برنامه نویسی

اتریوم به عنوان یک ماشین حالت جهانی.

از همان ابتدا، پروژه اتریوم به وضوح در یک سند به خوبی آماده شده به نام وایت پیپر اتریوم توضیح داده شد. اتریوم همیشه برای رسیدن به هدفی که پروژه اتریوم است، توسعه یافته، بهینه سازی شده و به روز شده است.

پروژه اتریوم چیست؟ خلاصه ای کوتاه از این سوال این است که اتریوم به عنوان یک ماشین دولتی جهانی که واقعاً غیرمتمرکز است متولد شد.

کلمه جهانی در اینجا کاملاً خود توضیحی است… ما را با ماشین دولتی رها می کند.

ماشین حالت جهانی یک سیستم توزیع شده در سطح جهانی است که یک نتیجه یا نتیجه را به طور همزمان در سراسر شبکه خود به دست می آورد و حفظ می کند. State here به نتیجه فعلی در آن لحظه اشاره دارد. در یک ماشین حالت، نتیجه همیشه در کل سیستم یا شبکه ها یا در مورد اتریوم، گره ها یکسان است.

حال، حفظ وضعیت در یک شبکه توزیع شده به این معناست که مکانیزمی برای ردیابی تغییر وضعیت در زمان واقعی در کل شبکه وجود دارد. این همچنین به این معنی است که کل شبکه های توزیع شده وقتی مجموعه ای از کد داده می شود باید پس از اجرای برنامه به همان نتیجه برسند.

بنابراین چگونه انتقال حالت را در یک شبکه جهانی از رایانه ها ردیابی کنیم؟ برای اطمینان از قطعی بودن شبکه اتریوم، همه گره‌ها (رایانه‌ها) در سراسر جهان که بلاک چین اتریوم را تامین می‌کنند باید یک برنامه سازگار با اتریوم به نام کلاینت اجرا کنند.

یک کلاینت اتریوم نباید به زبان برنامه نویسی خاصی نوشته شود، اما باید طبق مشخصات ارائه شده در کاغذ زرد اتریوم (متفاوت از کاغذ سفید اتریوم) نوشته شود.
برنامه هایی که مطابق با مشخصات اتریوم نوشته می شوند، کلاینت های اتریوم نامیده می شوند.

کلاینت های اتریوم، زمانی که روی رایانه نصب و اجرا می شوند، آن رایانه را به شبکه بلاک چین اتریوم متصل می کنند.
هر کسی می‌تواند هر یک از این کلاینت‌ها را دانلود کرده و روی سیستم خود نصب کند و به یک گره اتریوم تبدیل شود.

هنگامی که چنین سیستمی با موفقیت به شبکه بلاک چین اتریوم متصل شد، سوابق گذشته تراکنش های ثبت شده در شبکه را دانلود می کند… پس از آن به یک فول نود تبدیل می شود. و در صورتی که مالک الزامات از پیش تعیین شده را برآورده کند، اعتبار سنجی.

اتریوم فقط توزیع نمی شود، بلکه غیرمتمرکز نیز هست. به همین دلیل است که برای اجرای شبکه به کامپیوترهای مستقل در سراسر جهان بستگی دارد. هیچ کامپیوتری به تنهایی کنترلی بر روی اتفاقات شبکه ندارد، تصمیمات به طور جمعی توسط اکثر کامپیوترهای موجود در شبکه گرفته می شود. فرآیندی که از طریق آن این دموکراسی در شبکه به دست می‌آید توسط الگوریتمی به نام «مکانیسم اجماع» نظارت می‌شود.

PS: این هنوز هم سطح بسیار بالایی است. هنوز چیز خیلی فنی وجود ندارد هر کسی حتی بدون هیچ دانش قبلی از شبکه بلاک چین می تواند به راحتی درک کند. اگر مطالبی را که می‌خوانید مجذوب خود کرده‌اید، با خیال راحت در سوراخ خرگوش شیرجه بزنید. به سادگی عبارت «فناوری بلاک چین چیست» را در گوگل تایپ کنید و آن را از آنجا دریافت کنید. Cheerio.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا