ارز دیجیتال

کریپتو A16z خواستار چارچوب نظارتی بریتانیا برای دارایی‌های دیجیتالی «جدیدتر» است.

منبع: AdobeStock / استودیو پست مدرن

اندرسن هوروویتز، غول سرمایه گذاری خطرپذیر، که بیشتر با نام a16z شناخته می شود، خواستار رویکردی «مطابقانه تر» به مقررات کریپتو در بریتانیا شده است و می گوید که در حال حاضر بین سیستم های کریپتو متمرکز پرخطر و سیستم های غیرمتمرکز کم خطر تفاوتی قائل نمی شود.

نظرات این شرکت در پاسخ به نظام نظارتی خدمات مالی آتی وزارت خزانه داری بریتانیا برای مشاوره دارایی های رمزنگاری شده، و تا حد زیادی بر روی این موضوع که چرا رگولاتور باید از رویکرد “یک اندازه مناسب برای همه” برای مقررات ارزهای دیجیتال اجتناب کند، ارائه شده است.

این شرکت استدلال می کند که به جای «یک اندازه مناسب برای همه»، اصل «ریسک یکسان، نتیجه نظارتی یکسان» باید هنگام نوشتن قوانین جدید راهنمایی باشد.

نامه پاسخ همچنین به جزئیات در مورد اینکه چرا تمرکززدایی در دنیای وب 3 اهمیت دارد، توضیح داد که چرا پروژه های غیرمتمرکز باید توسط مصرف کنندگان و تنظیم کنندگان ترجیح داده شوند.

در موارد خاص، ارزش یک دارایی رمزنگاری ممکن است کاملاً به تلاش‌های مدیریتی گروه کوچکی از افراد وابسته باشد، که می‌تواند منجر به احتمال زیاد عدم تقارن اطلاعاتی شود و اعمال یک چارچوب نظارتی با مصرف‌کننده و سرمایه‌گذار قوی را تضمین کند. حمایت‌ها» در این نامه آمده و افزوده شده است:

در موارد دیگر، ارزش یک دارایی رمزنگاری شده ممکن است کاملاً به نیروهای بازار و تقاضای کاربر برای پروتکل اساسی دارایی وابسته باشد و حمایت قوی از مصرف‌کننده/سرمایه‌گذار ممکن است کمتر ضروری باشد.»

این شرکت افزود که آن را «بسیار حیاتی» می‌داند که مقررات جدید منجر به «موانع غیرضروری» برای پروژه‌های رمزنگاری که در تلاش برای تمرکززدایی از عملکرد خود هستند، نشود، و گفت که این امر می‌تواند چشم‌انداز بریتانیا برای تبدیل شدن به هاب Web3 را به خطر بیندازد.

قوانین باید برای توسعه دهندگان پروژه های غیرمتمرکز جذاب باشد

نامه 27 صفحه ای شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر توسط برایان کوئینتنز، رئیس سیاست a16z، در یک موضوع توییتر خلاصه شد، که همچنین بر تفاوت بین پروژه های متمرکز و غیرمتمرکز تاکید کرد.

کوینتنز گفت که مهم است که بدانیم سیستم های غیرمتمرکز با ارائه دهندگان خدمات متمرکز و صادرکنندگان دارایی های رمزنگاری متفاوت هستند و خاطرنشان کرد که این تفاوت باید در هر چارچوب نظارتی منعکس شود.

Quintenz نوشت: «قوانینی که به پروتکل‌ها اجازه می‌دهد از طریق توزیع توکن رایگان یا برای انجام فعالیت‌های ایمن شبکه به تمرکززدایی دست یابند، برای توسعه‌دهندگانی که از مزایای سیستم‌های غیرمتمرکز استقبال می‌کنند، جذاب خواهد بود.

او افزود که در نهایت این سیستم‌هایی هستند که به مردم اجازه می‌دهند «واقعاً ارزش مشارکت‌های شبکه خود را داشته باشند».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا