ارز دیجیتال

دادگاه بریتانیا به کریگ رایت در دعوای حق چاپ بیت کوین درخواست تجدید نظر داد

منبع: اسکرین شات ویدیویی، یوتیوب، کوین گیک

یک دادگاه بریتانیایی درخواست تجدید نظر را پذیرفته است کریگ رایت برای استدلال در مورد پرونده خود در یک دعوی حق چاپ در مورد بیت کوین (BTC)، طبق پرونده اخیر دادگاه.

رایت که از سال 2016 ادعا می کند خالق بیت کوین است، علیه 13 توسعه دهنده Bitcoin Core و چندین شرکت از جمله شکایت کرده است. بلوک استریم، کوین بیس، و مسدود کردن، با ادعای نقض حق چاپ خود در کاغذ سفید بیت کوین، فرمت فایل آن و حقوق پایگاه داده در بلاک چین بیت کوین.

این تصمیم در تضاد با حکمی بود که در فوریه صادر شد، که بیان می‌کرد استدلال‌های رایت برای ایجاد ضبط اولیه فرمت فایل بیت‌کوین – یک شرط کلیدی برای حفاظت از حق چاپ – کافی نیست.

در آن زمان، دادگاه بریتانیا درخواست رایت برای مسدود کردن عملیات بیت کوین و فورک آن، بیت کوین کش، را به دلیل نقض مالکیت معنوی رد کرد.

در تصمیم فوریه آمده است: «ممکن است شاکیان خود را بدشانس بدانند که درخواستشان برای مرخصی برای ارائه به قاضی با حداقل درک کمی از فناوری درگیر در اینجا ارائه شده است».

رایت ادعا می کند که بلاک چین بیت کوین Satoshi Vision که او از یک فورک بیت کوین دیگر ایجاد کرده است، بلاک چین معتبر پشت ارز دیجیتال بیت کوین است.

با این وجود، این که آیا رایت واقعا خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو است یا خیر، در آزمایشی که قرار است در ژانویه 2024 آغاز شود مشخص خواهد شد.

شاهدان شواهدی را ارائه می دهند که رایت ساتوشی ناکاموتو نیست

در یک پرونده قبلی اسلو، شاهدان شواهد پزشکی قانونی ارائه کردند که صحت اسناد ارائه شده توسط رایت برای اثبات ادعای خود به عنوان ناکاموتو را زیر سوال برد.

این اسناد حاوی مغایرت هایی بودند، مانند فونت هایی که در زمان ایجاد آنها در دسترس نبودند.

صندوق دفاع، نماینده قانونی توسعه دهندگان، استدلال می کند که رایت هیچ مدرکی برای حمایت از ادعای خود به عنوان ناکاموتو ارائه نکرده است.

آنها معتقدند که رایت باید هویت خود را به عنوان ناکاموتو مشخص کند قبل از اینکه دادگاه بتواند در مورد سه ادعای اصلی ارائه شده در دادخواست مشورت کند. انتظار می رود این دادگاه در اوایل سال 2024 برگزار شود.

توجه به این نکته ضروری است که کد بیت کوین منبع باز است و به صورت آزاد تحت مجوز موسسه فناوری ماساچوست توزیع می شود و به کاربران این امکان را می دهد تا از کد برای هر منظوری، از جمله نرم افزار اختصاصی، استفاده مجدد کنند.

از سوی دیگر، رایت ادعا می کند که توسعه دهندگان هسته بیت کوین یک نهاد متمرکز را تشکیل می دهند که به آن “مشارکت بیت کوین” می گویند که شبکه بیت کوین را کنترل می کند.

در همین حال، در یک ضربه دیگر به ادعای رایت مبنی بر اینکه او خالق مرموز بیت کوین است، تحقیقات اخیر شواهدی ارائه کرد که نشان می دهد ناکاموتو ممکن است در واقع یک موجودیت جمعی باشد.

یکی از شواهد استفاده از “ما” و “من” در برگه سفید بیت کوین است که نشان دهنده احتمال فعالیت یک تیم با نام مستعار منحصر به فرد است.

شواهد دیگری از تحلیل زبانی نوشته های ناکاموتو به دست می آید.

کاغذ سفید انگلیسی بی عیب و نقص را با زبان دقیق و استفاده دقیق از اصطلاحات فنی به نمایش می گذارد. اما از آنجایی که به نظر می رسد سبک نگارش ناکاموتو در انجمن ها و مکاتبات ایمیلی متفاوت است، این نشان می دهد که افراد متعددی در آن دخیل بوده اند.

تجزیه و تحلیل زبانی پست‌های فروم ناکاموتو، سبک‌های نوشتاری متفاوتی را نشان داد، که بیشتر از نظریه گروهی پشت نام مستعار حمایت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا