دیجیتال مارکتینگ

7 تله دوره دیجیتالی که باید از آنها گذشت

خوش آمدید به ستون های سازنده، جایی که ما صداهای متخصص HubSpot Creator را به وبلاگ ها می آوریم که الهام بخش شما هستند و به رشد بهتر شما کمک می کنند.

اشتباهات بخشی از سفر هر سازنده دوره دیجیتالی است، و به من اعتماد کنید، در حین ساختن کسب و کارم، سهم خود را از آنها به دست آورده ام. اما برای هر یک از این اشتباهات، یک درس ارزشمند وجود دارد.

← برای دانلود راهنمای رایگان ما برای اصول بازاریابی دیجیتال اینجا را کلیک کنید [Download Now].

نام من امی است و به کارآفرینان کمک می کنم تا کسب و کار خود را با دوره های دیجیتال رشد دهند. بنابراین من دوست دارم شما را از طریق برخی از اشتباهات کمتر شناخته شده ای که مرتکب شده ام راهنمایی کنم، تا بتوانید به طور کامل از آنها اجتناب کنید. به نظر خوب میاد؟

7 اشتباه بزرگی که من به عنوان سازنده دوره های دیجیتال مرتکب شده ام

1. راه اندازی بدون تجربه عملی

در حالی که موضوع دوره دیجیتال شما ممکن است با کسب و کار شما تغییر کند، مهم است که در هر چیزی که تدریس می کنید، تجربه عملی داشته باشید.

آیا می خواهید دوره ای در مورد سرمایه گذاری در املاک و مستغلات تدریس کنید؟ فوق العاده است، اما مطمئن شوید که به عنوان یک سرمایه گذار املاک و مستغلات تجربه دارید. آیا می خواهید به آرایشگران آموزش دهید که چگونه سالن های خود را با موفقیت باز کنند؟ انجام دهید. اما ابتدا باید سالن خود را باز می کردید.

من اولین دوره دیجیتال خود را بدون هیچ تجربه قبلی در زمینه ای که در مورد آن تدریس می کردم راه اندازی کردم. در عجله‌ام برای تثبیت خودم به عنوان یک متخصص، اهمیت داشتن تجربه عملی را نادیده گرفتم. آیا می توانید حدس بزنید که چگونه این اتفاق افتاد؟ بله، اولین دوره من یک شکست کامل بود.

فراتر از بدیهیات، در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا باید قبل از راه‌اندازی دوره، تجربه‌ای عملی در حوزه کاری خود کسب کنید:

  • اعتبار: برای ایجاد اعتماد با دانش‌آموزان آینده‌تان، باید به آنها نشان دهید که معامله واقعی با شماست. داشتن تجربه واقعی در موضوع موضوع اولین قدم برای به دست آوردن اعتماد به نفس آنهاست.
  • آموزش موثر: وقتی تجربه نشان دادید، آموزش شما قدرتمندتر می شود. می توانید با چالش هایی که ممکن است دانش آموزانتان با آن مواجه شوند ارتباط برقرار کنید و راه حل های عملی و واقعی برای آنها ارائه دهید.
  • حل مسئله: به عنوان یک تمرین‌کننده باتجربه، احتمالاً با موانع موجود در رشته خود مواجه شده‌اید و آن‌ها را غلبه کرده‌اید. این تجربه به شما این امکان را می‌دهد تا مشکلات رایجی را که ممکن است دانش‌آموزانتان با آن‌ها مواجه شوند پیش‌بینی کنید و آنها را با راه‌حل‌هایی مجهز کنید – شبیه کاری که من در این پست وبلاگ انجام می‌دهم.
  • اعتماد به نفس: وقتی آن را پشت سر گذاشته اید و با موفقیت از آن طرف بیرون می آیید، اعتماد به نفس شما را به عنوان یک معلم افزایش می دهد. اعتماد به نفس به شما کمک می کند تا اطلاعات را با وضوح و قاطعیت ارائه دهید و دانش آموزان خود را تشویق می کند تا به راهنمایی شما اعتماد کنند.
  • ایجاد شهرت: با گذشت زمان، شهرت شما به عنوان یک متخصص در زمینه خود افزایش می‌یابد و فرصت‌های جدیدی مانند مشارکت در سخنرانی، همکاری و مشاوره باز می‌شود. همچنین می تواند راه را برای یک مخاطب اختصاصی و وفادار هموار کند.

نیازی نیست که متخصص پیشرو در زمینه خود باشید، فقط به چیزی نیاز دارید که من دوست دارم آن را 10% لبه بنامم. با این حال، قبل از ایجاد یک دوره دیجیتال باید تجربه عملی داشته باشید.

2. اجازه دادن به سندروم ایمپوستر

حتی زمانی که دانش مرتبطی داشتم، با سندروم ایمپوستر دست و پنجه نرم می کردم. من به توانایی خود در تدریس شک داشتم و از نظر دیگران سؤال کردم. در نهایت، این روند پیشرفت من را کند کرد.

در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید برای غلبه بر سندروم ایمپوستر از آنها استفاده کنید:

  • بردهای خود را در آغوش بگیرید: دستاوردها و موفقیت های خود را به یاد آورید، مهم نیست که چقدر کوچک به نظر می رسند.
  • بر پیشرفت تمرکز کنید نه کمال: کمال دست یافتنی نیست در عوض برای بهبود مستمر تلاش کنید.
  • شفقت به خود را تمرین کنید: با خودتان مهربان باشید و بدانید که همه لحظات شک و تردید دارند.
  • یک “پرونده لاف زدن” نگه دارید: تمجید و بازخورد مثبت را برای مقابله با احساسات فریبکار مستند کنید.

بسیاری از مردم اجازه می‌دهند فقدان تجربه بازاریابی یا فناوری آنها را از ایجاد دوره باز دارد. به من اعتماد کنید، برای موفقیت نیازی نیست که اهل دیجیتال باشید.

هک، شما حتی نیازی به تکمیل ایده موضوع دوره خود قبل از شروع ندارید! منابعی مانند Digital Course Academy (DCA) برای همین است. DCA یک نقشه راه کامل برای اعتبارسنجی، ایجاد، راه اندازی و فروش دوره دیجیتالی شما ارائه می دهد.

3. ایجاد دوره ای که علاقه ای به آن نداشتم

در مورد اتلاف وقت و منابع صحبت کنید. من یک بار دوره ای را در مورد موضوعی ایجاد کردم که علاقه خود را به آن از دست داده بودم، و هرگز آن را راه اندازی نکردم.

قبل از اینکه وارد حالت ایجاد دوره شوید، ضروری است که “نقطه شیرین” خود را پیدا کنید. این جایی است که دوره شما با اشتیاق، نیازهای مخاطبان و تخصص شما هماهنگ است. به عبارت دیگر، شما باید کشف کنید که «چیز شما» چیست. این تضمین می کند که انگیزه خود را حفظ کنید و می توانید موضوع خود را با اشتیاق ارائه دهید.

4. صرف زمان بیش از حد در خارج از “منطقه نبوغ” خود

منطقه نابغه شما جایی است که بیشترین ارزش را ارائه می دهید. معمولاً ترکیبی از موارد زیر است:

  • اشتیاق شما: کاری که شما عمیقاً به آن علاقه دارید و واقعاً عاشق انجام آن هستید.
  • مهارت های شما: جایی که شما برتر هستید و تخصص خود را از طریق یادگیری و انجام دادن تقویت کرده اید.
  • تاثیر شما: جایی که استعدادها و اشتیاق شما با آنچه مخاطب شما نیاز دارد تلاقی می کند.

به عنوان یک کارآفرین، بشقاب های زیادی را می چرخانید. صرف وقت برای چیزهایی خارج از منطقه نابغه شما آسان است. به عنوان مثال، من سال‌ها را صرف ویرایش ویدیوهای دوره کردم، زمانی که می‌توانستم کار را محول کنم و زمان بیشتری را برای کارهای با ارزش‌تر صرف کنم.

در این دام نیفتید همانطور که کسب و کار شما رشد می کند، برون سپاری وظایفی که بیشترین استفاده از زمان شما را ندارند، شما را آزاد می کند تا روی جنبه های مهم تر کسب و کار خود تمرکز کنید.

5. فکر می کنم اولین دوره من پایان-همه-همه باشد

من قطعاً در ابتدا این اشتباه دوره دیجیتال را مرتکب شدم. مثل این بود که دوره من باید شاهکار هر دوره ای باشد که تا به حال ایجاد شده است. هر چی میدونستم پرت کردم و آشپزخانه در آن فرو می‌رود، زیرا می‌خواستم ثابت کنم که چقدر آگاه هستم.

حقیقت این است: اولین دوره شما لازم نیست همه چیز باشد.

دوره های شما می تواند در طول زمان تکامل یافته و بهبود یابد. به دنبال کمال نباشید. بر ارائه ارزش تمرکز کنید و دوره خود را با هر تکرار تقویت کنید.

به یاد داشته باشید: تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دوره دیجیتالی ایجاد کنید تا سودآور باشید. نکته کلیدی این است که با هر راه اندازی مجدد، دوره خود را بهبود بخشید.

6. من آن را خیلی کوچک بازی کردم

آیا تا به حال این جمله را شنیده ایدبرو بزرگ یا برو خونه؟“این قطعاً باید برای راه اندازی دوره دیجیتال شما اعمال شود.

اگر فقط با ارسال چند ایمیل، راه اندازی کوچک، یا نادیده گرفتن رسانه های اجتماعی یا وبینارها به دلیل اینکه «آماده نیستید» در حال بازی کوچک هستید، فقط موفقیت خود را به تاخیر می اندازید.

در روزهای اولیه ام، با راه اندازی دوره هایم آن را ایمن بازی می کردم. من فقط چند ایمیل فرستادم و از حضور در ویدیو امتناع کردم زیرا راحت نبودم.

ویدئو ابزار قدرتمندی برای ارتباط با مخاطبان شماست و جنبه حیاتی رشد کسب و کار و فروش دوره شماست. کاری را که من انجام دادم انجام نده و خیلی صبر کن تا خودت را بیرون بیاوری.

از کوچک شروع کنید، تمرین کنید و به تدریج حضور خود را افزایش دهید. هنگامی که آماده راه اندازی هستید، بازی در لیگ های بزرگ راحت خواهید بود.

7. عدم پرورش مخاطبانم به اندازه کافی

وقتی صحبت از راه اندازی شد، لیست ایمیل شما یکی از با ارزش ترین دارایی های شماست و نادیده گرفتن آن می تواند به شدت به نتایج راه اندازی شما آسیب برساند. به طور مداوم با مشترکین خود درگیر باشید، محتوای ارزشمند ارائه دهید و در طول زمان با آنها رابطه برقرار کنید.

به هر حال، اگر فکر می کنید لیست ایمیل شما برای راه اندازی دوره دیجیتال بسیار کوچک است، دوباره فکر کنید. یکی از بزرگترین چیزهایی که آموخته ام این است که برای داشتن یک راه اندازی موفق نیازی به یک لیست ایمیل بزرگ ندارید. من مشتریانی داشته ام که تنها 120 مشترک لیست ایمیل دارند و تنها در چند روز هزاران دلار به دست آورده اند.

اگر با لیست ایمیل خود درگیر شده اید، زمانی که دوره خود را شروع کنید، پاسخ بسیار بهتر خواهد بود.

در واقع، داشتن یک فرآیند ورود بسیار عمدی – یا هیجان زده کردن مخاطبان در مورد موضوع خود از قبل – برای راه اندازی موفقیت آمیز ضروری است. من این را پس از برگزاری چند کلاس مستر با نرخ حضور ضعیف، به سختی متوجه شدم.

همون اشتباهی که من کردم رو نکن ثبت نام کنندگان خود را قبل از شروع دوره خود درگیر کنید تا آنها را هیجان زده کنید.

شما آماده ساخت یک دوره دیجیتال موفق هستید

خوب، بد و زشت را یاد گرفتی. زمان آن فرا رسیده است که خوب را اجرا کنید و یک دوره دیجیتال بسیار موفق بسازید.

به یاد داشته باشید، این یک سفر پر از درس های ارزشمند است، بنابراین همچنان که در حال رشد هستید به یادگیری ادامه دهید. اکنون، بیرون بروید و یک تجارت سودآور و لذت بخش ایجاد کنید که فراتر از وحشیانه ترین انتظارات شماست.

اگر از کسی که پیش از شما رفته است راهنمایی می خواهید، در آکادمی دوره دیجیتال به من بپیوندید.

دعوت به اقدام جدید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا