ارز دیجیتال

بایننس متهم به انتقال 400 میلیون دلار از شریک آمریکایی به شرکت بازرگانی مدیر عامل در طرح مخفی شد – در اینجا جدیدترین

منبع: AdobeStock / photo_gonzo

بایننس بیش از 400 میلیون دلار از شریک ظاهراً مستقل خود در ایالات متحده به یک شرکت تجاری که توسط مدیر عامل شرکت Changpeng Zhao اداره می شود منتقل کرده است.

بر اساس سوابق این سه ماهه که رویترز بررسی کرده است، بیش از 400 میلیون دلار از حساب Binance.US در بانک Silvergate مستقر در کالیفرنیا به Merit Peak، یک شرکت تجاری مرتبط با CZ، در سه ماه اول سال 2021 سرازیر شده است.

رسانه ها گزارش دادند که حساب Binance.US تحت نام بازرگانی BAM ثبت شده است. علاوه بر این، سوابق نشان می دهد که انتقال به مریت پیک در اواخر سال 2020 آغاز شده است.

شایان ذکر است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در فوریه 2022 تحقیقاتی را در مورد ارتباطات بالقوه بین Binance.US و همان شرکت تجاری آغاز کرد و به بررسی رابطه بین Binance.US و شرکت های تجاری Sigma Chain AG و Merit Peak پرداخت.

یکی از سخنگویان Binance.US گفت که در این گزارش از “اطلاعات قدیمی” استفاده شده است و Merit Peak “نه معامله می کند و نه هیچ نوع خدماتی را در پلت فرم Binance.US ارائه می دهد.” او ادعا کرد که “فقط کارمندان Binance.US به حساب های بانکی شرکت آمریکایی دسترسی دارند”.

رویترز اضافه کرد که سوابق نشان می دهد که مدیران Binance.US نسبت به خروجی ها ابراز نگرانی کرده اند زیرا این انتقال بدون اطلاع آنها انجام می شود.

کاترین کولی، مدیر عامل Binance.US در آن زمان، ظاهراً در اواخر سال 2020 به یکی از مدیران مالی Binance نامه نوشت و خواستار توضیح در مورد این نقل و انتقالات شد و آنها را “غیر منتظره” خواند و گفت “هیچکس به آنها اشاره نکرده است.” در پایان این گزارش آمده است:

نقل و انتقالات پول نشان می‌دهد که صرافی جهانی بایننس که مجوز فعالیت در ایالات متحده را ندارد، امور مالی Binance.US را کنترل می‌کند، علی‌رغم اینکه این نهاد آمریکایی کاملاً مستقل است و به عنوان «شریک آمریکایی» آن فعالیت می‌کند.

بایننس تحت نظارت نظارتی

همانطور که گزارش شده است، مقامات ایالات متحده در اوایل سال جاری احضاریه هایی را برای صندوق های تامینی آمریکایی و شرکت های بازارساز که با Binance معامله می کردند، ارسال کردند و از آنها خواستند سوابق ارتباطات خود را با صرافی ارائه دهند.

این احضاریه ها بخشی از تحقیقات گسترده تر در مورد نقض احتمالی قوانین پولشویی توسط بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان بود که اولین بار توسط بلومبرگ در ژوئن سال گذشته گزارش شد.

طبق این گزارش، SEC همچنین در حال بررسی بود که آیا عرضه اولیه سکه بایننس از توکن BNB خود در سال 2017 یک پیشنهاد امنیتی ثبت نشده بود یا خیر.

علاوه بر این، دپارتمان خدمات مالی نیویورک (NDFS) در حال بررسی Paxos در مورد BUSD استیبل کوین با نام تجاری Binance است. SEC حتی این شرکت را به دلیل صدور توکن های BUSD به پیگرد قانونی تهدید کرده است. این آژانس استدلال کرد که BUSD یک اوراق بهادار ثبت نشده در نظر گرفته می شود.

در همین حال، بایننس اخیراً یک پست وبلاگی با عنوان “ایجاد اعتماد در اکوسیستم رمزنگاری” منتشر کرده است که در آن صرافی می گوید دارایی های مشتری “فقط باید به روش هایی استفاده شود که مشتریان صراحتاً مجوز داده اند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا