شبکه های اجتماعی

7 روش اثبات شده برای تبدیل فالوورهای رسانه های اجتماعی به مشتری

اگر محتوا پادشاه است، پس تبدیل ملکه است – جان مونسل

در مورد آن فکر کنید.

هدف اساسی هر فعالیتی که توسط یک بازاریاب رسانه های اجتماعی در شبکه های اجتماعی انجام می شود، به دست آوردن فالوور است. اما آیا این کافی است؟

نه کاملا.

در واقع، این اولین گام از هر کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی است. آنچه در ادامه می‌آید یک استراتژی قدرتمند است که شامل اغواگری ملایم و متقاعد کردن برای کسب درآمد از ارتباطات اجتماعی شما است. کسب و کار شما می تواند طرفداران زیادی داشته باشد. اما اگر فالوورهای شما نتوانند تبدیل شوند، کل استراتژی بازاریابی بی معنی می شود.

برای هر 92 دلار که مارک ها برای به دست آوردن سرنخ ها صرف شد، تنها 1 دلار برای تبدیل آنها متحمل شد – (Econsultancy، 2016).

چه چیزی این حامیان زنده برند شما را از تبدیل شدن باز می دارد؟ بدیهی است که برخی کاستی‌ها در استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما وجود دارد که مانع از جذب مشتری می‌شود.

اما نگران نباشید.

ما در اینجا با ۷ نکته فوق‌العاده آشنا شده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا تبدیل‌های رسانه‌های اجتماعی خود را افزایش دهید.

1. بهره وری خود را افزایش دهید

حرکات شبکه های اجتماعی شما باید سیستماتیک باشد تا بهره وری را افزایش دهد. به عنوان یک بازاریاب، شما روزانه یا گاهی اوقات به صورت هفتگی محتوا ارسال می کنید. توییت های شما تصادفی هستند و پست های اینستاگرام شما متناقض هستند.

نتیجه؟

بدون سرنخ؛ بدون تبدیل

اگر هدف شما تبدیل فالوورها به مشتری است، بر افزایش بهره وری خود تمرکز کنید. روزانه چند دقیقه را به بازاریابی شبکه های اجتماعی اختصاص دهید. برای جلب توجه برند خود، باید افراد را به طور منظم در معرض به روز رسانی های خود قرار دهید. فالوورهای خود را به دیدن شما در شبکه های اجتماعی عادت دهید. اگر ارسال به‌روزرسانی‌های بیش از حد در شبکه‌های اجتماعی چندگانه به نظر سخت می‌آید، از یک ابزار بازاریابی اجتماعی و زمان‌بندی خودکار مانند Socialpilot استفاده کنید.

نکاتی که باید به خاطر بسپارید

  • فعالیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را ساده کنید.
  • با ارسال در زمان های صحیح، محتوای خود را سازنده تر کنید.
  • برای جلوگیری از رکود، محتوای تازه را به طور منظم ارسال کنید

2. محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید

فکر می‌کنید محتوای عالی منتشر می‌کنید، علی‌رغم اینکه در جذب مشتری شکست می‌خورید. در اینجا چند سوال برای شما وجود دارد که باید به آنها پاسخ دهید.

  • کدام یک از شبکه های اجتماعی شما بیشترین سرنخ را ارسال می کند؟
  • بهترین پست های شما کدامند؟
  • بهترین زمان برای ارسال به روز رسانی چیست؟
  • جمعیت شناسی فالوورهای شما (سن و مکان) چیست؟

اگر پاسخی به سوالات بالا ندارید، باید عمیقاً در آنها تحقیق کنید. برای اینکه بفهمید چرا پست‌هایتان ارائه نمی‌شوند، آن‌ها را دنبال کنید و نتایج را تجزیه و تحلیل کنید. این تجزیه و تحلیل ها فقط اعداد را نشان نمی دهند. آنها راهنماهای قدرتمندی هستند که به شما کمک می کنند برنامه عمل رسانه های اجتماعی خود را تقویت کنید. نتایج تجزیه و تحلیل می تواند شگفت انگیز و همچنین جالب باشد. از معیارهای عملکرد برای هدایت صحیح تلاش‌های بازاریابی و جذب مشتریان (هدف) به وب‌سایت‌های خود برای تبدیل استفاده کنید.

نکته – در زمان هایی پست کنید که طرفداران شما فعال ترین هستند.

3. رقبای خود را دنبال کنید

در حالی که شما احترام زیادی از طرف ارتش فالوور خود به دست آورده اید، به نظر می رسد همه مشتریان به سمت رقبای شما می روند.

وای نه!

در اینجا دوباره، تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی می تواند حیاتی باشد. عملکرد پست‌های رقبای خود را اندازه‌گیری کنید و متوجه شوید که آن‌ها در چه نقطه‌ای نسبت به شما امتیاز کسب می‌کنند. با نظارت بر عملکرد پست رقبای خود، ایده ای در مورد “مخاطبان” که در واقع تبدیل می شوند به دست خواهید آورد.

می‌توانید از ویژگی مشابه فیس‌بوک استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد مخاطبی مشابه مخاطب خود ایجاد کنید. اجازه دهید این را کمی توضیح دهم.

این ویژگی یک مخاطب منبع ارائه می‌کند و ویژگی‌های مشترکی مانند اطلاعات جمعیت‌شناختی، علایق دیگر و غیره را شناسایی می‌کند. در نهایت ما افراد مشابه آنها را پیدا می‌کنیم و مخاطبان «Lookalike» را ایجاد می‌کنیم. شانس تبدیل را تا حد زیادی افزایش می دهد.

4. دنبال کنندگان خود را وسوسه کنید – داستان بسازید، پیشنهاد بدهید و تجربه ارائه دهید

اولین قانون تأثیرگذاری بر کسی این است “بیش از حد تلاش نکنیم”.

درست شنیدی؟ آره.

شما باید مخاطبان خود را متقاعد کنید که به مشتریان وفادار تبدیل شوند. هر چند با عدم درخواست مستقیم از آنها برای انجام این کار. داستان هایی در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید و آنها را وادار کنید تا تجربه ای را برای به خاطر سپردن و گرامی داشتن آن بخرند – مانند کاری که پیت غیرقانونی انجام می دهد.

پیت غیر قانونی رستورانی است که طرفداران کوچکی دارد و در عین حال نرخ تبدیل بالایی دارد. آنها با اجرای مسابقات و ایجاد مکالمات جالب در جدول زمانی خود، طرفداران خود را درگیر می کنند. آن‌ها جوایز کوچکی را اهدا می‌کنند، اما این کار را با وادار کردن دنبال‌کنندگان خود به شرکت صمیمانه انجام می‌دهند.

نحوه توزیع جوایز را در پست زیر مشاهده کنید:

فالوورهای خود را وسوسه کنید

در عوض، آنها شناسه های ایمیل مشتریان خود را دریافت می کنند که بعداً برای اهداف تبلیغاتی استفاده می کنند.

این فقط پیشنهادات نیست که منجر به تبدیل می شود، بلکه تجربه ای است که طرفداران و دنبال کنندگان آنها به دست می آورند که باعث می شود بارها و بارها برگردند.

شما باید “بسیار مبتکر” باشید و در حین ارتباط با محصولات/خدمات خود، تجربه ای عالی را به دنبال کنندگان خود ارائه دهید. و به محض اینکه احساس کنند به هم متصل هستند، شما در طرف برنده نبرد تبدیل خواهید بود.

نکاتی که باید به خاطر بسپارید

  • پیشنهادات خود را تازه و جالب نگه دارید
  • داستانی بسازید که هر طرفدار آن را در آغوش می‌کشد، گویی تکه‌ای از زندگی اوست
  • به سوالات، نظرات و بازخوردهای طرفداران پاسخ دهید
  • هر زمان که فرصت پیدا کردید، مشتریان وفادار خود را ذکر کرده و از آنها قدردانی کنید

5. اهداف خود را تعیین کنید و کمپین های خود را به خوبی برنامه ریزی کنید

برندها می‌توانند قابلیت‌های جدید را کشف کنند و کمپین‌های نام تجاری مبتنی بر هدف ارائه دهند. دو رویکرد می تواند وجود داشته باشد. هدف نهایی شما فروش است، اما می توانید با تمرکز بیشتر بر روی آگاهی از برند آزمایش کنید و به فروش امتیاز دوم بدهید. در غیر این صورت می توانید رویکرد متعارف تمرکز بر افزایش فروش خود را در پیش بگیرید. هر دو رویکرد خوب هستند. سپس باید نتیجه هر دو استراتژی را اندازه گیری کنید، مانند اینکه کمپین بازاریابی چقدر ترافیک را به وب سایت شما باز می گرداند.

طراحی استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی

زویا نوشیدنی های نرم افزاری با کالری صفر تولید می کند. استراتژی بازاریابی اینستاگرام آن پیشنهادات را با پست های تبلیغاتی خود ترکیب می کند. آنها دقیقاً می دانند که دنبال کنندگانشان چه می خواهند و برنامه بازاریابی عالی را طراحی می کنند.

جایی که زویا امتیاز جایزه کسب کرد:

  • استفاده فوق العاده از تصاویر و رنگ ها
  • شامل مشتریان واقعی به جای افراد مشهور در عکس ها (برای یک تماس شخصی)
  • ایجاد محتوای تولید شده توسط کاربر را تشویق می کند

اهداف خود را تعیین کنید، استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را طراحی کنید، شبکه های اجتماعی کلیدی خود را انتخاب کنید و شروع به کار بر روی آنها کنید.

6. به طرفداران و دنبال کنندگان خود احساس خاص بودن بدهید

پس از همه، همه چیز در مورد آنها است. آنها حامیان بزرگ شما بوده اند، فروش شما را افزایش داده اند، بنابراین اکنون زمان بازپرداخت است.

در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

در توییتر، یک روز را انتخاب کنید و یک دنبال کننده را تبلیغ کنید – از #FollowFriday استفاده کنید. در فیس بوک، می توانید برنامه «طرفدار هفته» را به صفحه طرفداران خود اضافه کنید. با ذکر اینکه چرا طرفداران هفته هستند یک قدم جلوتر بروید.

نکته – فقط آن “یک” دنبال کننده را ذکر کنید. تایید تعداد زیاد طرفداران در یک زمان، جذابیت ایجاد احساس خاص بودن در آن یک نفر را از بین می برد.

یکی دیگر از راه‌های ایجاد احساس ارزشمندی در فالوورها، انجام درخواست‌های آنهاست. یک نظرسنجی ایجاد کنید یا از طرفداران بخواهید در مورد پست های شما نظر دهند. بیایید ببینیم کهل چقدر بدون زحمت با پیروانش درگیر می شود.

تکمیل درخواست فالوورها

کوهلز از طرفدارانش می خواست که برای پانچو با یک “بله یا نه” پاسخ دهند. این نظرسنجی با واکنش‌های متفاوتی همراه شد. هواداران با شور و اشتیاق فراوان شرکت کردند.

در اینجا مثال دیگری از اخلاق برند عالی آورده شده است:

اخلاق برند

هدف تقریباً بلافاصله به درخواست ها و پرس و جوهای کاربران پاسخ می دهد. این ژست گویای این است که شرکت چقدر برای مشتریانش ارزش قائل است. اگر به طرفداران و فالوورهای خود اهمیت کافی بدهید، آنها شخصاً با شما ارتباط برقرار خواهند کرد.

نکته – بازخورد و پرسش های مشتری را به صورت عمومی نمایش دهید. این موضوع در مورد اعتماد برند و اینکه چقدر برای نظر مشتری ارزش قائل هستند، می گوید.

7. آیا به طرفداران خود وفادار هستید؟

ما از طرفداران و فالوورهای وفادار انتظار داریم که به مشتریان وفادار تبدیل شوند. اما همیشه این اتفاق نمی افتد.

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا؟

به این دلیل است که ما نیز به عنوان یک برند، وفاداری هایی برای نشان دادن به مشتریان داریم. همیشه به وعده های خود عمل کنید، خواه معرفی محصول جدید در تاریخ معین، پیشنهادات، کوپن ها و سایر مزایا باشد. ثبات و نگرانی شما باعث می شود آنها به شما ایمان بیاورند. در صورتی که برای چند روز قادر به ارسال پست نیستید، پیامی مانند «به تعطیلات می‌روید، برای چند روز پست نمی‌گذارید، از دست می‌دهید» بنویسید. این راه دیگری برای نشان دادن این است که برای وقت گرانبهای آنها ارزش قائل هستید.

و بهترین کاری که می توانید برای طرفداران و دنبال کنندگان خود انجام دهید این است مطالب عالی ارسال کنید. محتوای با کیفیت بزرگترین نیروی محرکه موفقیت یک برند در رسانه های اجتماعی است. همانطور که قبلاً بحث شد، یک استراتژی طراحی کنید که شامل چه چیزی و چه زمانی پست شود. فالوورهای خود را به این باور برسانید که فقط برای آنها پست می گذارید.

بسته شدن

واقعیت این است که برندها باید خود را آماده کنند و بیشتر روی تبدیل‌ها تمرکز کنند، زیرا این هدف واقعی کمپین‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی آنهاست. استراتژی‌های بازاریابی خود را برنامه‌ریزی کنید، پیشنهادات و فراخوان‌های غیرقابل مقاومت ارائه دهید، داستان‌هایی را با طرفداران خود به اشتراک بگذارید و آنها را تشویق کنید تا در گفتگوها شرکت کنند. هنگامی که آنها احساس کنند با برند شما مرتبط هستند، به راحتی به مشتری تبدیل می شوند و همچنین شما را به خانواده و دوستان خود ارجاع می دهند.

و اگر فکر می‌کنید که من چیزی را از دست داده‌ام، می‌توانید آن را در کادر نظر زیر به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا