ارز دیجیتال

پس از شکایت SEC علیه بایننس، سهام کوین بیس 10 درصد کاهش یافت.

منبع: AdobeStock / gguy

پس از اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اتهاماتی را علیه بایننس و بنیانگذار آن چانگ پنگ ژائو اعلام کرد، سهام صرافی اصلی ارزهای دیجیتال کوین بیس در ایالات متحده 10 درصد سقوط کرد.

بر اساس داده های یاهو فایننس، سهام کوین بیس آخرین روز معاملاتی خود را در روز دوشنبه با 58.71 دلار به پایان رساند که 9.05 درصد کاهش داشت.

این کاهش شدید پس از آن اتفاق افتاد که SEC از بایننس و مدیر عامل آن به دلیل “بی توجهی آشکار به قوانین اوراق بهادار فدرال” شکایت کرد و 13 اتهام علیه این پلتفرم از جمله راه اندازی یک صرافی ثبت نشده را معرفی کرد.

این آژانس بایننس را به نقض قانون با ارائه اوراق بهادار ثبت نشده به عموم مردم، از جمله توکن BNB و استیبل کوین BUSD متهم کرد.

در این شکایت، SEC همچنین برخی دیگر از ارزهای رمزنگاری شده محبوب از جمله Solana، Cardano و Polygon را به عنوان اوراق بهادار معرفی کرد.

SEC گفت: «از زمان راه‌اندازی پلت‌فرم‌های بایننس، متهمان دارایی‌های رمزنگاری‌شده را که به‌عنوان قراردادهای سرمایه‌گذاری و در نتیجه به‌عنوان اوراق بهادار عرضه و فروخته می‌شوند، برای تجارت در دسترس قرار داده‌اند.

این شامل، اما نه محدود به، BNB، BUSD، و واحدهای هر یک از اوراق بهادار دارایی رمزنگاری شده است که در زیر توضیح داده شده است – با نمادهای معاملاتی SOL، ADA، MATIC، FIL، ATOM، SAND، MANA، ALGO، AXS، و COTI (مجموعاً “اوراق دارایی رمزنگاری شده”).

در این دادخواست همچنین ادعا شد که یک سرویس سهام ارائه شده توسط Binance قوانین اوراق بهادار را نقض می کند.

سایر اتهامات وارد شده به Binance توسط SEC شامل عدم ثبت شرکت به عنوان یک کارگزار و همچنین عدم ثبت نام به عنوان صرافی است.

SEC گفت ژائو و بایننس می‌دانستند که پلتفرم Binance.com را برخلاف قوانین مختلف ایالات متحده کار می‌کنند.

همانطور که CCO بایننس صراحتاً در دسامبر 2018 به یکی دیگر از افسران انطباق بایننس اعتراف کرد، کمیسیون فاش کرد که “ما به عنوان یک بورس اوراق بهادار بدون مجوز در ایالات متحده آمریکا فعالیت می کنیم.”

این آژانس گفت که ژائو و بایننس در سال 2019 مدیریت BAM و تجارت BAM را به عنوان بخشی از یک طرح پیچیده برای فرار از قوانین ایالات متحده ایجاد کردند و گفتند که پلت فرم Binance.US به طور مستقل اجرا می شود و مشتریان آمریکایی نمی توانند از پلت فرم Binance.com استفاده کنند.

بایننس متعهد شد که با آن مبارزه کند

بایننس در پاسخ به این شکایت گفت که آماده است تا “در حد کامل قانون” مقابله کند.

بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان گفت که این اتهامات “تنها نمونه دیگری از امتناع نادرست و آگاهانه کمیسیون از ارائه شفافیت و راهنمایی بسیار مورد نیاز” به صنعت کریپتو است.

شلیک SEC به بایننس در حالی صورت می‌گیرد که کمیسیون نبردی قانونی را علیه برخی از شرکت‌های بزرگ ارز دیجیتال آغاز کرده است.

به طور خاص، این کمیسیون علیه صرافی‌های کریپتو Kraken و Bittrex، و همچنین پلتفرم وام‌دهی کریپتو Nexo، اقدامات اجرایی انجام داده است.

در ماه مارس، SEC حتی یک «اعلامیه Wells» به کوین‌بیس ارسال کرد و صرافی رمزارز را به اقدامات قانونی در مورد برخی از دارایی‌های دیجیتال فهرست‌شده، سرویس سهام آن Coinbase Earn، Coinbase Prime و Coinbase Wallet تهدید کرد.

در پاسخ، برایان آرمسترانگ، مدیر عامل Coinbase، این آژانس را به درگیر شدن در “بعضی رفتارهای واقعاً ناب” متهم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا