی کنید. این ابزار به طور خاص طراحی شده است تا کل سازمان را وارد حوزه اجتماعی برند کند. پاداش: زمانی که کارمندان برای به اشتراک گذاشتن محتوای ایمن برای برند قدرت پیدا می کنند، احتمال بیشتری دارد که با ارزش کار شما درگیر شوند و ارزش کار شما را تشخیص دهند.

ناب فالوور به اشتراک گذاری هفتگی اهداف همه محتوا

در بخش اجتماعی پولی، ناب فالوور Social Advertising به شما امکان می دهد بودجه تبلیغات اجتماعی خود را به حداکثر برسانید. با ردیابی کمپین های پولی و ارگانیک از همه پلتفرم ها در یک مکان، می توانید بر عملکرد بین پلتفرم تمرکز کنید. می‌توانید به سرعت بودجه‌ها را مجدداً تخصیص دهید و حتی بهترین پست‌های ارگانیک خود را به طور خودکار تقویت کنید تا دسترسی را افزایش دهید و تبدیل‌های بیشتری را افزایش دهید.

فالوور Social Advertising 2

در نهایت، ابزار کپی‌نویسی هوش مصنوعی ناب فالوور (که به عنوان هوش مصنوعی OwlyWriter شناخته می‌شود) به افزایش بهره‌وری تیم شما کمک می‌کند، به تکرار برای تست A/B کمک می‌کند، و می‌تواند پست‌های با عملکرد برتر شما را برای توزیع موثر بین پلتفرمی تغییر کاربری دهد.

با ناب فالوور در زمان مدیریت حضور خود در رسانه های اجتماعی صرفه جویی کنید. پست‌ها را منتشر و زمان‌بندی کنید، تبدیل‌های مرتبط را پیدا کنید، مخاطبان خود را درگیر کنید، نتایج را اندازه‌گیری کنید، و موارد دیگر – همه از یک داشبورد. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

بهتر انجامش بده با هوت سوئیت، ابزار رسانه های اجتماعی همه در یک در بالای همه چیز بمانید، رشد کنید و رقبا را شکست دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا