چه طور

راهنمای نهایی برای ارتباط با مشتری DTC برای فصل تعطیلات

مدل DTC (مستقیم به مصرف کننده) به برندها این امکان را می دهد تا هزینه های جذب مشتری را کاهش دهند، روابط برند و مصرف کننده محکمی ایجاد کنند، و دید و کنترل بهتری بر زنجیره تامین خود به دست آورند.

برخلاف تجارت الکترونیک خرده فروشی، برندهای DTC مستقیماً مشتریان را می فروشند، تعامل می کنند و مدیریت می کنند.

گزارش ها حاکی از آن است که بازار DTC در حال رونق است 15% رشد سالانه انتظار می رود درآمد حاصل از فروش، که در سال 2021 20 میلیارد دلار بود، در سال های آینده چندین برابر شود.

فصل تعطیلات فرصتی طلایی برای برندهای DTC به ارمغان می‌آورد.

خدمات مشتری قوی می تواند به DTC کمک کند اعتماد مشتری را جلب کند، فروش را افزایش دهد و سال را با بازگشت سرمایه مثبت به پایان برساند. در واقع یک نظرسنجی بیان می کند که 46% مشتریان حاضرند برای برندهایی که به آنها اعتماد دارند پول بیشتری صرف کنند.

همه این جنبه ها ثابت می کند که خدمات عالی به مشتریان برای موفقیت DTC بسیار مهم است.

این پست نشان می‌دهد که چگونه مارک‌های DTC می‌توانند یک تجربه فوق‌العاده برای مشتری ایجاد کنند تا بهترین استفاده را از فصل تعطیلات ببرند.

شماره 1: نیازهای مشتری خود را درک کنید

برندهای DTC مستقیماً با مشتریان سروکار دارند. بنابراین، درک و برآوردن نیازهای آنها برای موفقیت تجاری در تعطیلات بسیار مهم است.

از خودت بپرس:

  • نقاط اصلی درد آنها چیست؟
  • آنها حاضرند چه محصولاتی بخرند؟
  • چه جنبه هایی بر خریدها و تبدیل ها تأثیر می گذارد؟
  • آیا آنها از کیفیت و قیمت محصول خاص تعطیلات راضی هستند؟

پاسخ به این سؤالات می تواند به شما کمک کند تا به ذهن مخاطبان هدف نفوذ کنید. از این داده ها برای ایجاد استراتژی هایی برای بهبود روابط با مشتری استفاده کنید.

در اینجا چند نکته برای به دست آوردن بینش مشتری آورده شده است.

  • پیاده سازی CRM: مدیریت ارتباط با مشتری نرم افزار (CRM) می تواند به DTC ها در تجزیه و تحلیل داده های مشتریان، مانند رفتار، الگوی خرید، تعاملات فروش و موارد دیگر کمک کند.

منبع

از این داده ها برای ارائه یک تجربه مشتری بدون درز، بهینه سازی فرآیندهای فروش استفاده کنید.

  • از ابزارهای جستجوی آنلاین استفاده کنید: روی ابزارهایی مانند Google Trends برای شناسایی روند خرید تعطیلات

توجه داشته باشید که چگونه این ابزار بینش های مفیدی از بازار ارائه می دهد. ابزارهای جستجو می توانند به شما در فروش محصولات مربوط به تعطیلات و در عین حال جذب فرصت های تجاری جدید کمک کنند.

تصویری از ابزار Google Trends که قابلیت استفاده آن را برجسته می کند.منبع

شماره 2: کانال های بازاریابی خود را متنوع کنید

استفاده از چندین کانال بازاریابی می تواند به برندها کمک کند تا همه جا حضور داشته باشند.

چرا حیاتی است؟

مطابق با مک کینزی، مشتریان قبل از خرید از 3 تا 5 کانال تحقیق می کنند. بنابراین، حضور همه‌کانالی می‌تواند به کاهش اصطکاک بین یک برند و مشتریان کمک کند و در نتیجه مخاطبان هدف زیادی را جذب کند. همچنین شانس برای تبدیل بیشتر را بهبود می بخشد.

در اینجا چند نکته برای در نظر گرفتن وجود دارد.

  • کانال هایی که بازار هدف شما در آن حضور دارد را شناسایی کنید.

از ابزارهایی مانند بافر آنالیز برای پیگیری عملکرد برند خود در کانال هایی مانند توییتر، اینستاگرام و موارد دیگر.

توجه داشته باشید که چگونه داشبورد تجزیه و تحلیل بصری آن به تعیین تعامل مخاطب کمک می کند. برای ایجاد استراتژی های بازاریابی موثر برای فصل تعطیلات، معیارها را تجزیه و تحلیل کنید.

تصویری از ابزار تجزیه و تحلیل بافر که ویژگی های آن را برجسته می کندمنبع

  • با چت ربات های هوش مصنوعی، تجربه همه کاناله مشتریان را ساده کنید.

ربات‌های چت می‌توانند به تیم شما کمک کنند تا سؤالات مشتری را با رویکرد داده‌محور درک و حل کند. به عنوان مثال، می توانید مکالمات گذشته، مسائل مربوط به محصول و موارد دیگر را بررسی کنید.

حساب کن بدون سازنده ربات کد مانند WotNot برای ادغام چت ربات های هوش مصنوعی در چندین کانال، از جمله کانال های رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و برنامه های تلفن همراه مانند Slack و WhatsApp.

تصویری از ابزار WotNot که ویژگی های آن را برجسته می کندمنبع

شماره 3: برای ایجاد وفاداری مشتری، ایمیل های شخصی ارسال کنید

طبق تحقیقات، کاربران ایمیل در سراسر جهان عبور خواهند کرد 4.3 میلیارد تا سال 2023. بنابراین، بازاریابی ایمیلی می تواند یک تغییر بازی برای مارک های DTC، به ویژه SMB ها باشد.

با این حال، ارسال ایمیل کافی نیست.

برندها برای جذب مخاطب باید ایمیل های شخصی سازی شده ارسال کنند.

دلیل؟ گزارش ها بیان می کنند که شخصی سازی ایمیل کمک کرده است 50% برندها به تعامل بالایی با مشتری دست می یابند. بعلاوه، 67% مشتریان از برندهای DTC انتظار دارند که تجربه شخصی ارائه دهند.

بنابراین، ایمیل‌های شخصی‌شده مخصوص تعطیلات می‌توانند به شما کمک کنند وفاداری مشتری را افزایش دهید و در نتیجه فرسایش را کاهش دهید.

در اینجا چند نکته برای در نظر گرفتن وجود دارد.

  • از زبان مشتری پسند استفاده کنید: این می تواند مشتریان را هنگام تعامل با برند شما راحت کند و در نتیجه تعامل را افزایش دهد.
  • به نقاط درد آنها بپردازید: این می تواند به شما کمک کند تا بهترین راه حل های مخصوص تعطیلات را با توجه به نیاز مشتری ارائه دهید.
  • نکات مفیدی برای استفاده از محصول ارائه دهید: این می تواند به بهبود تجربه آنها با محصول کمک کند. علاوه بر این، این رویکرد می تواند شانس خریدهای مکرر را افزایش دهد.

در اینجا نمونه ای از یک ایمیل شخصی سازی شده است. مشاهده کنید که چگونه مارک DTC راه حل هایی را برای فصل تعطیلات ارائه می دهد.

تصویری که نمونه ای از ایمیل شخصی سازی شده را برای فصل تعطیلات نشان می دهد

چنین رویکردی می تواند رابطه شما با مشتری را در دراز مدت تقویت کند.

شماره 4: فراتر از یک رابطه معاملاتی بروید

حفظ مشتری یک عامل افزایش دهنده رشد برای مشاغل DTC است.

اما امروزه مشتریان می توانند از میان مجموعه ای از گزینه ها انتخاب کنند. آنها می توانند محصولات و خدمات با کیفیت را از هزاران برند دریافت کنند. بنابراین، از رابطه معاملاتی فراتر بروید و بازخورد بخواهید.

تصدیق و اجرای پیشنهادات آنها می تواند به شما کمک کند تا یک تجربه یکپارچه برای مشتری ارائه دهید. گوش دادن به مشتریان خود با دقت بیشتر می تواند به شما کمک کند تا نرخ نگهداری را بدون هیچ دردسر اضافی به حداکثر برسانید.

در اینجا چند راه سریع برای جمع آوری بازخورد مشتری آورده شده است.

  • نظرسنجی های بازخورد سریع را از طریق ایمیل به اشتراک بگذارید.
  • استقرار فرم های بازخورد در وب سایت تجارت الکترونیک.
  • در پایان هر تعامل از طریق تلفن، ایمیل یا کانال های دیگر بازخورد بخواهید.

نکته حرفه ای: به مشتریان خود برای به اشتراک گذاشتن بازخورد ارزشمندشان مشوق هایی ارائه دهید. به عنوان مثال، شما می توانید تخفیف هایی را برای برخی از اقلام تعطیلات ارائه دهید. تخفیف ها یا سایر مشوق ها مشتریان را تشویق می کند تا بازخورد خود را با سهولت بیشتری به اشتراک بگذارند.

نتیجه

افزایش تقاضا برای محصولات ویژه تعطیلات هر سال می تواند به مشاغل DTC کمک کند تا بازگشت سرمایه خود را چند برابر کنند.

با این حال، رقابت گسترده می تواند به یک مانع تبدیل شود، به خصوص برای DTC های کوچک.

گزارش ها حاکی از آن است 93% مشتریان با برندهایی که تجربه برتر مشتری را ارائه می دهند، خریدهای تکراری انجام می دهند. تاکتیک های به اشتراک گذاشته شده در این پست می تواند به شما در ارائه یک کمک کمک کند تجربه مشتری عالی

اگر درست انجام شود، نام تجاری DTC شما می تواند مزیت رقابتی به دست آورد و در نتیجه فروش را افزایش دهد. بنابراین، نکات ذکر شده را برای ایجاد یک تجربه تعطیلات شاد برای مشتریان اجرا کنید.

درباره نویسنده:

استیون مک دونالد
بیوگرافی نویسنده: استیون مک دونالد یک بازاریاب دیجیتال مستقر در تالین، استونی است. در 10 سال گذشته، او به تجارت الکترونیک و برندهای B2B SaaS کمک کرده است تا بیش از 100 میلیون دلار درآمد جدید از طریق SEO، محتوا و بهینه سازی تبدیل ایجاد کنند.

توییتر – https://twitter.com/stevenmacd0nald
لینکدین – https://www.linkedin.com/in/stevenlmacdonald/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا