دیجیتال مارکتینگ

چرا ما عاشق ویدیوهای با اندازه کوچک هستیم

بگذارید چالش‌برانگیزترین بخش کارم را به شما بگویم. اغلب، TikTok و Instagram را از تلفنم حذف می‌کنم، زیرا نمی‌توانم زمان خود را برای پیمایش بی‌پایان در این برنامه‌ها، تماشای ده‌ها ویدیوی کوتاه در یک جلسه تلف نکنم.

سپس، مانند ساعت، این برنامه ها را دوباره دانلود می کنم، زیرا برای کار باید در مورد آنها بنویسم. بنابراین، چرخه پیمایش بی پایان ادامه می یابد.

مطمئناً، می‌توانم ماهیت کار را مقصر بدانم، اما پیمایش بی‌پایان من از این واقعیت ناشی می‌شود که من عاشق ویدیوهای کوتاه هستم.

و من تنها نیستم. 73 درصد از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند ویدیوهای کوتاه مدت را برای اطلاع از یک محصول یا خدمات ببینند و 56 درصد از بازاریابان گزارش کردند که ویدیوهای کوتاه‌مدت بهترین روندی است که قصد داشتند در سال 2024 روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

بنابراین، چرا ویدیوهای کوتاه اینقدر محبوب هستند؟ به نظر می رسد چند دلیل وجود دارد که یکی از آنها کمی روانشناسی است. بیایید وارد آن شویم!

ویدیوهای کوتاه چیست؟

چرا ویدیوهای کوتاه بسیار محبوب هستند؟

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت رایگان بازاریابی [Updated for 2024]

ویدیوهای کوتاه چیست؟

ویدیوهای کوتاه به ویدیوهایی گفته می شود که مدت زمان آنها کمتر از 60 ثانیه است. با این حال، برخی از بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا موافقند که ویدیوهای کوتاه می‌توانند تا 3 دقیقه طول بکشند. اما، اگر نظر من را می خواهید، من به قانون 60 ثانیه پایبند هستم.

من این موضع را اتخاذ می کنم زیرا دامنه توجه در حال کوتاه شدن است، اما بعداً به آن خواهیم پرداخت.

به هر حال، ویدیوهای کوتاه اطلاعات را در قالبی قابل هضم و اندازه کوچک ارائه می دهند تا بینندگان بتوانند اگر در حال حرکت هستند یا چندین بار آن را تماشا کنند، به سرعت آن را تماشا کرده و نشانه گذاری کنند.

چرا ویدیوهای کوتاه بسیار محبوب هستند؟

چند دلیل وجود دارد که ویدیوهای کوتاه بیش از همیشه در بین مصرف کنندگان و بازاریابان محبوب شده اند، و من کمی بعد از آنها بازدید خواهم کرد. در حال حاضر، من می خواهم وارد روانشناسی همه چیز شوم – به همین دلیل است که ما اینجا هستیم، درست است؟ با من قدم بزن.

دامنه توجه مصرف کننده در حال کاهش است

علم به ما می گوید که یکی از دلایل مهمی که ما به ویدیوهای کوتاه علاقه داریم این است که دامنه توجه ما کوتاه تر و کوتاه تر می شود.

دکتر گلوریا مارک، روانشناس، اخیراً کتابی به نام توجه: یک راه پیشگامانه برای بازگرداندن تعادل، شادی و بهره وری نوشته است و او می گوید تحقیقات او نشان می دهد که دامنه توجه افراد در 20 سال گذشته کاهش یافته است.

دکتر مارک یافته های خود را در پادکست Speaking of Psychology، یک پادکست انجمن روانشناسی آمریکا به اشتراک گذاشت.

یافته‌های او از یک آزمایش چند دهه‌ای که او در آن شرکت داشت به دست آمد، آزمایشی که ابتدا با سایه انداختن شرکت‌کنندگان و ردیابی فعالیت‌های آن‌ها از طریق کرونومتر انجام شد.

او گفت: «زمان شروع و زمان توقف را ضبط می‌کردیم.

او توضیح می‌دهد: «بنابراین شما روی صفحه‌ای هستید که در یک سند Word کار می‌کنید. به محض اینکه به آن صفحه رسیدید، روی زمان شروع کلیک می کنیم. به محض اینکه برگشتند و ایمیل را بررسی کردند، روی زمان توقف برای سند Word و زمان شروع برای ایمیل کلیک کردیم.

با گذشت زمان، با پیشرفت فناوری، تکنیک‌های ثبت‌نام پیچیده‌تر شدند و فقط الگوی کاهش دامنه توجه را واضح‌تر کرد.

دکتر مارک در طول مصاحبه به یاد می آورد: «بنابراین در سال 2004، ما متوجه شدیم که میانگین فاصله توجه در هر صفحه نمایش به طور متوسط ​​دو دقیقه و نیم است. «در طول سال‌ها، کوتاه‌تر شد. بنابراین در حدود سال 2012، متوجه شدیم که 75 ثانیه است.

دکتر مارک می‌گوید که با گذشت سال‌ها، این تعداد همچنان کاهش می‌یابد.

و سپس در پنج، شش سال گذشته، ما متوجه شدیم که میانگین آن در حدود 47 ثانیه است – و دیگران این نتیجه را در عرض چند ثانیه تکرار کردند. بنابراین به نظر می رسد که کاملاً قوی است، “او می گوید.

و این روند کاهش دامنه توجه بر نحوه مصرف محتوا تأثیر می گذارد. و من فقط در مورد ویدیوهای رسانه های اجتماعی صحبت نمی کنم – به گفته دکتر مارک، حتی نماهای تلویزیونی و فیلم کوتاه تر می شوند.

«آنها خیلی بیشتر شروع کردند. آنها در حال حاضر به طور متوسط ​​حدود چهار ثانیه طول شلیک،” او می گوید. “اگر موزیک ویدیوهای MTV را تماشا کنید، آنها بسیار کوتاهتر هستند. آنها فقط چند ثانیه هستند. بنابراین وقتی به تلویزیون و فیلم نگاه می کنیم، عادت کرده ایم که طول نماهای بسیار سریع ببینیم.

دکتر مارک در طول مصاحبه توضیح می دهد که این وضعیت مرغ در مقابل تخم مرغ است – او مطمئن نیست که کدام یک اول بوده یا چه چیزی بر دیگری تأثیر می گذارد.

با این حال، این واقعیت باقی می‌ماند که ما بیشتر به دوره‌های کوتاه‌تر محتوا عادت می‌کنیم، و این به نوع محتوایی که مصرف می‌کنیم و آنچه ایجاد می‌شود نفوذ می‌کند.

مطالعات نشان داده است که اکثر مصرف کنندگان تنها زمانی یک ویدیوی کامل را تماشا می کنند که کمتر از 60 ثانیه باشد. سپس شما برنامه هایی مانند TikTok، YouTube Shorts و Instagram Reels دارید که ویدیوهای کوتاه فرم را در قالب اسکرول بی نهایت به کاربران ارسال می کنند.

علاوه بر این، گزارش روندهای بازاریابی ما در سال 2024 نشان داد که تقریباً یک سوم از متخصصان بازاریابی می گویند که شرکت آنها از محتوای ویدئویی فرم کوتاه در سال 2024 استفاده خواهد کرد و 53 درصد گفتند که سرمایه گذاری خود را در این سال در نوع محتوا افزایش خواهند داد.

این منطقی است زیرا اکثر بازاریابان در نظرسنجی ما می گویند که محتوای ویدئویی فرم کوتاه بالاترین بازده بازگشت سرمایه را در سال گذشته برای آنها به همراه داشته است.

اگر کنجکاو هستید، در اینجا چند دلیل دیگر وجود دارد که چرا بسیاری از ما عاشق ویدیوهای کوتاه هستیم.

1. آنها مقرون به صرفه هستند و ایجاد آنها راحت تر از ویدیوهای طولانی است.

با ویدیوهای طولانی مدت، بازاریابان و سازندگان باید سخت کار کنند تا مخاطبان خود را درگیر خود نگه دارند. این بدان معناست که محتوا را با نماهای پویا، موسیقی دلپذیر و فیلمنامه طولانی اما جذاب تقویت کنید.

همه اینها زمان، تلاش و (مهمتر از همه) پول بیشتری می طلبد.

فیلم‌های کوتاه بسیار کاربردی‌تر هستند و اغلب برای مؤثر بودن نیاز به زوایای کمتری دارند.

به عنوان مثال، حساب TikTok پلتفرم یادگیری زبان Duo Lingo بیش از 10.8 میلیون دنبال کننده دارد و به دلیل ویدیوهای کوتاه، خنده دار و کمی بدون حاشیه، یکی از شناخته شده ترین حساب های این برنامه است.

محبوب ترین ویدیوی آن 57.7 میلیون بازدید دارد و از نظر اجرا بسیار ساده است.

جغد Duo Lingo را نشان می‌دهد که در دفتر شرکت از پله‌ها پایین پرت می‌شود، در یک روز بارانی بیرون نشسته و زیر دوش خیس می‌شود.

عنوان ویدیو این است: «وقتی اعلان‌های من را نادیده می‌گیری».

این ویدیو به وضوح در گوشی هوشمند شخصی بدون زوایای جالب یا نور گرفته شده است. این موسیقی از یک آهنگ ویروسی است که قبلاً از طریق آرشیو صدای آن موجود است. بسیار ساده، بسیار ارزان و در عین حال بسیار موثر.

2. آنها می توانند اطلاعات ارزشمندی را در مدت زمان کوتاهی ارائه دهند.

بر اساس آخرین نظرسنجی Adobe، از هر 5 آمریکایی، 2 نفر از TikTok به عنوان موتور جستجو استفاده می کنند و تقریباً 1 از 10 Gen Zer به احتمال زیاد به TikTok متکی است تا Google به عنوان موتور جستجو.

من حتی می‌بینم که به TikTok می‌روم تا دستور العمل‌ها را جستجو کنم یا بفهمم چگونه یک دامن ماکسی جین را مدل کنم (ترفند این است که لایه‌ها و سایه‌های مختلف را آزمایش کنیم).

بین کار، خانواده، سرگرمی‌ها و استراحت – زمان بسیار ارزشمند است و ویدیوهای کوتاه به ما امکان می‌دهند اطلاعات مورد نیاز خود را در کمتر از یک دقیقه جذب کنیم. چه کسی آن را دوست ندارد؟

3. تقریباً در هر زمان و هر مکان می توانید آنها را تماشا کنید.

در قطار مرکز شهر خسته شده اید؟ از طریق TikTok حرکت کنید. آیا باید در بین کلاس ها یا قرار ملاقات ها زمان بگذارید؟ شورت‌های YouTube یا حلقه‌های اینستاگرام را روی گوشی خود بکشید.

آیا می خواهید از استراحت 5 دقیقه ای خود بین جلسات استفاده کنید تا بفهمید چرا همه درباره آخرین مستند JLo صحبت می کنند؟ بیایید به TikTok برگردیم.

تماشای ویدیوهای کوتاه تقریباً در هر مکان و هر زمان از تلفن های هوشمند ما آسان است.

این نه تنها برای مصرف‌کنندگان راحت است، بلکه به بازاریابان نیز کمک می‌کند، زیرا به این معنی است که می‌توانیم محتوای خود را در پلتفرم‌های مختلف تغییر کاربری دهیم و بدانیم که کسی آن را از جایی می‌بیند.

دلایل مختلفی برای دوست داشتن ویدیوهای کوتاه وجود دارد.

برخی از دلایل کمی نگران‌کننده‌تر از دلایل دیگر هستند (به طور جدی، چرا دامنه توجه ما اینقدر کوتاه است؟)، اما مهم نیست دلیل، واقعیت یکسان است – فرم‌های کوتاه به این زودی‌ها از بین نمی‌روند.

وضعیت بازاریابی-2024

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا