شبکه های اجتماعی

چگونه از پیام های تجاری گوگل برای بهبود خدمات مشتری استفاده کنیم

خدمات مشتری برای شرکت ها ضروری است، به خصوص هنگام دریافت سفارش های سفارشی. اگر مشتری به شما ایمیل بزند و از شما سوالی بپرسد، نمی توانید آن را نادیده بگیرید. شما باید پاسخ دهید، حتی اگر کمی طول بکشد.

در گذشته، این بدان معنا بود که می‌توانید ساعت‌ها را صرف تایپ ایمیل‌های طولانی در رایانه خود کنید، اما اکنون این کار با پیام‌های تجاری Google ساده است.

پیام‌های تجاری Google ابزار مفیدی است که تضمین می‌کند مشتریان بالقوه می‌توانند بدون توجه به ساعت، از طریق چت هم‌زمان کمک و پشتیبانی دریافت کنند.

اجازه دهید توضیح دهیم که چگونه می‌توانید از پیام‌های تجاری Google برای تعامل با مشتریان خود استفاده کنید.

پیام های تجاری گوگل چیست؟

Google’s Business Messages یک سرویس چت رایگان است که پشتیبانی فوری مشتری را از طریق چت زنده بی‌درنگ ارائه می‌کند. این سرویس به مشتریان کمک می کند تا مستقیماً از صفحات نتایج Google با کسب و کار شما در تماس باشند.

در دسترس بودن خارج از ساعت کاری برای پاسخ دادن به سوالات مشتریان به تقویت اعتماد با مشتریان بالقوه و افزایش شانس فروش کمک می کند.

و اگر رقبای شما از Google Business Messages استفاده نمی کنند، در اولین مراحل سفر خرید، ارزش پیشنهادی بهتری را به مشتریان ارائه می دهید.

پیام‌های تجاری Google چگونه کار می‌کنند؟

وقتی کاربری کسب و کار شما را آنلاین پیدا می کند، اگر کارت ویزیت گوگل شما را راه اندازی کرده باشید، می بیند (این کار را می توانید از طریق Google Drive انجام دهید).

کارت ویزیت Google شما حاوی دکمه‌های قابل اجرا است که کاربران می‌توانند برای تماس با کسب‌وکار، بازدید از وب‌سایت یا دریافت مسیر روی آن‌ها کلیک کنند. اگر پیام‌رسانی کسب‌وکار Google را فعال کرده باشید، کاربران دکمه‌ای را نیز مشاهده خواهند کرد که روی آن «پیام» نوشته شده است.

با داشتن راهی مستقیم برای مشتریان بالقوه برای تماس با شما از طریق صفحه نتایج موتور جستجو، می توانید از همان ابتدا روابط بهتری ایجاد کنید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

نحوه تنظیم پیام های تجاری گوگل

1. راه‌اندازی پیام‌های تجاری Google در دسک‌تاپ

  1. جستجوی «نمایه کسب و کار Google»
    نمایه کسب و کار Google
  2. ورود یا ایجاد یک حساب کاربری
    یک حساب کاربری ایجاد کنید
  3. در سمت چپ، “پیام ها” را از گزینه های منو انتخاب کنید.
    پیام ها
  4. یک دکمه آبی نشان می دهد، “پیام را روشن کنید”. روی آن دکمه کلیک کنید و پیام‌رسانی Google Business شما راه‌اندازی می‌شود. مشتریان بالقوه می توانند مستقیماً از صفحه نتایج موتور جستجو با شما تماس بگیرند.
    پیام رسانی را روشن کنید

2. راه‌اندازی پیام‌های تجاری Google در تلفن همراه

  1. برنامه Google Maps را دانلود کنید.
    برنامه نقشه گوگل
  2. روی «به‌روزرسانی‌ها» ضربه بزنید
    به روز رسانی نقشه
  3. روی «پیام‌ها» و سپس «تجارت» ضربه بزنید
    به روز رسانی پیام ها
  4. روی «…» و سپس «تنظیمات» ضربه بزنید
    تنظیمات
  5. سپس می توانید پیام ها را روشن یا خاموش کنید

5 نکته برای استفاده از پیام های تجاری گوگل

بیایید ببینیم چگونه می‌توانید از پیام‌های تجاری Google برای تعامل با مشتریان خود استفاده کنید.

1. به پیام ها به سرعت پاسخ دهید

هیچ زمانی مثل زمان حال نیست این هرگز برای مصرف‌کنندگان امروزی که انتظار راه‌حل‌های فوری بدون انتظار دارند، صادق نبوده است. در واقع، یک نظرسنجی اخیر نشان داد که 88٪ از مصرف کنندگان انتظار دارند که پیام های آنها در عرض یک ساعت پاسخ داده شود.

Google Business Messages با فعال کردن پیام‌رسانی فوری بین کسب‌وکارها و مخاطبین جدید که برای اولین بار در تماس هستند، این انتظارات را تسهیل می‌کند.

به عنوان مثال، اگر یک مشتری بالقوه برای یک کسب و کار VoIP در عملکرد چت بپرسد “شماره تلفن مجازی چیست”، می توانید بلافاصله پاسخ دهید و به او اطلاع دهید.

با ممانعت از کلیک کردن کاربران با ناامیدی در جستجوی راه‌هایی برای برقراری ارتباط، آنها می‌توانند فوراً با دکمه «پیام» در تماس باشند و سفر خرید احتمالی خود را آغاز کنند.

2. به طور مداوم هرزنامه ها را بررسی کنید و آنها را گزارش دهید

هرزنامه به صورت آنلاین رایج شده است. متأسفانه، می‌تواند به پیام‌رسانی کسب و کار Google شما نیز راه پیدا کند.

پیام‌های هرزنامه معمولاً کسب‌وکار شما را ناامید و بی‌اعتبار می‌کنند. مشکل این است که اگر به طور مکرر به پیام های هرزنامه با ناامیدی و سردرگمی پاسخ دهید، کسب و کار شما را به کاربران واقعی مثبت نشان نمی دهد.

برای دور زدن پیام های اسپم، گوگل به شما اجازه می دهد تا کاربران جعلی را به عنوان هرزنامه مسدود کرده و گزارش دهید. برای مسدود کردن/گزارش هرزنامه کافی است روی علامت تعجب در گوشه سمت راست بالای کنار سطل زباله کلیک کنید.

Spam را بررسی کنید

3. Notifications را روشن کنید

با اعلان‌هایی که هر بار که شخصی با شما تماس می‌گیرد به شما می‌گوید، دیگر هرگز درخواست مشتری را از دست نخواهید داد.

می‌توانید اعلان‌های خود را برای موارد زیر سفارشی کنید:

  • وقتی شخصی جدید در نمایه کسب و کار شما نظر می دهد
  • وقتی دنبال کننده یا رزرو جدیدی به دست می آورید
  • به روز رسانی در مورد حساب شما
  • به روز رسانی های مربوط به ویژگی ها یا به روز رسانی های جدید

با فعال کردن اعلان‌ها، همیشه می‌توانید بدون تردید به سؤالات و شکایات مشتریان پاسخ دهید.

برای فعال کردن اعلان‌ها، وارد نمایه کسب‌وکار Google خود شوید و مشاهده نمایه را انتخاب کنید. روی منو و سپس اعلان‌های ایمیل ضربه بزنید. اعلانی را که می خواهید فعال کنید جستجو کنید و کلید را روشن یا خاموش کنید.

نمایش اعلانها را فعال کنید

4. یک پیام خوش آمد گویی ایجاد کنید

تأثیرات اولیه ماندگار است، به همین دلیل است که ایجاد پیام خوشامدگویی عالی مهم است. محتوای تعاملی به شما کمک می کند که برجسته شوید.

شما می خواهید نزدیک و دوستانه به نظر برسید زیرا این اولین برداشت مشتریان از کسب و کار شما خواهد بود. این می تواند به شدت بر روی نتیجه شما تأثیر بگذارد، زیرا یک پیام خوش آمد گویی موفق می تواند تعامل مشتری را تا 33٪ افزایش دهد.

یک پیام خوش آمد گویی ایجاد کنید

پیام های خوش آمدگویی در Google زمانی ظاهر می شوند که کاربر روی دکمه صحبت کردن با کسب و کار شما کلیک می کند. پیامی ایجاد کنید که از کاربران برای تماس با شما تشکر کند و نحوه کمک شما را فهرست کند.

به یاد داشته باشید، پیام خوشامدگویی شما اغلب اولین تعامل بین کسب و کار شما و مشتریان جدید است، بنابراین شما مایل به انجام آن هستید حداکثر ارزش را در این قطعه کوتاه اطلاعات ارائه کنید.

در اینجا یک مثال است:

خوش آمدی! با تشکر از شما برای تماس. ما خوشحال خواهیم شد که با درخواست شما به شما کمک کنیم. لطفا برای پاسخگویی فوری پیام بگذارید. اگر نتوانیم فوراً به سؤال شما پاسخ دهیم، ظرف 24 ساعت به شما ایمیل می‌کنیم.’

5. پاسخ ها را به صورت مستقیم و دقیق نگه دارید

مشتریان پس از بمباران شدن با اطلاعات نباید احساس گیج شدن بیشتری در تعامل ایجاد کنند. در عوض، پاسخ ها باید مستقیم و دقیق باشند.

این نه تنها خواندن و درک پیام های شما را برای مشتریان آسان تر می کند، بلکه با اطمینان از اینکه در پاسخ های خود زیاده روی نمی کنید، در وقت شما نیز صرفه جویی می کند.

به عنوان مثال، اگر مشتری بپرسد که نرم افزار مرکز تماس شما چه زمانی به روز رسانی را دریافت می کند، پاسخ شما باید این باشد ‘سلام مارک. ما آخرین نسخه به روز شده را هفته آینده در روز جمعه منتشر خواهیم کرد. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بجای ‘سلام مارک، از اینکه امروز با پیام خود تماس گرفتید، سپاسگزارم. در مورد نرم افزار، این یک سوال بسیار محبوب است و ما خوشحالیم که از شما پرسیده اید. بسیاری از مشتریان با آخرین نسخه نرم افزار مشکلاتی را تجربه کرده اند، به همین دلیل است که ما یک به روز رسانی برای رفع اشکالات ایجاد کرده ایم. به‌روزرسانی نرم‌افزار باید جمعه آینده در دسترس باشد، امیدواریم آن را بین ساعت 6:00 تا 08:00 صبح به وقت گرینویچ منتشر کنیم، اما در حال حاضر نمی‌توانیم آن را تضمین کنیم..

9 بار از 10، مشتریان به اطلاعات اضافی اهمیت نمی دهند. آنها فقط می خواهند به پرسش خود پاسخ داده شود.

مزایای پیام‌های تجاری Google

1. پشتیبانی شخصی را ارائه می دهد

پیام‌رسانی تجاری Google به کاربران امکان می‌دهد پیام‌های جذاب و شخصی‌سازی‌شده را مستقیماً در صفحه نتایج Google ارسال کنند. برای یک مشتری جدید، این می تواند شبیه صحبت با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده باشد تا یک غریبه در یک تجارت.

علاوه بر این، کسب‌وکارها می‌توانند تصاویر، ویدیوها و شکلک‌ها را اضافه کنند تا پیام‌ها را جذاب‌تر و شخصی‌تر کنند.

مصرف‌کنندگان امروزی انتظار تجربه‌ای شخصی‌سازی‌شده را در طول سفر خرید خود دارند، بنابراین تلاش‌های پیام‌رسانی کسب‌وکار Google خود را با CRM و سایر پایگاه‌های داده مشتریان خود پیوند دهید تا تجربه شخصی‌سازی شده نهایی را تجربه کنید.

2. به خودکارسازی نقاط تماس مشتری کمک می کند

ممکن است ادغام پیام‌های تجاری Google در هر نرم‌افزار تجارت الکترونیک موجود، نرم افزار مدیریت شبکه های اجتماعی، یا سرویس پیام رسانی که قبلاً استفاده می کنید.

می‌توانید حداکثر پنج پیام خوش‌آمدگویی در پیام‌های تجاری Google ایجاد کنید تا با مشتریان چت کنید و از آنها در طول سفرشان حمایت کنید.

برای مثال به مثال زیر از Levi’s نگاهی بیندازید. آنها پیام‌های تجاری Google خود را با یک ربات چت ادغام کرده‌اند تا سریع‌تر و کارآمدتر به سؤالات مشتری پاسخ دهند.

به خودکارسازی نقاط تماس مشتری کمک می کند

3. دسترسی شما به سوالات مشتریان را بهبود می بخشد

حضور در پیام‌های تجاری Google، دسترسی شما را به مشتریان افزایش می‌دهد. این بدان معناست که شما قادر خواهید بود به سوالات مشتریان بیشتری رسیدگی کنید، بدون توجه به اینکه آنها از کجا می آیند.

در دسترس بودن فوری هم برای کسب و کار و هم برای مشتریان شما مفید است.

برای کسب‌وکارها، توانایی رسیدگی به سوالات بیشتر مشتری به این معنی است که می‌توانید تعداد بیشتری از مشتریان را بپذیرید و راضی کنید. برای مشتریان، دریافت خدمات و پشتیبانی کارآمد از طریق موتور جستجوی Google باعث صرفه جویی در زمان و تلاش ارزشمند خواهد شد.

چگونه SocialPilot می تواند کمک کند؟

هنگامی که پیام‌های کسب و کار Google خود را راه‌اندازی کردید، SocialPilot می‌تواند گام بعدی برای استفاده حداکثری از نمایه کسب‌وکار Google شما باشد. با زمان‌بندی پیشرفته، می‌توانید با پست کردن مداوم محتوای جذاب در Google Business فعال بمانید.

نمایه کسب و کار Google

می‌توانید گیف‌ها، تصاویر و شکلک‌ها را برای مدیریت محتوای منحصر به فرد کسب‌وکارتان ادغام کنید. حتی می توانید آن را با Canva ادغام کنید و CTA های سفارشی را اضافه کنید تا پست های خود را از رقبای خود برتری دهید.

همچنین می‌تواند فرآیندهای شما را کارآمدتر کند زیرا می‌توانید جریان‌های کاری ایجاد کنید، و با برنامه‌ریزی هوشمند و انبوه، هرگز فرصتی را برای تقویت نمایه کسب‌وکار Google خود از دست نخواهید داد.

به طور خلاصه

پیام‌های تجاری Google برای ارائه خدمات برتر به مشتریان و درگیر نگه داشتن مشتریان بالقوه مفید است.

با قابلیت تنظیم پیام های خوش آمدگویی، پاسخ های خودکار و شخصی سازی، برند شما در مورد شهرت بالاتر از بقیه قرار می گیرد. همچنین با دسترسی آسان و در دسترس بودن در صورت لزوم به شما کمک می کند آنچه را که مشتریان می خواهند ارائه دهید.

راه‌اندازی «پیام‌های تجاری Google» به مشتریان و مشتریان احتمالی نشان می‌دهد که مایل بیشتری را طی می‌کنید. و با ادغام اتوماسیون، کارایی خود را بهبود می‌بخشید و سود نهایی خود را افزایش می‌دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا