ارز دیجیتال

عملیات استخراج بیت کوین برای گرمایش استخر بحث در اسپا نیویورک را برانگیخت

منبع تصویر: حمام

یک حمام و آبگرم مستقر در بروکلین پس از اینکه فاش کرد عملیات استخراج بیت کوین (BTC) در مقیاس کوچک را انجام می دهد که استخرهای شنای آن را گرم می کند، بحث هایی را برانگیخته است.

در یک پست اینستاگرامی چهارشنبه، حمام فاش کرد که استخرهای آن با انرژی محصول جانبی حاصل از استخراج بیت کوین گرم می شوند.

این حمام از گرمای تولید شده از دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین، سیستم‌های سخت‌افزاری که فرآیند محاسباتی شبکه بیت‌کوین را اجرا می‌کنند، برای گرم کردن حوضچه‌های خود استفاده می‌کند و آب بعداً در فرآیند برای خنک کردن سخت‌افزار برمی‌گردد.

این شرکت ادعا کرد که به عنوان یک حمام گرم شده با استخراج بیت کوین کار می کند «به خود ثابت می کند که استخراج بیت کوین یک گزینه مناسب است» و می تواند در راه حل های گرمایشی دیگر پیاده سازی شود.

Bathhouse که پرداخت های بیت کوین را نیز می پذیرد، از مارس 2022 فرآیند گرمایش منحصر به فرد را اجرا کرده است.

Bathhouse که در ویلیامزبورگ واقع شده و در سال 2021 افتتاح شد، دارای امکانات و خدمات درمانی متعددی از جمله اتاق های بخار/سونای متعدد، خدمات صورت، ماساژ و حتی یک رستوران است.

این آبگرم همچنین دارای سه استخر در محل است که دو تای آنها بیش از 90 درجه فارنهایت تنظیم شده اند.

پست اینستاگرام این شرکت نشان می دهد که حمام انرژی استخراج بیت کوین را می گیرد، آن را از طریق مبدل های حرارتی ارسال می کند و سپس از آن برای گرم کردن استخرها استفاده می کند.

علاوه بر این استفاده نوآورانه از گرما، این شرکت همچنین متعهد به جبران ردپای کربن خود است و در نتیجه به بی‌طرفی کربن دست می‌یابد.

از طریق چنین اقداماتی، نه تنها به ایمن سازی شبکه بیت کوین کمک می کنند، بلکه به طور پایدار درآمدزایی نیز دارند.

با وجود این، عملیات ماینینگ Bathhouse چندان مورد استقبال برخی قرار نگرفت که به دلیل نگرانی‌ها در مورد اثرات زیست محیطی استخراج بیت کوین، انتقاداتی را به دنبال داشت.

بر اساس گزارش اخیر گاردین، استخراج بیت کوین دی اکسید کربن را در مقادیر قابل مقایسه با کل کشور یونان آزاد می کند.

علاوه بر این، داده های جمع آوری شده توسط Earthjustice.org نشان می دهد که از اواسط سال 2021 تا اواسط سال 2022، بیت کوین به اندازه مجموع مین، نیوهمپشایر، ورمونت و رود آیلند برق مصرف کرده است.

در سال 2023… فکر می کنید استخراج بیت کوین به شما کش می دهد؟ کاربر @bjjacobs پاسخ داد: دعا کردن این یک شوخی ضعیف است.

کاربر دیگری درباره اینکه چه کسی این ارز دیجیتال را استخراج می کند و چه کسی از آن سود می برد ابراز نگرانی کرد، در حالی که دیگران خواستار شفافیت بیشتر شدند.

علیرغم انتقادها، این پست مورد حمایت علاقه مندان بیت کوین قرار گرفت.

بردلی رتلر، یکی از “فیلسوفان بیت کوین” از گروه مقاومت پول، در اینستاگرام نوشت: “از شما برای امنیت شبکه، کمک به مقاومت در برابر استبداد و به ارمغان آوردن آزادی مالی برای مردم در حالی که استخرهای خود را گرم می کنید، متشکرم!”

صنعت استخراج کریپتو با مانع دیگری در ونزوئلا روبرو است

در ماه مارس، ونزوئلارگولاتورها پس از تحقیق درباره یک طرح فساد که در آن کیف پول‌های رمزنگاری پرداخت‌های بدهی به شرکت نفت دولتی Petroleos de Venezuela را هدایت می‌کردند، دستور توقف استخراج ارزهای دیجیتال را صادر کردند.

با این حال، با نزدیک شدن به توقف استخراج ارز دیجیتال توسط ایالت به سومین ماه خود، ماینرهای بیشتری ممکن است مجبور شوند دکل های خود را بفروشند و برای همیشه تعطیل شوند.

به غیر از ونزوئلا، ماینرهای کریپتو از سایر نقاط جهان نیز همچنان با کاهش قیمت بیت کوین در کنار هزینه های بالاتر برق دست و پنجه نرم می کنند.

در دسامبر سال گذشته، هسته علمیبزرگترین ماینر عمومی بیت کوین با قدرت محاسباتی، اعلام ورشکستگی کرد.

بلاک چین آرگو، انرژی زنبق، و نسل گرینیج از جمله مهم‌ترین شرکت‌های استخراج بیت کوین هستند که با مشکلات مالی مواجه هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا