چه طور

چگونه کسی را در Mastodon بلاک کنیم

Mastodon از زمانی که ماسک در توییتر خود را تحت کنترل خود درآورد، شاهد تغییرات عمده‌ای در پلتفرم خود بود. در حالی که هر دو پلتفرم از نظر طراحی و عملکرد شباهت هایی دارند، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که ممکن است برای درک آنها به کمک نیاز داشته باشید.

مانند توییتر، Mastodon همچنین به کاربران خود این امکان را می دهد که آنچه را که می بینند، زمانی که به آنها اطلاع داده می شود، کنترل کنند و چه کسی می تواند با آنها در پلتفرم ارتباط برقرار کند. اگر اخیراً محتوای ناخوشایند، نفرت‌انگیز یا مشکل‌زا از شخصی در Mastodon مشاهده کرده‌اید، می‌توانید حساب او را مسدود کنید تا پست‌هایی را که در Mastodon به اشتراک می‌گذارد مشاهده نکنید و از برقراری ارتباط با شما در این پلتفرم جلوگیری کنید.

در پست زیر توضیح خواهیم داد که چگونه یک نفر را بلاک کنید، چه کسی را می توانید بلاک کنید، چه اتفاقی می افتد وقتی شخصی را بلاک می کنید و همه افرادی را که در Mastodon بلاک کرده اید پیدا می کنید.

چه کسی را می توانید در Mastodon مسدود کنید؟

می‌توانید هر کسی را در Mastodon بلاک کنید، از جمله افرادی که شما را دنبال می‌کنید، کسانی که شما را دنبال می‌کنند و همچنین کسانی که شما را دنبال نمی‌کنید یا آنها را دنبال نمی‌کنید. توانایی مسدود کردن یک حساب کاربری در Mastodon فراتر از نمونه است. بنابراین نه تنها می توانید فردی را که وارد همان نمونه شده است مسدود کنید، بلکه می توانید حساب هایی را که در نمونه های دیگر ایجاد شده اند نیز مسدود کنید.

گزینه مسدود کردن شخصی زمانی در دسترس خواهد بود که نمایه او را در Mastodon بررسی کنید یا هر یک از پست هایی را که آنها در پلتفرم به اشتراک گذاشته اند مشاهده کنید. این پست‌ها ممکن است در هر یک از جدول‌های زمانی نمایش داده شوند – خانه، محلی، فدرال یا از هشتگ‌هایی که در Mastodon جستجو می‌کنید و می‌توانید کسی را از هر جایی که پست‌هایش در حساب شما قابل مشاهده است مسدود کنید.

چگونه کسی را در Mastodon بلاک کنیم

اگر متوجه شدید که شخصی یا پست‌های او در Mastodon آزاردهنده هستند، اگر دیگر نمی‌خواهید با او تعامل داشته باشید، مسدود کردن این شخص یک جایگزین عالی برای بی‌صدا کردن نمایه او خواهد بود. شما می توانید یک فرد را در Mastodon به دو روش مختلف مسدود کنید – از پستی که در پلتفرم به اشتراک گذاشته است یا از صفحه نمایه Mastodon خود.

در وب

برای مسدود کردن یک شخص در وب، باز کنید نمونه ماستودون شما و پستی را از شخصی که می خواهید از خطوط زمانی خانه، محلی یا فدرال خود مسدود کنید، پیدا کنید. وقتی پست این شخص را از هر یک از این خطوط زمانی پیدا کردید، روی آن کلیک کنید نماد 3 نقطه در گوشه سمت راست پایین پست

با این کار یک منوی سرریز روی صفحه باز می شود. از این منو، را انتخاب کنید مسدود کردن @.

1670621399 776 چگونه کسی را در Mastodon بلاک کنیم

در اعلان ظاهر شده، با کلیک بر روی آن، اقدام خود را تأیید کنید مسدود کردن. اگر پست این شخص را توهین‌آمیز می‌دانید یا هر نوع سخنان نفرت‌انگیزی را منتشر می‌کند، می‌توانید انتخاب کنید مسدود کردن و گزارش بجای.

1670621399 486 چگونه کسی را در Mastodon بلاک کنیم

فرد انتخاب شده اکنون از حساب Mastodon شما مسدود می شود و دیگر نمی تواند در پلتفرم با شما تعامل داشته باشد.

همچنین می‌توانید با رفتن به صفحه نمایه او در Mastodon، کسی را مسدود کنید. برای انجام این کار، روی آنها کلیک کنید نام کاربری حساب، نام، یا تصویر حساب کاربری یا نام کاربری آنها را با استفاده از نوار جستجو در گوشه سمت چپ بالا جستجو کنید.

1670621399 930 چگونه کسی را در Mastodon بلاک کنیم

وقتی به صفحه حساب این شخص رسیدید، روی آن کلیک کنید دکمه 3 نقطه زیر تصویر هدر آنها در کنار دکمه‌های دنبال کردن یا لغو فالو در بالا.

1670621400 404 چگونه کسی را در Mastodon بلاک کنیم

در منوی سرریز که ظاهر می شود، را انتخاب کنید مسدود کردن @.

1670621400 871 چگونه کسی را در Mastodon بلاک کنیم

اکنون اعلانی را روی صفحه مشاهده خواهید کرد که از شما می‌خواهد اقدام خود را تأیید کنید. برای ادامه روی مسدود کردن اگر فقط می خواهید محتوای آنها را در هر جدول زمانی مشاهده نکنید و از تعامل آنها با شما جلوگیری کنید. اگر پست‌های این شخص را توهین‌آمیز می‌دانید یا هر نوع سخنان نفرت‌انگیزی را منتشر می‌کند، می‌توانید انتخاب کنید مسدود کردن و گزارش بجای.

1670621400 788 چگونه کسی را در Mastodon بلاک کنیم

فرد انتخاب شده اکنون از حساب Mastodon شما مسدود می شود و دیگر نمی تواند در پلتفرم با شما تعامل داشته باشد.

در برنامه Mastodon (iOS/Android)

اگر از برنامه Mastodon در آیفون یا دستگاه اندرویدی خود استفاده می‌کنید، می‌توانید کسی را از پست یا صفحه نمایه‌اش نیز مسدود کنید. برای این کار را باز کنید ماستودون روی گوشی خود برنامه بزنید و پست شخصی را که می خواهید مسدود کنید پیدا کنید. وقتی این پست را پیدا کردید، روی آن ضربه بزنید نماد 3 نقطه در گوشه سمت راست بالای پست

1670621400 776 چگونه کسی را در Mastodon بلاک کنیم

در منوی سرریز که ظاهر می شود، را انتخاب کنید مسدود کردن .

1670621400 624 چگونه کسی را در Mastodon بلاک کنیم

اعلانی را روی صفحه نمایش خواهید دید که از شما می خواهد تصمیم خود را تأیید کنید. برای ادامه، روی آن ضربه بزنید مسدود کردن.

1670621400 278 چگونه کسی را در Mastodon بلاک کنیم

همچنین می‌توانید شخص را مستقیماً از نمایه‌اش مسدود کنید که با ضربه زدن روی او می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید نام، نام کاربری، یا عکس از یک پست یا با جستجوی نام کاربری آنها در نوار جستجوی برنامه.

1670621400 304 چگونه کسی را در Mastodon بلاک کنیم

وقتی به نمایه Mastodon این شخص رسیدید، روی آن ضربه بزنید دکمه 3 نقطه در گوشه سمت راست بالا

1670621401 793 چگونه کسی را در Mastodon بلاک کنیم

در منوی سرریز که ظاهر می شود، را انتخاب کنید مسدود کردن .

1670621401 456 چگونه کسی را در Mastodon بلاک کنیم

اعلانی را روی صفحه نمایش خواهید دید که از شما می خواهد تصمیم خود را تأیید کنید. برای ادامه، روی آن ضربه بزنید مسدود کردن.

1670621401 341 چگونه کسی را در Mastodon بلاک کنیم

فرد انتخاب شده اکنون از حساب Mastodon شما مسدود می شود و دیگر نمی تواند در پلتفرم با شما تعامل داشته باشد.

وقتی کسی را در Mastodon بلاک می کنید چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که شخصی را در Mastodon مسدود می کنید، این شخص به لیست کاربران مسدود شده حساب شما منتقل می شود و تا زمانی که او را رفع انسداد نکنید در آنجا باقی می ماند.

  • دیگر پست‌های آن‌ها را در جدول‌های زمانی خانه، محلی یا فدرال خود نخواهید دید. همین امر در مورد پایان کاربر مسدود شده نیز صدق می کند، زیرا آنها پست های شما را در صفحه اصلی و جدول زمانی عمومی خود نمی بینند.
  • پست‌هایی که در آن از این شخص نام برده می‌شود، در هیچ جدول زمانی نمایش داده نمی‌شوند.
  • پست های تقویت شده از شخص مسدود شده نباید در صفحه اصلی یا سایر جدول زمانی منتشر شود. به طور مشابه، پست های تقویت شده شما در جدول زمانی کاربران مسدود شده نشان داده نمی شوند.
  • شخصی که مسدود کرده اید نمی تواند هیچ یک از پست های شما را تا زمانی که به حساب خود وارد شده است ببیند. وقتی از سیستم خارج می‌شود، فرد مسدود شده می‌تواند همه پست‌های عمومی شما را ببیند، زیرا برای دیدن همه در دسترس است.
  • شخصی که بلاک کرده اید نمی تواند حساب شما را در Mastodon دنبال کند.
  • هیچ پیام مستقیمی از طرف فرد مسدود شده دریافت نخواهید کرد.
  • وقتی فرد مسدود شده از شما در پست‌ها و پاسخ‌های خود نام می‌برد، هیچ اعلانی دریافت نمی‌کنید.

اگر هدف از مسدود کردن شخصی این است که به سادگی از نمایش پست های او در جدول زمانی خود جلوگیری کنید و می خواهید به دریافت پیام ها و اعلان ها از آنها ادامه دهید، می توانید به جای مسدود کردن حساب او را بی صدا کنید.

نحوه پیدا کردن و رفع انسداد افرادی که مسدود کرده اید

وقتی شخصی را در Mastodon مسدود می کنید، حساب او به لیست کاربران مسدود شده در نمایه شما منتقل می شود. این لیست تنها زمانی قابل دسترسی خواهد بود که به حساب Mastodon خود در وب دسترسی داشته باشید، نه در برنامه Mastodon در iOS یا Android.

در وب

برای بررسی لیست افرادی که در Mastodon مسدود کرده اید، باز کنید نمونه ماستودون شما در وب وقتی خط زمانی خانه ظاهر شد، روی آن کلیک کنید نماد 3 نقطه در کنار نام کاربری شما از نوار کناری سمت چپ.

1670621401 672 چگونه کسی را در Mastodon بلاک کنیم

در لیست گزینه هایی که نشان داده می شوند، را انتخاب کنید کاربران مسدود شده.

1670621402 607 چگونه کسی را در Mastodon بلاک کنیم

Mastodon اکنون لیستی از تمام افرادی را که در پلتفرم مسدود کرده اید نشان می دهد. اگر دیگر نمی‌خواهید شخصی از این لیست از تعامل با شما مسدود شود، می‌توانید با کلیک کردن روی آبی نماد قفل باز در سمت راست حساب انتخاب شده.

1670621402 360 چگونه کسی را در Mastodon بلاک کنیم

وقتی این کار را انجام دادید، Mastodon فوراً حساب انتخاب شده را از نمایه شما رفع انسداد می کند و آنها اکنون می توانند شما را دنبال کنند و پست های عمومی شما را بدون نیاز به خروج از حساب خود ببینند.

در برنامه Mastodon (iOS/Android)

اگرچه نمی‌توانید لیست افرادی را که در برنامه Mastodon مسدود کرده‌اید پیدا کنید، اما همچنان می‌توانید فردی را که قبلاً مسدود کرده‌اید، با جستجوی دستی نام کاربری او در Mastodon و سپس رفع انسداد از نمایه‌اش، رفع انسداد کنید.

برای رفع انسداد شخصی در تلفن خود، آن را باز کنید ماستودون در iOS یا اندروید برنامه و روی آن ضربه بزنید برگه جستجو از پایین.

1670621402 30 چگونه کسی را در Mastodon بلاک کنیم

هنگامی که صفحه جستجو ظاهر شد، روی آن ضربه بزنید نوار جستجو در بالا

1670621402 453 چگونه کسی را در Mastodon بلاک کنیم

در نوار جستجو، نام یا نام کاربری شخصی را که قبلاً مسدود کرده‌اید تایپ کنید و وقتی نتایج جستجو بارگذاری شد، حساب مسدود شده را انتخاب کنید.

1670621403 645 چگونه کسی را در Mastodon بلاک کنیم

هنگامی که نمایه کاربر مسدود شده در صفحه بعدی نشان داده شد، روی آن ضربه بزنید مسدود دکمه.

1670621403 435 چگونه کسی را در Mastodon بلاک کنیم

پیامی را روی صفحه خواهید دید که از شما می خواهد تصمیم خود را تأیید کنید. برای ادامه، روی آن ضربه بزنید رفع انسداد.

1670621403 845 چگونه کسی را در Mastodon بلاک کنیم

Mastodon اکنون حساب انتخاب شده و محتوای آنها را برای دیدن شما از حالت انسداد خارج می کند.

این تمام چیزی است که باید در مورد مسدود کردن شخصی در Mastodon بدانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا