دیجیتال مارکتینگ

چگونه یک استراتژی سئو جامع بسازیم که مشتریان بیشتری را جذب و تبدیل کند

خوش آمدید به ستون های سازنده، جایی که ما صداهای متخصص HubSpot Creator را به وبلاگ ها می آوریم که الهام بخش شما هستند و به رشد بهتر شما کمک می کنند.

من یک مشاور بازاریابی فراگیر و بنیانگذار گروه رسانه ای تامپسون هستم. من همچنین به دلایل سلامتی از یک رژیم غذایی بدون گلوتن پیروی می کنم. وقتی به وب‌سایت یک رستوران می‌روم، از خود می‌پرسم، آیا منوی آن‌ها برای «افرادی مثل من» کار می‌کند؟

مشتریان ایده‌آل شما این سؤالات را خواهند داشت، زیرا «افراد مثل من» اغلب به هویتی اشاره دارد که مصرف‌کنندگان دارند.

و افرادی که دارای هویت‌های نادرست و فاقد خدمات هستند، اغلب در مورد اینکه چگونه هویت آنها می‌تواند بر میزان موفقیتی که می‌توانند با برند شما به دست آورند و اینکه آیا آنها احساس تعلق دارند، تأثیر می‌گذارد تعجب می‌کنند.

→ اکنون دانلود کنید: بسته شروع SEO [Free Kit]

این به شما بستگی دارد که مطمئن شوید نام تجاری شما سیگنال های مناسبی را با محتوای شما ارسال می کند – برای برقراری ارتباط “شما به اینجا تعلق دارید”، به همه افرادی که می خواهید به آنها خدمت کنید. و یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، استفاده از استراتژی سئوی جامع است.

در این پست، نحوه پیاده‌سازی استراتژی‌های سئو جامع را توضیح می‌دهم که به شما کمک می‌کند مخاطبان متنوعی را جذب کنید.

نحوه ارتباط «شما به اینجا تعلق دارید» با افرادی که به آنها خدمت می کنید

وقتی «چرا» پشت سؤالات مشتری خود را بدانید، ایجاد محتوای مبتنی بر سئو آسان‌تر می‌شود که به قلب چیزهایی که آنها باید در مورد شما بیاموزند می‌پردازد.

نکته حرفه‌ای من این است که تلاش‌های خود را بر ارائه تجربیاتی متمرکز کنید که به مشتریان ایده‌آل‌تان این احساس را آسان می‌کند که سه عبارت کلیدی برای برند شما صادق هستند:

  1. این برند من و هویت من را می بیند.»
  2. افرادی مثل من در اینجا به موفقیت رسیده اند.»
  3. “تجربه مشتری برای افرادی مانند من در نظر گرفته شده است.”

بیایید بررسی کنیم که چگونه می توانید به این ایده آل ها دست پیدا کنید.

1 “این برند من و هویت من را می بیند.”

هیچ‌کس نمی‌خواهد احساس نامرئی بودن کند، اما، متأسفانه، افراد جوامع حاشیه‌ای اغلب احساس می‌کنند که توسط برندهایی که تمام توجه خود را بر کسانی متمرکز می‌کنند که بخشی از «جریان اصلی» هستند، نادیده گرفته می‌شوند.

به همین دلیل است که افرادی که اغلب نادیده گرفته می شوند، وقتی یک برند برای «دیدن آنها» وقت می گذارد، بسیار هیجان زده می شوند.

من یکی دو سال پیش کنفرانسی را کلید زدم. پس از آن، نظرات رسانه‌های اجتماعی را از شرکت‌کنندگانی دیدم که به این موضوع اشاره کرده بودند که ترکیب سخنرانان در کنفرانس چه احساسی در آنها ایجاد می‌کند.

در اینجا یک مثال وجود دارد که در آن شرکت کننده احساس “دیده شدن” می کرد زیرا دوست داشت زنان رنگین پوستی مانند او را که توسط سخنرانان کنفرانس نمایندگی می کردند ببیند.

و در مثال دیگر، شرکت کننده احساس نامرئی بودن می کرد زیرا هیچ سخنران را در گروه سنی خود نمی دید.

نمونه سئو جامع رسانه های اجتماعی کنفرانس

در مطالعه وضعیت نمایندگی در بازاریابی که من انجام دادم، 63٪ از پاسخ دهندگان بالای 50 سال گفتند که برای آنها مهم است که افراد در گروه سنی خود را در برندهایی که از آنها خرید می کنند نشان دهند.

به طور کلی، سن دومین عامل مهم برای آنها از نظر حوزه های نمایندگی بود که مصرف کنندگان در تمام سنین باید ببینند تا احساس کنند به آنها تعلق دارند.

با استفاده از محتوای خود برای اذعان به اینکه مشتریان شما متفاوت هستند به گونه ای که به نظر معتبر می رسد، مشتریان خود را احساس کنند که دیده می شوند.

2. “امثال من در اینجا به موفقیت رسیده اند.”

افرادی که به آنها خدمت می کنید به سراغ شما می آیند زیرا از شما می خواهند که به آنها کمک کنید تا مشکلی را حل کنند، اما همه با سرعت یکسان به موفقیت نمی رسند.

در طول سال‌ها، به مشتریان زیادی آموزش داده‌ام که چگونه هویت مصرف‌کنندگان با میزان موفقیت آنها ارتباط مستقیم دارد.

به عنوان یک نام تجاری، برای شما مهم است که بدانید آیا مشتریان خاص مانند دیگران در حال رشد نیستند یا خیر. این آگاهی شما را قادر می‌سازد تا راه‌حل‌هایی برای از بین بردن شکاف‌های موجود ایجاد کنید.

در اینجا یک مصاحبه تخصصی است که من انجام دادم که این مفهوم را با استفاده از مثالی به نام “اصل آب در مقابل ماهی” کمی بیشتر توضیح می دهد.

در این قسمت از پادکست گنجاندن و بازاریابی، به عوامل مختلفی که بر موفقیت مشتریان شما تأثیر می‌گذارند، مانند نژاد، جنسیت، و گرایش جنسی، به همراه توصیه‌هایی در مورد نحوه کاهش آنها عمیق‌تر می‌روم.

در مطالعه ایالت نمایندگی در بازاریابی، 52 درصد از مصرف‌کنندگان گفتند که توصیفات مشتری برای برندهایی که قصد خرید از آن را دارند، حوزه نمایندگی برای آنها مهم‌تر است.

افرادی را از جوامعی که کمتر از آنها نمایندگی می کنند و دارای خدمات کمتری هستند نشان دهید که با برند شما به موفقیت دست می یابند. انجام این کار به افرادی که در این هویت مشترک هستند این اطمینان را می دهد که می توانند با شما نیز به موفقیت برسند.

3. “تجربه مشتری برای افرادی مانند من در نظر گرفته شده است.”

من کسی را ندیده ام که از این احساس لذت ببرد.

اما در اغلب موارد، با مصرف‌کنندگان جوامعی که کمتر از آنها نمایندگی می‌کنند و کمتر خدماتی دریافت می‌کنند، مانند افکار بعدی در تجربیاتی که برندها ارائه می‌کنند رفتار می‌شود. این به نوبه خود منجر به تجربه ای کمتر از ستارگان در تعامل با یک برند می شود.

در ویدیوی زیر، ارین پرکینز، یک مدافع معلولیت، ناامیدی خود را از یک تجربه برند مشترک به اشتراک می گذارد.

نکته حرفه‌ای من این است که با ارائه تجربیات فوق‌العاده‌ای که برای همه هویت‌هایی که به آنها خدمات می‌دهید، به مشتریان خود نشان دهید که به شما تعلق دارند.

از صحبت با هزاران مصرف کننده، متوجه شده ام که اغلب جزئیات کوچک هستند که تجربیات فوق العاده ای را ایجاد می کنند.

یکی از مصرف کنندگان در مورد یک تجربه لذت بخش در یک هتل به اشتراک گذاشت، “حوله ها فوق العاده شیک و بزرگ بودند تا به اندازه هرکسی تناسب داشته باشند.

این چیزهای کوچک است.” یکی دیگر از مصرف کنندگان از اینکه مجبور نیست برای اقامت با یک مارک درخواست کند، ابراز قدردانی کرد، زیرا “از قبل در دسترس بود.”

و یکی دیگر از مصرف کنندگان به من گفت که ای کاش برندها می دانستند “هرکسی متفاوت است، اما همه ما می خواستیم با ما یکسان رفتار شود.”

مشتریان شما، صرف نظر از هویتشان، می‌خواهند وقتی تجربه مشتری شما را مرور می‌کنند، احساس کنند که مهم هستند.

وقتی مصرف کنندگان احساس می کنند مهم هستند، در نتیجه به احتمال زیاد به شما وفادار خواهند بود. مصرف کنندگانی که احساس می کنند یک بار یا یک فکر بعدی هستند، به جای دیگری خواهند رفت.

اجزای یک استراتژی سئو فراگیر

هنگامی که مشخص کردید برند شما از چه هویتی حمایت می کند، بر ارائه محتوایی تمرکز کنید که مستقیماً با آن مصرف کنندگان صحبت کند.

در زیر به اجزای کلیدی یک استراتژی سئو فراگیر می پردازم که به شما کمک می کند دقیقاً این کار را انجام دهید.

1. محتوای بهینه شده برای سئو را در وب سایت خود قرار دهید که به سؤالات رایج مبتنی بر هویت پاسخ می دهد.

بسیاری از افراد از جوامع به حاشیه رانده شده از راه های متفاوت بودن آنها و تأثیر آن بر تجربیات آنها به عنوان مصرف کننده آگاه هستند.

برای به حداقل رساندن اصطکاک و تجارب ضعیف، آنها اغلب تحقیقات پیشرفته ای انجام می دهند تا بفهمند که آیا یک نام تجاری برای آنها قبل از خرید است یا خیر.

داشتن محتوای بهینه شده برای سئو در وب سایت شما به آنها کمک می کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را به سرعت پیدا کنند.

علاوه بر این، این واقعیت که شما برای ارائه فعالانه محتوا در مورد موضوع خاصی که آنها با آن درگیر هستند وقت گذاشته اید، نشان می دهد که مشتریانی را که این نیاز را دارند و از قبل تجربه آنها را در نظر گرفته اید، “می بینید”.

به عنوان مثال، من از یک رژیم غذایی بدون گلوتن پیروی می کنم. هر زمان که به فکر یک رستوران جدید هستم، باید از قبل منوی آنها را مرور کنم تا ببینم آیا گزینه‌هایی برای غذا خوردن وجود دارد یا خیر.

با این حال، رستوران ها اغلب این اطلاعات را در وب سایت خود ندارند. گاهی اوقات یک جستجوی ثانویه انجام می‌دهم تا یک منو پیدا کنم، اما در وب‌سایت‌های نامرتبط مانند Find Me Gluten-Free می‌روم.

این یک فرصت از دست رفته است. و تقریباً هر بار که این اتفاق می‌افتد، در نهایت به رستوران دیگری می‌روم که رژیم‌های بدون گلوتن را رعایت می‌کند و به وضوح این را در گزینه‌های منوی آنلاین خود برجسته می‌کند.

این صفحه از وب سایت گوگل نمونه خوبی است. ویژگی‌های دسترس‌پذیری تلفن‌های Google Pixel را با گنجاندن یک ویدیوی حمایت‌شده به نمایش می‌گذارد.

همچنین شامل توصیفات افراد در جامعه ناتوانی است که از ویژگی ها برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کنند.

نمونه سئو شامل تلفن های گوگل پیکسل

نمونه گوگل پیکسل شامل سئو

نکته حرفه ای من: به هویت های مختلف افرادی که مشکلی را دارند که برند شما حل می کند فکر کنید. سپس به طوفان فکری بپردازید که آنها چه سؤالات مشترک مبتنی بر هویت خواهند داشت و محتوایی را در سایت خود ایجاد کنید که دریافت پاسخ سؤالات را برای آنها آسان کند تا بتوانند با شما به جلو حرکت کنند.

2. نمایه کسب و کار گوگل بهینه شده ایجاد کنید.

شوهرم یک بار «peluqueria» (کلمه آرایشگاه در اسپانیایی) را در گوگل جستجو کرد و هیچ نتیجه محلی دریافت نکرد. وقتی از “آرایشگاه” پرسیدم، به نتیجه ای رسیدم که کمتر از 50 فوت از جایی که ما ایستاده بودیم.

تنظیمات ساده در نمایه کسب‌وکار Google آن کسب‌وکار، کمک می‌کرد تا برای شوهرم که در حال جستجو به زبان اسپانیایی است ظاهر شود.

ماساژ درمانی Vero نمونه‌ای عالی از نمایه کسب‌وکار Google بهینه‌سازی شده است، زیرا برای LGBTQ+ و جوامع لاتین تبار روشن می‌کند که از آنها در اسپا استقبال می‌کنند.

نمونه سئوی فراگیر Vero Massage

سالن 54، در تصویر زیر، همچنین با گنجاندن اطلاعات کلیدی دسترسی برای اینکه همه بازدیدکنندگان گزینه‌های خود را درک کنند، کار بسیار خوبی در این زمینه انجام می‌دهد.

نمونه سئوی فراگیر سالن 54

برای فعال کردن این استراتژی جامع سئو برای خود، یک نمایه کسب و کار گوگل ایجاد کنید و ویژگی هایی را که برای برند شما منطقی است بر اساس مشتریانی که به آنها خدمات می دهید اضافه کنید.

من یک قسمت پادکست دارم که در زیر پیوند داده شده است، همه چیز در مورد چگونگی بهینه سازی نمایه خود برای چندین زبان و گروه های هویتی.

مشتریان واقعی همچنین می توانند نظرات خود را (و شما می توانید آنها را به انجام این کار تشویق کنید) و تجربیات خود را برجسته کنند.

هنگامی که مشتریان بالقوه نظرات نامشخص افرادی مانند آنها را در نمایه شما می بینند، به آنها اعتماد به نفس لازم برای برداشتن گام بعدی رو به جلو را با شما می دهد.

تصویر زیر مربوط به Klickrr است، یک شرکت نرم افزاری بازاریابی متنی که نظرات مشتریان را در نمایه کسب و کار گوگل خود دارد.

نمونه جامع SEO را بررسی کنید

3. ارزش های برند خود را درک کنید و اینکه چگونه آن ارزش ها را در طول زمان زندگی می کنید.

نظرسنجی روند مصرف‌کننده HubSpot نشان داد که مصرف‌کنندگان اهمیت می‌دهند که شرکت‌ها در مورد مسائل اجتماعی موضع بگیرند و 42 درصد از مصرف‌کنندگان بر اساس تعهداتشان به تنوع و شمول، به احتمال زیاد از یک برند خرید می‌کنند.

افرادی که به آنها خدمات می دهید می خواهند بدانند ارزش های برند شما چیست و چگونه آنها را به صورت روزانه اجرا می کنید.

این می‌تواند شبیه ایجاد محتوایی باشد که در مورد سفر شما به سمت فراگیری و نحوه ایجاد روابط با جوامع مختلف و حمایت از آن صحبت می‌کند.

فکر می‌کنم MindBodyGreen نمونه‌ای عالی برای انجام موفقیت‌آمیز این کار است، به‌ویژه با پست وبلاگ خود که نشان می‌دهد چرا کلمه «ناباروری» را از وب‌سایت خود حذف کرده‌اند.

Sephora همچنین این کار را با برجسته کردن پیشرفت خود به سمت اهداف تنوع خود انجام می دهد.

Home Depot همچنین ارزش های زنده خود را با محتوای برجسته برنامه “Retool Your School” که از کالج ها و دانشگاه های سیاه پوست (HBCUs) پشتیبانی می کند، به اشتراک می گذارد.

این برنامه 15 سال است که وجود دارد، و کانال یوتیوب این برند حتی یک لیست پخش از تأثیر این برنامه در دانشگاه ها در طول سال ها دارد.

نکته حرفه ای من این است که این جزء از یک استراتژی سئو فراگیر را با ایجاد محتوایی که ارزش های شما را برجسته می کند، پیاده سازی کنید و سپس به انتشار محتوای بهینه شده برای سئو ادامه دهید که نشان می دهد چگونه ارزش های خود را زندگی می کنید.

اگر مشتریان شما به آنها نگویید، از ارزش های شما یا نحوه زندگی شما با آنها خبر نخواهند داشت. صحبت کردن در مورد کاری که انجام می دهید و تأثیری که بر جوامع می گذارید، لاف زدن یا عملکردی نیست.

این راهی الهام بخش برای افرادی است که به آنها خدمات می دهید تا ببینند چه کار می کنید و شما را در قبال اهدافتان مسئول می دانند.

علاوه بر این، هر چه مصرف‌کنندگان بتوانند تعهد شما را نسبت به اهداف و جوامعی که برایشان مهم است ببینند، بیشتر به سمت برند شما جذب خواهند شد.

ترفندهای کوچک می توانند استراتژی سئوی شما را فراگیرتر کنند

هر استراتژی موثر باید با درک مشتریان شما شروع شود.

هویت‌های متنوع مشتریان خود را بشناسید و برای ارائه تجربیاتی از طریق محتوای خود تلاش کنید که سؤالاتی را که افراد با هویت‌های مختلف ممکن است در مورد برند شما داشته باشند برآورده کند.

وقتی نشان می‌دهید که مقادیر شما همسو هستند، تبدیل‌ها افزایش می‌یابد.

بسته شروع SEO

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا